Czym grozi jazda na zbyt niskich obrotach?
"Im niższe obroty tym oszczędniej" - kilka słów na temat błędnego przekonania wielu kierowców w kwestii "ekodrajwingu".
d1cykacz z- #
- #
- 193
"Im niższe obroty tym oszczędniej" - kilka słów na temat błędnego przekonania wielu kierowców w kwestii "ekodrajwingu".
d1cykacz z
Komentarze (193)
najlepsze
japońce to lubią.
@wicikumoza: taki metalowy z jakąś ceramiczną siatką w środku. U mnie leży w kącie, bo czasami na przegląd się przydaje.
Reszte zalatwia automatyczna skrzynia. I po klopocie.
Jak ktos dusi 1000 obrotow na 5 biegu jakims cherlakiem, to co sie dziwic, ze panewki i cala reszte szlag trafia.
@arekb81: miałeś poloneza z silnikiem turbinowym?
Są tu osoby które znają się na temacie, na pewno ktoś wytłumaczy.
w kazdym razie to co piszesz czyli rura w zakresie obrotów przewidzianym przez producenta nie jest szkodliwe dla samochodu :)
@hifonicszeus: Od obrotów może nie, ale jak widze jak pod górke przedemną ktoś jedzie te 50km/h i powoli zwalnia do 40 to mnie szlag trafia. Jak by nie mógł się już chociaż do tych np 60 rozpędzić na niższym biegu i w miare utrzymać prędkość do póki nie pokona danego wzniesienia.
W przypadku rozmowy o samochodach, "raz od wielkiego dzwonu" nabiera nowego znaczenia :P
Jakby rozwinął temat i się niego naprawdę zagłębił to doszedłby do tego, że wymieniane awarie pojawią się tylko przy bardzo niskich obrotach na których naprawdę nikt nie jeździ.
Nie wiem jakie to są obroty przy których "nikt nie jeździ" ale powinieneś się przejechać z żoną mojego kolegi - może byś zmienił zdanie :)