O tym jak ASUS i Komputronik sprzedały wadliwy sprzęt i unikają naprawy/wymiany.


TL;DR

Kupiłem laptopa ASUS ROG GL703GS, droższą wersję z dodatkami, elementem tych dodatków były. m.in. słuchawki, które zepsuły się. ASUS mówi, że towar można reklamować tylko u sprzedawcy, a sprzedawca tj. Komputronik mówi, że na gratisy nie ma gwarancji. 

TL;DR end


W październiku 2018 roku zakupiłem laptopa ASUS ROG GL703GS w zestawie ze słuchawkami, myszką i plecakiem poprzez sklep internetowy Komputronik.pl z odbiorem w salonie stacjonarnym.


Wybrany model laptopa (identyczna konfiguracja podzespołów i brak systemu operacyjnego) był dostępny w dwóch wariantach:

a) sam laptop - 7999 zł

b) laptop, słuchawki, mysz, plecak - 8599 zł


Doszedłem do wniosku, że dodatki fajne i dopłacę te dodatkowe 600 zł. Na stronie sklepu było napisane, że gwarancja jest 24 miesiące, bez zaznaczenia, że gwarancja nie obejmuje dodatków.


Po niecałym roku używania słuchawki uległy uszkodzeniu, a dokładnie potencjometr na kablu, mianowicie jeden kanał gra ciszej o 20%, przez co użytkowanie jest bardzo niekomfortowe. (W Windowsie można to wyregulować, na telefonie już gorzej, ale nie ważne, są uszkodzone i chcę sprawne).


Na stronie ASUS'a posiadam konto gdzie od ponad 14 lat rejestruję wszystkie moje laptopy, także tego ostatniego. Kwota tego sprzętu to ok. 20k. A oprócz tego zawsze polecałem znajomym wybór tej marki. Przez wszystkie lata odkąd w ogóle laptopy są na rynku nagoniłem im masę klientów, na znacznie większą kwotę niż wydałem sam.


Najpierw napisałem do ASUS'a opisując problem ze słuchawkami. Odpisali, że reklamować mogę tylko u sprzedawcy.


595839395951594841785578_gVG7G2OUeOwQTzksd7IWN9Yv91Bxo8Zx.jpg



W takim razie dokładnie opisałem problem i złożyłem reklamację na stronie Komputronika, dostałem adres do wysyłki towaru i to uczyniłem.

Po ok. dwóch tygodniach Komputronik odpowiedział w następujący sposób:


595839395951594841785578_MEZiCx1mpsUGtOXehEk5j0M8nscZGKfm.jpg



Napisałem ponownie do ASUS'a, że Komputronik odmówił reklamacji, a oni znów wkleili gotową regułkę, że sprzęt można reklamować tylko u sprzedawcy.


Napisałem zatem trzeci raz do ASUS'a, żeby odnieśli się do odmówionej reklamacji, to mi odpisali tak:

595839395951594841785578_ZXk6px9n4lqTRFfN9HcV0qI4SoI4yDkU.jpg


Nie poddałbym się tak łatwo, gdybym kupił laptopa jako konsument, niestety kupiłem go na fakturę i prawa konsumenckie nie dotyczą mnie.

W takiej sytuacji zostaję bezradny, olali mnie zasłaniając się paragrafami, a ja nie za bardzo mogę cokolwiek zrobić. Dlatego też zdecydowałem się dodać sprawę na wykop, aby ustrzec innych potencjalnych klientów.



Czy warto było być przez te wszystkie lata wiernym fanem marki?

Czy warto było polecać ich sprzęt znajomym?

Czy to fair, że nie uznali mi gwarancji?

Czy opłaci im się stracić dobrego klienta i jego polecenia?

Czy patrząc długo terminowo skorzystają na tym, że nie wymienili mi słuchawek za ~250 zł? Ile mogłem jeszcze w moim życiu kupić laptopów i polecić znajomym?


Wiadomo duża firma nawet tego nie odczuje, ale dla zasady nigdy więcej nie kupię, ani nie polecę ich sprzętu.


Zapraszam do dyskusji w komentarzach.


PS. Pomijając całą sprawę, taki drogi laptop, a głośniczki od nowości brzęczą wydając nieprzyjemne dźwięki, to również powinienem reklamować, ale nie chcę go odsyłać do serwisu z powodu tej błahostki, bo będę bez narzędzia pracy kilka tygodni, a w dodatku jeszcze coś innego spieprzą przy okazji.

Statystyki zobacz

© copyright 2019 by Wykop.pl