Media Expert nie chce oddać pieniędzy za anulowane zamówienie. Sklep milczy.

Takitam3
Takitam3

TL:DR

Sklep Media Expert nie chce oddać 599 zł po anulowaniu zamówienia. Złożyłem zamówienie online w Media Expert na wartość 599 zł. Towar nie został na czas przygotowany do odbioru, więc anulowałem zamówienie. Pomimo wysłania wielu maili i przedsądowego wezwania do zapłaty, do dziś, po 33 dniach od anulowania, Media Expert nadal nie oddał mi pieniędzy.


Chciałbym podzielić się z Wami moją historią ze sklepem Media Expert. Już na wstępie nie polecam sklepu Media Expert, ponieważ nie oddają pieniędzy za anulowane zamówienia.


Dnia 29.04.2020 złożyłem zamówienie w sklepie Media Expert na telefon Xiaomi Redmi 8 z odbiorem osobistym w sklepie stacjonarnym w Lubinie. Zamówienie było z gwarancją odbioru w kolejnym dniu, czyli 30.04.2020. Wpłaciłem 599zł blikiem. To mój błąd, trzeba było zapłacić kartą. Wtedy mamy możliwość cofnięcia płatności. 

595831315951414841684578_1591543683feA2oPcCrCORMn4HCNHdiA.jpg


Niestety, 30.04 do wieczora nie otrzymałem informacji od Media Expert o zamówieniu gotowym do odbioru. Zadzwoniłem do Media Expert, i od konsultanta dowiedziałem się, że nie ma opcji aby zamówienie było dziś gotowe do odbioru. Mimo, że było z gwarancją odbioru dnia 30.04. Poprosiłem więc o anulowanie zamówienia. Pan anulował, a ja miałem dostać maila z potwierdzeniem anulowania. Dostałem jeszcze tego samego dnia:

595831315951414841684578_15915451743aDAcD9eu2Us75h3XwID6Z.jpg3

Po kolejnych 5 dniach dostałem maila od Media Expert z prośbą o nr konta bankowego do zwrotu pieniędzy:

595831315951414841684578_15915453476aPmmByFM6HxTN8Ywjn6Tb.jpg



Odpisałem jeszcze tego samego dnia. Minęło 14 dni, a zwrotu od Media Expert nie było. 19.05 zapytałem, co ze zwrotem:

595831315951414841684578_1591545436MLHKjizmx7yQihOpXtLbrK.jpg

Następnego dnia otrzymałem niewiele wnoszącą odpowiedź i prośbę o cierpliwość:

595831315951414841684578_1591545628A318ST0WqnG6K0kxtRfpLe.jpg


Niestety moja cierpliwość powoli się kończyła, a Media Expert nadal nie oddało mi moich pieniędzy. Następnego dnia mailowo poinformowałem Media Expert, że sprawę zgłoszę do UOKiK, jeżeli w ciągu 3 dni nie otrzymam zwrotu pieniędzy:

595831315951414841684578_1591546088AqZsKz9IbJ94aY580tvZxT.jpg


Odpowiedzi nie otrzymałem, a po wyznaczonych 3 dniach Media Expert nadal nie oddał mi moich pieniędzy. Przed zgłoszeniem sprawy do UOKiK, postanowiłem jeszcze dostarczyć im osobiście przedsądowe wezwanie do zapłaty. 

595831315951414841684578_1591547287kI7RrqqvVss3uMJTr46HTY.jpg


Podobno jest to bardzo skuteczne pismo. Po dostarczeniu do sklepu stacjonarnego w Lubinie, osoba przyjmująca wykonała parę telefonów, i podpisała wezwanie.  Ucieszyłem się, że w końcu ktoś coś robi w mojej sprawie i że z pewnością niedługo odzyskam pieniądze, których nie chce mi oddać Media Expert. Niestety myliłem się. Po 7 dniach wyznaczonych w wezwaniu, Media Expert nadal nie oddało mi moich pieniędzy. Nie otrzymałem również żadnego maila czy telefonu. Kompletnie nic, cisza. 4.06 napisałem maila informującego, że sprawę skieruję na drogę sądową i UOKiK. 


595831315951414841684578_15915460760OQowTQyJdH09DYkIgCbJX.jpg


Odpowiedzi również nie otrzymałem. Do dnia dzisiejszego minęły 33 dni od dnia gdy podałem im numer konta. Media Expert milczy, nie odpowiada na maile i nie chce mi oddać moich pieniędzy. 


Wyczerpałem chyba wszystkie polubowne sposoby rozwiązania sprawy. Może macie jeszcze jakieś rady? Liczę, że samo nagłośnienie sprawy coś wskóra. 


Na koniec pozdrawiam Mirki i Mirabelki, ale nie pozdrawiam Media Expert, który nie chce mi oddać moich pieniędzy.