7P60YJhxEdt2mIYVvuAODvdv4psgnL1d11G0ugw.jpg


Kojarzycie grę Arkanoid z Pegasusa (NESa)? W roku 2012 postanowiłem stworzyć grę inspirowaną właśnie Arkanoidem, ale osadzoną w świecie 3D. Próby tego typu były już podejmowane, ale zwykle ograniczały się jedynie do zmiany widoku na trójwymiarowy, natomiast mechanika pozostawała dwuwymiarowa. Ja poszedłem o krok dalej, postanowiłem skorzystać z możliwości silnika fizycznego PhysX i gra zyskała realistyczną fizykę. Grę nazwałem ANOIX.


Nie tylko widok stał się trójwymiarowy, cała rozgrywka przeniesiona została w trzeci wymiar. Rampy ala Tony Hawk's Pro Skater, wyrzutnie ala Quake 3, klimatyczny styl graficzny i muzyka, a także wspomniana już realistyczna fizyka, miały zapewnić sukces na App Store. Choć była to pierwsza gra trójwymiarowa jaką zrobiłem, poświęciłem bardzo dużo czasu na optymalizację, gra działała płynnie na starym iPodzie, a na iPhone 4 bez problemu wyciągała 60fps bez żadnych spadków.


Rok 2012 w grach mobilnych to początki ery free to play, ja niestety postanowiłem, że gra będzie płatna. Po części po to by uniknąć konieczności wprowadzania i obsługi mikropłatności, z którymi nie miałem wtedy żadnego doświadczenia (ledwie rok wcześniej rozpocząłem pierwsze próby zarabiania na grach). Drugą kwestią, która skłoniła mnie do wykorzystania modelu pay to play, mimo iż wszyscy zaczynali przechodzić na free to play, była pewna firma, której nazwy już dziś po 6 latach nie pamiętam. Był to tak zwany troll patentowy, który wysyłał do developerów gier mobilnych wykorzystujących model mikropłatności pisma, wedle których rzekomo fakt wykorzystania owego mechanizmu narusza ich patent. Domagali się rekompensaty pieniężnej grożąc konsekwencjami. Nie chcąc ryzykować tego typu sytuacji, postanowiłem, że gra będzie płatna. Nie wiem czy osiągnęłaby jakikolwiek sukces jako produkcja darmowa, ale jako płatna okazała się klapą.



Niedługo potem zrozumiałem, że na telefonach pieniędzy nie zarobię, z powodu nadmiaru konkurencji, która dla takiego developera jak ja, zamieniała produkcję gier w swego rodzaju totolotka (napisz grę, a zyskasz małą szansę na to, że się może jakoś tam sprzeda). W czerwcu 2012 zrezygnowałem z tworzenia gier mobilnych na rzecz gier webowych, czego efektem było powstanie gry Ball 3D, na której wreszcie zacząłem zarabiać (o tej grze pisałem już na wykopie 1.5 roku temu, przy okazji je premiery na Steamie).


Wróćmy do ANOIX'a. Gra się nie sprzedała, ja zająłem się nowym projektem. Później postanowiłem wrócić do tej produkcji i wydałem ją jako bezpłatną w wersji przeglądarkowej, dostępnej za darmo. Była tak dostępna przez jakiś czas, potem technologia w której wykonałem grę przestała być wspierana przez przeglądarki i gra zniknęła. Niedawno stworzyłem jej zremasterowaną wersję, którą umieściłem na Steam.


ANOIX nie stał się hitem platformy firmy Valve, ale zbiera bardzo pozytywne opinie, co mnie niezmiernie cieszy. Gra kosztuje 11zł, ale jutro (14 września) około południa zaczyna się promocja i cena spadnie do niecałych 5zł. Jeśli lubicie dobre wyzwanie przy klimatycznej muzyce, to zapraszam do zagrania, wyrażania opinii i wykopywania. Gwarantuję, że to gra jedyna w swoim rodzaju. Pozdrawiam.


ANOIX na Steam: https://store.steampowered.com...


Wersje

Statystyki zobacz

© copyright 2018 by Wykop.pl