wysylajnami.pl odmawia usunięcia danych osobowych, jeżeli nie podam nr klienta

luc4s
luc4s

Kilka dni temu dostałem emaila o treści: 


Szanowny Kliencie,

Mamy przyjemność poinformować, że dnia 20.09.2020 serwis Zlapkuriera.pl zmienił nazwę na Wysylajnami.pl.

Prosimy zapisać nowy adres strony internetowej:

https://wysylajnami.pl/

Dodatkowo informujemy, że w dniu 20.09.2020 r. zmienił się adres siedziby firmy z al. Grunwaldzka 77C/3A, 82-300 Elbląg na ul. Łąkowa 7b 90-562 Łódź.

Tym samym zmienił się adres do korespondencji, adres administratora danych osobowych oraz regulamin świadczenia usług. Zmiany w regulaminie dotyczą nowego adresu firmy.

Pozdrawiamy Zespół Wysylajnami.pl

Jako, że nie lubię, kiedy jedna firma drugiej firmie bez mojej zgody sprzedaje moje dane osobowe, od razu odpisałem: 


Prosze o usunięcie moich danych osobowych z bazy danych.


No i zaczęło się. Na nic powołanie się na RODO, na przepisy. Usuną dane, jeżeli podam im nr klienta, którego nie mam, bo nigdy na stronie wysylajzami.pl żadnego konta nie zakładałem. Nie wiem jakich tam mają tępych administratorów, że nie potrafią klienta na podstawie adresu e mail znaleźć, ale jak mantrę powtarzają, że danych mi nie usuną. Idzie zgłoszenie do GODO, firmę radzę omijać. Poniżej cała korespondencja:


Szanowny Kliencie,

Dziękujemy za przesłaną korespondencję oraz poświęcony czas.
W celu usunięcia konta proszę o podanie numeru klienta. Proszę o informację, co jest powodem Państwa decyzji? Czy wysyłają Państwo nadal przesyłki?
Jestem pewna, że dostosujemy ofertę do Państwa potrzeb.

W razie pytań służę pomocą i życzę miłego dnia.


Moja odpowiedź:

Nie mam numeru klienta. Nie chcę żeby moje dane osobowe (w tym email, nie wiem jakie jeszcze są przetwarzane), były przez Państwa przetwarzane i przekazywane kolejnym podmiotom.

Pozdrawiam


Szanowny Kliencie,

W celu wykonania dyspozycji konieczne jest podanie numer klienta. Widoczny jest on po zalogowaniu się do naszego serwisu, w prawym, górnym rogu. Polecam skorzystać z opcji "przypomnij hasło", kiedy zostało zapomniane.

W razie pytań służę pomocą i życzę miłego dnia.

moja odpowiedź:


Szanowna Pani,

nie będę podawał żadnego numeru klienta ani się logował na żadnym portalu. Proszę o usunięcie moich danych osobowych zgodnie z ustawą RODO. Jeżeli to nie zostanie podjęte, podejmę kroki prawne. Macie mój adres w bazie adresowej, więc po  nim możecie sobie wyszukać. Jeżeli jeszcze raz dostanę jakiś email od Państwa firmy, zgłoszę sprawę do GIODO.

pozdrawiam


Szanowny Kliencie,

Staram się zrozumieć Pana zdenerwowanie, natomiast w celu usunięcia konta w naszym serwisie niezbędne jest podanie numeru klienta. Bez tego nie będziemy w stanie wykonać dyspozycji.

W razie pytań służę pomocą oraz życzę miłego dnia.

moja odpowiedź:


Szanowna Pani,
nie jestem zdenerwowany, realizuję swoje prawa, których mi Pani odmawia.

Przetwarza Pani moje dane osobowe (email). Nigdy nie zakładałem żadnego konta na stronie o której Pani wspomina www.wysylajnami.pl .
Na podstawie art. 17 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, wnioskuję o usunięcie moich danych osobowych z bazy Administratora oraz baz powiązanych oraz zaprzestanie dalszego przetwarzania moich danych osobowych. W tym w szczególności mojego emaila email@gmail.com

Nie wiem skąd go Pani pozyskała, możliwe, że kiedyś się na to zgodziłem na innych serwisach, natomiast dziś tę zgodę cofam do czego mam prawo. W ustawie nie jest napisane, że potrzeba do tego podawać jakiś identyfikator, którego nie mam. Jeżeli dane nie zostanę usunięte zgodnie z z art. 107 u.o.d.o.:
    Kto przetwarza dane osobowe, choć ich przetwarzanie nie jest dopuszczalne albo do ich przetwarzania nie jest uprawniony,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat dwóch.

Informuję Panią, że od jutra jakiekolwiek przetwarzanie, przetrzymywanie w bazie danych moich danych osobowych będzie nielegalne i jeżeli się o tym dowiem, będę żądał odszkodowania. Dodatkowo zgłoszę fakt nielegalnego przetwarzania danych osobowych do GIODO.
pozdrawiam


Szanowny Kliencie,

Podczas nadawania przesyłki za naszym pośrednictwem konto zostaje utworzone automatycznie, w celu jego usunięcia niezbędne jest podanie numeru klienta, bez tego nie jesteśmy w stanie zrealizować dyspozycji.

W razie pytań służę pomocą oraz życzę miłego dnia.

moja odpowiedź:

Nigdy nie nadawałem przesyłki "za waszym pośrednictwem". Nie pozostaje mi nic innego, jak złożyć zgłoszenie do UODO. Tworzę też wpis na serwisie wykop,pl, że odmawia Pani mi moich praw.


Szanowny Kliencie,

Nie odmawiamy Pańskich praw, jak najbardziej możemy wykonać powyższą dyspozycję, natomiast w tym celu niezbędne jest podanie numeru klienta.

W razie pytań służę pomocą oraz życzę miłego dnia.


No i rozmowa jak z głupim. Nie podam im jakiegoś numeru klienta, którego nie mam, bo nigdy ich klientem nie byłem, nie zaprzestaną przetwarzać moich danych osobowych.