...
  •  

    Czy Oni nas mają za idiotów ?

    •  

      @HcRulezzz: Zastanów się Ile ludzi czyta czyta Fakt, później zadaj sobie to pytanie jeszcze raz i odpowiedz sobie na nie.

    •  

      @Radikesz: zapomniałeś o NIE

    •  

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      @biohumus: starsze osoby na pewno są zafascynowane tego typu wynalazkami

    •  

      @Radikesz: to jednak troszkę inny kaliber, czytanie faktu to rzeczywiście idiotyzm, a ów zestaw przydatny może być np. dla ludzi starszych którzy nie używali nigdy tego typu urządzenia, co nie znaczy że są idiotami :)

    •  

      @Radikesz: Moje pytanie było pytaniem retorycznym, ale dzięki za odpowiedź !
      Kazik; "Oddalenie";r. 1995; utwór 9- "Czy Wy nas macie za idiotów?"

    •  

      @MrsHamburger
      @Caroo: Co z tego ze nie uzywali? Jesli sie czegos takiego prostego nie potrafia nauczyc to sa idiotami niezaleznie od wieku. Jakos wiekszosc starszych z ktorymi ja mam doczynienia nie miala nigdy probelmow z przyswajaniem nowych rzeczy. Wiem ze to boli bo starsze osoby z Waszych doswiadczen ktore maja klopoty z czyms takim sa prawdopodobnie kims dla Was bliskim, wiec latweij Wam sobie tlumaczyc ze to przez wiek niz ze sa po prostu glupi.

    •  

      @marker80: Głupoty gadasz. Uczyłem kiedyś starszego człowieka, doktora ekonomii obsługi komputera: bardzo podstawowe rzeczy, w zasadzie głównie MS Word, drukowanie. Szło bardzo powoli, tacy ludzie mimo wielkiej inteligencji mają często inny sposób myślenia, inne przyzwyczajenia, gorszą pamięć i nauczenie się każdej nowej rzeczy jest dla nich trudne, po prostu.

    •  

      @Caroo: Ludziom starszym, którzy nigdy nie mieli doczynienia z tego typu urządzeniami nie wystarczy taka instrukcja, bo jest za mało szczegółowa, już samą kartę SIM można włożyć na 4 różne sposoby. Samo "to jest karta SIM, włóż ją tu" to o wiele za mało, i twierdzę tak na podstawie licznych doświadczeń z objaśniania moim dziadkom cudów nowoczesnej techniki (takich jak choćby zegarek na kuchence). :]

    •  

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      @HcRulezzz:

      Ostatnio jak jechałem pociągiem przez to gościu (max. 30 lat) przez 5 godzin czytał instrukcję telefonu. o.O

    •  

      @HcRulezzz: Jakby to było od Apple to byś się tak nie pytał, tylko wychwalał pod niebiosa, co? ;]

    •  

      @HcRulezzz: Mają. Kiedyś to były rzeczywiście instrukcje sprzętu elektronicznego, nawet schematy dołączali, na wypadek gdyby ktoś chciał coś samemu naprawiać. A dzisiaj tylko "rozwiązywanie problemów: nie działa? sprawdź, czy włączony jest przycisk on". Wtf.

    •  

      @marker80: Wiem, że to boli ale idiotą to jesteś ty. Udowadniasz to pisząc takie farmazony.
      Jak sobie przypomnę jakie miałem problemy żeby przyzwyczaić się do panelu sterowania po przejściu na Windows 7 z XP to zaczyna mnie głowa boleć, a mam dopiero 21 lat. Nie wyobrażam sobie co to będzie, gdy wskoczy czwórka z przodu...

    •  

      Czy Oni nas mają za idiotów ?
      Pomyśl ile osób kupuje w Media Markt, później zadaj sobie to pytanie jeszcze raz i odpowiedz sobie na nie.

