Myślisz, że wiesz jak jeździć po skrzyżowaniach?
Myślisz, że wiesz jak jeździć po skrzyżowaniach? Skrzyżowania są miejscem newralgicznym, gdyż na nich przecinają się kierunki ruchu różnych pojazdów. Wyjaśniamy, jak zachować się w 9 trudnych sytuacjach.
manoh z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 102
Komentarze (102)
najlepsze
- Skrzyżowanie drogi dwupasmowej przedzielonej pasem zieleni, ze zwykłą ulicą. Klasyczna sygnalizacja świetlna. Jestem na dwupasmowej, mam zielone, chcę skręcić w lewo, ale na przeciwko też mają zielone i też jest kierowca, który chce skręcić w lewo. I tu pytanie:
Jak należy wjeżdżać
Tak właśnie czułem, że sprawa jest nieuregulowana
To skrzyżowanie, które jest takie dla mnie problematyczne jest tu:
http://maps.google.com/maps?q=52.239757,20.986998&hl=en≪=52.239722,20.987025&spn=0.002851,0.006266&sll=52.239755,20.987006&sspn=0.001426,0.003133&t=h&z=18
Dodatkowo tramwaj po środku :) Strasznie dużo nerwów ludzie na nim tracą (raz do mnie koleś z czarnej beemki wyskoczył wyjaśniać w/w kwestię) Ciekawe co policja mówi, jak jest kolizja w takich sytuacjach :)
Ja osobiście jestem zwolennika, że na tym konkretnym należałoby się trzymać zasady "po angielsku"
Każde skrzyżowanie jest inne i na każde trzeba patrzeć w inny sposób. Ogólna niepisana zasada, którą stosuje się np. na egzaminie mówi, żeby upłynniać ruch i jeździć "po angielsku", czyli tak jak napisałeś "na lusterka". I tak też pojedziemy np. na tym skrzyżowaniu (jadać Kamienną):
http://mapy.google.pl/?ll=51.088385,17.034935&spn=0.00109,0.00284&t=h&z=19
Tak jak jedzie ten czerwony samochód:
http://mapy.google.pl/?ll=51.088307,17.034995&spn=0.000273,0.00071&t=h&z=21&layer=c&cbll=51.088307,17.034867&panoid=ddJ3o4oqkGRbjMumFOJ2qw&cbp=12,289,,1,3.77
Czy nawet tutaj bym po angielsku pojechał (jadąc z dołu do góry):
http://mapy.google.pl/?ll=51.125014,16.98404&spn=0.001089,0.00284&t=k&z=19
Jednak na takim (skręcając
http://img836.imageshack.us/img836/1300/rondoe.png
Pojazd znajdujący się na środku chce skręcić w lewo (jest on na pasie umozliwiajacym jazde na wprost lub w lewo).
Pojazd, ktory za chwile bedzie wjezdzal na rondo jest na pasie umozliwiajacym jedynie skret w prawo - ma on znak poziomy i pionowy Ustap Pierwszenstwa.
Pojazd znajdujacy sie juz na rondzie bedzie je opuszczal z wewnetrznego pasa, nie ma on mozliwosci opuszczenia ronda z pasa
W zasadzie to nie wiem co za skomplikowania sytuacja. W ogóle bym się nie zastanawiał.
Jeszcze lepsze jest:
"Policjant kierujący ruchem i skręt warunkowy"
Toż to
Kolejny błąd to włączanie lewego kierunkowskazu przed lub na rondzie. Na rondzie włącza się tylko i wyłącznie prawy kierunkowskaz przed zjazdem lub zmianą pasa ruchu na prawy.
Komentarz usunięty przez moderatora
http://www.dts-sa.pl/typo3temp/pics/4f66ce1bba.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4b/Spodek_from_Rondo.JPG/1280px-Spodek_from_Rondo.JPG
Przed wjazdem na rondo strzałki namalowane na jezdni nakazują:
- z prawego pasa jechać w prawo lub prosto,
- z lewego pasa jechać prosto lub w lewo.
I teraz hipotetyczna sytuacja: 2 samochody równolegle wjeżdżają na rondo. Ten znajdujący się na lewym pasie chce jechać na wprost (zjechać 2 zjadem), robi to jednak zjeżdżając
1. Powinien przed zjazdem ustawić się na prawym pasie
2. Najistotniejsze! Powinien upewnić się, że nie przecina komuś drogi.
Złota zasada - to że masz pierwszeństwo, to że ktoś inny nie zna przepisów, nie znaczy, że masz w niego pierdyknąć. Skręcając z lewego pasa MUSISZ spodziewać się kogoś na prawym pasie jadącego dalej.