PO zaciąga nowe kredyty w Banku Światowym - zamiast je spłacać ... :(

Donald Tusk postanowił zostać Drugim Gierkiem i pogrążyć Polaków w długach - nie można powiedzieć zaiste dobra pora czas kryzysu gospodarczego. Chyba nie można zrobić lepszego interesu zadłużyć Polaków na 975 mln euro - po 102,83 PLN na głowę licząc "darmozjadów" i po 234,83 PLN licząc pracujących- odsetki są wysokie, bo jest kryzys finansowy :)

Powiązane (4)

  pokaż (2) 
  • Reklamy Google

  • zlack +4  

    Mądry głos w dyskusji, jeżeli pieniądze idą na reformy, które mogą przyczynić się do redukcji kosztów i zwiększenia zysku, to pożyczka jest idealnym rozwiązaniem.

    pokaż komentarz
    zlack
  • Chameleon -6  

    Można robić reform z podatków, wtedy nie płaci się odsetek.

    Po za tym reforma administracji nie przynosi zysków od wielu lat :)

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • zlack 0  

    Bo, jest prowadzona nieudolnie, i bardziej kosmetycznie niż strukturalnie. Owszem można z podatków, tylko z tego co mi wiadomo nasz rozdęty socjalnie budżet, nie jest w stanie wygospodarować wolnych funduszy :).

    pokaż komentarz
    zlack
  • Chameleon -2  

    A nie można podwyższyć podatków, jak jest taka potrzeba społeczna i jasno określony cel reformy, każdy zapłaci, a potem zagłosuje przy wyborach na tak lub na nie w zależności od wyniku.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • matrick +4  

    "odsetki są wysokie, bo jest kryzys finansowy :) "
    Co to za populista pisał? Stopy procentowe teraz są bardzo niskie także i kredyt jest tańszy niż w okresie hossy. Zakopuję.

    pokaż komentarz
    matrick
  • aart3k +4  

    Popieram, teraz jest właśnie NAJLEPSZY moment na branie kredytów, będą najtańsze.
    A dziura w budżecie PO jest o wiele niższa niż za poprzedników, a do tego oszczędzamy na pomostówkach.
    Należy również pamiętać o tym że nasze PKB rośnie, a ta pożyczka nie pozwoli na jego wyhamowanie.

    pokaż komentarz
    aart3k
  • Chameleon -5  

    Prawdą jest, że teraz są wyższe odsetki, bo rok temu bank płacił mniej za lokaty, a teraz płaci więcej zobacz sobie w tabelę i czy tam widać spadek?

    http://www.mbank.pl/przewodnik/oprocentowanie/#tabs=1
    - zakładka kredyt, rachunki i lokaty na środku strony

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • krzysiekw +3  

    Przepraszam, a czy mBank to bank światowy? Nie wiedziałem :P

    pokaż komentarz
    krzysiekw
  • Chameleon -1  

    Myślisz, że w Banku Światowym oprocentowanie nie podlega tym samym trendom, co w innych bankach, to pewnie nie śledzisz zmian oprocentowania.

    Oczywiście można zrobić super badania i co do punktu procentowego zbadać korelację trendów innych banków z tym bakiem, ale jak znasz wynik to warto to robić.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • klusek 0  

    Niżej podałem tę "korelację trendów", ale nie raczyłeś odpowiedzieć

    pokaż komentarz
    klusek
  • Chameleon -1  

    Nie doszedłem na sam dół więc i nie odpowiedziałem.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • piecpieca +4  

    ja tylko dodam że krytykowanie Tuska nie jest chwaleniem Kaczyńskich !

    pokaż komentarz
    piecpieca
  • Chameleon -1  

    No właśnie, krytykowanie rządów PO odnosi się do tych rządów.

    Prosty przykład, jak jeden z twoich sąsiadów niszczy twoje ogrodzenie, to nie znaczy, że drugi sąsiad staje się dzięki niemu lepszy i mądrzejszy, jak nic nie robi :)

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • bastek66 +2  

    Za co zbanowali piecpieca ?

    pokaż komentarz
    bastek66
  • nieczytelny +4  

    Ależ pożyczka z banku światowego to jest coś zupełnie normalnego dla państwa. Takie pożyczki biorą prawie wszystkie państwa na dopięcie budżetów, reformy itp. Żeby ją otrzymać nie można po prostu wejść sobie do banku i powiedzieć: "poproszę 10 mld zł. bo mi na lody zabrakło", dostać taką pożyczkę jest na prawdę trudno i bank światowy wymaga bardzo silnych gwarancji spłaty, więc nie martwiłbym się raczej, że może to doprowadzić do jakiegokolwiek kryzysu.

    Dochody budżetu w 2008 r. mają wynieść 281,8mld zł, pożyczka zaciągnięta w banku światowym to niecałe 1,5% tej kwoty, a zaznaczyć należy, że kurs euro raczej będzie spadał niż rósł czy nawet utrzymywał się na stałym poziomie.
    Pamiętajmy przy tym, że sami pożyczaliśmy kilkaset milionów euro innym państwom (np. 200mln USD dla Islandii), jak więc można zauważyć takie pożyczki nie są niczym nadzwyczajnym.

    pokaż komentarz
    nieczytelny
  • Chameleon -5  

    Pożyczki nie są niczym nadzwyczajnym, ale kwota którą bierzemy i cel jest na pewno nadzwyczajne, po co tyle pieniędzy na przerośniętą administrację może lepiej wydać to na armię, będzie chociaż czym się bronić :)

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • plit 0  

    Żeby ją otrzymać nie można po prostu wejść sobie do banku i powiedzieć: "poproszę 10 mld zł. bo mi na lody zabrakło"
    Jasne że się tak nie robi, oni sami dzwonią i mówią jaką pożyczkę trzeb wziąć i jak najbardziej jest to skoordynowane z możliwościami budżetu danego państwa, wszak dobry hodowca nie zarzyna swojego bydła mlecznego.

    pokaż komentarz
    plit
  • Chameleon -2  

    To prawda - dobry farmer dba o swoje krowy mleczne, bo wie, że to one przynoszą mu dochód i bez nich cierpiałby głód.

    Tak samo robi Bank Światowy pożycza swoim najlepszym klientom i ułatwia to im na ile potrafi, bo chce zarabiać i jego pracownicy chcą w nim pracować.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • klusek +1  

    Jeśli kogoś mierzi ta informacja, to niech policzy, ile zapłacimy samych odsetek. Ja, przyjmując oprocentowanie nawet "z górką" wyliczyłem, że przez 25 lat zapłacimy tyle, ile przez pół roku sprzedawania obligacji - tu też wybrałem najniższe oprocentowanie.

    pokaż komentarz
    klusek
  • Chameleon -1  

    Napisz ile ci wyszło tych odsetek w stosunku do pożyczki w PV lub FV.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • klusek 0  

    Mam liczyć razem z kapitalizacją odsetek od obligacji? To chyba nie zadziała na Twoją korzyść.

    pokaż komentarz
    klusek
  • Chameleon -1  

    Policz będzie widać ...

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • klusek -1  

    Policzyłem - przez 25 lat spłacania kredytu zapłacimy tyle, ile za pięć miesięcy sprzedaży obligacji. Co dzięki tym obliczeniom osiągnąłeś?

    pokaż komentarz
    klusek
  • Soren +1  

    A skutki będą bolały nas wszystkich...

    pokaż komentarz
    Soren
  • xsynux +7  

    Kwota wcale nie jest taka duża w przeliczeniu na jednego polaka pożyczają ok 25 euro. Więcej płacę rocznie akcyzy za alkohol.

    pokaż komentarz
    xsynux
  • Chameleon -1  

    Coś źle liczysz, bo uwzględniasz tych co nie pracują i nie zarabiają, ci nie zapłacą, bo nie mają z czego (dzieci + bezrobotni) wychodzi po 234,83 PLN + odsetki.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • xsynux -1  

    A dzieci i bezrobotni to nie Polacy? Nie przeliczałem na tej kwoty na polaków w wieku produktywnym tylko na wszystkim. Bezrobotni i dzieci nie zarabiają, ale też płacą podatki np. vat.

    pokaż komentarz
    xsynux
  • Chameleon 0  

    Posłuchaj tego co mówisz, bo masz rację: dzieci i bezrobotni nie zarabiają i płacą VAT, jak dostaną od rodziców kieszonkowe lub zasiłek dla bezrobotnych, czyli kto płaci ten VAT dzieci nie rodzice i ci co pracują na zasiłek dla bezrobotnych.

