Komentarze (36)

  • Szymson +12  

    Świetny pomysł! O co tak naprawdę chodzi? Otóż PLK bronią nas przed Niemcami! Chcą maksymalnie utrudnić życie DB przed wejściem na polski rynek!

    A tak na serio, to tym sposobem potencjalnie mogą zwiększyć bezrobocie, i przyczynić się do spadku obrotów gospodarki w kraju.

    pokaż komentarz
    Szymson
  • brokenik +13  

    @Szymson: No tak. Zlikwidujmy połączenia, żeby Niemcy mieli trudniej... ;D Genialna taktyka prezesów PKP.

    pokaż komentarz
    brokenik
  • Szymson +12  

    @brokenik: Nie, nie, nie. Nie likwidują połączeń- likwidują linie, jeśli dobrze zrozumiałem, a to jest zasadnicza różnica. Zlikwidowaną linią nikt nie będzie mógł jeździć, żaden przewoźnik.

    pokaż komentarz
    Szymson
  • LaTuaOmbra via iOS +10  

    @brokenik: taktyka wojenna. Wysadzanie mostów itp :)

    pokaż komentarz
    LaTuaOmbra
  • Reklamy Google

  • brokenik +8  

    @LaTuaOmbra: Zróbmy z PKP oddział sabotażu !!!

    pokaż komentarz
    brokenik
  • J....m +2  

    @brokenik: nic nie musimy zrobić. Tyle że PKP nas sabotuje -,-

    pokaż komentarz
    J....m
  • qajajaj +38  

    – Szczytem szaleństwa jest likwidacja linii papieskiej między Kalwarią Zebrzydowską a Wadowicami, którą w 2006 r. zmodernizowano za 33 mln zł.

    A może ta modernizacja była szczytem szaleństwa? Może była potrzebna, jak dworzec we Włoszczowej?

    pokaż komentarz
    qajajaj
  • GoDsMACk +5  

    @qajajaj: http://www.rynek-kolejowy.pl/32129/Wloszczowa_sukcesem_Bedzie_stacja_w_Opocznie.htm

    pokaż komentarz
    GoDsMACk
  • M0nty 0  

    @qajajaj: Dokładnie. Z czysto ekonomicznego punktu widzenia nie ma znaczenia ile pieniędzy już władowałeś w modernizację - to jest tak zwany 'sunk cost'.

    pokaż komentarz
    M0nty
  • m4ni4ck +20  

    nosz k###a mać, nie dość że na linii Olsztyn Białystok zawsze za mało wagonów stawiają to teraz zlikwidują w piz*u? To ma być ten wspaniały plan naprawy kolei?

    pokaż komentarz
    m4ni4ck
  • Woody_90 +6  

    @m4ni4ck:
    Nie no, ta przez Korsze ma pozostać, zlikwidowane zostaną po prostu nieużywana przez Mikołajki i ta przez Szczytno.

    pokaż komentarz
    Woody_90
  • Woody_90 0  

    @Ofeck:
    Wg. wiceministra Massela dwie pary pociągów dziennie to za mało, aby PLK opłacało się obsługiwać tą linię. Fakt też, że obciążenie jest wtedy, kiedy studenci wracają do domów; w zwykłe dni trochę tam ludzi jeździ ale przed Szczytnem (tzn licząc od Pisza) rzadko szynobus jest pełny choć w połowie. Zauważ też, że linia nie jest zbyt przyszłościowa- z regionu wyjeżdża kto może, więc popyt będzie raczej spadał...

    pokaż komentarz
    Woody_90
  • Ofeck +4  

    @Woody_90: w takim razie niech zostawią połączenia weekendowe od piątku do niedzieli, poza tym region nie jest zbyt przyszłościowy właśnie przez takie działania likwidowania wszystkiego tutaj, ja sam stąd wyjadę w ciągu najbliższego roku właśnie m.in. z powodu cofania się regionu w jeszcze większą czarną dupe

    pokaż komentarz
    Ofeck
  • Gitaroszewc -1  

    @Woody_90: Otóż to... na mojej trasie tylko "szczyty" zapełniają szynobus do czegoś co można by uznać za opłacalność. Mimo, iż są tylko 3 kursy w ciągu dnia (w godzinach optymalnych, naprawdę)

