Pragnę Państwa poinformować, ze odwołanie w sprawie reklamacji konsoli było skierowanie do Was, a nie gwaranta/firmy Sony. Dlatego nie zrozumiałe jest dla mnie to dlaczego Państwo przesłaliście skan
Wyskrobałem takie pismo (proszę nie zwracać uwagi na błędy):
`ODWOŁANIE
W odpowiedzi na opinię kierownika sklepu , z którą zapoznałem się 9, 11 lutego 2013r., po osobistym wstawieniu się z Sklepie Empik Sfera Bielsko-Biała , informuję, iż nie zgadzam się z opinią i zarazem decyzją dotyczącą reklamacji.
Jednocześnie wnoszę o:
1. Uchylenie tej decyzji i ponowne, prawidłowe rozpatrzenie reklamacji,
2. W razie nie ustosunkowania się do powyższego - odstąpienia od umowy.
@kukenkino czy jesteś w stanie napisać mi takie pismo opierając się na podstawach prawnych, mimo chęci jestem w tym dość słaby a nie chcę pisać czegoś czego nie mogę poprzeć zapisami w prawie :)?
@kukekino no dobrze, ale jeśli konsola będzie naprawiana lub coś w tym stylu a ja dostane ją w między czasie do tego 25-lutego? Tak czy siak wychodzę stratnie bo czekam czekam i tyle..
Tak czy siak wychodzę stratnie bo czekam czekam i tyle..
@piotr-furczyk: Mozesz nie przyjmować naprawionej konsoli, bo pismo reklamacyjne mówiło o wymianie a sprzedawca nie poinformował cie że jednak chce ją naprawić. Czyli nie wykonał zobowiązania wynikającego z ustawy a to bardzo nieładna praktyka. Oczywiscie musisz się liczyć z tym że swoje racje będziesz udowadniał w sądzie, ale najpierw możesz się udac do swojego lokalnego rzecznika praw konsumenta i może wystarczy
@piotr-furczyk: Na ustosunkowanie się do reklamacji i żądań mają 14 dni kalendarzowych od momentu przyjęcia konsoli i pisma reklamacyjnego. Jeśli tego nie zrobili to konsola ma być wymieniona na nową.
Jeśli w sms-ie było tylko to, że "konsola jest serwisie", bez odniesienia sie do żądania wymiany to taka informacja nie ma żadnego znaczenia. Konsolę mogli wysłać nawet zółwiem do producenta, ty masz dostać nową konsolę. Nie mogą bez twojej zgody decydować,
@kukenkino: tak w między czasie dostałem wiadomość sms, że konsola jest w serwisie, ale na papierze jest chyba zapisane, że do tego czasu mają się ustosunkować do moich żądań?
@piotr-furczyk: Raczej prosta sprawa, towar oddany na reklamację z tyt. niezg. towaru z umową (ustawa) 10 stycznia, do 24 stycznia powinni cię poinformować czy reklamację uznają (czy nie), czy się zgadzaja na wymianę (czy proponują naprawę / zwrot kasy i dlaczego).
Jeśli nie powiadomili do 24 stycznia - tzn. że reklamację uznają i twoje żądania też.
Od tego dnia biegnie okres kiedy mają się z realizacją reklamacji wyrobić w cyt. "odpowiednim
@piotr-furczyk: Te cytaty które sa na tym forum to jakies bzdury. Np bzdura jest :
"Najprościej gwarancja sklepowa, gdzie sklepowi przysługuje na naprawę/wymianę konsoli ustawowe 21 dni które minęły."
1. Napisz czy skladales rekalamację z tyt. niezgodnosci towaru z umową czy z tyt. gwarancji. Jeśli nie potrafisz jednoznacznie okreslić - podaj treść/skan tego pisma.
2. Czy na piśmie masz podpis /pieczątkę i datę kiedy konsola została odebrana przez sprzedawcę?
Komentarze (15)
najlepsze
do Sądu Konsumenckiego, co narazi Państwa na dodatkowe, koszty związane z tym postępowaniem
Odwołanie proszę rozpatrzyć i ustosunkować się do niego na piśmie w ustawowym terminie 7 dni.`
Pragnę Państwa poinformować, ze odwołanie w sprawie reklamacji konsoli było skierowanie do Was, a nie gwaranta/firmy Sony. Dlatego nie zrozumiałe jest dla mnie to dlaczego Państwo przesłaliście skanOtrzymałem odpowiedź mailem, że Empik wysłał skan pisma do Sony!!
[img][http://kominek.es/wp-content/uploads/2012/12/facepalm.jpg](http://kominek.es/wp-content/uploads/2012/12/facepalm.jpg)[/img]
Moja odpowiedź na to:
`ODWOŁANIE
W odpowiedzi na opinię kierownika sklepu , z którą zapoznałem się 9, 11 lutego 2013r., po osobistym wstawieniu się z Sklepie Empik Sfera Bielsko-Biała , informuję, iż nie zgadzam się z opinią i zarazem decyzją dotyczącą reklamacji.
Jednocześnie wnoszę o:
1. Uchylenie tej decyzji i ponowne, prawidłowe rozpatrzenie reklamacji,
2. W razie nie ustosunkowania się do powyższego - odstąpienia od umowy.
UZASADNIENIE
To nic trudnego a mi się nie chce.
@piotr-furczyk: Mozesz nie przyjmować naprawionej konsoli, bo pismo reklamacyjne mówiło o wymianie a sprzedawca nie poinformował cie że jednak chce ją naprawić. Czyli nie wykonał zobowiązania wynikającego z ustawy a to bardzo nieładna praktyka. Oczywiscie musisz się liczyć z tym że swoje racje będziesz udowadniał w sądzie, ale najpierw możesz się udac do swojego lokalnego rzecznika praw konsumenta i może wystarczy
Jeśli w sms-ie było tylko to, że "konsola jest serwisie", bez odniesienia sie do żądania wymiany to taka informacja nie ma żadnego znaczenia. Konsolę mogli wysłać nawet zółwiem do producenta, ty masz dostać nową konsolę. Nie mogą bez twojej zgody decydować,
1
2
Jeśli nie powiadomili do 24 stycznia - tzn. że reklamację uznają i twoje żądania też.
Od tego dnia biegnie okres kiedy mają się z realizacją reklamacji wyrobić w cyt. "odpowiednim
"Najprościej gwarancja sklepowa, gdzie sklepowi przysługuje na naprawę/wymianę konsoli ustawowe 21 dni które minęły."
1. Napisz czy skladales rekalamację z tyt. niezgodnosci towaru z umową czy z tyt. gwarancji. Jeśli nie potrafisz jednoznacznie okreslić - podaj treść/skan tego pisma.
2. Czy na piśmie masz podpis /pieczątkę i datę kiedy konsola została odebrana przez sprzedawcę?
3. Podaj