Półroczny montaż kuchni z Ikei, który nadal się nie zakończył

hadez
hadez

Borykamy się z żoną z montażem kuchni z Ikei, która trwa już od ponad pół roku z powodu błędów popełnianych przez producenta. Poniżej zamieszczam treść maila ze skargą, którą skierowałem bezpośrednio do działu międzynarodowego Ikei stąd treść po angielsku, ponieważ z polską obsługą klienta (jak widać), niewiele da się zdziałać. Jednym wielkim skrótem: Ikea nie jest w stanie dostarczyć nam kompletnego blatu, mimo że to ekipy Ikei dokonywały pomiaru, elementy przyjeżdżały uszkodzone, za każdym razem byliśmy kierowani na koniec kolejki, mimo że wina leżała po stronie Ikei. Kilka razy zapomniano wysłać zamówienie i z 8 tygodni robiło się 16, ponieważ jak zwykle trafialiśmy na koniec kolejki. Wczoraj okazało się, że blat, który zamówiliśmy w międzyczasie przestał być produkowany i że jedną z opcji jest całkowita wymiana blatów (za dodatkową dopłatą) razem z panelem ściennym.


To tyle jeśli chodzi o współpracę z Ikea Polska. Problem pozostaje nierozwiązany od pół roku, a odpowiedzialnych za to brak.


"
Dear Sirs and Madams

I have a serious issue with the Polish branch of Ikea.
We ordered our kitchen on 16.06.2018 (order number: 972229323), but it is still not completed. Some of the elements delivered by the contractors of Ikea have been damaged, therefore they needed to be manufactured once again. Every time we had to wait 8 weeks for the production (we were put at the end of the queue, resulting with the 8 weeks period, although it was not our fault that something was damaged). Another case was an element, which was delivered to us that didn’t fit, because it was too small (the measurement was made by an Ikea contractor) and we had to wait another 8 weeks for the production of a new element. After 8 weeks, my wife called the Ikea shop (Poland, Gdansk) to complain that 8 weeks have already passed, but no one was trying to contact us or deliver and assemble the element - it turned out that the employees forgot to place an order for that element and we had to wait another 8 weeks. This kind of situation repeated several times.

To sum things up, we have been waiting for the kitchen for almost half a year and it is still not finished. The next planned visit of Ikea contractors is January 2019. That is unacceptable for us, but no one in the Polish branch (besides saying sorry) is able to help us and speed things up.

Ikea is an eco-friendly company with a decent reputation, that’s why we chose to buy our kitchen in your company, but we are now more than very disappointed by the approach of Customer Care in the Polish branch.

I kindly ask you to contact your Polish colleagues and speed things up, so that we could enjoy our kitchen at least at the Christmas time, because the current schedule is, as I pointed above, January 2019.

Details about the order:

Orderer: Agnieszka S.
Initial order number of the kitchen: 972229323
Order number of the countertop (which causes the most of the problems): isell nr 977621644

PS:
Update: Now I got an information from the Polish Shop that the production of the Countertop was discontinued in the meantime and we have to choose a completely new one and pay the difference.

Kind Regards,
Daniel S.
"