    •  

      @HcRulezzz: wiele osób po prostu nie interesują tego typu sprawy, mają to gdzieś, zlecają to komuś, kto się zna lub tzw informatykowi. i to nie muszą być dziadkowie. MÓJ dziadek umie obsłużyć komórkę i komputer wraz z internetem, tak jak i moja babcia, więc dla chcącego nic trudnego. ale powiedzmy szczerze: ktos musiał sie z czymś obeznać, by móc to przedstawić w zrozumiały dla nich sposób. instrukcje obsługi nieraz są debilnie napisane, ale w wielu przypadkach ludzie cierpią na niechcizm lub mamtowdupizm.
      słowo klucz to LENISTWO.

    •  

      @Radikesz: NO a ilu ludzi ogląda TVN, Polsat i głosuje na PO.... To o czymś świadczy.

      Obawiam się jednak, że dla nich taka instrukcja będzie za trudna.

    •  

      @HcRulezzz:

      Siedzi hrabia i kula sobie kulkę. Naglę zwraca się do swojego kamerdynera.
      - Janie co to takiego? Plastelina?
      Jan podchodzi bierze na rękę wącha i odpowiada.
      - Panie to gówno.
      Hrabia na to odpowiada.
      -A no tak, bo niby skąd plastelina w mojej dupie.

  •  

    Jak dla mnie instrukcja dla idiotów i marnotrawstwo papieru.

    •  

      @Chudy_: No właśnie, a czy przypadkiem Apple nie ma patentu na tę grupę odbiorców ?

    •  

      @Chudy_:
      Dla idiotów? Nie każdy zjadł zęby na gadżetach i każdy model telefonu rozszyfrowuje w pare sekund. Pomyśl o starszych odbiorcach, np twoich rodzicach czy dziadkach, dla których większość insturkcji jest niezrozumiałych.

    •  

      @Filipix: Przecież Samsung ostatnio ostro konkuruje z Applem, widać robią to na każdym polu ;)

      Pomysł ciekawy, ale czy naprawdę musi iść na to aż tyle papieru?

    •  

      @rzep:
      Z niecierpliwością czekam na podobne instrukcje obsługi samochodów osobowych dla idiotów. W końcu nie każdy potrafi włożyć kluczyk do stacyjki.

    •  

      @Chudy_: Dla mnie genialne. Moja matka, która jest już po 50-tce zechciała sobie sprawić telefon. Kupiła sobię tanią nokię, teoretycznie prostą w obsłudze. Ale niestety do tej pory mama nie miała do czynienia z obsługą elektroniki bardziej skomplikowanej od pilota od telewizora, więc nauczenie jej obsługi jest dość ciężkie (i rozłożone w czasie, jako że studiuję w innym mieście). Ona sama oczywiście do instrukcji obsługi sama nigdy nie zajrzy, bo nawet nie wiedziałaby czego chce szukać. Taka "książeczka" jak z filmiku byłaby dla niej idealna.

    •  

      @k0rn1k: Kluczyk to nie problem, częściej mylą się pedały gazu i hamulca.

    •  

      @Chudy_: Np mojej mamie coś takiego bardzo by się spodobało. Nie musiałaby mnie prosić abym zrobiła to za nią. Oczywiście jest w stanie przeczytać normalną instrukcje, ale myślę, że taki szybki poradnik jest przyjemniejszy.

    •  

      częściej mylą się pedały

      @John112: oż ty homofobie jeden ;)

    •  

      @Filipix: To zaproponuj inną nazwę, taką wiesz poprawną politycznie, bo to teraz takie modne.

    •  

      @John112: związek partnerski gazu i hamulca :D

    •  

      @Chudy_: Jak to się stało, że tyle czasu byłeś bordowy, a teraz ranking 25720?

    •  

      @rzep:

      Pomyśl o starszych odbiorcach, np twoich rodzicach czy dziadkach, dla których większość insturkcji jest niezrozumiałych.

      Dla takich osob nie kupuje sie smartphona z dotykowym ekranem i rozbudowanymi funkcjami tylko nokie z duzymi przyciskami

    •  

      @marciniaq84:

      Dlaczego nie? Powoli smartfony staja sie standardem, niedlugo wypra normalne telefony.

