Powiązane (3)

  • Reklamy Google

  • Emill +73  

    Po co komu konstytucja jak nikt nie przestrzega zapisów w niej istniejących?

    pokaż komentarz
    Emill
  • westsiderr +24  

    Żebyśmy mieli na co się powoływać, gdy nas biją.

    pokaż komentarz
    westsiderr
  • TheBlackMan +49  

    1. EURO (To już wchodzi)
    2. AFRO (też w trakcie) http://en.wikipedia.org/wiki/Afro_(currency)
    3. AMERO http://en.wikipedia.org/wiki/Amero
    4. AZJEURO (proponowana wspólna waluta azjatycka) [nazwa zmyślona przez mnie bo nie pamiętam oryginalnej]

    5. Jedna światowa waluta

    6. Jeden światowy marionetkowo-korupcyjno-sterowany rząd na kształt parlamentu europejskiego.

    7. New World Order ("Nowy Porządek Świata")

    8. ????

    9. Profit ;)

    ----
    Widać chyba twórcy "systemu" przyśpieszyli z wprowadzaniem swojego planu. Przez powstanie Internetu i jego EKSTREMALNIE szybki rozwój (kto by się spodziewał ?) prawda wychodzi na jaw. Jest coraz więcej protestów i ludzie się budzą się szybciej niż ONI oczekiwali.

    pokaż komentarz
    TheBlackMan
  • Krzyzowiec +26  

    Właśnie jaki jest sens w przestrzeganiu prawa gdy nawet ci którzy je tworzą otwarcie mówią że będą je łamać?

    pokaż komentarz
    Krzyzowiec
  • Piobuko7 +14  

    ciekawe jest to, że unijne prawo jest już teraz ponad konstytucją. czyli już teraz nie jesteśmy suwerenni - skoro nawet Konstytucja RP nie jest ważna...

    pokaż komentarz
    Piobuko7
  • milordi +19  

    kilka tys. lat system monetarny też był zunifikowany (oparcie na złocie i srebrze)
    No właśnie, był na czymś oparty, a obecnie mamy jedynie pieniądz bez pokrycia.

    pokaż komentarz
    milordi
  • Yelonek +15  

    RomanX - jak euro będzie oparte na złocie to napiszę list dziękczynny za jego wprowadzenie w Polsce. Ba, nie spocznę dopóki nie zbierze się miliona podpisów pod petycją z prośbą o wprowadzenie.

    pokaż komentarz
    Yelonek
  • TheBlackMan +7  

    Nie ma sposobu żeby dojść kto naprawdę za tym stoi.

    Ale to nieistotne. Ważne że jesteśmy już zakopani w gównie po uszy i albo wyrazimy sprzeciw odbieraniu nam wolności i coś z tym zrobimy, albo ONI (kimkolwiek są) nas wykończą.

    ----
    BTW,
    Napisałeś: _
    "żeby Polska odniosła sukces Euro jest niezbędne"
    _

    Aha, rozumiem. I to pewnie dlatego kraje unii, które są w strefie EURO mają (miały przed kryzysem) praktycznie ZEROWY wzrost gospodarczy (w przeciwieństwie do krajów poza strefą euro) ?

    To może powiedz najpierw jaka jest twoja definicja słowa "sukces".

    pokaż komentarz
    TheBlackMan
  • rolfik_r1 -5  

    Euro jest w Polsce potrzebne! Bo mam zamiar wybrać się na Słowację, a przy obecnym kursie złotówki nie będzie mi się opłacało przywozić alkoholu ;)

    pokaż komentarz
    rolfik_r1
  • falth -6  

    wyrazimy sprzeciw odbieraniu nam wolności i coś z tym zrobimy, albo ONI (kimkolwiek są) nas wykończą.
    weź oszczędź sobie takich żałosnych tekstów rodem z tanich teorii spiskowych, nie wiesz z kim "walczymy", przeciw czemu mamy wyrazić sprzeciw, jak mamy wyrazi sprzeciw, itp bal bla bla

    Aha, rozumiem. I to pewnie dlatego kraje unii, które są w strefie EURO mają (miały przed kryzysem) praktycznie ZEROWY wzrost gospodarczy (w przeciwieństwie do krajów poza strefą euro) ?
    jeszcze raz przytoczę przykład Węgier i powiedz mi gdzie ich ten wzrost gospodarczy? bo oni Euro nie mają. i nie chce żebyś mi na to odpowiadał, tylko zastanowił się i nie uogólniał bo kryzys panuje na całym świecie ale cały świat nie przyjął Euro jako waluty i takie wymienianie grupki państw jest po prostu głupie

