W technologii GPS pojęcie "Limitu COCOM" używane jest także przy opisywaniu ograniczenia wprowadzonego do odbiorników GPS polegającego na wyłączeniu urządzenia przy prędkościach powyżej 1000 węzłów (1900 km/h) na wysokości wyższej niż 60000 stóp (18km). Ograniczenie to wprowadzono celem zapobieżenia używania odbiorników w urządzeniach naprowadzających mięszykontynentalnych pocisków balistycznych. Niektórzy producenci wyłączają urządzenie po spełnieniu obu tych warunków, natomiast inni gdy tylko jeden z nich zostanie spełniony.
@Sztirlitz: eee... Czy kogoś, kogo stać na zbudowanie i wystrzelenie międzykontynentalnego pocisku balistycznego, powstrzyma jakaś bariera software'owa...? Już nie mówiąc o tym, kto używa komercyjnych odbiorników GPS do budowy rakiet balistycznych...? :O
@kujtek: Powyżej 1600km/h?! Chcesz lecież zwykłym samolotem pasażerskim niecałe 400km/h więcej niż ma prędkość dźwięku?
Prędkość przelotowa dla samolotu Boeing 737 to ok. 750-800km/h, a Airbusa A330, który jest póki co najczęściej stosowany w lotach komercyjnych na średniej długości lotu, to 870km/h.
Komentarze (18)
najlepsze
Prędkość przelotowa dla samolotu Boeing 737 to ok. 750-800km/h, a Airbusa A330, który jest póki co najczęściej stosowany w lotach komercyjnych na średniej długości lotu, to 870km/h.
Myślałem, że GPS oszaleje (włączył filmik i pomyślał: o GPS tego gościa oszaleje)