    "Darmozjady" jest dlatego w cudzysłowach, bo wedle prawa każdy może być dzieckiem i każdy może stracić pracę lub obijać się i nie ma w tym nic dziwnego tak jest obecnie i będzie zawsze :)

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • kyob +11  

    "Pożyczka przeznaczona jest na wsparcie rządowych planów reform i konsolidacji fiskalnej, a także szerszego programu reform gospodarczych. Pożyczka na programową politykę rozwojową w zakresie zarządzania finansami publicznymi, zatrudnienia i sektora prywatnego, (...) będzie przeznaczona na wsparcie planów rządu w zakresie wzmocnienia jakości i efektywności zarządzania finansami publicznymi, zwiększenia podaży na rynku pracy osób o odpowiednich kwalifikacjach, a także wzmocnienie środowiska gospodarczego"

    ...ale bełkot żadnych konkretów

    pokaż komentarz
    kyob
  • Chameleon -1  

    Typowy bełkot, a pieniądze 234,83 PLN będę musiał zwrócić wraz z odsetkami, bo Donald Tusk tego nie zrobi, bo nie ma 975 mln EUR i jest raczej dość biedny ...

    Ma stary 10 letni samochód i dwa mieszkania i dwa domy - nie ma kredytu :)

    Zarabia natomiast dość sporo ... (po opodatkowaniu 10 000 PLN to dużo) ->
    http://orka.sejm.gov.pl/osw6.nsf/web/396
    http://orka.sejm.gov.pl/osw6.nsf/($All)/37EF1A97A983C00BC12574340058F555/$File/OSW1_396.pdf?OpenElement

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • MariuszR +5  

    Co roku mamy deficyt w budżecie, i aby go pokryć trzeba gdzieś te pieniądze pożyczyć. Budżet się musi zamknąć na zero. Pożyczka w euro przy obecnym kursie, zakładając że złotówka się będzie znowu umacniać, może być dobrym pomysłem.
    Nie twierdzę że jest dobrze, ale bez przeprowadzenia analizy zadłużenia, choćby tylko takich jak to się ma rok do roku na przestrzeni ostatnich lat, moim zdaniem nie można wyciągać negatywnych wniosków tylko na podstawie informacji że coś pożyczyliśmy.

    pokaż komentarz
    MariuszR
  • Chameleon -2  

    Wiesz, jak zaciągasz z 300 tys PLN na mieszkanie, to generujesz wiele miejsc pracy i twoja rodzina ma gdzie mieszkać, taki kredyt wzmacnia złotówkę, ale 4 mld to kwota 10 000 x większa - taki, kredyt ma wpływ na osłabienie złotówki, bo kredyt bierzesz w EURO i nic z niego nie wyniknie.

    Gierek wziął kredyty na budowę przemysłu i ten mimo wszystko przyniósł dochody, PO weźmie kredyt na rozbudowę administracji, a ta nigdy nie przynosi dochodów tylko puste miejsca pracy.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • Ubot +3  

    Troche za krótki ten artykuł, żeby cokolwiek ocenić. Opis bardzo tendecyjny.
    Dla mnie najważniejsze jest na jakich zasadach została zaciągnięta ta pożyczka. Jeśli reformy które uda się za te pieniądze przeprowadzić pozwolą te długi spłacić to nie widzę problemu.
    Pis też zaciągał zobowiązania finansowe, a główne reformy jakie po nich pamiętam to stworzenie kilku dodatkowych ministerstw i urzędów w celu obsadzenia w nich swoich ludzi na wieki wieków: Ministerstwo Rybołóstwa czy CBA.. Korzyści z tego nie było i nie będzie żadnych.
    Poczekamy zobaczymy..

    pokaż komentarz
    Ubot
  • Chameleon +1  

    Czekać warto, ale płacić 234,83 PLN w ciemno nie warto :)

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • wojtaseek +5  

    Autor wykopu zapewne wyobraża sobie to tak, że Tusk wchodzi do Banku Światowego, podchodzi do okienka i "poproszę paręset miliardów, bo zamarzyła mi się reforma. O TAAAAKAAA!" i dostaje kasę?

    Nad taką pożyczką musiało pracować mnóstwo ekonomistów, finansistów etc. etc. Zarówno z Polski, jak i z Banku Światowego, więc nie panikujcie.

    Gierek i pogrążanie w tagach też mi się nie widzą.

    pokaż komentarz
    wojtaseek
  • Chameleon -3  

    No nie mylisz się, na pewno wiele osób pracowało i udawało, że pracuje w trakcie załatwiana pożyczki, co się dzieje przy każdej pracy, tym nie mniej to ty zapłacisz 234,83 PLN + odsetki, a nie ci co wzięli pożyczkę.

    Po za tym Donald Tusk to świetny klient banku skoro reprezentuje 17 mln pracujących Polaków na kredyt, lepszy niż szary kowalski, na pewno więc będzie lepiej traktowany przez bank niż taki człowiek z problemem mieszkaniowym za 300 tys PLN, w końcu te 300 tys. PLN to śmieszne pieniądze w porównaniu z 975 mln EUR.

    Taki Donald Tusk to super VIP na rynku :)

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • czikken88 +2  

    2012 blisko. Nie trzeba będzie spłacać

    pokaż komentarz
    czikken88
  • zlack -2  

    Jak można wierzyć w takie bzdury... równie dobrze koniec świata może być jutro, wystarycz dobrze rozreklamować tą datę i hula wszystko. Jeżeli ktoś wyskoczy że kalendarz Majów się skończy, to zauważcie fakt, że dla nich 2012 rok był tak odległy dla Majów, że aż nie realny..
    minus.

    pokaż komentarz
    zlack
  • Chameleon -2  

    Tak wszystkie państwa dadzą na darowiznę, bo trzeba wspierać potrzebujących, mieć gest i być szczodrym :)

    To tak możliwe, jak 2012 w kalendarzu Majów.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • Wilq90 +3  

    Zamiast od razu ich krytykować poczekajmy na efekty, może zdziałają coś pożytecznego dla nas wszystkich, plany Żelaznej Damy z Anglii też budziły wielką niechęć ludzi, a gdyby nie one to kto wie czy Anglia byłaby na tak wysokim poziomie rozwojowym jak teraz - pewnie nie. Chociaż sam co do tej pożyczki mam wątpliwości. Pozdrawiam serdecznie.

    pokaż komentarz
    Wilq90
  • Chameleon -2  

    "Żelazna dama" nie była oszustem i nieudacznikiem dlatego nie oszukiwała samej siebie i udało jej się :)

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • lolo1976 +11  

    Premier pożycza, bo wie, że nie On będzie spłacał.
    I tak jest zawsze! "Po nas to choćby potop!"
    :(

    pokaż komentarz
    lolo1976
  • Jarasmen -1  

    @Chameleon: No tak, tylko że nikt nie będzie chodził od domu do domu i zbierał po 200 PLN od łebka. Jeśli pan premier trzepie kase jak wąsaty pan z Monopoly to płaci również większe podatki, czyli spłaca bardziej niż ty. Nie czytałem jednak oświadczenia majątkowego pana premiera, więc nie wiem ile konkretnie zarabia i w której stawce podatkowej się mieści.

    pokaż komentarz
    Jarasmen
  • Chameleon +1  

    Zarabia ponad 10 000 PLN/miesiąc i w żadne stawce się nie mieści, bo jego przychody nie są w większości opodatkowane, premier nie podlega skali podatkowej jest po za tym prawem z wyjątkiem dochodów z wydanych książek.

    Podobnemu prawu podlegają urzędnicy europejscy i ambasadorzy ...

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • Jarasmen +1  

    No tak, ale chyba dożywotnio urzędnikiem nie będzie?

    pokaż komentarz
    Jarasmen
  • einer 0  

    gdzie to wyczytales, ze nie podlega opodatkowaniu?
    poprosze zrodla.

    pokaż komentarz
    einer
  • Chameleon 0  

    einer -> Wszystkich źródeł ci nie podam, bo to nie jest darmowy kurs prawa :)

    Jednak od dawna wiadomo, że dieta poselska nie jest opodatkowana i można łatwo dotrzeć do takiej informacji, czytając dziennik ustaw lub kupując książkę na temat ustawy podatkowej.

    Jedno ze źródeł:
    Dz.U.91.18.79 -> USTAWAz dnia 31 lipca 1985 r.
    O obowiązkach i prawach posłów i senatorów.
    Art. 27.
    2. Diety nie podlegają opodatkowaniu.

    Nowe przepisy -> http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU19960730350&type=3&name=D19960350Lj.pdf

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • Jarasmen -1  

    Technicznie rzecz biorąc opodatkowanie diety poselskiej byłoby bez sensu - podatek dochodowy polega na uszczknięciu części pieniędzy krążących między pracodawcą a pracownikiem - skoro wypłatę dostają ze skarbu państwa, to logika nakazuje im po prostu mniej dawać zamiast dawać i zabierać - wychodzi na to samo, a mniej papierkowej roboty :)

    pokaż komentarz
    Jarasmen
  • icoztego +2  

    Komentarze pokazują jak łatwo ludzmi manipulować. Większość nie ma pojęcia o czym pisze ale na szczęście autor wykopu naprowadził was ładnie na jego (blędny) tok myślenia w opisie.

