•  

    pokaż komentarz

    ubezpieczenie to takie ukryte odsetki lub specialna marża ;) dadzą ci coś za 1zł albo raty 0% później 3 lata płacisz za to co miesiąc 20zł lub wiecej

    •  

      pokaż komentarz

      @szukajek: Ale nie chcieliśmy tego. Była wyraźna odmowa (zapewne nagrywają rozmowy), miała przyjść umowa do podpisania. Nie interpretowali jak tak, umowa nie przyszła, 15zł doliczone.

    •  

      pokaż komentarz

      @HitcH_: no niestety musisz isc do salonu i zrobić miłą awanturę i pamiętaj bądz asertywny i stanowczy :)

    •  

      pokaż komentarz

      @HitcH_: Chętnie pomogę w wyjaśnieniu tej sprawy, poprzez sprawdzenie zasadności wyrażenia zgody podczas rozmowy z Konsultantem na aktywację usługi a także w rozwiązaniu umowy ubezpieczenia. Będę potrzebował numeru telefonu, który dotyczy opisane zgłoszenie oraz danych osobowych właściciela. Prześlij do mnie niezbędne informacje korzystając z formularza zgłoszeniowego dostępnego na facebooku Orange Polska: http://on.fb.me/GBc6Hm.

      Pozdrawiam,
      Patryk.

    •  

      pokaż komentarz

      @OrangeEkspert: Po odbytej rozmowie wydaje mi się, że nie dojdzie do porozumienia. A Orange polecam douczenie się w kwestiach prawnym albowiem:
      Gdyby doszło do sporu sądowego o zapłatę wynagrodzenia z umowy zawartej przez telefon, to w trudniejszej sytuacji będzie ta strona, która twierdzi, że do zawarcia umowy doszło. Z art. 6 Kodeksu cywilnego wynika bowiem, że ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne.

      Pozdrawiam Eksperta.

    •  

      pokaż komentarz

      @HitcH_: Rozmowa pewnie jest nagrana i jeśli podczas rozmowy Twoja mama wyraziła zgodę, to jesteś w dupie. W ogóle lubię takie bawienie się w adwokata innej osoby.

    •  

      pokaż komentarz

      @maccloy: Jeżeli jednak rozmówca poinformował konsultanta, że oczekuje przesłania warunków umowy na piśmie i wtedy podejmie decyzję, to o zawarciu umowy przez telefon nie może być mowy. źrodło: http://www.prawo.egospodarka.pl/72248,Zawarcie-umowy-przez-telefon,1,84,1.html .
      Konsultant poinformował matkę, że wyśle dokumenty i będzie się mogła zapoznać i albo podpisać albo nie.

    •  

      pokaż komentarz

      @szukajek: Ubezpieczenie zakupów ratalnych jest nieobowiązkowe

    •  

      pokaż komentarz

      @viruseek: owszem co jednak nie oznacza że bank da ci kredyt bez ubezpieczenia moga odmówić bez podawania powodu

    •  

      pokaż komentarz

      @OrangeEkspert: widze że orange przysłało swojego chłopaczka bo ciągle nowe wykopy że dajecie dupy, jak tylko skończy mi sie umowa to też sp!##$@%am bo żenujący internet macie (3 telefony różne więc nie wina fonta) w Łodzi brak zasięu ehh ;]

    •  

      pokaż komentarz

      @HitcH_:
      @OrangeEkspert:
      Czy mógłbym prosić o wyjaśnienie. OE nie chce dojść do porozumienia z autorem wykopu? Z jakiego powodu?
      W ogóle co to za moda operatora na wciskanie kompletnie zbędnych usług?

    •  

      pokaż komentarz

      @kamillus: oto maila od OE

      Tomasz, chciałbym potwierdzić informacje jakie przekazałem podczas rozmowy telefonicznej. W pierwszej kolejności będę chciał uzyskać dostęp do przeprowadzonej rozmowy z Konsultantem, która wykaże mi zasadność braku wyrażenia zgody na aktywację usługi. Jeżeli rzeczywiście z rozmowy wyniknie potwierdzenie nie wyrażenia zgody na aktywację usługi, dokonam reklamacyjnego rozliczenia opłat na wystawionej fakturze. Następnie przejdziemy do etapu rozwiązania umowy ubezpieczenia kontaktując się z PZU SA: Powszechny Zakład Ubezpieczeń S.A., z siedzibą przy al. Jana Pawła II 24, 00-133 w Warszawie kierując do ubezpieczalni zlecenie rezygnacji.

      Proszę o oczekiwanie na kolejny mój kontakt, jak tylko uda mi się ustalić wszystko w tym temacie.

      Więc na razie czekam ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @HitcH_: widać gdy coś się dzieje na Wykopie Orange nie olewa tak swoich klientów - robią dobry PR. Tylko co z tymi, którzy konta na wykopie nie mają i nie mogą tu przedstawić swojego problemu? Powinni się w ten sposób zachować po pierwszym telefonie do nich, a nie trzeba akcje w internecie robić.

    •  

      pokaż komentarz

      @adizj: No właśnie, co z nimi? Masz od nich jakieś info, że zakładasz, że nie załatwiają swoich spraw bez robienia wykopów?

    •  

      pokaż komentarz

      @HitcH_:
      Następnie przejdziemy do etapu rozwiązania umowy ubezpieczenia kontaktując się z PZU SA: Powszechny Zakład Ubezpieczeń S.A., z siedzibą przy al. Jana Pawła II 24, 00-133 w Warszawie kierując do ubezpieczalni zlecenie rezygnacji.
      Umowy nie można rozwiązać, gdyż jej zawarcie nie miało podstaw prawnych. Żądaj unieważnienia. Rozwiązać to oni mogą sobie umowę partnerską z PZU. Nie bądź jeleń.

      Pamiętaj, że godnie z art. 31 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, na podstawie którego PTK Centertel Sp. z o.o. [Orange] zawarł umowę z podmiotem trzecim o przetwarzanie danych przez tenże podmiot, Orange jako administrator danych ponosi także odpowiedzialność za niewłaściwe przetwarzanie danych przez przetwarzającego.
      Odsyłanie ciebie do PZU jest zatem zrzucaniem z siebie odpowiedzialności za bezprawne obciążenie twojego konta na podstawie fikcyjnej umowy.

