Najważniejsze sygnały używane na PKP
Czy jadąc koleją zauważyłeś, że sygnalizacja dla pociągów różni się od tej dla samochodów? Czy wiesz, co oznaczają odpowiednie znaki i światła?
intol z- #
- #
- #
- #
- #
- 22
Czy jadąc koleją zauważyłeś, że sygnalizacja dla pociągów różni się od tej dla samochodów? Czy wiesz, co oznaczają odpowiednie znaki i światła?
intol z
Komentarze (22)
najlepsze
"STOP", "WALK", "RUN"
- pierwszy to dokładniejsze przepisy i sygnalizacja E1 z opisami
-drugi: o kolei z humorem .
na pmk, TWB, GMFK zazwyczaj bombowcem określano ET40, natomiast ET22 to byk, bo wierzga przy ruszaniu ;) ; SP42 to kociołek (od kotła parowego do ogrzewania wagonów); brakuje też epok (EP09), które obecnie są denaturatami (od koloru malowania IC), poza tym z wagonów bohuny (Bdhpumn) i mechpomy (o ile dobrze pamiętam stare dwójki PKP z charakterystyczną pomarańczową tapicerką)
1) jedź 40
2) stój
Na trasie Skierniewice - Warszawa używa się zielonego pasa na zwrotnicach ustawionych na jazdę w bok
W Obornikach Wlkp używany jest pas pomarańczowy
W Bydgoszczy pas zielony
Więc jak by nie patrzyć są potrzebne.
Ktoś mi coś mówił że to oznacza jaki pociąg jedzie. Może ktoś wie?
http://www.eu07.pl/
Można poczuć się jak maszynista, ale początki mogą być trudne.