    Byle do następnych wyborów kiedy ktoś wam znowu wciśnie jakaś bajkę o cudzie gospodarczym. I nie mowie tego przeciw PO bo każda partia tak robi (chyba nie musze przypominać taniego państwa i IVRP). Partia ktora by tego nie zrobiła nie wygra w tym kraju wyborów.

    pokaż komentarz
    icoztego
  • xxjthxx +2  

    Zaciąga kredyt żeby mniej wydawać? Nie lepiej po prostu mniej wydawać? Gdzie tu logika?

    Mają jeszcze trochę czasu. Jeżeli w następnych wyborach nie zejdą z deficytem (PRZYNAJMNIEJ to mogą zrobić) to nie dostaną mojego głosu.

    pokaż komentarz
    xxjthxx
  • someone_smarter -4  

    Żeby mniej wydawać trzeba zmodernizować administrację. Żeby ją zmodernizować potrzeba pieniędzy. Pieniądze trzeba skądś wziąć, skoro wszystkie znikają w starej administracji. Trochę pomyślunku, a nie tylko telewizja Trwam...

    pokaż komentarz
    someone_smarter
  • Chameleon 0  

    Nie reklamuj telewizji Trwam, bo większość z nas nie ma czasu na oglądanie telewizji.

    someone_smarter (www) -> Jesteś naiwny i pewnie bardzo młody skoro wierzysz, że żeby zrobić reorganizację trzeba brać 4 mld pożyczki, jak się wyrzuca urzędników z pracy to nie potrzebne są kredyty, bo to są oszczędności, jak się zatrudnia nowych urzędników, to trzeba im zapłacić. Urzędnicy to koszty, nikt nie zarabia na "bizantyjskiej: administracji.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • xxjthxx +2  

    pardon, chodziło o zadłużenie publiczne, a nie o deficyt. On się akurat zmniejszył, ale nie dzięki 'reformom' Tuska tylko dzięki temu, że w ostatnich dwóch latach więcej zarobiliśmy

    pokaż komentarz
    xxjthxx
  • Chameleon 0  

    Pożyczka nie jest brana pod deficyt budżetowy, ale pod administrację tak, napisał przedmówca.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • xxjthxx 0  

    Trochę nie rozumiem wyrażenia "pożyczka nie jest brana pod deficyt" :-)... Wydaje mi się, że to dwa odmienne pojęcia w tym sensie, że deficyt tworzy się przez poprzednie zobowiązania (np. trzeba spłacić wyemitowane obligacje) i/lub nadmierne wydatki co jest uzupełniane przez kolejne zapożyczenie (kolejne obligacje itd.).

    Wydaje mi się (chociaż mogę się mylić), że chodziło Tobie o to, że to nie jest pożyczka na doraźne wydatki (w sensie np. na podwyżki do emerytów)

    pokaż komentarz
    xxjthxx
  • Chameleon 0  

    Pożyczka, jest pożyczką celową, bo taką musi mieć formę, jak ją bierzemy w Banku Światowym ...

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • Chameleon +6  

    Znalazłem genialną puentę, tym razem lider PO wykazał się pomysłowością - Donald Tusk "Nie ma kryzysu, ale są jego objawy!" => poczytajcie komentarze na pb.pl można paść ze śmiechu, jak ściera się mierność polityczna z twardą argumentacją finansistów => http://www.pb.pl/Default2.aspx?ArticleID=87fccf74-a3ce-4cbf-ac1b-5961b9229b69&open=sec.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • krzysiekw -1  

    Oj Chameleon. Trzymasz front widzę:P A jakoś ze śmiechu nie padłem. Tusk w tym przypadku nie powiedział nic głupiego.

    pokaż komentarz
    krzysiekw
  • Chameleon -2  

    Głupie to nie było, bo wielu wierzy, ale było pokrętne :(

    To tak jakbym komuś powiedział po stłuczce, widzę objawy szkody na twoim samochodzie, ale szkody nie ma, więc sobie pojadę :)

    Komentarze na pb.pl nie pozostawiają suche nitki na naszym geniuszu ekonomicznym, który niewiele przez całe życie zarobił i pewnie nie umie zarabiać z tego wniosek.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • virus-t +10  

    po prostu cudownie A ja głosowałem na PO :/

    pokaż komentarz
    virus-t
  • kolnay +13  

    Latwo toba manipulowac. Sadzisz, ze Donald siedzi sobie i mysli:

    -(mroczny smiech)"ale zrobilem tych polakow w ch%$a! Hehehehe, zaciagne pozyczki, rozj#!e gospodarke, popamietaja mnie"

    Czy moze jednak wydaje ci sie troche nonsensowne takie dzialanie i w przeciwienstwie do wetujacego-wszystko prezydenta przemyslal troche swoja decyzje?

    pokaż komentarz
    kolnay
  • afro +14  

    Myślę ze siedzi i myśli "Super wygrałem te wybory, rządzimy sobie ale to za mało, co zrobić żeby wygrać następne, to jest cel wygrać następne wybory, wygrać następne wybory, wygrać następne wybory"

    pokaż komentarz
    afro
  • Chameleon 0  

    Z dwóch scenariuszy ostatni jest realny: wygrałem wybory i chcę wygrać ponownie wybory i tym razem zostać prezydentem.

    Nie liczyłbym na "rozj$$anie gospodarki" tylko na nieudane reformy i konieczność zapłacenia przez Polaków po 235 PLN + odsetek.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • Soren +4  

    Z pewnością przemyślał też:
    opodatkowanie przemysłu motoryzacyjnego,
    usztywnienie cen leków,
    -podwyższenie akcyzy na alkohol i papierosy,
    -niewprowadzenie podatku liniowego,
    -zwięszenie biurokracji zamiast ją ograniczać,
    -złamanie prawa obywateli do wczesniejszej emerytury,mimo gwarancji panstwa
    zniesienie dziedziczenia emerytur z II filaru...(po 3 latach od przejścia...)
    większe skomplikowanie i uzależnienie od woli urzedasów prawa budowlanego...
    **zgodę na wypłatę odszkodowań z naszych podatków naleznych polskim Żydom organizacjom żydowskim, a nie prawowitym właścicielom...
    itd...
    Czy niektórzy na prawdę tego nie przyjmują do wiadomości?
    Czas najwyższy na UPR panowie i panie, bo niedługo będzie za późno...

    pokaż komentarz
    Soren
  • 1plastyc +1  

    Nie jestem lewakiem ale zauważyłem że już nawet środowiska liberalne zaczęły zarzucać PO iż z liberalnością nie ma zbyt wiele wspólnego... Jak to śpiewał Kazik Staszewski: "co to za wegetarianin co ... schabowe!?"... Co to za partia lewicowa co np. każe ludziom płacić składki do ZUS'u zamiast do dowolnie wybranego zakładu ubezpieczeń?

    pokaż komentarz
    1plastyc
  • kolnay +5  

    Chameleon... k*wa.
    Obys nie mial szczescia w polityce, bo nie chce takich ludzi widziec w sejmie. Juz sie dosc napatrzalem.

    pokaż komentarz
    kolnay
  • Chameleon -1  

    Zaparty z ciebie zwolennik PO, ale obrażać innych i im źle życzyć to trochę za wiele.

    Ludzie przedsiębiorczy nie idą do sejmu, bo to nie jest ich miejsce.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • krzysiekw +1  

    I co z tego, że rząd bierze kredyt. Trzeba mieć pieniądze, żeby inwestować. A czas na inwestycje w Polskę jest dobry. Zbliża się Euro, trzeba budować drogi..

    A tak w ogóle czy niespełna miliard euro pożyczki to jest dużo? Są goście na świecie którzy noszą taką kasę w portfelu, więc mnie nie rozśmieszaj Chameleon

    pokaż komentarz
    krzysiekw
  • Chameleon -2  

    A kto napisał w artykule, że to jest na drogi i stadion jest tam napisane, że nie jest:

    "Pożyczka na programową politykę rozwojową w zakresie zarządzania finansami publicznymi, zatrudnienia i sektora prywatnego, (...) będzie przeznaczona na wsparcie planów rządu w zakresie wzmocnienia jakości i efektywności zarządzania finansami publicznymi, zwiększenia podaży na rynku pracy osób o odpowiednich kwalifikacjach, a także wzmocnienie środowiska gospodarczego" - czytamy w komunikacie BŚ."