    Co w tym wszystkim najlepsze. Połączenie :

    Nysa - Brzeg - Wrocław (przesiadka kilka minut), średnio 1h50min - 5,60 zł dla studentów - niemal puste, w każdym razie mało kto jedzie na Wrocław.
    Nysa - Wrocław (PKS) , też około 1h50min - 11,50-14 zł dla studentów zależnie od przewoźnika - zapełnione, w wyjazdy świąteczne niektórzy stoją jeżeli kierowca pozwoli.

    Jesteśmy najwyraźniej społeczeństwem zbyt majętnym, by korzystać z przesiadek. Jak ognia unikają ich studenci jadący do Wrocławia, gdzie pewnie połowa z nich każdego dnia przesiada się w komunikacji miejskiej.

    pokaż komentarz
    Gitaroszewc
  • Mr--A-Veed 0  

    @m4ni4ck: Patrzę na mapkę i widzę to "wielki plan niwelowania różnic między siecią kolejową na zachodzie, a tą na wschodzie". Szkoda tylko, że poprzez rozbiórkę, a nie budowę nowych połączeń...

    pokaż komentarz
    Mr--A-Veed
  • Ofeck 0  

    @Mr--A-Veed: za Krzyżaków i Prusaków to na terenach woj. Warmińsko - Mazurskiego się budowało, teraz jest marazm

    pokaż komentarz
    Ofeck
  • Gitaroszewc 0  

    @Woody_90: No właśnie nie... Te godziny nie są takie złe. Przy okazji sprawdzenia dowiedziałem się, że kursy są już 4 a nie 3.

    5.19 - 7.20 jesteś we Wrocławiu (szczyt w drodze do pracy, czy na uczelnię jeżeli ma się na tyle mało zajęć, że bardziej opłaca się dojeżdżać - znam przypadki).
    7.34 - 9.20 (to mi się przydawało kilka razy w poniedziałki)
    14.38 - 16.21 - ten jest głównie dla uczniów wracających ze szkoły w Nysie do miejscowości między Nysą a Brzegiem.
    17.19 - (różnie) - tu już zależy od połączenia Brzeg - Wrocław. Ten jest dobry dla pracujących z okolic. Na pewno dobre połączenie z Wrocławiem jest w weekendy czyli wtedy kiedy studentom przydaje się najbardziej. Co ciekawe, PKS jest o 17.15 i jedzie zapchany ;) Więc tu nie tylko o godziny chodzi.

    Nie wygląda to tak źle... Tym bardziej, że naprawdę PKS i busy mają klientów w brud. Przy czym te drugie są jednak nieco szybsze i dla nie-studenciaków opłacalność się zaciera bo na pociągu oszczędzi się jakieś 2 zł. Nie tłumaczy to jednak klientów PKSu, szczególnie tych z kursu w niedzielę o 17.15 ;) Czy przesiadka może odstraszyć aż tak bardzo by płacić 2x więcej za podróż mniej komfortowym autobusem?

    pokaż komentarz
    Gitaroszewc
  • glikopeptyd 0  

    [komentarz usunięty]

    pokaż komentarz
    glikopeptyd
  • Woody_90 0  

    @glikopeptyd:
    To zależy; wg informacji z forum http://www.ruciane-nida.org/kmk/ , na którym udziela się nawet odpowiedzialny za tą decyzję wiceminister transportu, obecnie remontowane odcinek do Szczytna ma pozostać bez zmian, dalszy ciąg trasy zależy od województwa- tzn. ile PR regionalne będą chciały mieć par pociągów w rozkładzie 2013/14. Na marginesie podobnie jest z linią przez Mrągowo- wojsko wymusiło remont torów Ełk-Orzysz, reszta ma być definitywnie zamknięta- na razie jest nieczynna "tylko" dla ruchu pasażerskiego.

