Czy Santander B podrabia pisma i oszukuje ludzi aby nie wypłacić im pieniędzy?

Thomasito

Czy Santander Bank podrabia pisma i oszukuje ludzi aby nie wypłacić im pieniędzy?

Witajcie. Na gorąco wygląda to tak.


- Tak wygląda pismo z banku:

595839335967454741784d78_P9bBj0UcDgKSsfP9gPNAtghPY7sTZMZG.jpg


- A tak wygląda oryginał:


595839335967454741784d78_lfZlBCBNoAAPJpmcWNMoKkO2pulyFd6g.jpg


link jest tutaj: 

https://www.icetra.is/aviation...


No ale po kolei:


Czym jest charge back?

Zapewne wielu z Was słyszało o usłudze charge back. Mówiąć w uproszczeniu, jest to usługa, dzięki której mamy zabezpieczenie zwrotu środków w przypadku zakupu trefnego towaru, bądź nieotrzymania towaru lub usługi. Jest to umowa podpisana przez bank z dostawcą kart płatniczych 


Kiedy przysługuje?

No a co jeśli Twój przewoźnik lotniczy upada? Żaden ze mnie bankowiec, ale wydaje mi się, że wtedy usługa charge back należy się jak psu buda.


Moja historia


Jakiś czas temu zakupiłem bilety przewoźnika Wow Air relacji Berlin - Reykjavik. Niestety bilety kupione w marcu na koniec maja nigdy nie zostaną wykorzystane, a tymczasem okazuje się, że przewoźnik upadł. 

Telefon nie odpowiada, na stronie informacja, że wszystkie loty są odwołane. W internetowej prasie pełno artykułów anglojęzycznych skierowanych do pasażerów, aby uruchamiać procedurę charge back. W islandzkich bankach przygotowali nawet formularze pod ten konkretny przypadek.


A w Polsce? Cytując klasyka, a w Polsce bankowej dalej jak w lesie. 

Złożyłem odpowiedni formularz do banku i niedługo potem dostałem odpowiedź:


595839335967454741784d78_cv6SCFefwIyBrfoMcHd9YCdVvsofxI1P.jpg


Tak wiec wszystkie warunki spełnione jak pan bank przykazał - wszedłem na linka i napisałem maila, którego na tej stronie znalazłem, a był to kontakt do czegoś w stylu Islandzkiej komisji transportu (?). Biorąc sobie do serca wskazówki pracownika banku,w mailu poprosilem o odpowiedź czy oby na pewno nie zamierzają mi podstawić prywatnego odrzutowca ( ͡° ͜ʖ ͡°) i czy mogą przyklepać to, że tak jak prosił bank, ostatecznie lot się nie odbędzie. 
Oczywiście grzecznie odpisali:

595839335967454741784d78_ABa37n3XD0gRCKKagrYcbM0Q6ZP5qnJX.jpg


Przez pojęcie credit card company rozumiem swój bank.

Ucieszyłem się dostając oficjalną odpowiedź od Icelandic Transport Authority, wydawało mi się, że już bardziej oficjalnej odpowiedzi nie moge dostać.

Tak więc z tym oto mailem pełen nadziei udaje się do swojego banku zanieść im odpowiedź.


Co robi Bank Santander Polska?

Robi CTRL + C + CTRL +V !!!!!
Ignorując zupełnie mojego maila! Wysyłają mi dokładnie to samo co wcześniej + podrobione/edytowane pismo. Pismo które pokazałem na samym początku, nie ma w ogole wątku o możliwości korzystania z usługi charge back.


595839335967454741784d78_Yfu5O0FWMkgu4Jj2KPsWNlT7qiRptDAY.jpg



W poniedziałek idę rozmawiać z rzecznikiem praw konsumenta.


Z ciekawostek, dzwoniłem również do ubezpieczalni karty kredytowej, ale powiedzieli mi, że nie zwrócą mi pieniązków, ponieważ lot nie odbędzie się z niemojej winy :D :D :D 


Jak wam nie wstyd Santander Bank Polska?

Ciągle mówi się o Europie jednej prędkości. Jak wy traktujecie nas Polaków? Macie podpisaną umowę z Mastercard na takie okoliczności i nikomu łaski nie robicie. W normalnych krajach nie robią z tego problemu, tylko z wami mentalnie jak za komuny.
Jeżeli trzeba będzie to spotkamy się w sądzie - ja wam nie odpuszcze.


P.S

A to, że po tej akcji zamknę u was konto to macie jak ...eghm... w banku ( ͡° ͜ʖ ͡°)