@aes_sedai Zawsze marzyłem żeby zobaczyć lotnisko z wieży kontroli i popatrzeć na te wszystkie urządzenia. Czy jak będę w Krzesinach to moge podejść, powołać się na to że z wykopu i oprowadziłbyś mnie?
1. czy w bazie macie próbne (w sensie niezapowiedziane) alarmy bojowe? jak to wygląda od środka? (o ile możesz to ujawnić)
2. jakby wyglądała Twoja praca w przypadku wojny? czy byłoby to mniej więcej to samo co robisz teraz, tylko w jakimś schronie, czy w takich wypadkach wszystko odbywa się 'na spontanie'
3. czy nadzorujecie trasy lotu myśliwców, czy tylko starty/lądowania? jeżeli również trasy, co wtedy gdy samolot leci na niskim pułapie,
1. Pełnimy co jakiś czas dyżur bojowy, nigdy nie wiadomo kiedy ich poderwą
2. Szczerze? Nie mam zielonego pojęcia :)
3. Jak już wspominałem jestem kontrolerem TWR czyli na wieży - mnie interesują tylko starty/lądowania i ruch w mojej przestrzeni czyli od poziomu ziemi do 2300ft. Resztę ogarnia APP (approach - zbliżanie) i ACC ( Area Control Centre - obszar)
Komentarze (330)
najlepsze
2. Leciałeś kiedykolwiek naszym F-16?
3. Widywałeś @CanisLupusLupus koczującego pod waszymi płotami?
1. Nie można tego rozpatrywać w ten sposób - to nie ruch cywilny. Samoloty startują na 2-3 zmiany na swoje zadania i wracają po 1h-1,5h
2. Nigdy i to się nie zdarzy - to nieosiągalne :(
3. Żałuję ale nie - bardzo chętnie go poznam :)
- Krzesiny Tower, Mamba 01, 10 miles final for full-stop
- Mamba 01, Krzesiny Tower, witam - continue approach, report final approach point, QNH 1025
- powtarza
- Krzesiny Tower, Mamba 01, final approach point, gears down, full stop
- Mamba 01, Wind 250 degrees, 6 knots, runway 29, clear to land
2. jakby wyglądała Twoja praca w przypadku wojny? czy byłoby to mniej więcej to samo co robisz teraz, tylko w jakimś schronie, czy w takich wypadkach wszystko odbywa się 'na spontanie'
3. czy nadzorujecie trasy lotu myśliwców, czy tylko starty/lądowania? jeżeli również trasy, co wtedy gdy samolot leci na niskim pułapie,
1. Pełnimy co jakiś czas dyżur bojowy, nigdy nie wiadomo kiedy ich poderwą
2. Szczerze? Nie mam zielonego pojęcia :)
3. Jak już wspominałem jestem kontrolerem TWR czyli na wieży - mnie interesują tylko starty/lądowania i ruch w mojej przestrzeni czyli od poziomu ziemi do 2300ft. Resztę ogarnia APP (approach - zbliżanie) i ACC ( Area Control Centre - obszar)
4. Stary, nie mam pojęcia - my nie mamy ani
Przedstaw swoją ścieżkę kariery aż do stanu obecnego.
A, no i oczywiście podaj zarobki :)
Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych - 20 miesięczny kurs oficerski - KRL
Później praktyki i etat w Krzesinach - od razu zaznaczę, że jestem w trakcie szkolenia - symulator nie odda w pełni specyfiki pracy z F-16
Zarobki - ZDECYDOWANIE niższe niż u cywilnych kontrolerów, zwykłą pensja podporucznika :)