      Miałem podobny przypadek z MetLife Amplico, który to świadczy usługę EWA dla klientów Orange. Na początku odsyłali mnie do MetLife Amplico, ale wyraźnie oznajmiłem Orange, że nie będę się kontaktować z ubezpieczycielem, gdyż nie zawierałem z nim umowy, i nie jest on stroną sporu. Zarzucałem Orange bezprawne rejestrowanie w swoim systemie fikcyjnych zamówień, na podstawie których obciążali konta swoich abonentów. Już nie mówiąc o tym, że przekazali dane bezprawnie, gdyż nie posiadali zgody na te cele. W końcu Orange unieważnił umowę.

      Aby zrezygnować z wszelkich kontaktów marketingowych wystarczy złożyć w BOK dyspozycję o zaniechaniu wszelkich połączeń (kontaktów) marketingowych i wycofaniu nr. z wszystkich baz - wycofanie zgody. Należy wyraźnie wtedy podkreślić, że chodzi nie tylko o kontakty ze strony operatora, ale również innych podmiotów, z którymi operator zawarł umowę na podstawie art. 31 ust.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

    •  

      pokaż komentarz

      @maccloy: Gdybym miał info i chcieliby to rozwiązać bez problemu nie robiłbym wykopu.

      @Volki dzięki, przyda się rada ;)

    •  

      pokaż komentarz

      widać gdy coś się dzieje na Wykopie Orange nie olewa tak swoich klientów - robią dobry PR.

      @adizj: tak zle znowu w orange nie jest. pare miesiecy pisalem reklamacje bo zle naliczali oplaty (zorientowalem sie po kilku miesiacach bo na poleceniu zaplaty szlo). Jak bardzo sie zdziwilem gdy po paru godzinach doslownie odpisali, ze reklamacja zostala uznana, wystawili korekty i doliczyli nadplacona kase do stanu konta z przeprosinami... :)
      Ale jak w kazdej duzej firmie zdarzaja sie nedzni pracownicy z parciem na wynik za wszelka cene, czy tacy ktorzy maja zlew na klienta i jego problem i z automatu odrzuca.
      Ja akurat uwazam ze reklamacje lepiej pisac przy gadce przez telefon czesto sie zapomina o magicznym slowie reklamacja to i nie musi byc potraktowane jak reklamacja, a pracownik call center ktory sprzedaje uslugi, i innymi rzeczami sie zajmuje nie jest najbardziej kompetentna osoba nawet do przyjecia reklamacji.

    •  

      pokaż komentarz

      doliczyli nadplacona kase do stanu konta z przeprosinami... :)

      @geronimo80: Czyli zamiast oddać Ci kasę (odliczyć od faktury) to doliczyli Ci do stanu konta, tak w zasadzie umożliwiając tylko wygadanie tej dodatkowej kwoty?... Świetne rozwiązanie sprawy.

    •  

      pokaż komentarz

      Czyli zamiast oddać Ci kasę (odliczyć od faktury) to doliczyli Ci do stanu konta, tak w zasadzie umożliwiając tylko wygadanie tej dodatkowej kwoty?... Świetne rozwiązanie sprawy.

      @xoxox: chyba zle mnie zrozumiales. po 1 chodzilo o neostrade czy jak to tam teraz sie nazywa, po 2 mniej wiecej tak piszesz.
      wysokosc faktury byla normalna tyle ze kwota do zaplaty byla mniejsza (bo czesc sobie wzieli "z konta" gdzie byla wyszczegolniona nadplata po korektach).

    •  

      pokaż komentarz

      @geronimo80: Faktycznie, źle Cię zrozumiałem.

    •  

      pokaż komentarz

      @HitcH_: Pisz na facebooku tam szybko odpowiadają ... orange zdziera jak tylko może. Ja w takim przypadku olałbym temat i za miesiąc albo 4 zgłosiłbym kradzież telefonu, zaginięcie czy na co tam masz go ubezpieczonego ;) . Wypłacili by tak kilkaset razy odszkodowanie to by się nauczyli .

    •  

      pokaż komentarz

      @Masters: Przeczytaj jeden z pierwszych komentarzy jak działa to ubezpieczenie. Myślałem nad tym, ale bez regulaminu nici ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @HitcH_: To samo miałem. Jedno pismo: "wszystko jest ok, dzwoń sobie na infolinię Orange." Dzwonię do Orange, odsyłają do PZU. Dzwonię do PZU, tam nie wiedzą co z tym fantem zrobić.
      Wkurzyłem się i naskrobałem coś podobnej treści na Orange online w zakładce kontak z BOK (niestety nie mam kopii):
      W związku ze sprawą XXX wzywam do natychmiastowego wyłączenia usługi ubezpieczenia naliczanej przez Państwa firmę. Nie mam już ochoty być odsyłanym z infolinii Orange na PZU i w drugą stronę, dlatego w przypadku odmownej odpowiedzi mam nadzieję, że UKE oraz OUKiK pomoże mi znaleźć podmiot u którego będę mógł wyłączyć ww. usługę.

      Podpisałem się ładnie i za kilka dni otrzymałem odpowiedź:

      Przykro mi, że wyjaśnienia w zgłoszonej sprawie, dotyczącej usługi Nowy Bezpieczny Telefon,
      przedstawione korespondencji z dnia xx.10.2012 r. okazały się niezadowalające. Zapewniam, że zostały
      udzielone po wnikliwej analizie wszystkich posiadanych w sprawie informacji.

      Po ponownym zweryfikowaniu dotychczasowego przebiegu niniejszej sprawy w Orange, Pana zgłoszenie
      postanowiliśmy rozpatrzyć pozytywnie.