    •  

      @rzep: Bo to marnotrawstwo pieniedzy i surowcow. Jak ktos do tej pory nie ogarnal funkcji w telefonach to oznacza, ze to nie dla niego.

    •  

      Kiepskie rozwiązanie od strony logistyczne. Zajmuje takie opakowanie dużo więcej miejsca i obstawiam że w trakcie transportu i tak wszystko się rozleci.

      W miejscu takich ksiezeczke zmiesci sie okolo 4 opakowan SGS II

    •  

      @rzep: niby tak, ale taka osoba i tak nie wykorzysta takiego telefonu, wiec po co ma kupować jak na rynku są modele, które w pełni ją zadowolą? Nic na siłę

      Dla Ciebie to standard, a dla takiej osoby to masa niepotrzebnych funkcji, z których nigdy nie będą korzystać.

    •  

      "marnotrawstwo papieru"
      @Chudy_:
      Dla mnie w tych ciężkich czasach ok - projektuje maszyny papiernicze - i tak przez te całe ebooki i kindle boje się czy będą jeszcze potrzebne :).

    •  

      @slajofebu: zapomniałeś o pralce. Mnie to zawsze zastanawia, że zaprogramowanie pralki to dla mojej mamy to pikuś, podczas gdy ja boje się do niej zbliżać, a obsługa telefonów to dla niej czarna magia.

    •  

      @rzep: Zalezy, niektorzy maja inteligentnych rodzicow.

    •  

      @Chudy_: papier z konopi załatwi sprawę, bo rośnie sezonowo.

      No ale wtedy telefonem interesowałby się np. szatan :/

    •  

      @Chudy_: Swojego czasu robili 100 stronicowe instrukcje do napędu CD do komputera. Była to instrukcja podłączenia, chyba w 100 językach świata.

  •  

    co to za telefon?

    •  

      @Adrianq: Samsung GT-S5230, inne nazwy tego telefonu: Star, Avila, S5233, Player One, Tocco Lite. Ogólnie to przestarzałe gówno - stary samsungowy system.

    •  

      @Adrianq: Samsung Avila, czyż nie ?

    •  

      @Chudy_:
      Oj tam gówno od razu. Przestarzały to fakt, ale dość przyjemny telefonik.

    •  

      @Chudy_: Lepszy niż by ci się wydawało. Mam go 3 lata. Ekran w ogóle nie porysowany. Bateria trzyma ponad tydzień.

    •  

      @POSTER: miałem F480 - ten sam system, teraz mam Galaxy S i wiem, co mówię :). Porównywałem go obecnymi modelami. Oczywiście jeżeli masz na myśli samo dzwonienie i ew. pisanie SMS-ów, to OK. To wtedy można nawet powiedzieć, że Nokia jest dobra.

    •  

      @POSTER: @KaloryfeR:
      Gdyby Samsung wsadził do niego BadaOS to bym się zgodził. Ale jak nie ma systemu to jest do kitu. Nie wiem ile jest wart, ale warto dołożyć i wybrać używanego ZTE Blade. Szkło na ekranie nie rysuje się, bateria trzyma mojemu tacie ponad tydzień. Tak BTW, POSTER, ja oceniam telefony według innych kryteriów niż rysowanie ekranu i czas na baterii. Na przykład szybkość działania, responsywność ekranu czy ilość dodatkowych funkcji telefonu.

      EDIT: Blade ma GPS i ekran o rozdzielczości dwa razy większej niż Avila. Dodatkowo można na nim zainstalować ~10 razy więcej aplikacji niż na Avilę. W tym mnóstwo freeware.

    •  

      @Chudy_:
      @Slababateria:
      A czy wy czasem nie zapominacie że to telefon z dolnej półki i porównywanie do takiego galaxy s jest całkowicie bez sensu. Nie wspominając o tym że telefon miał premierę ładnych kilka lat temu. Dzisiaj nie ma sensu już go kupować, ale w momencie premiery to był dość fajny, tani telefonik.

