Witam Państwa, nastał czas na statystyki z mojej ostatniej gierki Fisherman (pobrania i zyski), dodatkowo dzisiejsze znalezisko będzie ciut większe
niż zazwyczaj, postanowiłem zrobić aktualizację do podsumowania moich  innych gier + opublikować też dane z gier, dla których nigdy nie publikowałem danych. Dodatkowo chciałbym też zrobić krótkie podsumowanie całości mojego "gamedevu". Dodatkowo robię #AMA

Interesują cię kolejne statystyki z gierek, premiery gier + zarobki z nich? Obserwuj mnie :
Zapraszam do obserwowania tagu #DonislawDev  co jakiś czas, będą ukazywać się pod nim kolejne podsumowania gier + kolejne projekty, oraz do

Lista Wołania (premiery gier, statystyki, alpha testy, bez spamu, jest to lista wołania, wystarczy się zapisać). Warto też obserwować moją osobę na Wykopie.


Też warto wpadać na Social Media, czyli:

Facebook

Twitter


Linki do gry

Google Play

Amazon Store

Online

Gra (Fisherman) została wydana na Androida (Google Play, Amazon Store) + WebGL (Kongregate, Crazy Games). "Fisherman" to gra typu clicker/idle, naszym celem jest zarobienie jak największej ilości pieniędzy + zakup nowych ulepszeń. Gra została pobrana 740x (698x Google Play + 42x Amazon Store). Najwyższa liczba pobrań (jednego dnia) wynosi 434x. Wersja WebGL (Online) posiada:
17000 (Kongregate)  zagrań
6000 Crazy Games  zagrań
Razem 23000 zagrań

Dv1foQrm7vbZX8wQGsXKvXWgOpIFUzyz11GpIcH.jpg

^Kongregate nowi gracze


Instalację Android:

Google Play:

Dv1foQrm7vbZX8wQGsXKvXWgOpIFUzyz21GpIe5.jpg

Amazon Store:

Dv1foQrm7vbZX8wQGsXKvXWgOpIFUzyz41GpIfu.jpg


Mapa użytkowników (Android, Google Play):


Dv1foQrm7vbZX8wQGsXKvXWgOpIFUzyz31GpIeU.jpg



A jak wyglądają zyski?

Android:
$6,42 Unity Ads (reklamy video, odtwarzane, kiedy gracz chce, za obejrzenie reklamy jest nagroda)
$2.55 Chartboost (reklamy pełnoekranowe, widoczne tylko wtedy, kiedy gracz ma odpowiedni postęp w grze + jest 1x reklama na 5-8 minut, dodatkowo reklama video za nagrodę (jak nie ma reklamy w Unity Ads)). $2.55 to zysk z Google Play, zysk z Amazon Store $0 :P



Online (WebGL):
$32.53 Kogregate (płatne od ilości zagrań + ich jakości)
€13.97 Crazy Games (płatne od ilości zagrań + ich jakości)

Razem to daje nam...
~$57.41 (Od tego odjąć podatki, koszty grafiki i wszystkiego + nie wszystkie kwoty są wypłacalne + jest prowizja za wypłacenie + w niektórych miejscach jest wypłata tylko na PayPal a tam, jest gorszy kurs).



Jeśli chodzi o zakupy w aplikacji (IAP), to gra ich nie posiada, szczerze to spodziewałem się takiego wyniku, zresztą nigdy nic nie oczekiwałem, dlatego nigdy się nie zawiodłem(。◕‿‿◕。)

Dv1foQrm7vbZX8wQGsXKvXWgOpIFUzyz51GpIg0.jpg



No dobra, nastał czas na ciekawsze statystyki:
Największa liczba ocen pochodzi (Android) z Xiaomi Redmi Note 4. Jeśli zaś chodzi o liczbę pobrań, to bardzo popularne są telefony: Redmi 4X i Redmi Note 4, inne urządzenia Xiaomi też są popularne(╭☞σ ͜ʖσ)╭☞ + duża liczbę stanowią pobrania z urządzeń firmy Samsung. Całkowity dzienny czas gry (w najlepszym dniu) to 8.68M sekund (~100dni) a całkowity dzienny czas gry na użytkownika to średnio 3.13k sekund (w najlepszym dniu). Dodatkowo w najlepszym dniu odnotowałem 38.53K kliknięć przycisku sklepu (liczyło tylko jeden sklep, główny) i 11k transportów (rozpoczętych),
* Najlepszy dzień = dzień z największą ilością pobrań.

Dv1foQrm7vbZX8wQGsXKvXWgOpIFUzyz61GpIUh.jpg



^Myślałem, że wpadnie mi sporo 1 (miałem 2x wpadkę z crashowaniem się gry):

1. Zaktualizowałem Google Services SDK (do wyświetlania tabeli + medali Googla, starsza wersja coś słabo działała), żadnych błędów ani nic nie było, następnie sprawdziłem dodatkowo grę na swoim telefonie (Android 6), myślałem, że wszystko działa, a jednak( ͡° ͜ʖ ͡°), gra miała problemy z wersjami Android > 6 (crashowała się).
2. W sumie tutaj nic takiego nie robiłem, po prostu wypuszczałem aktualizację (małą), nagle po wypuszczeniu aktualizacji dostałem informację, iż gra się crashuje, okazało się, iż silnik podczas pakowania uszkodził assety (w spakowanej wersji gry), musiałem od nowa wszystko zaimportować.