      Usługa ubezpieczeniowa zostanie wyłączona z końcem okresu rozliczeniowego, tj. dnia 09.11.2012 r.
      Mając na uwadze Pana satysfakcję, w dniu dzisiejszym skorygowałam składki ubezpieczeniowe naliczone
      na fakturach z dnia xx.09.2012 r. i xx.10.2012 r., na łączną kwotę 19,85 zł.
      Aktualne saldo Pana konta po korektach wykazuje nadpłatę w wysokości 19,85 zł, którą prosimy
      uwzględnić przy regulowaniu płatności za najbliższy rachunek.

      Cieszę się, że mogłam być pomocna. Mamy nadzieję, że powyższe wyjaśnienia okażą się wyczerpujące,
      a nasza dalsza współpraca będzie przebiegała bez zakłóceń.

    •  

      pokaż komentarz

      @HitcH_: Masaka jakaś i tyle. Ale czy nie możecie wziąć sobie play na kartę za 5 pln na rok bez żadnych kruczków i zawszonych ubezpieczeń pisanych maczkiem? Po co Wam te abonamenty???

    •  

      pokaż komentarz

      @HitcH_: Sorry, że się podpinam, ale pracowałem przez kilka miesięcy w call center, które obsługiwało ten program. Jestem trochę wstawiony, nie chce mi się czytać dokładnie całej dyskusji, ale programy "bezpieczny telefon" i "ewa", o których rozmawiacie obsługiwała właśnie nasza firma. Jeśli masz jakieś pytanie chętnie odpowiem.

      Ogólnie rzecz biorąc byliśmy bardzo mocno pilnowani, żeby klienci wyraźnie potwierdzali zgodę na przystąpienie do programu. Jeśli coś było niejasne, na przykład mruknął "mhm" zamiast powiedzieć tak musieliśmy dzwonić jeszcze raz, żeby otrzymać wyraźną zgodę, więc sytuacja o której piszesz jest według mnie niechlubnym wyjątkiem, ale nie wykluczam też sytuacji, że ktoś zrobił to specjalnie bo różne przekręty też się zdarzały.

    •  

      pokaż komentarz

      @Lindar: Dzięki, ale chyba nie ma na co odpowiadać ;)

      Czekam aż Orange wkońcu coś zrobi, ale czekam i czekam...

    •  

      pokaż komentarz

      @maccloy: wyjasnione. kasę dostałem spowrotem ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @HitcH_: Wklej odpowiedź, z checia poczytam.

    •  

      pokaż komentarz

      @maccloy: z tego co rodzice mówili to smsa posłali, że sprawa rozwiązana i należność odliczą od przyszłej faktury.

  •  

    pokaż komentarz

    karta prepaid + samemu przeboleć i kupić telefon a nie dać się ruchać w abonamentach itp

    •  

      pokaż komentarz

      @lordvankris: Dokładnie. Zwykle jest i taniej i lepiej. Więcej usług i lepsze promocje. A telefon na allegro kupić

    •  

      pokaż komentarz

      @lordvankris: nie każdego stać na jednorazowe wydanie kilkuset czy ponad tysiąca złotych

    •  

      pokaż komentarz

      @kasza332: Ale 100 zł miesięcznie na abonament już tak? Co to za myślenie, totalnie się z nim nie zgadzam. Można kupić tel za 50 zł - byleby działał i miesięcznie oszczędzać kwotę, którą wydawałoby się na abo. Obserwować ceny na allegro i można coś tanio kupić.

    •  

      pokaż komentarz

      @kasza332: to niech kupi taki na jaki go stać zamiast wywyższać się ponad stan, albo niech odłoży kasę jak chce szpanować. Dla myślącego nic trudnego.

    •  

      pokaż komentarz

      @kasza332:

      nie każdego stać na jednorazowe wydanie kilkuset czy ponad tysiąca złotych
      Jak chcesz mieć super wypasiony smartfon to w ten czy inny sposób musisz za niego zapłacić. W tych "promocjach" to tak naprawdę płacić za ten telefon w ratach wraz z abonamentem. Jeśli już musisz kupić taki super telefon to chyba lepiej kupić go na raty w sklepie - sytuacja jest bardziej klarowna.

    •  

      pokaż komentarz

      @8sierpnia: Płacę 50zł w abo, mam wystarczająco minut i mb (przechodzi zazwyczaj) i telefon za 50zł. Tak czy siak wydawałbym 30-50zł w prepaid tylko bez nowego telefonu (który i tak posłuży ze 2 lata, a wypasiony i do szpanowania to nie jest)

    •  

      pokaż komentarz

      @chomik3: Od kiedy to na karcie masz lepszą ofertę niż na abonament?

    •  

      pokaż komentarz

      @Horas91: Od bardzo dawna. W zalezności ile używasz tel i do czego.

    •  

      pokaż komentarz

      @HitcH_:
      @Horas91:
      Czyli prepaid jest lepszy od postpaid, ale też postpaid jest lepszy od prepaid, to ma sens :)

    •  

      pokaż komentarz

      @kukenkino:

      ale też postpaid jest lepszy od prepai

      @kroxintu:

      Kolego do rozmów, sms, czasem mms :)

      Nie znalazłem operatora który za 49 zł co miesiąc da mi 650 minut.

      Chyba, że chcecie spełniać warunki - doładuj za 50 zł potem wstukaj kod, kup 4 pakiety.... Wtedy wyjdzie taniej... ale już trochę za stary jestem na takie pierdoły.

    •  

      pokaż komentarz

      @Horas91: od zawsze. Ładuję co miesiąc telefon kwotą 30 złotych, 15 idzie na pakiet internetowy, znajomych mam w tej samej sieci więc przez 30 dni mam do nich całkowicie darmowe rozmowy i smsy więc ostatnie 15 złotych mam do wygadania "poza" sieć matkę. Jeszcze mi się zostaje na kolejny miesiąc.
      W dodatku wszystkie promocje skierowane są głównie do prepaidowców i NOWYCH abonamentów, więc jeśli wiążesz się np. na 2 lata to przez ten czas omija Cię 90% promocji.

    •  

      pokaż komentarz

      @kaskaderMike:
      No własnie... popatrz...