    •  

      @KaloryfeR: A ja porównałem do Galaxy S? Przeczytaj mój post jeszcze raz.

      EDIT: Właśnie zauważyłem, wybacz. Ale w takim wypadku nie odnoś się do mojego postu, bo Avila i Blade to ten sam segment. Blade też nie miał premiery miesiąc temu.

      EDIT2: KaloryfeR, pięknie wybrałeś sobie część mojego postu do skomentowania. Wybrałeś tylko malutką część, wcale nie odnosząc się do meritum. Gratulujemy.
      Odnoszę wrażenie, że od Avili lepsza jest Nokia 5800, która jest warta tyle, co nic.

    •  

      @Slababateria: Między premierą jednego a drugiego była 1,5 roczna przerwa. Jeśli uważasz ze przez ten czas nie zaszedł żaden postęp to gratuluje. Ich nie da się porównywać...

  •  

    Moze dla was to nie ma sensu, jednak dla osoby starszej lub po prostu gorzej zaznajomionej z technologia, jest to nieoceniona pomoc.

  •  

    Tytuł wykop zawiera błąd - to jest projekt w konkursie designerski zaproponowany przez Vitamins Design Ltd., a nie wersja produkcyjna Samsunga.

    Link do firmy Vitamins Design Ltd. w powiązanych

  •  

    Ale wy pieprzycie o tych osobach starszych... Takie osoby prawie nigdy nie kupują telefonu samemu. Pomaga im w tym ktoś z rodziny, również w obsłudze. W przypadku telefonu kupowanego w salonie sam sprzedawca może zademonstrować jego działanie i pomóc w obsłudze. Słyszeliście kiedyś, by ktoś kupował w salonie telefon w kawałkach i nawet nie sprawdzał jego działania? Bo chyba nie chcecie mi powiedzieć, że osoby starsze będą umiały (i w ogóle chciały) sobie same zamówić taki nowiutki telefon przez Internet, a nie będą umiały włożyć do niego karty, baterii i założyć klapki?

    •  

      @Chudy_: Poza tym, nawet jak kupią telefon, to będzie do niego załączona instrukcja, która te wszystkie informacje zawiera na czterech stronach.

    •  

      @Chudy_: moja babcia umie wysylac smsy, biatch! (serio)

    •  

      @Chudy_: to wersja dla nieżyciowych ciot, a nie dla osób starszych

    •  

      @Chudy_: Ale o ile przyjemniej jest nie musieć tłumaczyć osobie starszej tego wszystkiego, a tylko jej zamówić telefon i wręczyć? Ja mam szczęście, że moja matka jest pojętna i nie zawraca mi dupy pierdołami. Nawet obsługi googli nauczyła się sama (masz, tu se wpisz czego szukasz i klikaj). Ale czasem człowiek nie ma czasu/cierpliwości pokazywać gdzie się wkłada sim, klapkę, gdzie co kliknąć. I nie chodzi czy telefon nowiutki czy mniej nowy, oszczędza to tłumaczenia, a przejrzysta instrukcja daje nam święty spokój.

    •  

      @Chudy_: Gdyby to było takie proste... miałam okazję obserwować, jak sobie radzą z takimi sprzętami bliskie mi starsze osoby. I wg mojej obserwacji to jeden raz pokazania w salonie na szybko albo jeden raz pokazania przez bardziej obeznanego członka rodziny po prostu nie wystarczy. Do pierwszej komórki moja babcia dostała zrobioną przeze mnie prostą instrukcję opartą na diagramie ze strzałkami (typu chcesz zrobić to, to: krok 1, krok 2 itd.) i wiem, że to działało świetnie, do czasu zmiany telefonu. Długie instrukcje są często bezużyteczne, szczególnie, że często osoby starsze mają zupełnie błędny model mentalny na temat tego, jak działa komórka. Nie zapamiętują instrukcji w trybach (np. naciśnij menu, potem wybierz kontakty, wyszukaj kontakt) tylko w przyciskach (raz strzałka w lewo, potem środkowy przycisk, potem pięć itd.).
      Dla człowieka obeznanego z technologią sposób widzenia jej przez osoby bez doświadczenia jest kompletną abstrakcją, czasem dużo zajmuje zrozumienie tego, jak taka osoba wyobraża sobie sposób działania, a co za tym idzie, obsługi takiego urządzenia.
      Gdyby to było takie proste jak poinstruowanie przez sprzedawcę w salonie sprzedaży, to nie potrzebne byłyby działy nauki jak ergonomia czy użyteczność czy human-computer-interaction. A są potrzebne i naprawdę ważne, jeśli nie chcemy, żeby część społeczeństwa nieobeznana w technice, była z niego wykluczana, tylko dlatego, że urządzenia są mało intuicyjne i abstrakcyjne w obsłudze.

