Głośniki Creative i reakcja firmy... a raczej brak reakcji

D.....r
D.....r
Głośniki Creative i reakcja firmy

tl;dr - głośniki wyłączają się same, problem jest szeroko znany, a producent nie reaguje

Jakiś czas temu po kilku latach służby zepsuły mi się głośniki. Nie miałem za bardzo funduszy, zresztą nie potrzebowałem jakiegoś audiofilskiego sprzętu, więc poszedłem do Saturna i kupiłem proste, tanie głośniki - Creative A120. Klientem Creative'a byłem od jakichś 10 lat, korzystałem w tym czasie z kilku zestawów głośnikowych, słuchawek czy odtwarzaczy MP3 ich produkcji i zawsze byłem zadowolony, więc cóż mogło pójść nie tak?

Po uruchomieniu głośników zauważyłem, że co jakiś czas same przechodzą w tryb stand-by i trzeba poruszać potencjometrem, żeby znów się włączyły. Zacząłem więc bawić się głośnością i nie znalazłem żadnej zasady - głośniki potrafiły wyłączyć się podczas koncertowego DVD Ironów przy maksymalnej głośności na komputerze i jakichś 70% głośności na głośnikach albo podczas finałowej bitwy w The Avengers przy podobnym natężeniu, która przecież sama w sobie do najcichszych nie należy - innymi słowy, głośność czy to w programie, czy w systemie, czy wreszcie na potencjometrze nie ma na to żadnego wpływu i głośniki same decydują, kiedy chcą się wyłączyć. Możecie sobie wyobrazić, jak bardzo może być to denerwujące, kiedy oglądacie film z łóżka i co 10 minut musicie wstawać i ręcznie uruchamiać głośniki, albo kiedy gracie w dynamiczną grę i nagle dzwięk się wyłącza, a nie ma jak odejść od klawiatury i myszki.

Poszperałem trochę po Sieci i okazało się, że nie jest to wada mojego egzemplarza, a prawdopodobnie całego modelu (i kilku innych)

//www.elektroda.pl/rtvforum/topic2582778.html
//www.elektroda.pl/rtvforum/topic1215436.html
//www.elektroda.pl/rtvforum/topic2898244.html
//pokazywarka.pl/z0pjtq/#zdjecie7482390 - tutaj odpowiedz serwisu na reklamację internauty

Można znalezc tego dużo więcej.

Na fanpejdżu firmy problem jest dość często poruszany, oczywiście posty nie mogą doczekać się odpowiedzi.

Napisałem więc do supportu. Oto odpowiedz:

Szanowny Panie,

Dziękujemy za skontaktowanie się z Creative.

Zgodnie z przepisami Unii Europejskiej, Creative głośniki Creative A120
przechodzą w tryb gotowości, jeśli nie wykryją wejścia audio po
określonym czasie. Głośnik wykorzystuje stały poziom sygnału do tego,
żeby zdeterminować kiedy włączyć funkcję automatycznego zarządzania
energią. Oznacza to, że jeśli w znacznym stopniu zmniejszyć
głośność na odtwarzaczu mp3/komputerze, głośniki mogą
zinterpretować to jako brak dźwięku i przejść do trybu "Stand
By" (automatycznie wyłączają się). To bynajmniej nie jest to wada
produktu, lecz dostosowanie się do przepisów z Unii Europejskiej.


Aby uniknąć wyłączania się głośników, proszę o ustawienie
głośność na podłączonym odtwarzaczu MP3/komputerze lub innym
urządzeniu do takiej wysokości (najlepiej max), by było to ciągle
rozpoznawalne przez głośniki jako aktywne audio. Następnie wyregulować
głośność na samych głośnikach, do pożądanej wysokości.


Przepraszamy za wszelkie niedogodności.

Czyli podobnie jak w przypadku innych użytkowników, głośniki robią co chcą, a support nie widzi problemu i nie chce zauważyć, że A120 wyłączają się NIE TYLKO WTEDY, KIEDY JEST CISZA.

Idę po nowe głośniki, bo problem wyklucza komfortowe użytkowanie. Jestem zniesmaczony reakcją firmy. Znalezisko dodaję w ramach ostrzeżenia, bo głośniki dalej znajdują się w sprzedaży.