•  

    Przepisy E1 to była moja pierwsza książka w życiu (duuuużo kolorowych obrazków). Zjadłem ją (testowałem nowe mleczne uzębienie).

  •  

    W USA pewnie zamiast światełek byłoby:
    "STOP", "WALK", "RUN"

    •  

      I czy nie jest to bardziej zrozumiale?? Widze tu nutke ironii, a osobiscie uwazam, ze mamy nieograniczone zdolnosci do utrudniania sobie zycia prawie we wszystkich dziedzinach. Warto moze uczyc sie prostoty przekazu, abu nie wzywac radcy prawnego do przeczytania pisma z urzedu, ktorego nikt nie rozumie...

    •  

      może to jest walka z monotonią - gdy maszynista musi główkować, to nie zaśnie

    •  

      To przeczytaj sobie "STOP" albo "SPEED LIMIT 100 KM/H" z semafora jak jedziesz te 160 km/h ;-)

    •  

      @przykuta
      Maszynista ma "czuwak" który musi naciskać co 90 sek i nie może na nim nic położyć. jak nie naciśnie w ciągu 10 sek od momentu aż zacznie piszczeć - pociąg się zatrzymuje.

      Co do znaków czemu zamiast trójkąta nie mam speed limit to szybciej zauważysz trójkąt niż przeczytasz przy prędkości 160.

      Inna sprawa że pociągi co jadą 160 km/h (IC z zawiercia do wawy) ma drogę całą ustawioną i oprócz semaforem dostaje informację radiowo.

  •  

    w powiązanych wrzuciłem 2 linki:
    - pierwszy to dokładniejsze przepisy i sygnalizacja E1 z opisami
    -drugi: o kolei z humorem .

    •  

      co do drugiego linka
      na pmk, TWB, GMFK zazwyczaj bombowcem określano ET40, natomiast ET22 to byk, bo wierzga przy ruszaniu ;) ; SP42 to kociołek (od kotła parowego do ogrzewania wagonów); brakuje też epok (EP09), które obecnie są denaturatami (od koloru malowania IC), poza tym z wagonów bohuny (Bdhpumn) i mechpomy (o ile dobrze pamiętam stare dwójki PKP z charakterystyczną pomarańczową tapicerką)

  •  

    Ciekawe. Dodam, że wiele razy widziałem, jak na semaforze pali się światło czerwone, a pociąg jechał. Było wyraźnie czerwone i nie przypominało tego 'żółtego' dla samochodów.

  •  

    taka k#%wa skomplikowana sygnalizacja i taka fantastyczna a w całym kraju używa się tylko:
    1) jedź 40
    2) stój

    •  

      Chyba rzadko pociągami jeździsz. Czasami to się boję że moją stacje przejedzie bo tak szybko gna...

    •  

      W Kutnie używa się zielonego pasa (100 km/h).
      Na trasie Skierniewice - Warszawa używa się zielonego pasa na zwrotnicach ustawionych na jazdę w bok

      W Obornikach Wlkp używany jest pas pomarańczowy
      W Bydgoszczy pas zielony
      Więc jak by nie patrzyć są potrzebne.

  •  

    Przydałby się jeszcze taki dodatek co oznaczają takie dzwonienia przy budkach na przejazdach bo mnie to zawsze bardzo interesowalo :)
    Ktoś mi coś mówił że to oznacza jaki pociąg jedzie. Może ktoś wie?

  •  

    Pas ma wartość 40 - zielony, 20 pomarańczowy + 40 dolne światło pomarańczowe.

    http://www.eu07.pl/
    Można poczuć się jak maszynista, ale początki mogą być trudne.

  •  

    A ja, głupi, myślałem, że pojedynczy żółty sygnał oznacza, że na następnym semaforze pali się "Stój". Człowiek uczy się całe życie :>

  •  

    Niby to takie niepotrzebne, a już nie raz zastanawiałem się, co te światła mogą oznaczać. Wykop za niepotrzebną umiejętność #200345 :)

  •  

    Dla zainteresowanych tematem, polecam symulator Trainz.

  •  

    jakoś znaki drogowe bardziej do mnie przemawiają niż kolejowe. chociaż wykop. zawsze mnie interesowało co oznaczają dane znaki przy torach

  •  

    ok, profilaktycznie zaminusowałem kolejarzy

  •  

    A myślałem, że najważniejszym sygnałem używanem w PKP jest: "Kanar idzie!".

Dodany przez:

avatar intol dołączył
219 wykopali 10 zakopali 3.7 tys. wyświetleń