      Dlatego ode mnie + dla tego projektu za prosty w sumie pomysł, który na pewno wielu osobom może ułatwić start z nowym telefonem.

      Nie wszystko jest dla każdego. I bardzo dobrze.

    •  

      Gdyby to było takie proste jak poinstruowanie przez sprzedawcę w salonie sprzedaży, to nie potrzebne byłyby działy nauki jak ergonomia czy użyteczność czy human-computer-interaction. A są potrzebne i naprawdę ważne, jeśli nie chcemy, żeby część społeczeństwa nieobeznana w technice, była z niego wykluczana, tylko dlatego, że urządzenia są mało intuicyjne i abstrakcyjne w obsłudze.

      @typoagrafka: Jeszcze 20-30 lat i sami będziemy potrzebowali takiej pomocy. :)

    •  

      często osoby starsze mają zupełnie błędny model mentalny na temat tego, jak działa komórka. Nie zapamiętują instrukcji w trybach (np. naciśnij menu, potem wybierz kontakty, wyszukaj kontakt) tylko w przyciskach (raz strzałka w lewo, potem środkowy przycisk, potem pięć itd.).

      @typoagrafka: Żeby to tylko osoby starsze... Mnóstwo ludzi tak funkcjonuje.
      W mojej poprzedniej pracy miałem okazje sporo przygladać się problemom komputerowym, jakie zgłaszali użytkownicy. Generalnie większośc problemów wynikała z tego, że ludzie korzystając z komputera nie patrzyli na komunikaty, które pojawiają się na ekranie! Zamiast działać w "sprzężeniu zwrotnym" z komputerem, na zasadzie - jak pokaże się takie a takie okienko z takim a takim komunikatem, to robie to a to - zapamiętywali sobie sztywne sekwencje czynności do wykonania właśnie na zasadzie - kliknąc na tę ikonkę, potem dwa razy na to, potem na tamto itd. Jak cos im zaburzyło tę sekwencje działania bo np. pojawił sie jakis nieoczekiwany komunikat to głupieli totalnie i kompletnie nie wiedzieli co zrobić mimo że komunikat był bardzo czesto na tyle prosty i logiczny, że gdyby go tylko przeczytali i zastanowili sie co on znaczy, byliby w stanie prawidłowo zareagować. Ale bardzo często jedyną reakcją na pojawienie się jakiegokolwiek komunikatu na ekranie był natychmiastowy telefon do IT że "coś mi sie pojawiło na ekranie i nie wiem co zrobić" - nawet bez przeczytania co sie pojawiło!

  •  

    Świetna sprawa dla osób starszych, które nie potrafią się odnaleźć. Takie osoby często sięgały po "łatwy w obsłudze" sprzęt wiadomej firmy, ale widać Samsung świetnie, intonacyjnie i przy okazji skutecznie. Pełen szacun za pomysł i wykonanie.

  •  

    Ja ostatnio od Samsunga też dostałem genialnie prostą instrukcję - kartka papieru wielkości A4/A3 i na jednej stronie genialne porady typu 'nie gryźć telefonu ani baterii', a na drugiej jak wysłać SMSa, jak zadzwonić - oczywiście ani słowa o internecie, czy innych ustawieniach, zostaje własna wiedza i szukanie na czuja.