    pokaż komentarz
    Woody_90
  • aknochaco +23  

    Taa niedługo to wogóle wszystkie tory zlikwiduja i zostaną same stołki z prezesami -_-

    pokaż komentarz
    aknochaco
  • Mr--A-Veed +2  

    @aknochaco: To genialny plan! brak torów -> brak potrzeby utrzymania sieci -> więcej kasy na premie! Lepiej tego PKP-owi spece od zarządzania wymyślić nie mogli!

    pokaż komentarz
    Mr--A-Veed
  • murarz13 0  

    @aknochaco: Dzięki temu nikt już nie powie, że pociągi się spóźniają. :P

    pokaż komentarz
    murarz13
  • s.....n +9  

    Ja zawsze twierdziłem, że Kononowicz to geniusz. Wreszcie władze to zrozumiały.

    pokaż komentarz
    s.....n
  • murarz13 0  

    @shotgun: Niedługo jego słowa, z których śmiał się cały internetowy świat, spełnią się. Nie będzie niczego.

    pokaż komentarz
    murarz13
  • jerzy110992 +1  

    Przecież taki jest plan, zawsze jest pokazywana kolejowa mapa Polski w momencie, gdy są ukazywane różnice między Polską A i B, teraz nie będzie różnic, nowy sukces rządu :)

    pokaż komentarz
    jerzy110992
  • Gitaroszewc +1  

    "Likwidują tory" które dopiero wyremontowali? To już informacja nieprawdziwa.

    Wyłącza się z ruchu odcinki, a nie "likwiduje tory". Nowe tory będą tam leżały i czekały na zainteresowanie. Kwestia tego, że nikt nie będzie musiał obsługiwać rozjazdów, przejazdów itd po których nie jeździ nic lub 2 towarowe na dzień.

    Poza tym z samej mojej okolicy potrafię stwierdzić przynajmniej 2 błędy w tej mapce.

    Linia Nysa - Opole jest zaznaczona na "planowane przekazanie innemu podmiotowi lub rozbiórka". Tylko, że połączenie idzie do remontu bo na chwilę obecną 50 km pokonuje w 1h20min i czas ten ma się skrócić do mniej niż godziny. Łączy natomiast trzecie miasto województwa z miastem wojewódzkim i jest oblegana więc to nierealne. Jeżeli zaś faktycznie "inny podmiot" to może to być spółka kolejowa powołana przez Urząd Marszałkowski na wzór innych województw.

    Mapa nie uwzględnia także planowanych reaktywacji jak Nysa - Kamieniec. W województwie dolnośląskim bez naniesionych miejscowości się tak nie orientuję - ale jest już kasa na wyremontowanie nieczynnych od kilku lat połączeń z Kłodzka do Kudowy Zdr. i z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby oraz systematyczne skracania czasu z Wrocławia do JG.

    pokaż komentarz
    Gitaroszewc
  • thampel5 0  

    czyli rzad chce w ten sposob wyrowanc regiony, polski a i polski b ? hmm bardzo ciekawe podejscie, szkoda tylko ze nikt nie mysli na przyszlosc. A okaze sie tak, ze zlikwidowane tory, beda kiedys tam potrzebne.

    pokaż komentarz
    thampel5
  • solo88 0  

    żadna nowinka już bębnili o tym pare miesięcy wstecz

    pokaż komentarz
    solo88
  • a......1 via Android -1  

    Może wcześniej ktoś stwierdził że modernizacja tych odcinków jest potrzebna, a jak przyszedł ktoś inny (być może mądrzejszy) i wszystko przeliczył, to wyszło że utrzymanie tych tras będzie przynosiło straty?

    pokaż komentarz
    a......1
  • c.........n -4  

    szyny były złe..

    pokaż komentarz
    c.........n
  • rfeliga +3  

    @caly_marcin:
    Szyny są dobre. PKP jest złe.

    pokaż komentarz
    rfeliga
  • H...m -2  

    Linia kolejowa którą zawsze jeżdże będzie istniała nadal, więc mam to gdzieś :3

    pokaż komentarz
    H...m
  • Dzieciok -9  

    Tory zastąpi się autostradami, albo drogami szybkiego ruchu i po problemie. Ucieszą się wszyscy poza kolejarzami, ale postęp musi kosztować.

    pokaż komentarz
    Dzieciok