Witam,
We wrześniu związałem się z umową z Orange (była promocja na Sony Xperia U, więc wzieliśmy razem z matką).
Wszystko ok, pierwsza faktura mniej więcej 110zł jak miało być (aktywacja + 1 miesiąc + kilka dni z poprzedniego).
Ostatni tydzień października (dokładnej daty nie pamiętam) dzwoni do matki ktoś z Orange proponując ubezpieczenie telefonu ( ktoś pisał o tym tutaj:
//www.wykop.pl/ramka/981705/orange-strzela-sobie-w-kolano/ , ale nie było nic o skutkach rozmowy). Więc mówi, że nie chce - całość jak w tym wykopie, że 1 miesiąc za free, przyślą pismo do 14 dni i że jesli nie podpisze to nie włączą tego. Na nic zdało się mówienie NIE. Podziękowała i rozłaczyła się. Pismo nie przyszło, czyli pewnie nie będzie aktywowane.
W piątek przychodzi do nas faktura - 65,37zł (abonament 49,90). Okazuje się, że Orange doliczyło 15,47zł za ubezpieczenie którego nie chcieliśmy i była wyraźna odmowa. (załączam zdjęcie faktury)
Więc szybko telefon do Orange. Kobieta z która rozmawiała matka twierdziła, że nie mogą tego wycofać, że nie mają na to wpływu i(!uwaga!) nie wie jaka firma ubezpiecza ich telefony.
Jutro mija termin zapłaty i nie wiemy co z tym zrobić. Orange nic z tym nie zrobi, nie wiadomo gdzie można zrezygnować z tego tak by w przyszłym miesiącu nie zapłacić (na portalu orange.pl nie ma takiej opcji)
Być może znajdzie się osoba mająca podobny problem, która go rozwiązała i podzieli się sposobem ;) A dla osób które zastanawiają się nad podpisaniem umowy bądź skorzystaniem z oferty Orange - odradzam. Pierwszy i ostatni raz!
Komentarze (186)
najlepsze
1 jeśli celowa próba oszustwa iść i zgłosić na policję próbę wyłudzenia poprzez celowe wprowadzanie w błąd - przestępstwo z art 268 Kodeksu karnego (dowodem jest papier którego skan zamieściłeś, ktoś wydrukował inną kwotę do zapłaty niż potrzeba i liczył na to że nie zauważysz i zapłacisz)
2 jeśli błąd żądać natychmiastowego skorygowania błędnej faktury
Jeśli nie
Też mojej pani zaproponowali ubezpieczenie, nie wiedziałem że sie zgodziła, przyszły papióry i jak przeczytałem regulamin to się za głowę złapałem. Tak naprawdę to ubezpieczenie działałoby tylko w przypadku rozboju (odpada kradzież kieszonkowa itp.) lub kradzieży z włamaniem do domu (oczywiscie musi być powiadomiona policja, prowadzone śledztwo itd.). Umówmy się że w przypadku rozboju czy włamania do domu
@HitcH_: Nie interesuje cię kto ich/ciebie ubezpiecza, interesuje cię kto fakturę mamuśce wystawił.
Aha, na papiórze z reklamacją wpisz, że zgłaszasz reklamację z tytułu niezgodnosci towaru z umową na podstawie ustawy, a ponadto, że w ogóle żadna umowa o ubezpieczenie nie została zawarta.
Mają 14 dni kalendarzowych na odpowiedź, nie odpowiedzą w terminie = uznają reklamację.
Ze strony operatora Orange: http://www.orange.pl/kid,4002009262,id,4002010582,title,Konto-wazne-1-rok,article.html
i masz konto ważne przez 1 rok. Oficjalnie i legalnie.