:]

Ciastka!

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

  •  

    pokaż komentarz

    Aktualnie pokonanie trasy DK1 z Kato do BB (ok 60 km) zajmuje godzinę czasem więcej jak jest szczyt powrotów z Beskidów (narty, ferie, wakacje, koniec weekendu). . Niby droga po dwa pasy ale ruch taki, że czasem szpili nie ma gdzie wetknąć, a i co chwila światła co 100 metrów w polach. Już teraz SDR DK1 to jest ok 36-37 tyś samochodów na dobę, SDR na A4 Kat - KRK to jest mniejszy - ok 30 tyś. Najgorzej jest od Pszczyny aż do wyjazdu z Czechowic. Mówi się że otwarcie mostu w Mszanie na A1 odciąży dk1 trochę ale jakoś śmiem w to wątpić. ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @spoogie: dołóż do tego kilkanaście fotoradarów w Pszczynie,Czechowicach, Piaskach ,Tychach , nowa ekspresówka jest jedynym wyjsciem, ale nie ma sie co denerwować, wybiorą wariant omijający Małopolskę (kopalnia leży w Małopolsce) i tylko Krakusy na tym stracą. Jakoś w Śląskim większość dróg dało się wybudowac bez większych protestów (np ostatnio otwarta obwodnica Bielska,czy DTŚ) a za Wisłą ciągle mają jakieś problemy -teraz kawałek S1 czy zakopianka,nie wspominając o drodze wylotowej z Oświęcimia na Śląsk gdzie sprawa się ciągła wiele lat przez jedną upartą babę
      Niektórym ciężko zrozumieć że bez dobrej sieci dróg region nie będzie się rozwijał

    •  

      pokaż komentarz

      @wojtecki: dlatego licze że gdaka opracuje taki wariant idący cały czas w woj śląskim.
      tutaj znajdziecie wszystkie warianty:
      http://www.s1.myslowice-bielsko-biala.pl/Pobierz_dokumenty/

    •  

      pokaż komentarz

      @spoogie:
      Godzinę jak nie więcej to się teraz w godzinach szczytu przez Tychy jedzie.. 1 rozkopana i końca nie widać..

    •  

      pokaż komentarz

      Jakoś w Śląskim większość dróg dało się wybudowac bez większych protestów

      @wojtecki: Sprawa Bobiczka i autostrady A1. Chociaż facet ostatecznie przegrał to i tak straszne problemy sprawiał... Co chwile jakieś nowe żyjątka ekologom podsuwał, byleby przy jego ojcowiźnie nie wybudowali drogi.

    •  

      pokaż komentarz

      @spoogie: w szczycie to w Pszczynie się stoi godzinę. Światła w polach nie sprawiają aż takich problemów, jak korek w Pszczynie właśnie.
      @wojtecki: fotoradary są tylko przed światłami, przed którymi akurat wypada zwolnić, więc nie są takie kłopotliwe.
      @killer87: remont to sprawa tymczasowa, ale normalnie przecież w Pszczynie się w szczycie stoi w nieskończoność.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kaczorra: mnie bardzo drażnią i spowalniają ruch ,jak człowiek mija główne światła w Pszczynie(odbicie na Oświęcim) to chciałby sie w końcu rozpędzić do normalnej prędkości na dwupasmówce tj.ok80km/h a tu co kilkaset metrów fotoradar, jeszcze 8-10 lat temu trasę Katowice -Bielsko robiłem w 40 minut, teraz nie ma szans nawet w nocy
      Inna sprawa to że większość kierowców poźniej nadrabia czas stracony w korkach na odcinkach leśnych i zaczyna się wariactwo, jeśli chcesz sobie spokojnie lewym pasem pojechać 130km/h to nie ma szans ,ciągle ktoś za tobą mruga wymuszając zjechanie z pasa
      Zgadzam się że korek w Pszczynie jest bardzo uciążliwy, Tychy i Czechowice tak samo, dlatego budowa alternatywnej drogi byłaby zbawienna dla całego regionu

  •  

    pokaż komentarz

    O proszę.. jak to zwykle bywa. Chcemy dróg, byle nie obok nas. Jedyne sensowne argumenty ma kopalnia, UNESCO taki sobie a protesty wściekłych mieszkańców poleciłbym wsadzić sobie gdzieś głęboko - bo one będą ZAWSZE. We Wrocławiu pewne stowarzyszenie blokuje budowę kluczowej, wschodniej wewnętrznej obwodnicy miasta. Zajrzyjcie sobie na mapy i zobaczcie jak wygląda podróż z południa miasta na wschód. Wygląda to tak jakbyśmy w 2013 roku nie potrafili przekroczyć rzeki... ale problemem jest to co za rzeką - domy.