  •  

    Jakbym to zobaczył to wytrząsnąłbym całą zawartość na zewnątrz i zrobił resztę normalnie.

    EDIT: Przypomniało mi się coś śmiesznego, zdaje się lego bionicle były dostarczane w pudełku z trzema torebkami klocków, ja od razu wszystkie rozerwałem i pomieszałem, a okazało się, że instrukcja przewiduje składanie tego w trzech dużych elementach, zyskałem wtedy więcej zabawy w szukanie odpowiedniej części :)

  •  

    jeśli byłyby takie instrukcje do każdego modelu to bardzo chętnie kupiłbym mojej babci... genialne

    ps w moim pierwszym telefonie (Motorola) w instrukcji obsługi przy pytaniu "jak należy trzymać telefon" odpowiedz była "telefon należy trzymać jak każdy inny telefon" postaram się poszukać i wkleje :)

  •  

    To nie jest, ani dla niedorozwiniętych, ani dla dorosłych, ani głuchoniemych. To jest po prostu marketing. Dla Samsunga i podobnych firm, koszt wyprodukowania takiej instrukcji to promil wartości całego telefonu z pudełkiem, akcesoriami, kosztem gwarancji i shippingu. Przecież oni zdają sobie sprawę z tego, że obecnie duży procent konsumentów śledzi portale z gadżetami, testami, itp. Widzą, że będziemy komentować, dyskutować i puszczać to dalej w obieg.
    Wg mnie nie chodzi o sprzedaż tego konkretnego modelu telefonu, tylko o mocniejsze zaistnienie marki w świadomości konsumentów czymś "niezwykłym", zwracającym na siebie uwagę.

  •  

    Mam samsunga s533, w instrukcji polowa rzeczy nie byla wogole opisana. Musialem szukac na google np. jak zmienic slownik z t9 na zwykly w smsach (trzeba przytrzymac klawisz - szkoda ze nigdzie tego nie napisali). Podobnie reszta niby podst. funkcji, nie jest opisanych, instrukcja w telefonie sklada sie z paru slajdów i nic nie wyjasnia, a wystarczylo do pamieci wrzucic szczegolwego PDFa.
    Po pewnym czasie odkrylem ze telefon wogóle nie posiada znaku %, (mialem % w hasle do wifi i nie moglem sie polaczyc.). Skopiowal bym sobie ten % z jakiegos smsa, ale co z tego ze wiadomosci moge dac KOPIUJ, kiedy nie mam opcji wklej w polu wpisywania hasla WIFI.

    Teraz samsung oglosil ze uaktualnienie systemu w wer. 2.0 na 533 nie bedzie dosfepne. Ot superfirma, niech mnie pocalują w dupe.

  •  

    Czy tylko mi youtube ładuje się z prędkością minus świetlną!!!

  •  

    To nie jest oryginalna instrukcja Samsunga. Zobaczcie od 1:55 jak po przewracaniu kartek ciągle pojawia się napis OMMODOSLENIM DUPIS NUMSAN DULLUT..... itd. Prawie na każdej stronie domyślny łaciński tekst Lorem Ipsum. Może instrukcja jest dla Idiotów, ale chyba nie aż takich...

  •  

    Jak jeszcze raz przeczytam, ile drzew poszło to coś mnie strzeli. Przemysł poligraficzny sadzi dużo więcej drzew niż ścina. Instrukcja genialna i do tego więcej nowych drzew rośnie. Pozytyw.

  •  

    najlepsza instrukcja jest taka, którą można szybko i sprawnie rozpalić w kominku (nie tyczy się mebli z ikeii).

  •  

    Jedna większa kartka z kolorowymi rysunkami objaśniającymi wyraźnie użyteczność kontra biblia-wycinanka w której trzeba uważać by nie przełożyć kartki za daleko itp. Kwestia wyboru...
    Oczywiście starsze osoby nie potrafią czytać i patrzeć na rysunki. Na pewno dlatego stworzyli taką instrukcję.

    Ps. Nie przyrównuję tego do pseudo czarno białych instrukcji które mają niewyraźne rysunki i wyglądają jakby były pisane na kolanie...