    To może powiedz najpierw jaka jest twoja definicja słowa "sukces". raczej taka ogólnie przyjęta, będziesz dopytywał się o znaczenie każdego poszczególnego słowa? czy my żyjemy w tym samym kraju? chyba znaczenia słów są jasno zdefiniowane, jeśli zapytałbyś mnie o wiarę czy Boga to owszem, interpretacja tego może być różna, ale nie w tym przypadku, wyluzuj

    pokaż komentarz
    falth
  • RomanX -4  

    Jedną z pośrednich przyczyn II WŚ było oparcie dolara na złocie. Takie coś jest dziś po prostu nierealne...

    pokaż komentarz
    RomanX
  • TheBlackMan +2  

    @falth

    [[[weź oszczędź sobie takich żałosnych tekstów rodem z tanich teorii spiskowych,]]]

    "Tanich" teorii spiskowych ? To jakie są te "drogie" teorie ? Chciałbym je poznać. :P

    A ogólnie to brak argumentów.

    [[[ nie wiesz z kim "walczymy", przeciw czemu mamy wyrazić sprzeciw, jak mamy wyrazi sprzeciw, itp bal bla bla]]]

    Tak, bo wszystkie teorie spiskowe to ZUOOO. Tylko TVN24 ma rację.

    Jakieś argumenty ?

    [[[jeszcze raz przytoczę przykład Węgier i powiedz mi gdzie ich ten wzrost gospodarczy?]]]

    Argument: Mówię o krajach starej unii. Uśredniony edit:wzrost PKB krajów w unii/strefie euro jest o POŁOWĘ NIŻSZY niż edit:wzrost PKB krajów unii poza euro.

    [[[tylko zastanowił się i nie uogólniał bo kryzys panuje na całym świecie]]]

    Argument: Ja podaję dane sprzed kryzysu. Dane kryzysowe są bezużyteczne.

    [[[raczej taka ogólnie przyjęta, będziesz dopytywał się o znaczenie każdego poszczególnego słowa?]]]

    Brak argumentów.

    [[[chyba znaczenia słów są jasno zdefiniowane, jeśli zapytałbyś mnie o wiarę czy Boga to owszem, interpretacja tego może być różna, ale nie w tym przypadku,]]]

    Ten argument ma się nijak do dyskusji.

    [[[wyluzuj ]]]

    Jestem wyluzowany.

    ----
    Ogólnie nie mam czasu na dyskutowanie z ludźmi którzy nie podają argumentów, tylko piszą to co mówią w telewizji, lub "gdzieś usłyszeli".

    @RomanX

    [[[Jedną z pośrednich przyczyn II WŚ było oparcie dolara na złocie. Takie coś jest dziś po prostu nierealne... ]]]

    Źródło ?

    pokaż komentarz
    TheBlackMan
  • Madras +12  

    @rolfik__r1
    Euro jest w Polsce potrzebne! Bo mam zamiar wybrać się na Słowację, a przy obecnym kursie złotówki nie będzie mi się opłacało przywozić alkoholu ;)

    A myślisz, że po jakim kursie Twoje złotówki zostaną wymienione na euro w chwili, gdy zostanie ono wprowadzone w Polsce?

    pokaż komentarz
    Madras
  • KingNobody 0  

    falth: to że waluty mniej więcej się standaryzują, że różne nacje przyjmują wspólną walutę to chyba dobrze co nie?

    Czym innym nazywałbym standaryzację (czyt. wprowadzenie dodatkowej waluty jako odniesienia wszystkich walut niezależnych państw wewnątrz UE, które byłyby oparte na faktycznej wartości), a czym innym walutowy podbój (czyt. znoszenie lokalnych walut suwerennych państw na rzecz jednej, wspólnej, sztucznej waluty wewnątrz całego UE).

    Zatem takiej "standaryzacji", o jakiej mówisz, stanowczo się sprzeciwiam.
    Już pomijamy fakt, że nie mówimy tutaj o nacjach, tylko o krajach, gdyż tych pierwszych jest zasadniczo więcej w krajach UE.
    Między innymi z powodów takiej "standaryzacji" często mówimy o nacjach, zamiast państwach.

    Mnie tylko zastanawia, dlaczego władza leży po stronie polityków/biznesmenów, którzy niczego wartościowego sobą nie reprezentują, zamiast po stronie tych, którzy mają faktyczny wkład w dobrobyt społeczności...

