Klient zagraniczny vs klient polski


Klient zagraniczny:


  1. Wystarczy kontakt mailowy lub jakiś chat
  2. Umowa i realistyczny termin wykonania pracy z mojej strony
  3. Klient czeka w wyznaczonym terminie
  4. Oddanie pracy w terminie lub przedłużenie z wyjaśnieniem
  5. Korekty po uwagach klienta
  6. Oddanie finalnej pracy
  7. Zapłata w terminie
  8. Czasami bonus od klienta

Teraz klient polski:


  1. Kontakt tylko telefoniczny, 3 godziny gadania o prostej sprawie, codziennie przez tydzień
  2. Umowa? Jaka umowa panie?
  3. Dwa tygodnie negocjacji ceny o 50 PLN taniej, bo poleci, bo będzie wracał (oczywiście nigdy nie wraca)...
  4. Ustalony termin wykonania pracy, najlepiej na jutro, bo pan jest specjalistą
  5. Klient codziennie dzwoni pytając czy skończyłem, mając termin choćby miesiąc
  6. Oddanie pracy w terminie lub przedłużenie z wyjaśnieniem
  7. Klient żąda zmian, których nie było w umowie - bo przecież to "przy okazji" się zrobi lub zmian, które on "miał na myśli"
  8. Klient odmawia zapłaty w terminie, chce ją rozłożyć na raty lub może zapłacić część teraz, a część za miesiąc
  9. Klient negocjuje obniżkę ceny, bo finalnie miał coś innego na myśli

1581686120xttNpS6BiYBKcq3YXNvT1v11J2B7m.jpg

Wersje

Statystyki zobacz

© copyright 2020 by Wykop.pl