LEGO!... Tylko wirtualnie

Seraphiel
<p><b>Słowem wstępu:</b> jako student kierunku technicznego, mam darmowy dostęp do oprogramowania typu CAD, czyli między innymi do modelowania w 3D. Inventor (bo o nim akurat mowa) ma cenę tak samo potężną jak możliwości. Na zajęciach robiliśmy zaledwie podstawy podstaw, ale jakoś strasznie mnie to wciągnęło. Spróbowałem więc swoich sił w przeniesieniu do świata wirtualnego jednego zestawu Lego, który akurat posiadam od ładnych paru lat.</p> <p></p><p> </p> <p>Całość zajęła mi około dwóch miesięcy, oczywiście z przerwami i nie po kilkanaście godzin dziennie. Starałem się, aby każdy element był możliwie jak najdokładniej odwzorowany. Część wymiarów nalazłem w Internecie, resztę pobrałem „organoleptycznie” za pomocą suwmiarki. </p> <p><b>Ciekawostka:</b> przerwa pomiędzy oryginalnymi klockami Lego w poziomie wynosi zawsze 0,2 mm. </p> <p>Mało kto wie, że takie „wirtualne Lego” można kupić! Kiedyś przypadkiem natknąłem się na stronę, na której sporo zestawów (głównie Technic) można było za odpowiednia opłatą ściągnąć, zarówno w plikach dla Inventora, Catii, Solid Works’a, Edge’a itd. Niestety cena była zbliżona nawet do pudełkowych wersji, a same klocki były jakieś takie… kanciate.</p> <p>Najwięcej problemów przysporzyły mi chyba dwie poniższe części (ponieważ uparłem się, by wyglądały jak w rzeczywistości)</p> <p></p><p></p> <p>A poniżej już gotowe efekty:</p> <p></p> <p></p><p></p><p></p><p></p><p><br /></p><p></p><p></p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>Można też ustawić bardziej seksowne, przezroczyste klocki :&gt;</p> <p></p> <p></p><p></p> <br /><p></p><p></p> <p></p><p></p> <p></p><p></p><p>P.S. Jeśli będą chętni, mogę udostępnić którykolwiek render z powyższych w wyższych rozdzielczościach – 1080p czy 2160p</p><p>EDIT: I trochę lepszej jakości, bo pokazywarka strasznie kaleczy foty kompresją ;(</p><p></p>