      Ja mam 49 zł i 650 minut do wszystkich sieci - w tym do swojej mam za darmo.
      Umowa na 12 miesięcy przez 3 pierwsze mam jeszcze darmowe SMS do wszystkich.

      A ty masz 30 zł z czego 15 zł to pakiet internetowy zostaje Ci 15 zł do znajomych w swojej sieci masz za darmo a do reszty masz jeśli przyjmiemy 1 min = 0.29 gr tylko 51 minut w okresie doładowania.

      Tutaj prosta matematyka za 1 zł mam około 13 minut podczas gdy ty za 1 zł masz prawie 4 minuty.

      Musisz mi uwierzyć, że jestem z tych którzy dobrze kalkulują i akurat to mi się opłacało.

    •  

      pokaż komentarz

      @Horas91:

      Jeśli tak dobrze kalkulujesz to znajdź konkurencyjny abonament za 30 złotych z nielimitowanym internetem (BIS od Blackberry), darmowymi połączeniami nielimitowanymi w swojej sieci + 5 dni darmowych połączeń do wszystkich, darmowymi smsami w sieci, dostępem do wszystkich aktualnych promocji + możliwością rozwiązania umowy w dowolnym czasie bez jakichkolwiek konsekwencji :)

    •  

      pokaż komentarz

      @kaskaderMike: Nie korzystam z internetu w telefonie, nie mam na to czasu.

      Tak jak Ci już pisałem rozmawiam, wysyłam sms i czasem mms.

      Dlatego też twoje 15 zł na internet i 15 zł na rozmowy do innych mnie nie przekonuje

      Mam 650 minut do WSZYSTKICH sieci + darmowe w swojej sieci, a należę do ludzi którzy gdy coś potrzebują to dzwonią a nie puszczają sygnał.

      Za 2 minuty przychodzącego(z obcej sieci) mam też 1 minute wychodzącego(do wszystkich sieci), w miesiącu spokojnie 200-300 minut dochodzi mi ekstra :)

      Miesięcznie mam to mniej więcej na styk.

      Dlatego też gdy ty mi piszesz, że 50 minut Ci wystarcza(poza macierzystą sieć) to rozumiem, że mało dzwonisz.

    •  

      pokaż komentarz

      @Horas91: ale jeśli porównujesz dwie oferty to staraj się, aby były identyczne lub bardzo do siebie zbliżone. To oczywiste, że ofertę dopasowujesz pod swoje warunki ale wydaje mi się, że w moim jak i w większości przypadków oferta jaką Ci przedstawiłem jest wręcz wyborna. Dzwonię dużo, ok 19 godzin w miesiącu tyle, że moi rozmówcy są w tej samej sieci. Internetu też nie muszę uruchamiać więc jeśli się uprę to doładowując konto za 30 złotych jestem w stanie spożytkować te 5 złotych gdzie 25 przechodzi mi na kolejny miesiąc.

      Nigdy nie wezmę abonamentu ponieważ bardzo nie lubię wiązać się z jedną firmą, dodatkowo omijają Cię wszelkie promocje i w wypadku gdy wyjeżdżasz za granicę faktury musisz opłacać mimo, że z telefonu w ogóle nie korzystasz, poza tym nie ma możliwości przekroczenia dostępnej kwoty w ofercie na kartę więc wszelkie oddzwanianie, odsyłanie smsów jest bezpieczne :)

    •  

      pokaż komentarz

      @HitcH_:

      Wytłumacz mi jakim cudem stawki na poziomie 29 groszy za minutę są lepsze od 24-12gr za min (przeliczeniowa stawka za min w abonamencie w zależności od jego wysokości)+ nowy telefon o wartości od 300 do 1500 zł za 1zł?
      Bo szczerze po prostu nie rozumiem.
      Dobrze dobrany abonament zawsze będzie tańszy od prepaida, a do tego jeszcze dostajesz telefon, co jest w ogóle świetnym rozwiązaniem.
      A jeśli się nie chce mieć takich sytuacji jak tutaj to nie wyraża się kilku zgód i orange NIE MA PRAWA do Ciebie zadzwonić, a tym samym konsultant który jest sfrustrowany nie włączy Ci niepotrzebnej usługi.

    •  

      pokaż komentarz

      @Horas91: Prawie 11 (jedenaście) godzin w miesiącu gadasz przez telefon??? O człowieku, jesteś typowym przykładem głupoty konsumpcjonizmu - bierzesz więcej, bo jest taniej, mimo, że i tak nie zużyjesz tych minut.
      A jeżeli rzeczywiście gadasz 11 godzin w miesiącu przez telefon, cóż... zasługujesz tylko na litość!

    •  

      pokaż komentarz

      @Zenarchia: w miesiącu gadam jakieś 20 do 30 godzin wystarczy?
      Przy czym większość ze służbowego telefonu.

      Na szczęście nie jest potrzebna mi twoja litość bo dobrze się czuje.

      Mam takie szczęście, że większość rodziny jest gdzieś daleko, tak samo jak znajomi.

      Tym bardziej nie rozumiem pojęcia głupoty w przypadku gdy przedstawiłem cenę abonamentu w stosunku do minut i ilości w jakiej wykorzystuję te minuty - W tym przypadku głupotą było by kupowanie 4 kart i ładowanie ich po 30 zł aby w macierzystej sieci dzwonić za darmo.

      Pozdrawiam

    •  

      pokaż komentarz

      @usmiechniety_ateista:

      Na stronie operatora wyłączasz usługi które Cię nie interesują.

      Generalnie widzę, tutaj jeden problem...