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • krzysiekw 0  

    Oj nie ważne co jest napisane. Wydatków jest dużo, trzeba liczyć, że to wszystko się zwróci. W każdą inwestycję jest wpisane ryzyko

    pokaż komentarz
    krzysiekw
  • novo +2  

    Jedno mnie ciekawi, skoro Donald ma przeznaczyc 94mld zl na pomoc spoleczna, to po kij bierze 4mld pozyczki? Chyba tylko po to, zeby komus odsetki placic.

    pokaż komentarz
    novo
  • Chameleon +2  

    Bank pożycza zawsze, żeby zarobić przecież skąd by sobie budowali "bizantyjskie" siedziby za darmo nic nie ma - warto to zrozumieć :)

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • Bonzo +1  

    " - Bank Światowy zawsze był kluczowym partnerem Polski. Wspomagał nasz kraj w procesie transformacji oraz integracji z Unią Europejską – komentuje Katarzyna Zajdel-Kurowska z resortu finansów. – Nowa pożyczka Banku Światowego jest efektem kontynuacji naszego partnerstwa. "

    I to mnie boli... ;/

    pokaż komentarz
    Bonzo
  • Chameleon -1  

    Też partnera sobie znaleźliśmy.

    Ja i mój partner bank - miłość od pierwszego wejrzenia:
    - bank daje mi raty, a ja spłacam
    - bank daje mi debet na karcie, a ja spłacam
    - bank daje mi karne odsetki, a ja spłacam

    Bo kupiłem sobie żelazko, laptopa, plazmę i stary zegar, a teraz nie mam na prąd i tylko zegar działa, bo nie mam prądu na żelazko, laptopa i plazmę :)

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • Chameleon +2  

    Nie wiem, czy to ma związek, ale kwota pożyczki z Banku Światowego jest zbieżna z kosztem wymiany dowodów osobistych :)
    815 940 250 złotych polskich
    979 128 300 złotych polskich
    257 385 850 złotych polskich
    652 752 200 złotych polskich
    2 705 206 600 złotych polskich

    Na czym polega biznes na dowodach - na pieniądzach (około 32 637 610 Polaków):
    - robienie zdjęcia każdemu Polakowi po 25 PLN
    815 940 250 złotych polskich
    - wydanie nowego dowodu po 30 PLN
    979 128 300 złotych polskich
    - dowiezienie emeryta (tak jest taka usługa dla chorych) po 50 PLN
    257 385 850 złotych polskich
    - koszt plastiku po 1 PLN
    32 637 610 złotych polskich
    - cena dowodu 10 PLN?
    326 376 100 złotych polskich
    - koszt wpisania aktu urodzenia i stanu cywilnego po 2x10PLN?
    652 752 200 złotych polskich
    - liczba zmarnowanego czasu po 3 dni
    268 076 lat

    Tak swoją drogą to jest o co walczyć - wyprodukowanie dowodów za 10 PLN jest warte tyle, to dużo pieniędzy :)
    326 376 100 złotych polskich

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • ligo +7  

    z tego co pamietam to za wymiane dowodu ciagna z twojej kieszeni

    pokaż komentarz
    ligo
  • Chameleon -3  

    No tak, za całość płacę ze swoje kieszeni mnie to będzie kosztować tyle (nie wszyscy Polacy pracują przecież na podatki):
    (2 705 206 600 Polish zloty) / 18 860 000 = 143.436193 Polish zloty

    Pożyczka z Banku Światowego to 235 PLN + odsetki na reformy :)

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • triox -1  

    Zaciąganie pożyczek przez rządy powinno być konstytucyjnie zabronione. Jak z jakichś powodów potrzebują więcej pieniędzy, to niech zwiększą tymczasowo podatki.

    pokaż komentarz
    triox
  • Ubot 0  

    O kurde!! Dobre. Toś dowalił, jak łysy grzywką ;) Jaką uczelnię ekonomiczną kończyłeś?

    pokaż komentarz
    Ubot
  • Chameleon +2  

    No właśnie po co płacić 234,83 PLN + odsetki, jak można od razu ściągnąć w podatkach 234,83 PLN i będzie taniej - swoją drogą miał bym wtedy mniejsze obiekcje, bo wiedziałby na co płacę, a tak nie wiem na co płacę i zapłacę więcej (dochodzą odsetki).

    Nie widzę sensu wyciągania z Polaków pieniędzy na odsetki dla Banku Światowego niech zbankrutują, a nie zarabiają na nas.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • xxjthxx 0  

    Zauważmy także, że takie "tymczasowe podniesienie podatków" byłoby z moralnego punktu widzenia bardziej sprawiedliwe. Jeżeli jest to inwestycja to zwraca się ona w przeciągu kilku lat, natomiast dług (jeżeli jest np. b. duży) może być spłacany wiele lat później (albo jest odłożony w b. dalekiej przyszłości albo jest odkladany sztucznie i nawarstwiany poprzez tzw. rolowanie długu) i jest spłacony nie przez osoby które skorzystały z dobrodziejstw kredytu

    pokaż komentarz
    xxjthxx
  • Chameleon 0  

    Tak takie podejściem, czyli podwyższenie podatków jest uczciwe i natychmiastowe. Nawarstwianie długu jest skrajne nieodpowiedzialne i nieuczciwe.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • toyotomi +1  

    zakop za bzdurny opis

    pokaż komentarz
    toyotomi
  • coldfusion +1  

    Ooo. Tuskowi fanatycy oburzeni, bo ktoś ośmielił się skrytykować Słońce Peru???

    Wy jesteście gorsi niż te mohery od Rydzyka. Im przynajmniej nie wydaje się, że są intelektualistami. Teraz każdy d%!$! szczyci się mianem człowieka światłego tylko dlatego, że jest za PO i jedzie po PIS i Kaczyńskich. (Przykład - święte oburzenie wstawiającego znalezisko ze zdjęciem anty-Tuskowego plakatu w szpitalu. czegoś takiego być nie powinno!!! )
    Normalnie moher, tylko, że Tuskowy...

    Jesteście, żałosne ciołki głupsi, niż moje buty!!!

    pokaż komentarz
    coldfusion
  • klusek -2  

    Świetny argument w dyskusji o słuszności zaciągnięcia tej pożyczki. Gratuluję.

    pokaż komentarz
    klusek
  • coldfusion -1  

    Każdy kredyt to zło i dawanie dupy bankowi, więc o tym nie dyskutuję.
    Wyraziłem jedynie opinie o większości ludzi, którzy popierają PO. d#!!#e i tyle.

    pokaż komentarz
    coldfusion
  • klusek -1  

    Rok w rok państwo bierze kredyty na dużo większe kwoty i dużo gorzej oprocentowane i jakoś nikt nie jęczy i nie zamieszcza artykułów na wykopie. A korzystając z Twojego nazewnictwa, najwięcej dupy bankom dali poprzednicy obecnego rządu (co może nam się kiedyś odbić potężną czkawką), o czym ani jaśnie oświeceni wykopowicze, ani śmietanka opozycji anty-PO na salon24, ani przeciwnicy "lemingów" tacy jak Ty nie wiedzą. Ciołki, nie?

    pokaż komentarz
    klusek
  • Chameleon -1  

    Co jak co, ale branie kredytów przez PO bez planu realnych zysków z inwestycji, to jak kręcenie sznur na szyję Polaków - przybędzie nowa armia urzędasów - może tym razem od informatyzacji, kto za to zapłaci "kowalski", a co z tego będzie miał, ano "nic".

    Obecnie jest taki bałagan w administracji, że nie da się wielu prostych spraw załatwić w jeden dzień :(

    Ciekawiej jest tylko w szpitalach, gdzie nie wiedzą, kto ma ostry dyżur i jaki jest telefon do innego szpitala, żeby się dowiedzieć, czy mają ostry dyżur, czy nie - wywieszona lista szpitali nie jest kompletna, chociaż żaden szpital nie powstał od kilku lat - a tam gdzie mają ostry dyżur, nie ma ostrego dyżur w danej specjalizacji, bo nie ma lekarza :)

    Jakim kretynem musi być dyrektor szpitala, że nie można uzyskać w szpitalu, gdzie powinie być ostry dyżur informacji o innych szpitalach gdzie jest ostry dyżurach, to trudno to pojąć :(

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • klusek 0  

    a coroczne zaciąganie kredytów (na gorszych warunkach) na sfinansowanie deficytu budżetowego nie jest większym kręceniem sznura? LOL

    pokaż komentarz
    klusek
  • Ziggy +1  

    Nawet tego nie czytajcie. Konto tego kolesia to jakieś wspólne konto bojówki PiSu - dodaje posty tylko antyPO.

    pokaż komentarz
    Ziggy
  • Chameleon -3  

    Gorszej głupoty nie widziałem, nigdy nie miałem nic wspólnego z żadnymi bojówkami, ani partiami politycznymi. Nie trzeba być w partii, żeby się nie zgadzać z głupotą.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • Cezeta -1  

