Problem z gwarancja laptopa Lenovo

maysontayson

Mam problem z gwarancją laptopa  Lenovo. Laptop zakupiłem za pośrednictwem x-kom. 15 września oddałem swojego laptopa na gwarancję gdyż pojawily się na matrycy pęcherze powietrza. Po około 2 tygodniach laptop wrócił z gwarancji z nowa matryca lecz na nowej matrycy pojawiły się żółte przebarwienia. Oddałem więc ponownie laptop na gwarancję. Po rzekomej naprawie laptop powrócił z serwisu w stanie takim jakim był. Zadzwoniłem na infolinię i polecili mi zgłosić rękojmię gdyż miało to przyspieszyć ewentualną naprawę. W między czasie skończyła sie gwarancja producenta na laptop (2 letnia). Lenovo odrzuciło rękojmię ale również nie poprawili swojej nieudolnej naprawy gwarancyjnej. Zaproponowali mi wymianę odpłatnie. Poszedłem do punktu x-kom i obiecali mi że pomogą. Po tygodniu czasu i wielu telefonach do Lenovo dostałem maila od x-kom że serwis nie odpowiada na ich wiadomości. Poszedłem więc po odbiór mojego laptopa do x-kom (po 3 miesiącach ) i poprosiłem żeby wystąpili do serwisu o historię naprawy laptopa i czynności serwisowych wykonanych na nich jako że potrzebuje takich informacji do rzecznika praw konsumenta. Na drugi dzień po odebraniu laptopa dostałem telefon iż Lenovo jednak naprawi laptopa ale nie że względu na wadę bo uważają że fachowo nazywa się to krwawieniem matrycy ( choć gdy kupiłem laptopa problem nie występował ) i to nie jest wada sprzętu tylko podejmą się naprawy że względu na gest handlowy. Mija już 4 miesiac od kiedy oddałem laptopa na gwarancję i dalej nic nie wiadomo co z nim i czy wróci choć do stanu z przed oddania na gwarancję. Czy miał ktoś podobną sytuację i mógłby doradzić mi co mógłbym zrobić żeby choć w części dostać jakąś rekompensatę za czas oczekiwania i nieudolne próby prostej naprawy która polegała tylko na wymianie matrycy ?


Link do strony Lenovo, który dostałem w związku z tym iż żółte przebarwienia to rzecz normalna w wyświetlaczu LED

https://support.lenovo.com/pl/...


Zdjęcie mojego laptopa z przebarwieniami. Zaznaczę że Lenovo uważa iż nie powoduje to problemów z korzystaniem ze sprzętu. Uważam że wręcz przeciwnie o oglądając coś na komputerze lub pracując z czarnym tłem żółte plamy w znacznym stopniu powodują iż wzrok wędruje na nie i powoduje rozpraszanie. Żółta plama zwiększa się w zależności od kąta otwarcia laptopa.

436c594442584e56567a6b3d_BICRRQEuXuw6CwNLnwhTGcwK0iQaaIrL.jpg