    •  

      pokaż komentarz

      @Gitaroszewc: Pracujesz gdzies? Myślę, że tak, więc życzę Ci aby zamknęli Twój zakład pracy i byś w promieniu 40 km nie mógł znaleźć żadnej pracy i byś za tonę węgla płacił krocie. Pozdrawia wściekły mieszkaniec Brzeszcz. Wsadź sie gdzieś głęboko, najlepiej na przodek.

    •  

      pokaż komentarz

      @Tracer: Uczyłeś się gdzieś? Napisałem, że kopalnia ma sensowne argumenty. Na przodku zapominacie o takich umiejętnościach jak czytanie? Mam na myśli protesty dotyczące sąsiedztwa drogi, towarzyszące każdej inwestycji.

    •  

      pokaż komentarz

      @Tracer: importowany węgiel jest i tak tańszy. Poza tym przeczytaj co kolega napisał jeszcze raz, powoli.

    •  

      pokaż komentarz

      @Gitaroszewc: Tak,ale nie rozumie dlaczego mieszkańcy według Ciebie nie mają racji? Większość mieszkańców pokłada nadzieje własnie w kopanie. Zgodzili się na ewentualne opuszczenie rodzinnych domów, ale nie godzą się na stratę pracy, może nie do końca stratę lecz sporą redukcję etatów z powodu takiego iż kopalnia nie będzie miała już gdzie fedrować, przez co wcześniej o kilkanaście lat zostanie zamknięta. Myślę, że wina jest nie w kopalni, nie w mieszkańcach, a w osobach które ten projekt wdrażają w życie. Gdyby droga szła kilometr dalej to było by gorzej?

    •  

      pokaż komentarz

      @Tracer: Jeżeli chodzi im o kopalnię, jasne - mają rację. Ale zobaczysz co będzie się działo jak przesuną drogę o ten wspomniany przez ciebie kilometr - bo kopalnia ma solidne argumenty a państwo narazi się na odszkodowania. Wtedy i tak będą protesty, tym razem dotyczące tylko sąsiedztwa trasy - tak po prostu, że nie chcą mieć drogi pod oknem. No bo nie wiem jak mam rozumieć "integralność regionu".

      Jeżeli mieszkańcom w ogóle nie chodzi o nic innego poza kopalnią - w porządku. Nawiązując do przykładu Wrocławia chodzi mi też o ogół.

    •  

      pokaż komentarz

      @Gitaroszewc: Wschodnia obwodnica Wrocławia O tej drodze mówisz, bo właśnie ją otworzzyli.

    •  

      pokaż komentarz

      @Gitaroszewc: Może masz rację. Z jednej strony zabijali się by droga przebiegała przez to miasteczko, w którym za niedługo bedzie wiecej hipermarketów i galerii od bloków , a gdy ma już tedy przebiegać to również źle, ponieważ kopalnia (mieszkańcy) na tym traci. Trzeba spieprzać z tego kraju

    •  

      pokaż komentarz

      @Trelik: Nie, to jest zewnętrzna "autostradowa" - w tej chwili oddano odcinek Siechnice - Łany (patrz mapka). Nijak przydatna mieszkańcom - służy tranzytowi i ewentualnie mieszkańcom satelickich miejscowości.

      http://d.polskatimes.pl/k/r/16/f1/d8/4b2a96f5a4b40_p.jpg - śródmiejska to ta fioletowa. Nawet na tej mapce widać, jak nieskalana mostami jest w tym miejscu Odra...
      Przypuśćmy, że Pan X wybudował się na Jagodnie. Ostatnio sporo się tam buduje, mieszkań nadto więc możliwe. Pan X dostal pracę w fabryce Volvo we Wrocławiu. Zobaczmy trasę Pana X.
      https://maps.google.pl/maps?saddr=Buforowa&daddr=Swojczycka&hl=pl&ll=51.080665,17.157898&spn=0.117116,0.338173&sll=51.101258,17.143307&sspn=0.058532,0.169086&geocode=FaQUCwMdtEQEAQ%3BFSbuCwMdF0AFAQ&mra=dme&mrsp=1&sz=13&t=m&z=12

      Naprawdę nie ma lepszej. Wszyscy jadący z południa na wschód jadą tak samo - przenosimy bez sensu ruch do centrum.

      Przyznam, że z Wrocławia w kontekście kraju nie bardzo jest na co narzekać jeśli chodzi o obwodnicę... Ale kasa na to jest, projekty są - wszyscy tego chcą poza grupką mieszkańców.

    •  

      pokaż komentarz

      @_komentator_: Tyle że importowany węgiel ma to do siebie że za 5 lat może zdrożeć kilka razy bo takie np Chiny zaczną go masowo skupować a wtedy już ci się zaczyna polski opłacać.