    ... i o co te kłótnie .... to nie ważne czyj to jest rząd ..... czy Tuska .... czy Kaczyńskiego .... żaden rząd u nas w kraju nic nie robi co by mogło nam pomóc .... ż a d e n ..... po prostu ..... a niebawem święta i właśnie teraz życzę Wam wszystkich dużo radości i spokoju w te najbliższe dni i pomyślności w Nowym Roku .... pozdrawiam .....

    pokaż komentarz
    Cezeta
  • brovar -3  

    Ech, ale o tym, że PiS za swojej kadencji prawie polski dług narodowy podwoił (a w każdym razie znacznie powiększył, bo już mnie pamięć zawodzi), to się mówi tylko w nocnych programach telewizyjnych po 23.00 i mało kto o tym wie. I ponoć media tak strasznie PO popierają. Sic.

    pokaż komentarz
    brovar
  • deccan +3  

    To po co ich popierać, jak robią to samo?
    Jak małe dzieci, ja nie umyłem rączek, ale Kazio też nie umył!
    Kiedy ma się coś zmienić na lepsze, jak wychodzimy ciągle z założenia my kradniemy, ale oni też kradli więc nam wolno?

    pokaż komentarz
    deccan
  • Chameleon +1  

    Kiedyś trzeba to zmienić i przestać być niewolnikiem, a to ZSRR, a to EU, a to Banku Światowego.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • 1plastyc +1  

    @brovar Wiarygodne źródło?

    pokaż komentarz
    1plastyc
  • xxjthxx +1  

    @Chameleon

    Wg mnie najbardziej istotnym problemem w tym wszystkim jest to, że pożyczki państwa i zadłużenie generuje biedę i poddaństwo. Pożyczają bogaci, którzy stają się coraz bogatsi z odsetek, a spłacają całe społeczeństwa (czyli najczęściej uderza to w ludzi biednych lub średnio zamorznych)

    pokaż komentarz
    xxjthxx
  • kolnay 0  

    Dubel srubel.

    pokaż komentarz
    kolnay
  • Chameleon -1  

    Oczywiście, że w każdą inwestycję jest wpisane ryzyko, gorzej jednak jak w inwestycję jest wpisany "grzech pierworodny", a nie ryzyko - zwykle tak się dzieje, jak dwóch dyletantów wymyśli super pomysł, na którym jednym zarabiającym będzie bank :)

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • StevAngello -1  

    takich kredytów z reguły się nie spłaca,

    przez te nie spłacanie zostajemy w strefie wpływów np USA. proste i logiczne.

    pokaż komentarz
    StevAngello
  • Chameleon -1  

    Na tym bazuje Bank Światowy to organizacja nie tylko finansowa, ale również polityczna.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • daroo -1  

    A na głównej tvn24 nawet wzmianki o tym nie ma...

    pokaż komentarz
    daroo
  • Ubot -1  

    I całe szczęśćie, bo takie rzeczy dzieją się codziennie, a informowanie o nich nie daje społeczeństwu żadnej realnej wiedzy o polityce. Czemu? Bo 99% społeczeństwa nie ma bladego pojęcia o makroekonomii, a 50% pewnie nawet nie wie co to jest Bank Światowy. Serio, chciałbyś żeby TVN informował o wszystkich wydarzeniach typu: zmiany stóp procentowych, decyzje Komisji Nadzoru Giełdy, decyzje NBP itd..??

    pokaż komentarz
    Ubot
  • Chameleon -1  

    Ja bym się nie dziwił dlaczego ITI/TVN kłania się PO, a PO TVN :)

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • daroo +2  

    No już nie przesadzaj z tą makroekonomią i stopami procentowymi, zresztą to wszystko leci w TVN Biznes i niektórych programach w TVN24. A co do tego co bym chciał.... chciałbym rzetelnego artykułu przedstawiającego jakie rządy z jakim premierem ostatnio brały taką lub inną podobną pożyczkę, w jakiej wysokości, jakie jest ogólne zadłużenie, ile jest spłacane, co jaki czas itd.

    pokaż komentarz
    daroo
  • 1plastyc +2  

    @Ubot Chciałbym program w którym prostym językiem tłumaczonoby ludziom czym kierowano się podejmując ważne decyze. W ogóle im więcej programów w którym się coś ludziom tłumaczy (nie mylić z propagandą) tym lepiej. "Najlepsze pomysły są banalne"... Lincoln powiedział kiedyś: "Tam gdzie wszyscy myślą podobnie tam nikt nie myśli zbyt wiele". To nasza pycha sprawia że udajemy że się na wszystkim znamy a tak naprawdę znamy się na niewielu rzeczach- wystarczy posłuchać ludzi na przystanku, na imieninach, na poczcie czy w kolejce do sklepu jak udają że się znają na polityce, prawie, ekonomii i otoczce aktualnych wydarzeń na świecie... Trzeba uważać na oczywistości- Einstein dokonał przełomowego odkrycia bo zadawał proste pytania dotyczące zdawałoby się oczywistych spraw. Udajemy że wszystko jest oczywiste a tymczasem tak mało wiemy!

    pokaż komentarz
    1plastyc
  • Chameleon -2  

    To jest wyjątkowo trafne -> "Tam gdzie wszyscy myślą podobnie tam nikt nie myśli zbyt wiele".

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • belfegorrrr 0  

    Prawda jest taka: możesz mówić co chcesz, ale i tak Tusk i PO prowadzą w każdym sondażu, więc może jeszcze jest szansa dla tego kraju. Bless you all !!

    pokaż komentarz
    belfegorrrr
  • jmarcin_1984 -2  

    @belfegorrrr- no jasne..sondaże sondażami...PO ma wielkie poparcie wg mediów a prawda jest troche inna...napewno "cicha polityka" prowadzona przez Tuska i PO jest zbawieniem dla naszego kraju...yhy

    pokaż komentarz
    jmarcin_1984
  • Chameleon -3  

    Polacy nie chcą płacić po 234,83 PLN + odsetki na Bank Światowy, żeby rozbudować administrację, bo cenią swój czas.

    Wynik sondaży są ostatnio coraz bardziej podłej jakości, bo znacznie bardziej różnią się od siebie, więc albo są robione na niereprezentatywnej grupie ludzi albo są manipulowane.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • dexterxx 0  

    Heh.. znowu sami pchamy się do krachu ? ... tzn nas ciągną tam.

    pokaż komentarz
    dexterxx
  • Chameleon 0  

    krzysiekw -> A czy myślisz, że odsetki w Banku Światowym nie wzrastają w czasie kryzysu tak, jak w innych bankach, a może nie wiesz, jak to wygląda w innych bankach.

    Tak swoją drogą to ile wynoszą odsetki od tej pożyczki, co zapisano w umowie?

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • klusek 0  

    Głupoty gadasz. Stopa procentowa, na której oparte są wyliczenia dotyczące tego kredytu spadła z prawie 5,5% we wrześniu do 3.3% obecnie.

    pokaż komentarz
    klusek
  • Chameleon -2  

    Skoro gadam głupoty, to jak to jest, że ja mogę zarabiać na odsetkach dwa razy więcej niż Bank Światowy (minimum 6,0%) -> http://www.mbank.pl/przewodnik/oprocentowanie/#tabs=0.

    Czy mogą w Banku Światowym pracować, tak naiwni ludzie, żeby nie zgodzili mi pożyczyć 975 mln na 5% na miesiąc, zamiast na 3,3% Donaldowi Tuskowi :)

    Za jeden miesiąc stał bym się bogatym człowiekiem, po roku takiej umowy był bym bardzo bogatym człowiekiem:
    (975 000 000 Euros * (1%)) / 12 = 3.3161716 million Polish zloty

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • icoztego +1  

    @Chameleon
    Bank swiatowy to nie jest typowy bank komercyjny nastawiony tylko na zysk wiec poczytaj zanim zaczniesz gadac bzdury

    pokaż komentarz
    icoztego
  • klusek +1  

    Co ma oprocentowanie w komercyjnym banku do tego w Banku Światowym, opartym na innych wskaźnikach?

    pokaż komentarz
    klusek
  • Chameleon -2  

    icoztego -> Wiem czym jest Bank Światowy i po co został stworzony, nie wiem, czy wiesz, jak bardzo uwielbiają ten bank Indonezyjczycy -> http://pl.wikipedia.org/wiki/Bank_%C5%9Awiatowy. Bank Światowy jest organizacją finansowo-polityczną, w przeciwieństwie do typowych banków, które są organizacjami finansowymi.

    icoztego -> Bank Światowy pobiera odsetki więc jest bankiem komercyjnym.

    klusek -> Nie ma inne ekonomi dla każdego banku oddzielnie jest jedna ekonomia można to ignorować i popaść w długi lub stale się do tego adaptować i zarabiać. Niskie oprocentowanie w Banku Światowym można uzyskać w zamian za realizację celów politycznych.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • klusek 0  

    A to dość ciekawe, bo na stronie BŚ jest wyraźnie napisane The initial interest rate on FSLs consists of (a) a variable base rate of six-month LIBOR in respect of each interest period for each loan; and (b) a spread, fixed for the life of the loan. Wartości tych dwóch współczynników są powszechnie znane. Gdzie niby BŚ zostawia sobie miejsce na negocjacje?

    pokaż komentarz
    klusek
  • Chameleon -1  

    Wszystko jest negocjowalne także wartość oprocentowanie kredytu.

