@nunu85: największy rozmiar opon jest produkowany na felgę R63, produkowany przez trzy frmy na świecie, m.in Michelin i jest stosowany na wywrotki, ładowarki i inne maszyny kołowe pracujące w kopalniach odkrywkowych. W Europie takie maszyny raczej nie są wogóle sprzedawane. Do takiej opony ważącej około 5,5 tony i mierzącej ponad 4m wysokości potrzeba specjalnej maszyny która je zdejmuje, przypomina nieco wózek widłowy. Istnieją również specjalne końcówki zakładane na wózek widłowy do
Pytanie laika. Często na poboczu widać rozerwane opony pochodzące z cieżarówek z naczepami (popularnie: tirów). Dlaczego do tirów nie produkuje się opon lanych tylko normalne bezdętkowe? Przecież wybuch/rozerwanie opony w trakcie jazdy pod obciążeniem bywa bardzo niebezpieczne.
@mordechay: Sa to nadlewki gumy po odpowietrznikach w formie wulkanizacyjnej. Sa do niczego nie przydatne malo tego w autach osobowych stwarzaja problem;) Pozdro z fabryki Bridgestone.
Komentarze (26)
najlepsze
przykład
http://www.intertyres.pl/295-25-32pr-knk70-tl-712
to i tak jest opona sporo mniejsza rozmiarowo od tej z filmiku. TAk dużych w Polsce nie mozna dostać, bo i nie ma u nas wiele takich pojazdów.