Jak RTV Euro AGD sprzedaje coś czego nie ma


Witam wszystkich

To teraz przedstawię swoją historię, która może być przestrogą dla niedoszłych klientów RTV Euro AGD. 27 grudnia dokonałem zakupu laptopa HP 255 G4 15,6" N3350 - 8GB RAM - 240GB SSD w sklepie internetowym, który ku mojej wielkiej radości dotarł już następnego dnia. Pomyślałem sobie „solida firma” i po odebraniu paczki od kuriera zabrałem się za testowanie sprzętu. Po rozpakowaniu, wewnątrz zalazłem dokument wydłużający gwarancję na zmienione elementy (RAM 8 GB i dysk SSD), które wymieniono w sklepie internetowym- wszystko się zgadzało z zamówieniem, po uruchomieniu laptopa parametry się zgadzały, więc pomyślałem, że czas sprawdzić czy działa napęd DVD, a tu „zonk” napędu nie ma z żadnej strony laptopa- odwracam sprzęt a tam na tabliczce jak byk stoi HP 250 G6- czyli nie ten model który zamówiłem. Po takim odkryciu zaglądam na stronę co z taki fantem zrobić, piszą o dwóch opcjach (zwrot albo reklamacja z tytułu rękojmi), wybieram to drugie, no i jadę do sklepu stacjonarnego- jakiś taki staroświecki jestem i wolę z człowiekiem pogadać niż zdalnie coś załatwiać.

Przyjechałem do sklepu, gdzie z racji poświątecznego wariatkowa musiałem swoje odstać, ale w końcu zaczynam wyłuszczać problem na stoisku reklamacyjnym, a gość do mnie, że mam reklamację przez Internet złożyć, bo to nie jest model który zamawiałem, tylko coś innego (odkrywca normalnie). Ja do niego, że na stronie jak byk napisali o możliwości reklamowania tak przez Internet, jak i w sklepie- musiał się biedaczysko udać na konsultacje z kierownikiem, po których poprosił mnie o napisanie oświadczenia na temat całej sytuacji, które ode mnie przyjął za potwierdzeniem zapewniając, że będą się kontaktować- i to by było na tyle jeśli chodzi o kontakty międzyludzkie.

Po powrocie do domu i kilku godzinach oczekiwania nie zaobserwowałem na swoim profilu sklepu internetowego żadnych zgłoszonych reklamacji, więc wypełniłem zgłoszenie internetowe- okraszając je zdjęciami sprzętu i naklejek z paczki pokazujących, że otrzymałem nie ten produkt), żądając na podstawie rękojmi wymiany sprzętu na zgodny z umową. Po 3 dniach, czyli 31 grudnia dostaję informację, „W nawiązaniu do zgłoszenia uprzejmie informujemy, że opisana reklamacja została przekazana do naszego działu handlowego. Oczekujemy na wyjaśnienia. Po ich otrzymaniu, niezwłocznie przekażemy informację o ustosunkowaniu się do przedstawionej sytuacji.”

No i dalej zaczyna się zabawa, a właściwie totalne olewanie klienta ze strony tego śmiesznego sklepu, ja dzwonię kilkukrotnie na infolinię, gdzie przekierowują mnie prawie zawsze do działu reklamacji, który nic nie może i odpowiada, że sprawa jest wyjaśniana, i tak aż do 14 dnia kalendarzowego od złożenia reklamacji (6 czy 7 moich telefonów po drodze), kiedy to dostaję maila (pisownia oryginalna: ”Uprzejmie prozę o przesłanie wyraźniejszych zdjęć kodu kreskowego z opakowania tego produktu, ponieważ są ode w tym momencie rozmazane. Jeśli nie ma takiej możliwości to proszę o ich przepisanie.”. Wieczorem dosyłam do sklepu piękne zdjęcia wszystkich kodów kreskowych, w sobotę wysyłam do sklepu maila z informacją, że zgodnie z zapisami KC reklamacja jest uznana po mojej myśli i dalej nastaje cisza, po weekendzie, a konkretnie we wtorek 15 stycznia przychodzi kolejny mail: „z uwagą zapoznaliśmy się z opisanym zdarzeniem. Przykro nam, że doszło do sytuacji, która wywołała Państwa niezadowolenie i jednocześnie dziękujemy za przekazane zgłoszenie. Informacje takie są dla nas bardzo cenne gdyż zwracają uwagę na obszary, które wymagają poprawy. Ze swojej strony zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań aby nasze usługi były świadczone na jak najwyższym poziomie. Zapewniamy, że zaistniała sytuacja jest incydentalna i najmocniej za nią przepraszamy. 
W ramach rekompensaty możemy zaproponować obniżenie ceny produktu o 150 zł lub odbiór towaru i rozwiązanie umowy oraz dodatkowo kod rabatowy w kwocie 50 zł na następne zakupy. Proszę o informację.”


Mocno wkurzony odpisuję, że proponuję rozwiązanie sprawy w następujący sposób:

„- otrzymuję od Państwa nowy dokument sprzedaży (fakturę zgodną z faktycznie dostarczonym sprzętem- potrzebny ze względów gwarancyjnych), wolę nie ryzykować odsyłania laptopa, bo sądząc po terminie i sposobie odpowiedzi na przedmiotową reklamację, na zwrot pieniędzy czekałbym do Wielkanocy.

- otrzymuję od Państwa Voucher na zakup w Państwa sklepie napędu optycznego USB o parametrach co najmniej takich jak w pierwotnie zamówionym sprzęcie.

Tylko pod takimi warunkami uznam sprawę za rozpatrzoną pozytywnie.”


Po kilku godzinach zupełnie inna osoba, niż ta składająca poprzednią propozycję odpisuje do mnie:

„W odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne informujemy, iż potwierdzamy wystąpienie niezgodności w opisie produktu.

Przepraszamy za zaistniałą sytuację.

W tych okolicznościach proponujemy rozwiązanie umowy sprzedaży i zwrot należności za towar.”

 I tu zapaliła mi się żaróweczka i zacząłem sprawdzać co się dzieje na stronie, a tutaj ciekawostka, pod pierwotnym linkiem dotyczącym modelu HP 255 G4 (zrobiłem sobie wcześniej screeny tej strony) pokazał się opis HP 250 G6, tylko zapomnieli podmienić zdjęć. Jedna wielka ściema i oszustwo!

Kolejnego dnia otrzymuję informację o zamówieniu przez RTV Euro AGD kuriera, który odbierze ode mnie przesyłkę (jeszcze kilka maili wymieniłem z tymi cyborgami) i w czwartek 17 laptop pojechał do magazynu firmy z zapewnieniem mailowym z 16 stycznia „Po odnotowaniu przesyłki w magazynie, przystąpimy do zwrotu gotówki na konto.”. 18 stycznia na stronie firmy kurierskiej zobaczyłem potwierdzenie dostarczenia przesyłki, które przesłałem mailem na adres reklamacji z żądaniem natychmiastowego zwrotu gotówki., na które po kilkudziesięciu minutach dostałem odpowiedź „Szanowny Kliencie, Uprzejmie informuję, iż przeprocesowanie przesyłki przez nasz magazyn trwa około 3 dni roboczych liczonych od dnia jej dostarczenia.”

Tak się wyłudza od klientów pieniądze, którymi ta firma „krzak” obraca już 23 dobę i nie wiem kiedy je zwrócą, o zadośćuczynieniu za te cyrk nie wspomnę. Omijajcie ich z daleka!

Pozdrawiam


Statystyki zobacz

© copyright 2019 by Wykop.pl