    Jeśli bazą jest LIBOR (London Interbank Offer Rate) dla BŚ to bazą dla mBanku WIBOR 3M dla PLN, LIBOR 3M dla CHF, LIBOR 1M dla USD, LIBOR 1M dla EUR.

    Czyli oba Banki dla kredytów w EUR stosują LIBOR (London Interbank Offer Rate):
    - mBank LIBOR 1M
    - BŚ 6M

    BŚ stosuje stały przelicznik wymiany waluty ("spread", czyli widełki), a jak on jest ustalany, czy nie w umowie?

    Łatwo jest ukryć w "spread" oprocentowanie i prowizję kredytu?

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • klusek +1  

    BŚ stosuje dla naszej umowy trzymiesięczną stopę procentową, a nie sześciomiesięczną. A ten drugi czynnik musi być dokładnie udokumentowany w umowie.

    pokaż komentarz
    klusek
  • royback 0  

    Z nadwyzki budzetowej powinno sie splacac dlugi, niestety tak sie nie robi co jakis czas jest slychac ze w budzecie znaleziono pieniadze na "cos tam, cos tam", a to wlasnie dzieki nadwyzce. Niestety zbliza sie kryzys wiec prawdopodobnie mozna zapomiec o pieniadzach na "cos tam, cos tam" i o splacie zadluzenia.

    pokaż komentarz
    royback
  • Astyr +6  

    @Chameleon
    Podaj mi linka gdzie znalazles informacje na temat wysokosci odsetek. Nigdzie nie moge tego znalezc. Z gory dzieki.

    pokaż komentarz
    Astyr
  • kolnay +11  

    Akurat w tym momencie kredyt w zlotowkach to dobre rozwiazanie. Czemu wypowiadasz sie na temat, o ktorym nic nie wiesz?

    Wbrew pozorom w czasie kryzysu mozna czasem zarobic.

    pokaż komentarz
    kolnay
  • blender -4  

    Zakopać zakopać, nudzą mnie wykopy polityczne.

    Chameleon: widać, po twoich wykopach że Po i Tuska nie lubisz, ale nie musisz wszystkim ludziom tego wszelako ogłaszać.

    pokaż komentarz
    blender
  • ShooleR +4  

    nudzą mnie wykopy polityczne

    nie musisz wszystkim ludziom tego wszelako ogłaszać

    Taka świąteczna szydera :>

    pokaż komentarz
    ShooleR
  • Ubot +3  

    kolnay - tylko w czasie kryzysu można zarobić! Trzeba mieć w tym celu łeb na karku, ale da się!

    pokaż komentarz
    Ubot
  • murphy +3  

    Ktos kiedys madrze powiedzial, ze jakby na kryzysie nie dalo sie zarobic, to nigdy bysmy z niego nie wyszli. A co do zadluzania - moglibysmy splacic wszystkie dlugi - Rumunia tak zrobila - i mialo to tragiczne skutki...

    pokaż komentarz
    murphy
  • ligo -2  

    Odczepcie się od Tuska
    Na pewno wziął na prezenty pod choinkę dla rodzinki :)

    pokaż komentarz
    ligo
  • someone_smarter -4  

    p!!%%!%icie jak potłuczeni... Żeby zmodernizować administrację potrzeba pieniędzy, tak samo jak w farmaceutyce. Producent bierze kredyt, żeby wynaleźć jakiś lek. A później go spłaca z tego co na nim zarobi.

    pokaż komentarz
    someone_smarter
  • Chameleon +1  

    Widzę, że pytań jest wiele i nie na wszystkie są odpowiedzi:

    Astyr -> Nie czegoś takiego, jak link z przewidywaniem wysokości odsetek, ale pieniędzy nie pożycza się za darmo, bo ludzie banku nie dostawaliby wypłaty, a właściciel banku był by biedakiem - odsetki są wysokie, jak jest mało pieniądza na rynku, a tak jest obecnie.
    kolnay -> Dlaczego to takie dobre rozwiązanie skoro będzie kosztować bardzo dużo?
    blender -> Mam nijaki stosunek do Tuska, ale widzę, że się nie nadaje się on na premiera i pogrąża Polaków.
    Ubot -> Tak, można zarobić w czasie kryzysu, ale trzeba mieć pieniądze, a nie je pożyczać na reformy, których się nie robi :)
    murphy -> Pomyśl o czym piszesz, czy jest prawdą, że jak kupisz telewizor, pralkę, lodówkę na kredyt i nie będziesz spłacał kredytu tylko same odsetki, żeby wydłużyć spłatę to na tym zarobisz, według mnie zarobi bank :)
    someone_smarter -> Producent, jak bierze kredyt to w zastaw daje swoją firmę, PO biorąc kredyt w zastaw daje zarobki Polaków, czyli ten kredyt będziesz ty spłacał, a nie żaden przedsiębiorca. Po za tym PO nie nadaje się do przeprowadzania reform, bo Donald Tusk musi zostać prezydentem i to jest celem numer jeden, a nie jakieś reformy.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • naur +3  

    @someone_smarter Słyszałeś kiedyś o administracji, która by na czymś zarobiła? Od zarabiania są przedsiębiorstwa i zwykli ludzie.

    pokaż komentarz
    naur
  • someone_smarter 0  

    Administracja, która przejada mniej pieniędzy, zarabia.

    pokaż komentarz
    someone_smarter
  • coolphon +3  

    >>Administracja, która przejada mniej pieniędzy, zarabia.
    Hmmm ciekawa teoria...czyli jak dostajesz mandat 200zl a potem wytargujesz na 100zl to zarobiles 100zl? Administracja od czasów komuny rozrosła się 5(!!!) krotnie!!! W czasach centralnego planowania było mniej urzędasów niż dziś.To powinno dawać do myślenia.

    pokaż komentarz
    coolphon
  • lukaszet 0  

    Opis wykopu bardzo nieadekwatny do treści artykułu, kłamliwy, obłudny, wręcz bezczelny

    Trochę statystyk:
    Deficyt budżetowy w latach:
    2005 - 28,6 mld zł (2,9% PKB)
    2006 - 25,1 mld zł (2,4% PKB)
    2007 - 19,9 mld zł (1,7% PKB)
    2008 - 28,0 mld zł (2,2% PKB)
    2009 - 18,2 mld zł (1,3% PKB) - planowany

    Co tu dużo pisać. Wnioski każdy może wyprowadzić sam.

    Autor wykopu najwyraźniej sam zalicza się do wyodrębnionej przez siebie grupy "darmozjadów" nie posiadających elementarnej wiedzy ekonomicznej... albo nie miał jeszcze w szkole podstaw przedsiębiorczości. Do nauki dziecko.

    pokaż komentarz
    lukaszet
  • Chameleon +3  

    lukaszet -> Głupoty nie na temat pierniczysz i ludzi obrażasz, jak ja nie mam wiedzy ekonomicznej i nie pracuje, to ty chyba jesteś kosmitą.

    Artykuł nie jest na temat dziury budżetowej, tylko na temat brania kredytów na inwestycje w rozwój administracji, po co mają powstać nowe urzędy nie widzę sensu, bo aktualnie jest już przerost zatrudnienia w administracji.

    Jak chcesz napisać o dziurze budżetowej i skąd się ona bierze to możesz to robić, ale po co pisać nie na temat i wmawiać ludziom, że są dzieciakami, darmozjadami i nic się nie uczyli to dziwna to maniera.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • klusek +2  

    Co nie zmienia faktu, że w tej wiadomości nie ma nic szokującego. Pożyczka udzielona przez Bank Światowy jest dla państwa dużo bardziej korzystna niż sprzedaż obligacji, czy kredyt udzielony przez bank komercyjny albo inne państwo. Teoretycznie, można jeszcze podnieść podatki, ale przy tak niskich kosztach obsługi tego kredytu jest to dość mało opłacalne rozwiązanie. Jeśli autor wykopu interesuje się takimi sprawami, to niech nagłośni zaskakująco szybki wzrost długu publicznego za czasów poprzedniego rządu. Bo to jest duże zagrożenie.

    pokaż komentarz
    klusek
  • Chameleon +2  

    Zaprawdę zebranie po 234,83 PLN od podatników jest tańsze niż 234,83 PLN + odsetki + koszty obsługi kredytu.