      Duża korporacja = duże rachunki i nikt się w to nie zagłębia(Tak samo jak szef wśród kilkuset połączeń z telefonu służbowego nie sprawdza czy przypadkiem kilka połączeń nie zostało wykonanych do mojej rodziny - bo akurat służbowy miałem pod ręką) Tutaj akurat przyszedł im rachunek dużo za duży więc wzięli się do pracy i sprawdzili dlaczego tak jest(prawdopodobnie chcieli dobrać się do D*** pracownikowi a wyszło, że operator robi ich w ch***)

    •  

      pokaż komentarz

      @Horas91: I w tym problem, że operator robi czasem klienta w ch*** Jeśli abonament przejdziesz gładko można uznać to za fart. Zazwyczaj trafiają się jednak kwiatki z kolcami. Lepiej więc omijać podobne usługi szerokim łukiem pomimo, że istotnie na pierwszy rzut oka wyglądają atrakcyjne. To zbyt wielki bat. Abonament przypomina kredyt. Niby fajnie ale płacić trzeba regularnie a umowę czytać bardzo dokładnie. To nie dla mnie.

    •  

      pokaż komentarz

      @usmiechniety_ateista: Ale pamiętaj, że umowa jest obustronna - do czasu wyjaśnienia zazwyczaj zawieszam spłatę, a windykatorom dziękuję do czasu wyjaśnienia sprawy nawet przed sądem.

      Gryzłem się z orange przez 6 miesięcy, z plusem podobnie... Play wkur*** mnie jakością połączeń, oraz zmianą nadajnika akurat w trakcie trwania rozmowy. T-mobile nie ma u mnie zasięgu. Im bardziej będzie to wszystko dążyć do globalizacji tym ciężej zwykłemu użytkownikowi będzie wygrać z kolosem.

  •  

    pokaż komentarz

    Trzeba zadzwonić i zapytać czy to błąd czy celowa próba oszustwa, nie ma trzeciej opcji.

    1 jeśli celowa próba oszustwa iść i zgłosić na policję próbę wyłudzenia poprzez celowe wprowadzanie w błąd - przestępstwo z art 268 Kodeksu karnego (dowodem jest papier którego skan zamieściłeś, ktoś wydrukował inną kwotę do zapłaty niż potrzeba i liczył na to że nie zauważysz i zapłacisz)

    2 jeśli błąd żądać natychmiastowego skorygowania błędnej faktury
    Jeśli nie otrzymasz korekty w ciągu 7dni zgłosić do US nierzetelne wystawienie faktury i odmowę jej korekty czyli przestępstwo skarbowe z Art. 62 § 2. Kodeksu karnego skarbowego

    W przypadku braku odpowiedzi na pytanie oszustwo czy błąd powiadomić i policję i urząd skarbowy.

    •  

      pokaż komentarz

      @HitcH_: zrób tak, udup sk@%%ysynów :P

    •  

      pokaż komentarz

      @radoskan: Wątpię, że ta sytuacja się nadaje pod to. Ale jeśli nie uznają mojego roszczenia to mam pomysł na fajny projekcik ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @HitcH_: Poproś o udostępnienie nagrania, gdzie się rzekomo zgadzacie na to;)

    •  

      pokaż komentarz

      @Auuron: Nie będzie z tym problemów?
      Na przyszłość n każdym telefonie zainstalowałem programy do nagrywania rozmów (niestety android tego nie ma w standardzie) i za każdym razem będziemy nagrywać rozmowy z wszelakimi konsultantami.

    •  

      pokaż komentarz

      @HitcH_: Pewnie będą, ale jakby doszło do sądu itp. to wtedy chyba muszą udostępnić. No nie wiem jak w orange, ale tam pewnie też trują, że rozmowy z konsultantem są nagrywane, więc możesz użyć tego jako argument w wymianie zdań przez tel ;), ciekawe co odpowiedzą ;)

    •  

      pokaż komentarz

      ść i zgłosić na policję próbę wyłudzenia poprzez celowe wprowadzanie w błąd - przestępstwo z art 268 Kodeksu karnego

      @mnlf: skutkować to będzie czasem straconym na policji, oraz rychłym umorzeniem. Prokuratury nie zajmują się takimi sprawami.

    •  

      pokaż komentarz

      @Palwed: za to US nie odpuszcza nikomu

    •  

      pokaż komentarz

      @mnlf: ale jakie to ma przełożenie na tą sprawę ?

    •  

      pokaż komentarz

      @Palwed: takie że jak prokurator nie nauczy ich rozumu to zrobi to skarbówka, wiesz ile to jest 240 stawek dziennych przy firmie tej wielkości?

      Chociaż zasadniczo sprawy o oszustwa i próby oszustw ścigane są z urzędu przez prokuraturę po zgłoszeniu przez poszkodowanego i gdy sprawa jest jasna, dowody się pod nos podetknie a sprawca się nie ukrywa to wcale nie powiedziane czy umorzą.

    •  

      pokaż komentarz

      @HitcH_: Ja bym proponował wypowiedzenie umowy z winy operatora. Jak znam życie to zaraz zadzwonią, przeproszą i jeszcze dadzą rabat. Nagrywanie rozmów żeby później udowadniać, że "nie jest się wielbłądem" - można i tak, ale to po ich stronie leży ciężar dowodu, że akurat chciałeś taką usługę

    •  

      pokaż komentarz

      @mnlf: ale co ma do tego skarbówka? Wybacz, ale nie rozumiem? Nie widzę tutaj wykroczenia czy przestępstwa skarbowego.

      A odnośnie jeszcze prokuratury; sprawy z 286 kk to w 90 % wyłudzenia kredytów i pożyczek (najczęściej w zbiegu z 270 kk - podrobienie dokumentu). Pozostałe kilka % to sprawy stricte gospodarcze polegające na wyłudzeniu towaru. Prokuratura takie sprawy uwala bo szansa na wykrycie sprawcy oraz/i/lub udowodnienie mu winy są znikome, a na dodatek orzecznictwo na temat 286 kk pozostawia prokuraturze bardzo spore pole manewru jeżeli chodzi o uwalenie sprawy. Ogólnie co do zasady, prokuratura uwala wszystkie sprawy, które nie są jednoznaczne. Powód? Statystki, z których są rozliczani prokuratorzy. Chcesz awansu? Nie zajmuj się sprawami w których nie wiesz czy wygrasz. Przykre, ale prawdziwe.