  •  

    Super, przynajmniej ja nie będę zjadał zębów na tłumaczeniu obsługi instrukcji mamie oraz dziadkom. Jeszcze poproszę taką książkę o internecie.

  •  

    Pomysł fajny, ale szkoda papieru. Tutaj dziergają jakieś książeczki dla fazy, a dzieci w Afryce podcierają się liśćmi i żabami.

  •  

    Instrukcja nawet nie dla debili. Oni by się w tą układankę nie bawili.

  •  

    Instrukcja dla kobiet "kochanie nie mogę włożyć kart sim" "Jak się to włącza". Dla mnie genialne :)

  •  

    Dla mnie bajka. Troche kosztowne dla producenta ale przeciez na brak pieniedzy nie narzekaja.

  •  

    <...> fajnie to wymyślili

  •  

    Szkoda tylko, że nie potrafią dołączyć baterii, która trzymała by prąd dłużej niż jeden dzień :/

  •  

    zajebista sprawa tym bardziej ze te nowe telefony maja duzo opcji i ktos kto mial 10 lat telefon typou nokia 3310 moze sie nei odnalezc

  •  

    genialne w swej prostocie!

  •  

    Chciałbym żeby u nas tak było - model na filmiku to popularny rok temu Samsung Avila - a jak jakaś starsza osoba przychodziła do mnie po zakupie bym nauczył ją dzwonić to krew mnie zalewała. Takie instrukcje powinny być wymagane :P!

  •  

    Genialne :) a teraz poproszę instrukcję obsługi lodówki w tym samym formacie :)

  •  

    No tak widać typowy użytkownik samsunga by sobie inaczej nie poradził :)

  •  

    Pomysł fajny ale nie jest eko więc nie wejdzie.

  •  

    Ogólnie odnoszę wrażenie, że Samsung w ostatnich kilku latach wykonał milowy krok do przodu jeśli chodzi o telefony/elektronike. Kiedyś to Nokia było uważana za firme pierwsza klasa, obecnie Samsung depta po piętach, o ile już nie przeganił fińskiej firmy po względem cena/jakość.

  •  

    Właśnie zakupiłem ten telefon i niestety nie dołączyli instrukcji jak otworzyć pudełko. Co mam zrobić ? Jak coś popsuję to przecież stracę gwarancję. A poza tym czy tam też jest instrukcja jak korzystać z instrukcji ??? A jeśli jest instrukcja to jak z niej mam korzystać ???

  •  

    Bo od tego są smartphone'y, żeby były mądrzejsze od użytkowników.

  •  

    Tylko bym się wkurzył za marnowanie czasu
    Poza tym tak ciężko byłoby dostarczyć ten telefon z włożoną kartą i baterią do środka zamiast do "książki"?

  •  

    "Jak zmarnować papier w innowacyjny sposób."

  •  

    ciekawe, kto obczaja telefon z instrukcja? bo ja nie. ta muzyczka mi przypomina bajke "Zaczarowany ołowek:" :)

  •  

    Wygląda jak bajeczka dla osób z down'em.

  •  

    Wykopujecie, a teraz pomyślcie ile drzewa poszło na to, by gościu złożył telefon -_- :P

  •  

    Czemu jakaś instrukcja ma główną na wykopie?

  •  

    Komentarz usunięty przez moderatora

  •  

    Najbardziej spektakularna marnacja papieru w historii telefonów komórkowych, to co zazwyczaj jest podane na pierwszych trzech stronach typowych instrukcji tutaj zajęło całą książkę. Szkoda ze zabrakło miejsca na wyjaśnienie jakichkolwiek bardziej "skomplikowanych" funkcji telefonu. Dobrze że to tylko projekt który nigdy nie zostanie wdrożony w życie.

  •  

    typowa instrukcja dla amerykanow

  •  

    Ta firma jest genialna! Oni opatentowali koło :)

Dodany przez:

avatar rzep dołączył
1835 wykopali 44 zakopali 78.4 tys. wyświetleń