    Ciekawym jest też fakt, że, przynajmniej z moich obserwacji, kryzys bardziej dotyka walut bardziej globalnych, jak USD lub EUR. Ktoś mi to wyjaśni? ;>

    pokaż komentarz
    KingNobody
  • KingNobody 0  

    W razie czego, zaznaczam, że moje obserwacje walut nie muszą być dokładne, ani trafne. Ot, takie spostrzeżenie.

    pokaż komentarz
    KingNobody
  • falth -3  

    [[[weź oszczędź sobie takich żałosnych tekstów rodem z tanich teorii spiskowych,]]]

    "Tanich" teorii spiskowych ? To jakie są te "drogie" teorie ? Chciałbym je poznać. :P

    A ogólnie to brak argumentów.

    Udajesz idiotę czy może nim jesteś? Po pierwsze to jest taki zwrot, mówiąc "tanie teorie spiskowe" chodziło mi o marne, nędzne, żałosne teorie spiskowe. i od czego tutaj potrzebne są Ci argumenty? jakie argumenty? człowieku! piszesz o jakiejś tajemniczej grupie ludzi, nie potrafiąc ich określić, piszesz o nich "ONI", a ja cały ten twój zabieg określam mianem tekstu wyciągniętego z jakiejś nędznej teorii spiskowej. człowieku do czego ty tu potrzebujesz argumentów? czytanie ze zrozumieniem kuleje?

    [[[ nie wiesz z kim "walczymy", przeciw czemu mamy wyrazić sprzeciw, jak mamy wyrazi sprzeciw, itp bal bla bla]]]

    Tak, bo wszystkie teorie spiskowe to ZUOOO. Tylko TVN24 ma rację.

    Jakieś argumenty ?

    Na początku, przyznajesz że nie wiesz jak określić tą pewną grupę ludzi, ci "ONI", a potem domagasz się jakiś argumentów nie wiadomo na co? przypomnę Ci, sam to napisałeś a ja wyciągnąłem z tego wnioski: "Nie ma sposobu żeby dojść kto naprawdę za tym stoi." LOL, czytanie ze zrozumieniem definitywnie kuleje! i po jaką cholerę Ci tutaj argumenty.

    Tylko TVN24 ma rację.
    to Ty napisałeś, nie ja. podążając Twoim tropem to gdzie są argumenty?

    teraz weź głęboki oddech, bo coś Ci wytłumaczę

    [[[jeszcze raz przytoczę przykład Węgier i powiedz mi gdzie ich ten wzrost gospodarczy?]]]

    Argument: Mówię o krajach starej unii. Uśredniony edit:wzrost PKB krajów w unii/strefie euro jest o POŁOWĘ NIŻSZY niż edit:wzrost PKB krajów unii poza euro.

    [[[tylko zastanowił się i nie uogólniał bo kryzys panuje na całym świecie]]]

    Argument: Ja podaję dane sprzed kryzysu. Dane kryzysowe są bezużyteczne.

    Twierdzisz, że niektóre kraje ze strefy Euro przed kryzysem i teraz mają zerowy wzrost gospodarczy, no a ja wspominam o Węgrzech, gdzie przed kryzysem mieli dodatni wzrost gospodarczy a teraz mają ujemy, Ty sugerowałeś że w krajach poza strefą Euro jest lepiej, przypomnę zrobiłeś to tutaj: "(w przeciwieństwie do krajów poza strefą euro)", a wcale niektórzy nie mają lepiej, ale ty wszystko uogólniłeś, po czym ja napisałem żebyś nie uogólniał, łapiesz?

    [[[raczej taka ogólnie przyjęta, będziesz dopytywał się o znaczenie każdego poszczególnego słowa?]]]

    Brak argumentów.

    ehh to było pytanie retoryczne i po jakiego chu*a potrzebujesz tutaj argumentów?

    Ogólnie nie mam czasu na dyskutowanie z ludźmi którzy nie podają argumentów, tylko piszą to co mówią w telewizji, lub "gdzieś usłyszeli".
    heh ja nie podaję argumentów.. i mówi to człowiek który sam nie podaje argumentów a na dodatek ma na ich punkcie obsesj bo wymaga ich tam gdzie ich nie potrzeba....

    Ważne że jesteśmy już zakopani w gównie po uszy
    a gdzie s Twoje argumenty?
    albo ONI (kimkolwiek są) nas wykończą
    a gdzie s Twoje argumenty?

