Sferis anuluje zamówienie mimo rzekomego wysłania towaru
Ostrzegam przed sklepem Sferis należącym do ACTION S.A.
Sferis zrobił wczoraj akcję promocyjną na procesory AMD Ryzen 3800x - 30 % taniej w cenie 1358,90 zł. Złożyłem zamówienie z przesyłką kurierską oraz płatnością za pobraniem. Wieczorem kilka osób pisało na Pepperze, że części anulowano zamówienia z powodu wykorzystania puli, innym wysłali.
Godzinę później dostałem maila, że zamówienie zostało wysłane. Zamówiłem w innym sklepie płytę główną + pamięć RAM.
Rano dostałem na maila fakturę oraz zamówienie zmieniło status na "zakończone".
Niestety numer śledzenia wykazywał brak informacji o przesyłce, zadzwoniłem do Sferis gdzie na infolinii poinformowano mnie, że zamówienie zostanie anulowane bo przekroczona została pula produktów.
Zgodnie z ich regulaminem na stronie:
"
ACTION sprawdza stan magazynowy. Jeśli towar o wybranej przez Użytkownika specyfikacji technicznej i cenie jest dostępny, ACTION przesyła do Użytkownika e-mailem komunikat – „Potwierdzenie Realizacji Zamówienia” - przyjmując złożoną ofertę zakupu i zamówienie do realizacji, potwierdzając specyfikację wybranego towaru, jego cenę wraz z opłatami dodatkowymi (w szczególności kosztami przesyłki), wybrany przez Użytkownika sposób płatności, a także sposób dostawy. Po otrzymaniu Potwierdzenia Realizacji Zamówienia, którego treść odpowiada oczekiwaniom stron co do specyfikacji technicznej towaru, jego opisu oraz ceny:
w przypadku wyboru przez Użytkownika płatności przelewem lub za pośrednictwem serwisów płatności internetowej, Użytkownik dokonuje płatności. Po otrzymaniu przez ACTION płatności realizowana jest dostawa towaru,
w przypadku wyboru przez Użytkownika płatności „przy odbiorze”, wysyłka towaru realizowana jest niezwłocznie." oraz punkt 7
W momencie przystąpienia przez ACTION do realizacji dostawy, zgodnie z ust. 6 powyżej, ACTION przesyła Użytkownikowi/Klientowi na wskazany adres poczty elektronicznej komunikat w formie pliku zamkniętego PDF (Portable Document File) zawierający Fakturę VAT wraz z informacjami wymaganymi przez przepisy prawa, stanowiącymi integralną część zawartej umowy na odległość. Dokument ten stanowi potwierdzenie zawarcia umowy na odległość. "
Tak więc doszło do zawarcia umowy na odległość - napisałem maile ale wszystkie niezależnie od wysłanej treści mają szablonową odpowiedź:
"Dzień dobry, niestety pula produktów przeznaczonych do promocji w promocyjnej cenie została wyczerpana . Błąd systemu umożliwiał zakup w promocyjnej cenie za co przepraszamy. Proszę o podanie nr konta bankowego do zwrotu środków. Pozdrawiam"
Nie byłoby nic nie normalnego gdyby zamówienie zostało anulowane w momencie złożenia zamówienia ale nie po zmianie statusu na zakończone i wystawieniu faktury VAT...
1. Sferis organizuję promocje na procesory Ryzen
2. Składam zamówienie z płatnością przy odbiorze
3. Część zamówień anulują, moje pozostaje w realizacji
4. Dostaję potwierdzenie wysłania paczki
5. Następnego dnia dostaję fakturę VAT, zamówienie zmienia status na "zakończone"
6. Zamówienie zostaje anulowane z powodu wyczerpania puli mimo regulaminowego zawarcia umowy na odległość