Prawda jest taka, że anglikom łatwiej jest nauczyć swoje dzieci programowania, gdyż język programowalny jest przeważnie ich naturalnym językiem opartym na prostych skojarzeniach kodu. Od prostego wpisywania tekstu, wyświetlania go oraz nazw typów zmiennych po funkcje matematyczne, nazwy figur geometrycznych, klasy i obiekty. Kwestia wytłumaczenia tylko tego, jak komputer przetwarza te komendy.
@Casseith: Najlepsze jest to, że Ritchie zrobił więcej dla świata komputerów niż np. taki lansowany przez media Jobs. A pomimo tego biografia Richiego jest na wikipedii o połowę krótsza. To smutne.
Uczyłem kiedyś moją siostrę(miała wtedy 7 czy 8 lat) pisania w visual basicu i bardzo szybko łapała. Niestety ambitne plany brata czyli mnie pokrzyżowała Mama stwierdzeniem że dziecko ma być dzieckiem i mam jej nie odbierać dzieciństwa. Teraz po latach jak przychodzi do mnie żeby jej coś zainstalować/naprawić zawsze sobie to przypominam.
@pakeroso: Też kiedyś trafiłem do serwisu kas, ale mnie olali, bo nie umiałem lutować. Ogólnie elektrotechnika to dla mnie ciemna strona mocy. A chciałbym się trochę na tym poznać.
@abc1112: Tu chyba różnica polega na tym, że anglojęzyczne dziecko rozumie składnie z biegu, bo pochodzi od języka angielskiego. Aby polskie dziecko uczyło się programowania z podobną łatwością, musiałoby znać angielski. Jak powiesz, że "var" to zmienna, to musisz nie tylko wytłumaczyć co to zmienna, ale też wbić mu do głowy co to znaczy. Angielskie dziecko pewnie zna słówko "variable", więc będzie łatwo kojarzyć.
Jestem w technikum informatycznym. Mogę z całą pewnością stwierdzić, że 10-letnia dziewczynka potrafi tyle samo, o ile nie więcej od większości absolwentów w mojej szkole (jeśli chodzi o programowanie oczywiście).
Szczerze mówiąc przymierzam do uczenia programowania mojej 6 letniej córki za jakiś czas. Raczej zacznę od LOGO. To bardzo dobry język do nauki programowania u dzieci bo dziecku łatwo jest wyobrazić sobie, że wydaje polecenia żółwiowi, no i można robić wyrąbane obrazki...
@Jossarian: LOGO ma większe możliwości niż się wydaje. Pamiętam, że w gimnazjum na lekcji informatyki zrobiłem w LOGO działający zegar ze wskazówką godziny, minuty i sekundy.
Komentarze (114)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Ostatnio aplikowałem na posadę serwisanta kas fiskalnych i zostałem olany ze względu na brak umiejętności programowania ;)
Jestem w technikum informatycznym. Mogę z całą pewnością stwierdzić, że 10-letnia dziewczynka potrafi tyle samo, o ile nie więcej od większości absolwentów w mojej szkole (jeśli chodzi o programowanie oczywiście).
Lego Mindstorms byłoby jednak najlepsze :)
Co do LOGO to jakoś wiele młodych ludzi zniechęca do programowania:P