    •  

      pokaż komentarz

      @Tracer: i tak juz placimy za wegiel jak za zboże bo pier!@#!@%e związeczki za mało kasiory na imprezy dostają. Postawcie sobie w tych brzeszczach jeszcze ze 5 biedronek, 4 lidle i jakis wiekszy hipermarket to bedzie roboty w pierony!

    •  

      pokaż komentarz

      @misieg:Tylko skąd ludzie wezmą kasę na zakupy w tych marketach? Nie wiem czy pamiętasz jak się zmieniły Brzeszcze po zamknięciu części kopalni (Jawiszowice), jak zamkną to co zostało to będzie tam taka mieścina na końcu świata jak Wola gdzie psy dupami szczekają ,to jedyny duży pracodawca w mieście. Nie popieram działania związków zawodowych,droga musi powstać, to duża szansa na rozwój regionu, przecież są technologie ograniczające do minimum straty powodowane szkodami górniczymi, stosowane z powodzeniem w terenach silnie zurbanizowanych , ja tu nie widzę żadnego konfliktu interesów.
      Nikt nie każe prowadzić ścian pod samą drogą

  •  

    pokaż komentarz

    Kopalnia jakieś racje ma. Reszta to klasyczne "byle nie na moim podwórku." Mieszkam przy "nowo wybudowanym" kawałku S1 w Bielsku. Da się żyć - nie jest idealna cisza jak na pustyni ale duuuuużo ciszej niż na dowolnym osiedlu w mieście. Ludzie ciągle nie rozumieją jak są budowane drogi teraz a jak były za Gierka... Drogi S nie posiadają skrzyżowań, przejść dla pieszych ani innych podobnych niespodzianek. W terenach z zabudową obudowane są ekranami albo budowane w zagłębieniu. Dla miejscowych są przejazdy i przejścia nad lub pod. Tak samo dla zwierząt. Ale ludziska ciągle widzą DK1 w Tychach albo Pszczynie przez środek miasta z setką skrzyżowań i pasami dla pieszych... Albo inną DK przez środek miasta/wsi. No chyba, że z powodu protestów i żądań wyjdzie taki dziwny twór jak Zakopianka ale GDDiA chyba drugi raz nie popełni takiego błędu...

  •  

    pokaż komentarz

    No kto wytyczył autostradę przez kopalnię?

  •  

    pokaż komentarz

    W sumie to stary news, na lokalnych portalach było o tym głośno miesiąc albo dwa temu

  •  

    pokaż komentarz

    jedyna szansa na odciążenie DK44 pomiędzy Bieruniem a Oświęcimiem.A będzie jeszcze gorzej ze względu na darmowy przejazd z Krakowa na Śląsk tą drogą.
    DK 94, DK79, A4 to drogi płatne. Pozostaje DW790 i właśnie DK44.

  •  

    pokaż komentarz

    Akurat tak się składa, że jestem z tamtych okolic i zdanie mieszkańców jest podzielone.
    Jednak tak jak wskazuje artykuł drogą jest dość problematyczna.

    Z jednej strony Muzeum w Oświęcimiu, Kopalnia w Brzeszczach, a z drugiej UNESCO, Natura 2000, cmentarz, kościół, szkoła ( różne warianty ).
    Wg mnie, jako mieszkańca tereny są dość ciekawe ( stawy - raj dla ornitologów - występuje tutaj np. Czapla purpurowaopis ). Każdy wariant omija te tereny. Nie jestem ekologiem, ale myślę, że potencjalny wpływ powinien być przebadany, przez kompetentną do tego instytucje.

    Społeczność zawiązała stowarzyszenie (link).
    Fajnie jak takie formy działania są wykorzystywane do rozmów oraz dostarczaniu informacji mieszkańcom, a nie tylko protestowaniu.

    Nie wiem ile jest w tym prawdy, ale większość protestujących właśnie stawia/postawiła domy w tamtych okolicach i niektóre warianty zakładają ich wyburzenie.

    A tutaj link do prezentacji GDDKiA jeżeli ktoś jest bardziej zainteresowany: prezentacja

  •  

    pokaż komentarz

    Taka jest prawda, cokolwiek ktokolwiek nie chciałby zbudować to zaraz znajdzie się tysiąc protestujących.

  •  

    pokaż komentarz

    5 milionów ludzi w wojewódzywie śląskim + małopolska (pogranicze) więc A1 sprawy nie załatwia wogóle.

  •  

    pokaż komentarz

    Kasa, kasa, kasa. Wszyscy tylko na to liczą.

  •  

    pokaż komentarz

    Po co S1 jak jest A1...