    •  

      pokaż komentarz

      @Palwed:

      ale co ma do tego skarbówka?
      Wystawienie faktury nie przedstawiającej stanu faktycznego jest przestępstwem skarbowym z art. 62 § 2. k.k.s.
      Jest na fakturze coś na co nigdy umowy nie było znaczy, że faktura jest wystawiona w sposób nierzetelny.
      Jeśli na dodatek ten kto wystawił taką fakturę zostanie poinformowany, że coś nie gra i niezwłocznie nie skoryguje tej faktury to jest pogrążony na amen bo już nie będzie mógł się tłumaczyć, że to jakaś pomyłka.

      Może zacytuję ten § aby było wiadomo o co chodzi

      Art. 62. § 1. Kto wbrew obowiązkowi nie wystawia faktury lub rachunku za wykonanie świadczenia, wystawia je w sposób wadliwy albo odmawia ich wydania,podlega karze grzywny do 180 stawek dziennych.

      § 2. Kto fakturę lub rachunek, określone w § 1, wystawia w sposób nierzetelny albo takim dokumentem posługuje się, podlega karze grzywny do 240 stawek dziennych.

      Prokuratura takie sprawy uwala bo szansa na wykrycie sprawcy oraz/i/lub udowodnienie mu winy są znikome

      Ale tutaj ma dowód w ręku i sprawca nigdzie się nie ukrywa, choć nie twierdzę, że nie umorzą z innych powodów, dla wielu ludzi już samo to, że są wzywani na przesłuchanie jako oskarżony i proponuje im się dobrowolne poddanie karze jest wystarczającym szokiem po tym jak im się wcześniej wydawało, że nic wielkiego nie zrobili dopisując czyjeś nazwisko do listy.

  •  

    pokaż komentarz

    Trzeba złożyć reklamację, najlepiej pisemną i wziąć potwierdzenie- ale rachunek chyba niestety trzeba opłacić...

    Też mojej pani zaproponowali ubezpieczenie, nie wiedziałem że sie zgodziła, przyszły papióry i jak przeczytałem regulamin to się za głowę złapałem. Tak naprawdę to ubezpieczenie działałoby tylko w przypadku rozboju (odpada kradzież kieszonkowa itp.) lub kradzieży z włamaniem do domu (oczywiscie musi być powiadomiona policja, prowadzone śledztwo itd.). Umówmy się że w przypadku rozboju czy włamania do domu ma się trochę większe problemy niż utrata telefonu za kilkaset zł.
    A gdyby np. telefon został ukradziony z samochodu - jednym z warunkow było, że złodziej musiałby użyć do kradzieży/włamania narzędzia zdobytego nielegalnie, czyli jakby kupił młotek w sklepie i wybił nim szybę - żegnaj ubezpieczenie.

    Kazałem jej to odesłać wraz z pismem o rezygnacji i jest spokój.

    •  

      pokaż komentarz

      @kukenkino: Ale nic nie dostaliśmy. Matka powiedziala, że NIE CHCE ubezpieczenia. Babka powiedziała, że dostanie pismo i wtedy zdecyduje czy na pewno chce.
      Gdzie wysłać reklamacje? Do Orange czy ubezpieczyciela, którego nawet Orange nie zna (wg rozmowy)?

    •  

      pokaż komentarz

      Gdzie wysłać reklamacje? Do Orange czy ubezpieczyciela, którego nawet Orange nie zna (wg rozmowy)?

      @HitcH_: Nie interesuje cię kto ich/ciebie ubezpiecza, interesuje cię kto fakturę mamuśce wystawił.
      Aha, na papiórze z reklamacją wpisz, że zgłaszasz reklamację z tytułu niezgodnosci towaru z umową na podstawie ustawy, a ponadto, że w ogóle żadna umowa o ubezpieczenie nie została zawarta.

      Mają 14 dni kalendarzowych na odpowiedź, nie odpowiedzą w terminie = uznają reklamację.

    •  

      pokaż komentarz

      @HitcH_: "Matka powiedziala, że NIE CHCE ubezpieczenia. Babka powiedziała, że dostanie pismo i wtedy zdecyduje czy na pewno chce." Czyli krótko mówiąc telemarketerka zrobiła twoją matkę w !%!!a. Często tak robią-tłumaczą ludziom, że przecież po otrzymaniu pisma jest jakiś tam czas na rezygnację, ludzie często się godzą dla świętego spokoju by skończyć rozmowę i nagle okazuje się że zawiązali umowę, nawet niczego nie podpisując, tylko przez telefon. Samo potwierdzenie też mogło zaginąć gdzieś po drodze na poczcie. Jedynym rozwiązaniem jest wysłanie reklamacji do orange, oni odsłuchają rozmowę z twoją matką i jeśli uznają że było coś nie tak reklamację powinni uznać.

    •  

      pokaż komentarz

      @kukenkino: 30 dni, nie 14. Pozdrawiam:)

    •  

      pokaż komentarz

      30 dni, nie 14. Pozdrawiam:)

      @15132479: 14 dni kalendarzowych jeśli składasz reklamacje na podstawie ustawy. Nie masz obowiązku składać reklamacji na warunkach sprzedawcy.

    •  

      pokaż komentarz

      @thewickerman88: Hmm czyli np. Zapytam kogoś czy chce kupić coś (powiedzmy abonament jakiś) - on powie nie. Powiem, że wyślę mu papiery itp i on zdecyduje. I po kilku dniach wysyłam mu fakturę do zapłaty - to jest zgodne z prawem? Chyba musi byc zgoda na to 1 pytanie, a nie na drugie. Chyba, że sprytnie składają rozmowy i wychodzi, że akceptacja czegoś innego = akceptacji czegoś czego odmówiliśmy?

      też odbyłem rozmowę z kimś tam od tych ubezpieczeń, zapytała czy ma mi przedstawic oferte powiedziałem nie i się rozłaczyłem.

    •  

      pokaż komentarz

      @thewickerman88: a, czy reklamacja może być wysłana mailowo? czy wtedy też mają 14 dni na jej rozpatrzenie?

