RAPIDDC czyli jak nie prowadzić firmy hostingowej na moim przykładzie
Dziś chciałbym Wam drogie wykopki zademonstrować jak nie prowadzić firmy hostingowej na przykładzie hostingu RAPIDDC.pl ¯\_(ツ)_/¯ czyli nowego usługodawcy na Polskim rynku z domenami, hostingiem www, VPSami itd.
Owa firma jakiś miesiąc temu szturmem zdobyła klientów poprzez niespotykaną do tej pory promocję, a mianowicie VPSy były dosłownie za 1/10 ceny, nie ma w tym nic złego, chcieli pozyskać nowych klientów bo to nowa firma. Sam wykupiłem na tej promocji 2x VPS'a na rok za kwotę 20 zł o parametrach
2vCPU, 3072MB RAM, 30 GB SSD.
Zbyt piękne aby było prawdziwe? Zgadza się ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Po pierwsze te VPS'y nie nadają się do niczego, promocje są raczej po to aby klienci pozyskani podczas promocji pozostali na dłużej, więc warto zadbać o to, aby promocyjne usługi były takiej samej jakości jak te normalne, prawda? Każdy racjonalnie myślący człowiek tak by to właśnie rozwiązał, aby pieniądze wydane na pozyskanie tych klientów się potem zwróciły z nawiązką.
Niestety w RAPIDDC mają jak widać do tego inne podejście, panel zarządzania wczytuje się dosłownie 1-2 minuty i jest niewiarygodnie wysoki overselling który sprowadza się do tego, że uruchomienie durnego htop'a zajmuje całego procka xD, czegoś takiego jeszcze nie widziałem jak żyje nawet na vpsach o 5 razy niższych parametrach
Kwestie jakości samych maszyn mamy za sobą, bo to w sumie nie przez nie tutaj piszę, teraz przejdźmy do crème de la crème, czyli jak nie obsługiwać klientów
Ostatnio bez powodu zawiesili mi jednego z powyższych VPS'ów, zgłosiłem więc ticketa w tej sprawie, tutaj już zaczyna się srogi cyrk xD
Płacąc za rok z góry, "omyłkowo" ich system uznał to za płatność za miesiąc, dlatego po miesiącu serwer "wygasł"
Moja wiadomość
Ich odpowiedź
Do tej pory dalej do nich nie dotarło, że należy mi się w tej cenie rok, więc musiałem dalej walczyć za pomocą ticketów żeby sami uznali swój regulamin promocji xD
Po 2 ticketach łaskawie sprawdzili i jednak miałem racje, odwiesili usługę
teraz uwaga, dzień później znowu blokują tego samego VPS'a no więc pisze ticketa
Odpowiedź
Tak jak napisali tak zrobili, odwiesili VPS'a i działał, zgadnijcie na ile.
Dzisiaj wchodzę w panel i co? Znowu usługa zawieszona xD
Nie mam już nawet siły do nich pisać niech się wypchają tymi 20 złotymi bo to dla mnie żadne pieniądze, chodzi po prostu o to, że nie szanują klientów ( ͡° ʖ̯ ͡°)