    Na pewno wzięcie kredytu w Bank Światowym jest proste, szybkie i przyjemne, ale na pewno nie jest tanie, a cel czyli potencjalna rozbudowa administracji nie jest trafną inwestycją.

    Oczywiście można się zajmować wzrostem długu publicznego, ale można też zajmować się braniem bezsensowych kredytów.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • klusek +1  

    Zaprawdę zebranie po 234,83 PLN od podatników jest tańsze niż 234,83 PLN + odsetki + koszty obsługi kredytu.

    Chyba nie bardzo, skoro odsetki razem z kosztami obsługi kredytu będą kosztowały podatników poniżej 50 groszy rocznie. Wysłanie samych okólników do Urzędów Skarbowych znacznie przekracza tę kwotę.

    pokaż komentarz
    klusek
  • einer +1  

    Chameleon twoja teoria na temat odsetek w czasach kryzysu jest bardzo ciekawa, zwlaszcza, ze teraz stopy w usa sa najnizsze w historii.

    reszta rzeczy jakie piszesz tez sie wywodzi z kosmosu.

    pokaż komentarz
    einer
  • someone_smarter 0  

    @Chameleon: nie tobie oceniać czy kredyt jest bezsensowny. Poczytajcie o pojęciu restrukturyzacji to może w końcu zrozumiecie o co biega. Tutaj nie chodzi o to, żeby stworzyć więcej urzędów, bo to jest głupia, ale o to, żeby te urzędy były skuteczniejsze.

    pokaż komentarz
    someone_smarter
  • Chameleon 0  

    einer -> To nie jest jakaś tam historia na temat odsetek, tylko po prostu banki płacą więcej za lokaty, jak ktoś tego nie rozumie to po prostu tego nie wie, a my nie żyjemy w USA tylko w Polsce.

    Jak masz taką dobrą wiedzę na temat USA i trzymasz pieniądze w banku amerykańskim to podaj jego nazwę i ile możesz dostać odsetek?

    klusek -> Pewnie, że może drożej kosztować wysłanie okólników do urzędów skarbowych, ale te pieniądze wrócą w podatkach, ktoś musi wydrukować okólniki i wyprodukować papier, w przypadku Bank Światowego, praktycznie żadne koszty nie wrócą w podatkach ZUS, PIT, VAT, ...

    someone_smarter -> Tak, to właśnie moje prawo oceniać, czy ten kredyt jest bezsensowny, bo ja za niego zapłacę, nie pisz więc, że Polacy nie mają prawa oceniać zasadności płacenia podatków na rozwój administracji.

    Jak można podnieś efektywność administracji bez zwalniania urzędników i po co są pieniądze, jak będziesz zwalnia urzędników to będą znaczące oszczędności - wydatki na administrację są bardzo duże w Polsce.

    Urzędy w Polsce są przerośnięte i nie wydajne, brak w nich zarządzania i kompetentnych ludzi - nikt rozsądny i zdolny nie planuje kariery w urzędzie, bo jest to bagno.

    Załatwienie czegokolwiek wymaga łażenia od urzędu do urzędu i z jednego piętra na drugie, wiele sprawa wymaga dokonania kilku lub kilkunastu mikro opłat w paru różnych miejscach, ludzie zamiast mieć czas zarabiać pieniądze marnują czas na wykłócaniu się w urzędach.

    Nowa rozbudowa administracji jest nikomu nie potrzebna, po za politykami PO.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • someone_smarter 0  

    Z jednej strony narzekasz, że jest źle, a z drugiej nie chcesz poprawy. Nikt nie czy ta restrukturyzacja coś pomoże. Po prostu trzeba zaryzykować. Rozwój zawsze wiąże się z ryzykiem. Ostatnio był wykład na wykopie o kreatywności. Ludzie kreatywni to tacy, którzy nie boją się porażki. Wszyscy mówią, jak to w Polsce jest źle, ale nie będzie lepiej, jeżeli nie będzie reform, których wszyscy tak się boją. Po prostu trzeba zaryzykować, bo nigdy nie wyjdziemy z bagna...

    pokaż komentarz
    someone_smarter
  • klusek 0  

    Jakie koszty mają wrócić? Obsługa kredytu będzie tania i nie wmawiaj mi, że trzeba podwyższyć podatki, bo inaczej podatnicy zapłacą po 15 zł przez 25 lat.

    pokaż komentarz
    klusek
  • einer 0  

    owszem, nie zyjemy w usa ale jaki ma wplyw na ekonomie swiata usa mozesz zaobserwowac czytajac gazety. stopy procentowe, slyszales o czyms takim? obecnie wszedzie leca na pysk po to by pobudzic ruch pieniadza i jest to naturalny krok podejmowany w czasach kryzysu.

    co do twojego glownego zarzutu na temat restrukturyzacji to najbardziej lopatologicznie jak sie da wyjasnie ci, ze zwolnienia urzednikow wymagaja nakladow na odprawy. dodatkowo inwestycje w infrastrukture takze, po to by zamiast 20 pan z 1000 druczkow robily to systemy IT. na to trzeba pieniedzy wiec swoim protestem jedyne co robisz to bronisz biurokracji i zacofania urzedow.

    niemal kazde panstwo korzysta z kredytow banku swiatowego i nie ma w tym zadnego skandalu, po prostu to jest instrument z jakiego sie korzysta w finansach panstw. nie pierwszy i nie ostatni raz.

    wybacz ale twoja propagandowa nagonka walnela zupelnie dalko od celu.

    pokaż komentarz
    einer
  • Chameleon -3  

    someone_smarter -> Dobre sobie pożyczam sobie 975 mln EURO, żeby zaryzykować i nie wiem, jaki będzie tego wynik :)

    Rozwój nie powstaje w wyniku ryzyka, ale w wyniku planowania i realizowania tych planów, jak ktoś nie wiem co robi to nie powinien się za to brać oszczędzi innym spłacania kredytu :(

    Nie jest prawdą, że ludzie kreatywni to tacy co się nie boją ryzyka, tacy co się nie boją ryzyka to ludzie odważni lub ryzykanci, jak ktoś się nie boi ryzyka to nie wiem na czym polega ryzyko lub nie umie nić z nim zrobić.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • Chameleon -3  

    einer -> Dobre sobie, jak teraz banki centralne starają się stopy procentowe, żeby zachować płynność na rynkach, to będzie tak zawsze i kredyty będą się stawał coraz tańsze?

    Jak kredyty mogły stać się tańsze niż były to nastąpił, by kolejny kryzys finansowy związany z galopującą inflacją, długofalowo kredyt musi zdrożeć inaczej wszyscy na tym stracą.

    Tak swoją drogą, to co piszesz, że spadają stopy procentowe obecnie to abstrakcja, bo tego nie widać, może spadną po obniżkach odsetek zbieranych przez banki centralne.

    Bzdurą jest to, że uważasz, że piszę propagandowe głupoty - a sam pisze, że każde państwo korzysta z kredytów Banku Światowego, jakby każde państwo korzystało z kredytu to skąd by się wzięły pieniądze w Banku Światowym?

    Jest jasne, że z "pustego" nie dasz kredytu - więc wszystkie państwa nie są "na krechę" w Banku Światowym. Tak są założenia każdego systemu bankowego, pożyczasz pieniądze (najpierw musisz je mieć).

    Masz dobry pomysł, że pewne procedury można zinformatyzować, ale najpierw trzeba wiedzieć, co i jak bez tego żaden informatyk nie dostarczy systemu, który działa. Po za tym druczków nie da się zastąpić, bo nie każdy musi mieć komputer i nie każdy będzie z tego korzystał, a pewnych rzeczy nie załatwisz przez komputer nie jesteś realistą:
    - nie dostaniesz tablic rejestracyjnych i nie zaniesiesz ich przez komputer
    - nie zawrzesz małżeństwa bez świadków
    - nie dostaniesz dowodu bez podpisu
    - ...

    Prościej i taniej jest zwolnić niepotrzebnych urzędników :)

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • Chameleon -2  

    klusek -> Zgadzam się z tobą, że jednorazowa będzie taniej wziąć kredyty niż zebrać podatki, jednak globalnie kredyt będzie kosztował drożej, bo trzeba będzie płacić odsetki, od podatków nie ma odsetek i można je zbierać w miarę potrzeb, a jak nie zostaną wykorzystane, to też nic się nie stanie.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • einer +1  

    oj, ciebie po prostu nic nie przekona, ze biale jest biale a czarne jest czarne.

    ale gratuluje, wykryles afere, z ktorej nikt inny w mediach nie zrobil afery i jestes o niej swiecie przekonany, ze masz racje. oby tak dalej a zbudujesz piekny, wspanialy swiat.. wewnetrzny.

    pokaż komentarz
    einer
  • someone_smarter +1  

    @Chameleon: z inwestowaniem zawsze wiąże się ryzyko niepowodzenia. Na ekonomię duży wpływ ma tzw. czynnik ludzki, który czasem jest nieprzewidywalny, więc nie p$%$%%$, że dobry inwestor nigdy nie ryzykuje bo tak nie jest. Przypomnę tylko, że multimiliarder Carlos Slim Helú na kryzysie w Ameryce stracił 30 mld dolarów, czyli połowę swojego majątku.

