Post przerywany - okresowa głodówka: podstawy naukowe oraz FAQ

Ostatnio na wykopie dużą popularnością cieszy się temat okresowych głodówek. Postanowiłem więc na szybko przetłumaczyć najważniejszy według mnie artykuł naukowy, gdzie zebrano najważniejsze prace i badania naukowe na ten temat. Łatwo znajdziemy tam informacje, jak post wpływa na konkretne części naszego ciała.

W niektórych miejscach tłumaczenie może być trochę niespójne lub niekonieczne brzmieć dobrze po polsku. Nie jestem profesjonalnym tłumaczem, a nie mam też zbyt wiele wolnego czasu, żeby do końca to ładnie obrobić, za co przepraszam.


1.Włączenie przełącznika metabolicznego: Zrozumienie i stosowanie korzyści zdrowotnych płynących z postu

(Flipping the Metabolic Switch: Understanding and Applying Health Benefits of Fasting) 

Strona oryginalna: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/p...
Tłumaczenie: https://www.docdroid.net/F6bDn...


Przetłumaczyłem również dwa, można powiedzieć popularno-naukowe, artykuły typu FAQ.

2.Najczęściej zadawane pytania: https://www.docdroid.net/FHikG...

3.Pięć zasadniczych etapów postu: https://www.docdroid.net/Ho022...

Obydwa zaczerpnięte z https://lifeapps.io/category/f...


Jeżeli ktoś by się zdecydował na dłuższy post 2-3 dniowy, polecam do picia zrobić sobie taki płyn z elektrolitami.

Dlaczego? Ponieważ wraz z wyczerpywaniem zapasu glikogenu, organizm traci sporo wody a wraz z nią elektrolity. 

Może to powodować bóle głowy, rozdrażnienie itp. 

Nie możemy w tym czasie pić gotowych mieszanek z apteki, bo zawierają cukier albo słodziki (które wyzwalają odpowiedź insulinową)


Na dwa litry wody:

7,7g soli o'Sole Vita (70% chlorku potasu, 30% chlorku sodu)

4,5g sody oczyszczonej

2g siarczanu magnezu (opcjonalnie)

Statystyki zobacz

© copyright 2019 by Wykop.pl