Warszawa, 20 lutego 2013 r.

Informacja prasowa


Po prostu BILET – bilet i miejscówka nareszcie razem!


19 marca br. PKP Intercity S.A. wprowadza nowe rozwiązanie „Po prostu BILET”, które zastąpi dotychczas istniejący bilet i miejscówkę. Przy zakupie pasażer otrzyma tylko jeden blankiet. Oferta powstała z myślą o podniesieniu komfortu podróżowania i monitorowaniu frekwencji w pociągach.

„Po prostu BILET” zastąpi obecnie funkcjonujący bilet i miejscówkę jednym blankietem
ze wskazaniem miejsca. W przypadku sprzedaży wszystkich dostępnych miejsc siedzących
w danym pociągu, pasażer zostanie o tym poinformowany na etapie zakupu i będzie miał wybór. Sam podejmie decyzję, w jaki sposób chce podróżować. Będzie mógł kupić bilet bez gwarancji miejsca siedzącego albo bilet na kolejny pociąg.

Jasna oferta dla klientów, to kolejny efekt sprawnego zarządzania na poziomie Grupy.
„Po prostu BILET” to inicjatywa trzech spółek: PKP SA, PKP Intercity i PKP Informatyka. Stawiamy na komfort pasażera - likwidujemy niezrozumiały system miejscówek, prognozując realne zapotrzebowanie na miejsca w pociągu. – powiedział Jakub Karnowski,
Prezes PKP S.A.

Dzięki nowemu rozwiązaniu przewoźnik, mając pełną informację o frekwencji w pociągach, będzie mógł dopasować liczbę wagonów do realnego zapotrzebowania na miejsca, co przełoży się na komfort podróży pasażera.

Zmiana nie będzie wiązała się z podwyżką cen. W przypadku pociągów Express InterCity, Express oraz I kl. Twoich Linii Kolejowych (TLK), gdzie do tej pory obowiązywała rezerwacja miejsc, cena biletu będzie nadal sumą opłat za przejazd i miejscówkę. Za to w II klasie
TLK pasażer nie będzie już dopłacał 3 zł za miejsce siedzące.

„Po prostu BILET” to kolejny etap budowania dynamicznego systemu sprzedaży. Jest to drugi krok po wprowadzonej na początku roku ofercie „Wcześniej = Taniej”. Dzięki niej każdy pasażer kupując bilet najpóźniej 7 dni przed podróżą otrzymuje rabat wynoszący do
10% ceny.

Tak jak zapowiadaliśmy - zmieniamy się. Wprowadzone rozwiązania mają zachęcać do wcześniejszego planowania podróży, dzięki czemu nasz klient może wybrać atrakcyjną cenowo propozycję i mieć gwarancję miejsca siedzącego, a my, czyli przewoźnik odpowiedzieć na prognozowaną frekwencję i zadbać o odpowiednią liczbę wagonów. – powiedział Marcin Celejewski, Członek Zarządu ds. Handlowych PKP Intercity S.A. Rozwiązanie „Po prostu BILET” to większy komfort podróżowania i szansa na koniec z tłokiem w pociągach. – dodał Marcin Celejewski.

Informacje na temat rozwiązania „Po prostu BILET” będzie można znaleźć m.in. na stronie www.intercity.pl oraz w punktach informacyjnych na dworcach.




TWOJA KOLEJ – TAK SIĘ ZMIENIA GRUPA PKP
Usprawnianie zarządzania, unowocześnianie infrastruktury, wzrost bezpieczeństwa oraz podniesienie komfortu podróży – to cztery filaru programu „Twoja Kolej”, przygotowanego przez Grupę PKP, który będzie realizowany do 2015 roku. Szczegóły programu są dostępne na specjalnej, dedykowanej stronie **www.twojakolej.pkp.pl*



*

Podmiotem odpowiedzialnym za stworzenie i wdrożenie systemu informatycznego dla rozwiązania „Po prostu BILET” jest PKP Informatyka - największy dostawca usług IT dla sektora transportowo-logistycznego w Polsce. To jedna z największych zmian w systemie rezerwacji miejsc i sprzedaży biletów zrealizowana przez spółkę w ciągu ostatnich lat. Obejmuje wszystkie dostępne kanały sprzedaży biletów. Do tej pory moduły zakupu biletu i miejscówki funkcjonały niezależnie. Zadaniem PKP Informatyki była m.in. integracja tych dwóch funkcjonalności. Więcej informacji na: www.pkp-informatyka.pl

Statystyki zobacz

© copyright 2019 by Wykop.pl