Następca Total Annihilation? Darmowa strategia na Win/Linux/iOS

PtaQQ
PtaQQ

Następca Total Annihilation? Darmowa strategia na Win/Linux/iOS 


Cześć! Mam coś dla miłośników starych, dobrych RTSów. Każdy kto choć trochę interesuje się strategiami na 100% grał, lub słyszał o legendarnej produkcji Cavedoga - Total Annihilation. Gra ta zdobyła setki nagród i wyróżnień wyznaczając standardy dla wszystkich strategii wydanych później. Mimo, że wielu uważa ją za klasykę gatunku, nie doczekała się nigdy godnego następcy. Co prawda Supreme Commander 1&2 dzielnie walczyły o to miano, jednak nie zostały zbyt pozytywnie odebrane przez fanów Totala. Tym czasem mija już 20 lat od wydania oryginału i wciąż żaden RTS nie otarł się nawet o wyznaczony wtedy ideał. Czy to oznacza, że temat ucichł? Absolutnie! 


666d4278456864745a54673d_6Wsg4CQTnjJQneVXuNGuen8X43vVcpQN.jpg


Przedstawiam wam Balanced Annihliation, projekt, który przenosi wszystkie jednostki ze starego dobrego Totala do nowoczesnego silnika open-source "SpringRTS". Gra ta rozwijana była przez ponad 10 lat cały czas dopracowując szczegóły graficzne i balans. Dziś kazda jednostka spośród 300+ jest warta użycia w konkretnym momencie rozgrywki. Do naszej dyspozycji są setki taktyk a żadna gra nie przypomina poprzedniej. W naszym arsenale znajdują się roboty, statki, samoloty, poduszkowce, działa dalekiego zasięgu, amfibie, wielkie, eksperymentalne mechy, rakiety ICBM i wiele wiele innych. Silnik Springa pozwala również na niesamowicie duże ilości jednostek na mapie, rzędu 10000. Do tego jednostki nie łączą się w grupy, lecz każda działa sterowana indywidualnym mechanizmem fizycznym. Dzięki temu Balanced Annihliation utrzymuje idealną równowagę pomiędzy dwoma aspektami gier RTS - rozgrywce micro i macro. Do tej pory żaden RTS nie zrobił na mnie tak dużego wrażenia. 



W BA dostępne są też dodatkowe tryby rozgrywki, jak Chicken Defence, w którym kooperuje się z innymi graczami w obronie bazy przed obcymi, oraz Unbalanced Commanders, które zmienia klasyczną RTSową rozgrywkę w coś bardziej w rodzaju MOBY, w której główna jednostka (Commander) zdobywa doświadczenie i coraz silniejsze ulepszenia. Poza tym oczywiście możliwe są standardowe tryby jak drużynowy, pojedynek, "king of the hill" i FFA (każdy na każdego). Kolejny aspekt, który wyróżnia ten projekt to ogromna baza map (około 300 grywalnych i setki 'eksperymentalnych" mapek). 


Zapraszam do wspólnej gry! Mój nick to PtaQ, chętnie pomogę w przyswojeniu podstaw. Ogólnie jest to gra z rodzaju tych "easy to do, hard to master". 

https://balancedannihilation.c... - z tej strony można pobrać Lobby do gry, które automatycznie ściąga wszystkie potrzebne mapki i nowe wersje gry.