Nie wiem jak tam jest ale w Warszawie podobnie mamy, dwupasmowa ulica (Maczka), mało świateł, mało przejśc dla pieszych, kto kolwiek kto tam był powie że ulica nadaje się na 80km/h chociaż jeżdżą znacznie szybciej po niej ale nawet jakby dali 70... Tymczasem jest oczywiście 50-tka...
Druga sprawa to nieobiektywne zdjęcie... Tam samo teraz ITD ruszyło z nieoznakowanymi samochodami z fotoradarami w środku, oni sobie jadą i automatycznie strzelają wszystkich wokół, nieważne
@SGajusz: dlaczego miałbyś nie blokować pasa? Tych jadących z tyłu obowiązują dokładnie te same ograniczenia co Ciebie. W Holandii, gdzie masz ograniczenie 120km/h (na autostradzie) wyprzedzanie wygląda tak, że jak ktoś jedzie 115km/h, wyprzedzasz go jadąc 120-125km/h i nie ma w tym nic złego, że blokujesz pas (a właściwie nie blokujesz, bo ci z tyłu też chcą jechać tylko w okolicach ograniczenia), bo przecież ten pas jest od tego, aby poruszać
@Konix: Ale tam też jest kultura że na 3 pasmówce jedzie się prawym pasem, wyprzedza środkowym a tych wyprzedzających wyprzedza się lewym. U nas jedzie się środkowym, wyprzedza lewym, przez co wielu wyprzedza prawym bo lewy jest zapchany, potem obydwoje chcą zjechać na środkowy, ten wyprzedzony hamuje itd. tragedia.
Ograniczenia mają być elastyczne. Nie wolno rzucić "całe miasto 50 + kilka wyjątków dla tras". Gdzieniegdzie potrzeba 30 a gdzieniegdzie 80. A
@pyrfee: pewnie jakby kilometr wcześniej wystawili wielki bilbord z napisem "UWAGA, za 1000m kontrola radarowa" to miałbyś do nich więcej szacunku? Zwalniasz na 1000m, a dalej rura ile fabryka dała. Faktycznie to zwiększy respekt dla policji i zmniejszy skalę wykroczeń.
@pyrfee: w tym przepisie nie chodzi o to, aby ludzie mogli zwolnić widząc z daleka radiowóz, bo to przecież byłby przepis kompletnie idiotyczny. Chyba nikt nie myśli, że to wymaganie jest po to, aby kierowcy wiedzieli w którym miejscu zwolnić. Chodzi o to, żeby kierowca zatrzymujący się do kontroli mógł być pewien, że zatrzymuje go umundurowany policjant z radiowozem, a nie jakiś gość, który tylko się za policjanta przebrał. Po machnięciu
Znak zwalnia z ograniczenia do 70 a że to jest teren zabudowany czyli raczej jest 50tka.
Ja w takich sytuacjach na 70 jadę 80-85 i zwolniłbym do 65km/h na 50tce. Zawsze łatwiej wyhamować przed nagłym żółtym, jakiś typ będzie leciał 80km/h zaskoczy go żółte to będzie miał albo awaryjne hamowanie albo kumulacje.
Komentarze (15)
najlepsze
Druga sprawa to nieobiektywne zdjęcie... Tam samo teraz ITD ruszyło z nieoznakowanymi samochodami z fotoradarami w środku, oni sobie jadą i automatycznie strzelają wszystkich wokół, nieważne
Ograniczenia mają być elastyczne. Nie wolno rzucić "całe miasto 50 + kilka wyjątków dla tras". Gdzieniegdzie potrzeba 30 a gdzieniegdzie 80. A
Ja w takich sytuacjach na 70 jadę 80-85 i zwolniłbym do 65km/h na 50tce. Zawsze łatwiej wyhamować przed nagłym żółtym, jakiś typ będzie leciał 80km/h zaskoczy go żółte to będzie miał albo awaryjne hamowanie albo kumulacje.