    •  

      pokaż komentarz

      @HitcH_: "Hmm czyli np. Zapytam kogoś czy chce kupić coś (powiedzmy abonament jakiś) - on powie nie. Powiem, że wyślę mu papiery itp i on zdecyduje. I po kilku dniach wysyłam mu fakturę do zapłaty - to jest zgodne z prawem?" No prawie :) raczej wygląda to tak że gościu powie Nie. Ty mu na to, że jeśli chce zobaczyć wszystko na papierze to możesz mu to wszystko wysłać, jak tylko zgodzi się na krótką regułkę. Czytasz klauzulę, klient mówi "spoko" myśląc że regułka dotyczy tylko wysłania papierków a tak na prawdę zawiera umowę przez telefon a papierek jest tylko jej potwierdzeniem. Gotowe-rachunki przychodzą, klient ma przesrane. Jedyną podstawą reklamacji jest nagrana rozmowa, firma będzie bronić jej jak cholera ( , ale jeśli konsultant zrobił tak jak mówiłem i nie upewnił klienta że wysłanie papierku jest zobowiązujące to reklamację będą musieli uznać. Co do jej wysłania wszystko jest na stronce orange http://www.orange.pl/reklam_B2C.phtml

    •  

      pokaż komentarz

      @kukenkino: Przepis szczególny - art. 106 ust. 1 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

      Art. 106. 1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiązany do rozpatrzenia reklamacji usługi telekomunikacyjnej.
      2. Jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja została uwzględniona.


      W prawie bankowym ten termin też jest wydłużony do 30 dni.

    •  

      pokaż komentarz

      @15132479: tylko czy na pewno ubezpieczenie jest usługą telekomunikacyjną?

    •  

      pokaż komentarz

      30dni

      @zas3k: ale on nie kwestionuje usługi telekomunikacyjnej tylko ubezpieczenie.
      Ja kupisz abo z telefonem u jakiegoś operatora komórkowego to jak ci sie telefon zepsuje - też masz termin 30 dni?

    •  

      pokaż komentarz

      @kukenkino: pomarańcza ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji - dawniej pracowałem w ich BOK

    •  

      pokaż komentarz

      @zas3k: Ale zgłaszając na ustawie o niezgodności towaru z umową jest 14 dni - o tym pisał @kukenkino

    •  

      pokaż komentarz

      @HitcH_: ale twórca wątku nie chce reklamować telefonu, tylko nienależnie naliczoną kwotę za USŁUGĘ której nie zamawiał

    •  

      pokaż komentarz

      @zas3k: A usługa nie może być niezgodna z umową?

    •  

      pokaż komentarz

      @HitcH_: może być, ale twórca wątku czy ściślej Jego mama, nie zamawiali usługi więc jak może być niezgodna z umową skoro jej nie chcieli?

    •  

      pokaż komentarz

      @zas3k: To czemu skoro jej nie chcieliśmy to mamy za nią zapłacić? (ja jestem twórcą :) )

    •  

      pokaż komentarz

      @HitcH_: pisałem niżej, dopóki reklamacja nie zostanie zamknięta kwota za tą usługę będzie jako [-] na waszym saldzie, nawet jeśli zapłacicie samą kwotę abo to i tak dostaniecie sms o braku wpłaty na te kilkanaście złotych, operator ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji, ja już nie pracuję tam kilka lat i nie wiem jak w tej chwili wygląda sprawa z "ciśnieniem na czas zamykania reklamacji" , bo się to u nich często zmieniało, raz jest ciśnienie na sprzedaż, raz na przedłużanie umów, raz na satysfakcję klienta - można było czasem wyrwać bez gadania więcej $ niż roszczenie z reklamacji przy jednej rozmowie na front line (pierwszy konsultant jak się zgłasza) - także jeśli zgłosiliście reklamację to cierpliwie czekajcie na jej zamknięcie , na pewno za te 30 dni nie zablokują telefonu

    •  

      pokaż komentarz

      Ale zgłaszając na ustawie o niezgodności towaru z umową jest 14 dni - o tym pisał @kukenkino
      @HitcH_: @kukenkino:
      O niezgodność towaru z umową nie może być w ogóle mowy, co wynika z art. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej:

      Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą (towar konsumpcyjny).

      Ubezpieczenie to nie rzecz ruchoma. Chyba wystarczy?

      @ppawel:
      Ubezpieczenie nie jest usługą telekomunikacyjną, ale jeśli reklamacja zostanie złożona do operatora sieci komórkowej, to termin na jej rozpatrzenie wynosi 30 dni. W tym przypadku Orange wystawia fakturę za konkretną usługę dodatkową, której wykonanie zleca podmiotowi trzeciemu. Reklamacja nie ma dotyczyć samego ubezpieczenia, tylko istnienia umowy na zawarcie usługi dodatkowej w Orange. Co ciekawe, w OWU tego ubezpieczenia jest mowa o tym, że ubezpieczony może wnieść skargę lub zażalenie dotyczące wykonywania przez PZU umowy ubezpieczenia (par. 14 ust. 1) i dalej (ust. 3) jest mowa o tym, że również udzielają odpowiedzi w terminie 30 dni od otrzymania skargi. Tu nawet nie nastąpiło zgłoszenie szkody do ubezpieczyciela, więc odpada.

      Jak w tych sprawach przedwcześnie wystąpi się do sądu o te kilka dni o zapłatę, to z uwagi na niedopuszczalność drogi sądowej sąd odrzuci pozew i koszty pójdą w cholerę, trzeba spokojnie wyczerpać tok reklamacyjny w pierwszej kolejności.

    •  

      pokaż komentarz

      Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą (towar konsumpcyjny).

      @15132479: Oczywiscie że nie ma żadnych podstaw, które by zabraniały składac reklamacje usług z tyt. niezgodności towaru z umową. Gdyby tak było to sklepy nei sprzedawałyby np. telewizorów tylko "usługę dostarczenia telewizora wraz z telewizorem"- i co, też by się to nie "łapało" pod ustawę wg twojej klasyfikacji.
      Usługa też jest towarem, specyficznym, ale jednak.