Jednakże tę błędy nie wpłynęło na ocenę gry, dobrzy użytkownicy szybko zgłosili mi problemy z najnowszą wersją gry, błędy naprawiłem <24h (staram się trzymać zasady, iż dzień zgłoszenia błędu = dzień jego naprawienia),


Czas na obrazki:

Dv1foQrm7vbZX8wQGsXKvXWgOpIFUzyz71GpIW9.jpg


Dv1foQrm7vbZX8wQGsXKvXWgOpIFUzyz81GpIWr.jpg

Kraje (użytkownicy Android, Google Play):

Dv1foQrm7vbZX8wQGsXKvXWgOpIFUzyz91GpIWY.jpg

Wersję Androida (Google Play):

Dv1foQrm7vbZX8wQGsXKvXWgOpIFUzyz101GpIVB.jpg





Jeśli zaś chodzi o statystyki mojej gierki przed grą "Fisherman", czyli Zarsthor to:

Gra została pobrana 152x (111x Google Play + 41x Amazon store)
Oraz odnotowała ~7k zagrań (wersja online, WebGL). Co do zysków to:
$0 Chartboost, $0 Unity ads, $8.73 wersja online (WebGL).
* Wiem, że miałem już dawno podać te statystyki, ale nie chciałem tworzyć nowego znaleziska.

A i tutaj mam drobny bonus, po wydaniu Zarsthor postanowiłem stworzyć 2 małe gierki (chciałem zmienić swój plan wydawniczy i wydawać "większe" gierki na Androida + WebGL, a te mniejsze tylko dla WebGL, głównie skupiam się na prostych grach dla 2 osób), oto wyniki:

"Throw", czyli moja prosta gra, w sumie nawet dziś już nie pamiętam o czym (chyba coś się rzucało, przynajmniej tak sugeruje tytuł) uzyskała $10.4 zysku (Więcej niż Zarsthor, a dajmy na to, przy tworzeniu Zarsthor było x więcej pracy, taka ciekawostka). Gra uzyskała 12,162 zagrań

"Fish Eat Fishes", czyli kolejna gra dla dwóch graczy, tym bardziej ciut bardziej rozbudowany niż "Throw" uzyskała $47.77 zysku. Gra uzyskała 29,577 zagrań.


Jeśli zaś chodzi o całkowity zysk z moich wszystkich gier (8) to (6 wydanych na Androida + WebGL, 2 tylko na WebGL):
Unity ads
$144.24

Chartboost:
$114.54 (wyplata od $300)

Crazy Games: (portal z grami online)
$238.68

Kongregate:
$128.32

Razem = $625.78 (-$114 niewypłacalne, -podatki i -koszty grafiki i innych rzeczy).


Jeśli zaś chodzi o całkowitą liczbę zagrań moich gier (wersję online), to wynosi ona:
Zagrania:
Kongregate: 86,421
Crazy Games: 164,599
Razem: ~251k zagrań (tylko wersje online)

Ilość pobrań moich wszystkich gier (Android) wynosi:
Google Play: 11643x
Amazon Store: 1943x
Razem: ~13586 razem
Dodatkowo miałem 2 ze swoich 6 gier Androidowych na itch.io i dzisiaj zobaczyłem, że wpadło tam dodatkowe 6x pobrań gry bomb rain z itch.io i 59x gry tree tap  (nigdy nie podawałem linka do swojego itch.io), więc dzisiaj postanowiłem też dodać tam swoją resztę gierek:
https://donislawdev.itch.io/

Czas na troszkę danych z "Social Media":
Facebook: 69 polubień
Twitter: 50 osób obserwuje.

Jeśli zaś chodzi o Wykop, to:

Tag #donislawdev obserwują 381 osoby, do mojej listy wołania zapisanych są 123 osoby Lista

Dodatkowo, jeśli chodzi o moje znaleziska to:
Dostałem 3x płomień
Oraz 4166 wykopów (razem)
Oraz: 985 komentarzy (znaleziska tylko)
Jeśli zaś chodzi o wyświetlenia znalezisk, to wychodzi jakoś 164.1 tysięcy (razem)
Jeśli zaś chodzi o MirkoBlog to Dostałem 6119 plusów (liczę tylko plusowanie moich wpisów), jeśli mnie pamięć nie myli, to najbardziej plusowany wpis dostał +2715 plusów i miał ~722 komentarze (ileż było wtedy odpisywania, chyba parę godzin odpisywałem na komentarze i PW ( ͡° ͜ʖ ͡°)).