    LOL

    pokaż komentarz
    falth
  • TheBlackMan +3  

    @falth

    Niestety wyczerpałem już limit czasu dzisiaj. Dobranoc.

    pokaż komentarz
    TheBlackMan
  • falth -3  

    dobranoc, kolorowych snów :) ja wracam do obowiązków :)

    pokaż komentarz
    falth
  • lukaszet +12  

    Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej

    Preambuła: „my Naród Polski [...] ustanawiamy Konstytucję Rzeczypospolitej Polskiej jako prawo podstawowe dla państwa

    art. 8 ust. 1 „Konstytucja jest najwyższym prawem Rzeczypospolitej Polskiej

    1. Konstytucja to najwyższy akt normatywy. Żadna ratyfikowana umowa międzynarodowa nie może być z nią sprzeczna.

    2. Polacy głosując w referendum w 2003 roku odpowiadali na pytanie "Czy wyraża Pan/Pani zgodę na przystąpienie Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej?", Zgoda Narodu na akcesję, nie jest równoznaczna ze zgodą na przyjęcie obcej waluty (nie każdy kraj członkowski wprowadził Euro - patrz Wielka Brytania).

    pokaż komentarz
    lukaszet
  • Yelonek +1  

    RomanX - Jedną z pośrednich przyczyn II WŚ było oparcie dolara na złocie. Takie coś jest dziś po prostu nierealne...

    Możesz rozwinąć tę rewelację? Pierwsze słyszę.

    pokaż komentarz
    Yelonek
  • artrad +1  

    @TheBlackMan & @falth - Taka ilość pustych linii wcale nie poprawia czytelności.
    Prośba o oszczędniejsze używanie pustych linii, można np. tak:
    >> bla bla bla
    > bla bla
    bla bla

    pokaż komentarz
    artrad
  • Mr_Pinky 0  

    Tak to jest jak paranoik typu theblackman obejrzy zeitgeist.

    pokaż komentarz
    Mr_Pinky
  • vaultboy -1  

    Tak na marginesie dodajmy że UE nie jest żadną unią państw (na razie). To tylko (a może aż) współpraca państw na tle gosp. polit. społ. etc.

    pokaż komentarz
    vaultboy
  • czestmir +1  

    Zwolennikom euro polecam obejrzenie tabelki tutaj: http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_the_European_Union#Economic_variation i posortowanie sobie wg "Annual
    change % of GDP". Dane sprzed kryzysu (prognoza z maja 2008) więc niezaburzone. Po kryzysie strefa Euro jest w jeszcze większej d.... Tylko patrzeć jak Francja i Niemcy zaczną drukować pieniądze (bo rządzą w EBC) żeby tłoczyć w swoje gospodarki by zatrzymać recesję i deflację. Nam się nic nie dostanie, bo na polskie stocznie jakoś kasy nie można było wydać ale na Renault, PSA czy niemieckie banki to już można.

    pokaż komentarz
    czestmir
  • B166ER +1  

    Zginiemy w tym UE kiedys, jesli sami bedziemy miec nasza konstytucje w dupie...

    pokaż komentarz
    B166ER
  • Joz +8  

    Nie bez, jaj. To Euro to zło. Chcecie więcej bulić - droga wolna.

    pokaż komentarz
    Joz
  • l_l -4  

    Wiesz, to działa w dwie strony.

    Masz firmę, sprzedajesz również do EU.
    Nagle złotówka się umacnia, euro leci na pysk do poziomu 3.10zł.
    Co robisz? Podwyższasz twoim odbiorcom ceny, oni mają cie w dupie i mówią pa-pa.

    Euro nagle w ciągu 1,5miesiąca gwałtownie zyskuje na wartości, szukasz zagranicznych kontrahentów, obniżasz ceny i co? jajco, wszyscy mają cie w dupie - bankrutujesz.

    pokaż komentarz
    l_l
  • plit -2  

    Nie wysilaj się tak bo Ci te jajco pęknie.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Forward_(ekonomia)
    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=opcja+walutowa

    pokaż komentarz
    plit
  • Grzybek +18  

    Poczytajcie co się stało jak Argentyna połączyła peso z dolarem. Globalizm takie słabe państwa jak Polska może tylko zeżreć i wysrać.

    pokaż komentarz
    Grzybek
  • mir67 +2  

    nie trzeba daleko szukać
    Bałtowie powiązali na sztywno swoje waluty z euro i maja teraz kolaps na całego

    pokaż komentarz
    mir67
  • sopot +7  

    To proponuje likwidację tych polityków bez procesu, NKWD - UB style.