      Poza tym ubezpieczenie raczej nie jest usługą, nawet sami ubezpieczyciele używają pojęcia "produkt".

    •  

      pokaż komentarz

      Ubezpieczenie nie jest usługą telekomunikacyjną, ale jeśli reklamacja zostanie złożona do operatora sieci komórkowej, to termin na jej rozpatrzenie wynosi 30 dni.

      @15132479: Dalem wyżej przykład z telefonem. Telefon zakupiony w salonie operatora nie jest usługa telekomunikacyjną, dlatego nic nie stoi na przeszkodzie żeby jego ew. wadę reklamowac na podstawie ustawy.
      Prawo telekomunikacyjne daje 30 dni w przypadku reklamacji usługi telekomunikacyjnej. A co jakby sobie wpisali do działalności np. sprzedaż bananów? W końcu kto zabroni telekomowi rozszerzyć działalność, czy wg ciebie tez trzeba by byłoczekać 30 dni na rozpatrzenie reklamacji spleśniałych bananów?

      Co ciekawe, w OWU tego ubezpieczenia jest mowa o tym, że ubezpieczony może wnieść skargę lub zażalenie dotyczące
      wykonywania przez PZU umowy ubezpieczenia (par. 14 ust. 1) i dalej (ust. 3) jest mowa o tym, że również udzielają odpowiedzi
      w terminie 30 dni od otrzymania skargi. Tu nawet nie nastąpiło zgłoszenie szkody do ubezpieczyciela, więc odpada.

      Ale żadna umowa o ubezpieczenie nie została zawarta, nie wiadomo kto dzwonił, w czyim imieniu itd. - stan faktyczny z puntu widzenia klienta wygląda tak, że Orange na fakturze wyszczególnił jakies opłaty dodatkowe, o których klient nic nie wie, których nie zamawiał - zatem reklamację składa do Orange.

      Zmieniam zdanie - zapłaciłbym tylko abo (wtedy raczej nie mają podstaw do zablokowania numeru), za to tego ubezpieczenia bym nie płacił tylko złożył reklamację.

    •  

      pokaż komentarz

      @kukenkino:

      Oczywiscie że nie ma żadnych podstaw, które by zabraniały składac reklamacje usług z tyt. niezgodności towaru z umową.
      Oczywiście, że nie ma zakazu. Można sobie reklamować z dowolnej podstawy, co więcej można mieć szczęście, że druga strona zachowa się prokliencko. Bo przecież niby nie wymaga się znajomości prawa od konsumentów, a od przedsiębiorców, jako tych profesjonalnych stron kontraktów. Nie od dziś jednak wiadomo, że w naszym pięknym kraju trochę inaczej ma się kultura postępowania z klientami - nie tymi potencjalnymi, tylko tymi, którzy już zapłacili za towar lub usługę, dlatego warto od razu zadziałać celnie, po pierwsze dlatego, żeby z nami nie pogrywano, bo zdecydowane i precyzyjne działanie zwiększa szansę na poważniejsze potraktowanie, a w konsekwencji korzystne lub szybsze rozwiązanie problemu. Po drugie, jak sprawa zajdzie dalej/wyżej, to nie przegramy.

      Usługa też jest towarem, specyficznym, ale jednak.
      Usługa jest towarem w rozumieniu przepisów ustawy o VAT, ale zgodnie z prawem cywilnym to zupełnie co innego, no chyba że oczywiście tak zdefiniowano to w umowie. A tak było?

      Czy poważnie zaryzykowałbyś wystąpienie z tym na drogę sądową, jeżeli odpowiedź na twoją reklamację nie została udzielona w terminie 14 dni, argumentując w pozwie o zapłatę w ten sposób, że została uznana i ubezpieczenie to rzecz ruchoma?

    •  

      pokaż komentarz

      @kukenkino:
      Reklamowanie telefonu, to co innego. Tam kupiliśmy rzecz ruchomą, więc ustawa może mieć zastosowanie. Do sprzedaży bananów również - o ile oczywiście to sprzedaż konsumencka - termin rozpatrzenia reklamacji również 14 dni. Ale powinniśmy zgłosić wadę niezwłocznie po stwierdzeniu niezgodności z umową, nie później niż w terminie 3 dni od sprzedaży lub otrzymania towaru - w przypadku towaru sprzedawanego luzem, odmierzanego w miejscu zakupu (rozp. z dn. 30.01.2003 w sprawie terminów zawiadomienia sprzedawcy o stwierdzeniu niezgodności towaru żywnościowego z umową).

      Ale żadna umowa o ubezpieczenie nie została zawarta, nie wiadomo kto dzwonił, w czyim imieniu itd. - stan faktyczny z puntu widzenia >klienta wygląda tak, że Orange na fakturze wyszczególnił jakies opłaty dodatkowe, o których klient nic nie wie, których nie zamawiał - >zatem reklamację składa do Orange.
      No właśnie ja piszę, że do Orange, zatem do operatora i dlatego 30 dni na rozpatrzenie.

    •  

      pokaż komentarz

      @kukenkino: operatorzy telekom. mają 30 dni na rozpatrzenie reklamacji, zgodnie z ustawą Prawo Telekomunikacyjne.

    •  

      pokaż komentarz

      operatorzy telekom. mają 30 dni na rozpatrzenie reklamacji, zgodnie z ustawą Prawo Telekomunikacyjne.

      @tata_muminka: Ale ten termin dotyczy TYLKO USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH a nie wszystkiego czym się zajmuje operator. Ubezpieczenie nie jest usługą telekomunikacyjną, w ogóle to raczej nie jest także usługa.

    •  

      pokaż komentarz

      @kukenkino: Rzeczywiście, nie doczytałem dokładnie o co ci chodzi, my bad. Orange to wg. mnie firma z bardzo złą jakością obsługi klienta. Byłem u nich 2 lata i nigdy więcej.

  •  

    pokaż komentarz

    Moze niech nasz ekspert sie wypowie @OrangeEkspert

Dodany przez:

avatar HitcH_ dołączyła
347 wykopali 10 zakopali 43.9 tys. wyświetleń