A tutaj są dane z Reddit (razem):

Total Upvotes (po odjęciu downvotes): 945
Oraz komentarze (total): 441

Pewnie znowu zapomniałem o czymś wspomnieć, ale trudno, a tutaj bardziej szczegółowe dane:
Google Play i Amazon (pobrania):

Fisherman: Google Play Amazon Store Online
698 Google + 42 Amazon Store = 740 pobrań


Zarsthor: Google Play Amazon Store Online
111 Google + 41 Amazon store = 152 pobrań


Mirkowanie: Google Play Amazon Store Online
4118 Google + 49 Amazon Store = 4167 pobrań


Stickman: Google Play Amazon Store Online
549 Google + 533 Amazon Store = 1082 Pobrań


Money Tree: Google Play Amazon Store Online
5013 Google + 970 Amazon Store = 5983 Pobrań


Bomb Rain: Google Play Amazon Store
1154 Google + 308 Amazon Store = 1462 Pobrań


Dodatkowo moje gry są dostępne na Kongregate i Itch.io(Android)


Jeśli zaś chodzi o taką najbardziej "dochodową" grę to chyba jest nią "Fish Eat Fishes" oraz "Tree tap" + "Mirkowanie". No cóż, tak jak już wcześniej pisałem, nigdy nic nie oczekiwałem, dlatego się nigdy nie zawiodłem.


Przyszłe plany:
Teraz pewnie odpowiadam na pytania na PW + może parę pytań z AMA, jeśli zaś chodzi o gry, to rzucam gamedev(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■), nie no żartowałem:
Planuję wydać jeszcze parę aktualizacji do swojej ostatniej gierki, następnie zabieram się za tworzenie prostej gry WebGL (online) na 2 graczy (mam ją gotową w 10-15%), dodatkowo powoli projektuje sobie pomysł na moją kolejną główną grę, tym razem będzie to Tycoon, myślałem wcześniej, iż stworzę jakąś grę wojenną, ale jednak zawsze chciałem stworzyć jakiegoś Tycoona. Co do tematyki gierki, to nie chce jeszcze zdradzać zbyt wielu szczegółów (wciąż trwają pracę nad planem gry), jednakże tematyka tego tycoona będzie bardzo unikalna, jeszcze nigdy nie powstał Tycoon o takiej tematyce (jest to dość niszowa tematyka, jednakże w Polsce powoli zyskuje popularność). Dodatkowo myślałem też nad stworzeniem kolejnej gry o Wykopie, tym razem platformówki, ale to kiedyś :-}

Jeśli ktoś ma jakieś pytania, to zapraszam do ich zadawania. Dodatkowo chciałbym podziękować wszystkim ludziom z Wykopu i nie tylko za pomocą w tworzeniu gier, pomoc przy testach, zgłoszone błędy i wiele wiecej. Dziękuje też za każdy #WykopEfekt. Zawsze będę miło wspominał tworzenie Mirkowania (gry o Wykopie)( ͡° ͜ʖ ͡°)

W sumie to podczas takiego wydania gierek, to całkiem sporo się nauczyłem, a to dopiero początek, jak tworzyłem swoją pierwszą grę, to było to takie bardziej spontaniczne działanie, nic nie planowałem ani nic, po prostu tworzyłem, nie wiedziałem co, jaki jest zamysł gra. Marketing też nie istniał (pojawił się w dniu premiery gry).  Dodatkowo odkryłem, iż "wydawanie" gry nie kończy się na jej stworzeniu, później dochodzi tworzenie aktualizacji, ciągła promocja, odpisywanie na ogrom wiadomości i wiele innych rzeczy.  

*Skończyłem kompletować te dane o 5 nad ranem, miałem sporo problemów z ich uzyskaniem, dodatkowo wyniki między całkowitym zyskiem a dodaniem zysku z każdej gry (osobno) mogą się różnić o parę $ (dane się jeszcze aktualizują, opcjonalnie wcięło mi troszkę starych danych).
** Wciąż jestem amatorem (jestem zwykłym 20-latkiem, który pewnego dnia postanowił tworzyć gry), nie jest to AMA z profesjonalnym twórcą gier, dodatkowo proszę o traktowanie znaleziska jako ciekawostkę, nie jest to profesjonalna analiza zysków z gier i innych takich rzeczy.

*** Edytor Wykopu do tworzenia znalezisk to porażka, co wchodzę ponownie w edycję to jest inny układ tekstu, dodatkowo nie mogę dodawać linków, muszę wychodzić i wchodzić ponownie na znalezisko w celu dodania linków.


Wszystkie Gry Zostały stworzone w Unity (C# + JS do paru rzeczy w wersji WebGL)


Linki do gry

Google Play

Amazon Store

Online


Interesują cię kolejne statystyki z gierek, premiery gier + zarobki z nich? Obserwuj mnie :
Zapraszam do obserwowania tagu #DonislawDev  co jakiś czas, będą ukazywać się pod nim kolejne podsumowania gier + kolejne projekty, oraz do

Lista Wołania (premiery gier, statystyki, alpha testy, bez spamu, jest to lista wołania, wystarczy się zapisać). Warto też obserwować moją osobę na Wykopie.


Też warto wpadać na Social Media, czyli:

Facebook

Twitter


Poprzednie statystyki z gier:
Mirkowanie

Stickman RPG

Tree Tap

Bomb Rain


Statystyki zobacz

© copyright 2019 by Wykop.pl