    Ludzi, którzy nie boją się ryzyka nie nazwałbym odważnymi, lecz głupcami. Ludzie odważni zdają sobie sprawę z ryzyka i go podejmują, natomiast głupcy nie.

    Coś tam jeszcze chyba mamrotałeś, że stopy procentowe się nigdzie nie zmieniają. Przypomnę tylko, że w Polsce ostatnio stopy procentowe obniżyły się o 75 punktów bazowych, w Ameryce bodajże o 50.

    Jeżeli nie wiesz skąd pieniądze biorą się w Banku Światowym to ja już nic nie poradzę. Trzeba troche poczytać i się dowiedzieć. Tak naprawdę Bank Światowy może pożyczyć tyle pieniędzy ile jest na nie popytu, zależnie od rentowności pożyczkobiorcy.

    pokaż komentarz
    someone_smarter
  • Chameleon -3  

    einer -> To co piszesz, nie przekonuje ani mnie, ani wielu innych osób, bo nie przekonasz wiele Polaków do tego, że:
    - wszyscy w banku biorą kredyty i nikt nie robi lokat w banku, a bank ma pieniądze z nikąd
    - bank nie zarabia na odsetkach
    - spłacaniem kredytu zaciągniętego przez PO będą się zajmowali Polacy
    - Bank Światowy nie jest instytucją polityczną i finansową
    - Bank Światowy nie doprowadził paru krajów do bankructwa lub biedy
    - rozbudowa administracji jest konieczna (tego wymaga informatyzacja)
    - nie można zredukować ilości urzędów i urzędników i zaoszczędzić pieniędzy
    - nie można uprościć podstawowych czynności administracji

    Na wizjach świata nie zbudujesz, samo opowiadanie o możliwych "cudach" nie czyni ich realnymi ...

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • Chameleon -3  

    someone_smarter -> To co piszesz jest strasznie rozwlekle w treści, ale mało realne. Ktoś kto inwestuje swoje pieniądze liczy się zawsze ze stratą i nie dopuszcza do tego, żeby jakiś kluczowy "czynnik" również ludzki mógł wpłynąć na inwestycję.

    Jak ryzyko jest wysokie, to inwestują tylko najbogatsi.

    Nie wiem, czy "Carlos Slim Helu" jest super inwestorem skoro stracił 50% swojego majątku, ale na pewno ma niewyobrażalnie dużo pieniędzy dla większości Polaków, wiesz na czym on stracił te pieniądze, czy nie - to ciekawe?

    Ktoś kto nie umie zarządzać ryzykiem i zajmuje się inwestowanie jest po prostu naiwny i po pierwszej inwestycji wypada na długo z gry.

    PO w tym przypadku nie jest inwestorem, bo nic nie wkłada do inwestycji i niczym nie ryzykuje - kredyt będą spłacać Polacy po nieudane lub udanej restrukturyzacji administracji przez PO. Nie nazywaj więc PO inwestorem i nie przypisuj im odwagi, bo to żadna odwaga lub kreatywność nabrać kredytu bez sensu w Banku Światowy i go nie spłacać.

    Tak, jak napisałeś, ktoś kto się nie boi ryzyka jest głupcem. Nie pisz, że nie wiadomo skąd się biorą pieniądze w Banku Światowym, bo można o tym nawet poczytać w Wikipedii:
    "Fundusze na udzielanie kredytów państwom słabiej rozwiniętym pochodzą ze składek państw członkowskich, spłaty przez państwa wcześniejszych długów oraz dzięki emisji obligacji na światowych rynkach kapitałowych."

    Czyli bogaci zarabiają na biednych, w zamian za możliwość wzięcia kredytu, co nie jest złe, jak jest przemyślane, ale branie kredytu na rozwój administracji to kompletna porażka.

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • klusek 0  

    Pokaż mi podatek, którego "obsługa" corocznie zabiera nam mniej niż 50 groszy?

    pokaż komentarz
    klusek
  • ish_waw 0  

    @lukaszet: [PAP] Polski deficyt budżetowy wyniósł w ub.r. 7,1 proc. PKB. (źródło: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Eurostat-Polski-deficyt-budzetowy-powyzej-sredniej-unijnej-2128820.html)

    pokaż komentarz
    ish_waw
  • damietoo 0  

    Tusk stosuje metodę "Tu i teraz " Sam to powiedział w wywiadzie.
    Tylko co będzie potem ? Co za 10 - 20 lat ? Jak obecnie są wyprzedawane rentowne firmy.
    Przytoczę przykład.

    Rząd chce sprzedać rafinerie lotos za 2-3 mld zł , która w ciągu kilku lat przeszła modernizacje wartą ponad 6 mld zł ! Dodatkowo firma posiada aktywa szybko zbywalne
    ( ropa , obligacje...) o wartości 4 mld zł.
    Dodam ,że rocznie dla budżetu wpływa z tej firmy 1 mld zł!

    Czy tutaj jest sens ? Ja tego nie rozumie. Sprzedawać za takie śmieszne pieniądze ( wycenie się tą firmę na 20 mld zł ) ale pieniądze są potrzebne tu i teraz. Nie ważne jakim kosztem.

    Tak samo jak teraz poprawiają sobie statystyki - Zabierają pieniądze z funduszu demograficznego prawie 12 mld zł. Nie wspominając o OFE ! A potem sie chwalą jak uporali się z deficytem!

    Obecny rząd zatrudnił w tym roku 50 000 tyś nowych urzędników. Rocznie wydajemy na nich prawie 80 mld zł .Średnie wynagrodzenie urzędników jest znacznie wyższe 4247 zł można się dowiedzieć ze strony gus

    Redukcja administracji o 50% dałaby w ciągu 10 lat aż 388 mld zł oszczędności. Rząd PO obiecał ,że zmniejszy ilość zatrudnianych urzędników ,a robi zupełnie coś innego.

    Jeśli chodzi o reformy to ich nie będzie bo nie są potrzebne dlatego ,że obecna sytuacja finansowa tego nie wymaga. Bzdura ekonomiści już od 2007r. mówili jeśli nie zrobimy ich to zbankrutujemy.

    Obecny rząd nie chce ujawnić stanu finansowego naszej gospodarki. Dzisiaj była debata w sejmie ,żeby zostały udostępnione dane i co nic ! Tusk wyszedł w połowie debaty ( i tak była tylko garstka polityków w tak ważnej sprawie )

    Nie chcą ujawniać statystyk dlatego ,ze zaszkodzi im to w sondażach. Tylko jakim czynnikiem mamy się kierować przy wyborach ? Mamy "kupić kota w worku"

    Najgorsza sprawa to taka ,że z UE skończą sie pieniądze do 2013 roku i nie będzie potem za co budować. Jak już teraz w raporcie zostały wymienione czynniki niepowodzenia między innymi nie wystarczająca ilość środków.

    Autostrad mamy ponad 900 km , skrawki po rozrzucane po Polsce . Przecież na inwestycje drogowe pobierane są podatki z akcyzy i opłat drogowych na ten cel.
    Niedawno czytałem artykuł ,że jeśli pieniądze z tych podatków były by przeznaczane w ten sposób jakie maiły by być wybudowali byśmy ponad 7 000 km autostrad !

    W 2010 roku zostało tylko przekazane 16 % na drogi ! Reszta na łatanie dziury budżetowej.

    Żyjemy w propagandzie ,że wszytko jest piękne ,że jesteśmy zieloną wyspą.
    Jeśli coś napiszesz o Tusku to zaraz Cię odwiedzi milicja wracamy do PRL'u

    Najbardziej niedorzeczne to to ,że codziennie lata samolotem z gdańska do warszawy.
    Jak pewna gazeta wyliczyła ,zę 1 godzina rządowego samolotu kosztuje nas 50 000 zł
    Koszt przelotu komercyjnie 400zł - leciał tylko 1 raz.

    Jak napisał Rybiński ,że będziemy jak te gołodupce bez majątku , z olbrzymimi długami.

    pokaż komentarz
    damietoo
  • bleble 0  

    Pi#%Y%^$&a infrmacja w ramce.Jak ja tego k#$%#^wa nie nawidzę !

    pokaż komentarz
    bleble
pokaż 

Wykopali i zakopali (190 / 40)