    pokaż komentarz
    sopot
  • flooder +6  

    Trzeba nie lada geniuszu, żeby wprowadzać Euro, kiedy złotówka w końcu i dopiero zarazem zaczyna się umacniać, ciekawe dlaczego im tak zależy...

    pokaż komentarz
    flooder
  • Insomnia +4  

    Definitywnie to spisek elit dążących do wprowadzenia komunizmu w Europie. Mam na to nawet niezbite dowody, ale nie chce mi się ich teraz wam przedstawiać, kiedyś to zrobię jak będzie mi się nudzić.

    pokaż komentarz
    Insomnia
  • JaFranek 0  

    Spiesza się bo wiedza że słaby kurs zł jest wynikiem ataku na naszą walutę w który były zamieszane doże banki zachodnie (było o tym również na wykopie). Niedługo wszystko wróci do normy i już nie będą mieli dobrych argumentów aby wprowadzić euro.

    Poza tym dobrze mówi Jarek K. Zarabiamy w zł i płacimy w zł. Jak dla mnie niski kurs zł jest niewyczuwalny. Za to wyczuwalne jest powiększenie się portfela polaków zarabiających za granicą no i dla importu chyba sytuacja nie była najgorsza dzięki obniżeniu wartości zł. Więc nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.

    pokaż komentarz
    JaFranek
  • breeder +24  

    "My, wchodząc do Unii Europejskiej, zgodziliśmy się przyjąć euro."

    Ktoś się, prócz tego pana, zgadzał jednocześnie na przyjęcie euro?

    pokaż komentarz
    breeder
  • mir67 +4  

    dokładnie w jaki sposób ktokolwiek mógł podpisać jakakolwiek umowę międzynarodową która w jakimkolwiek swym punkcie była i jest niezgodna za prawem podstawowym RP.

    to nadaje sie pod trybunał stanu.

    pokaż komentarz
    mir67
  • Gibi +2  

    ja

    pokaż komentarz
    Gibi
  • kapitan_mick -4  

    @breeder:
    W referendum padło pytanie 'czy zgadzasz się na przystąpienie Polski do UE'. To pytanie zawieralo w sobie m.in. pytanie o wprowadzenie euro, czy przekazanie części kompetencji przynależnych RP. Jeżeli brałeś udział w głosowaniu powinieneś to wiedzieć.

    pokaż komentarz
    kapitan_mick
  • mir67 +9  

    kolejna manipulacja sprzedajnych zależnych mediów
    które wciąż starają sie na wmówić na wszelkie sposoby nieuchronność likwidacji naszej waluty.

    pokaż komentarz
    mir67
  • Knopers +18  

    Sk$$!ysyństwo!
    Tusk nie dość, że nic pożytecznego nie zrobił to sprzedaje Nasz kraj za judaszowe srebniki.
    Pakiet klimatyczny, euro..Ani tego ani tego nie musieliśmy/musimy przyjmować(Szwecja znalazła sposób aby nie przyjąć euro).

    pokaż komentarz
    Knopers
  • Krfk +14  

    Euro - sreuro. Dziękuję za uwagę.

    pokaż komentarz
    Krfk
  • falth -7  

    srykop pozdrawia

    pokaż komentarz
    falth
  • kroczu +5  

    Oczywiście, bez namysłu i bez wahania przyjmijmy euro i oddajmy Niemcom władze nad polską polityką pieniężną, tylko w razie czego nie widzę wśród naszej "elity rządzącej" kogoś, kto mógłby robić za Jagięłłę pod Grunwaldem, aby to odwrócić, gdy ta cała unia zapadnie się pod ciężarem nadmiaru urzędasów i durnych przepisów :P

    pokaż komentarz
    kroczu
  • Helikon +2  

    Bzdura - jak zwykle prymitywna zagrywa PR-owa PO - coś w sam raz dla przygłupów.

    Wprowadzenie euro bez zmiany Konstytucji jest bezprawiem, bo złotówka jest wpisana do nie jako obowiązująca waluta.

    Ale Tuszczochy, będą mogły p...lić, że "chcieliśmy, no ale sami widzicie.. nie dają nam"

    pokaż komentarz
    Helikon
  • falth -6  

    nie ma to jak pozjadać wszystkie rozumy i uważać się za najlepszego, co nie? :)

    pokaż komentarz
    falth
  • Helikon +1  

    Wystarczy wiedzieć, że "złoty" figuruje w Konstytucji, by mieć do całej tej bzdury odpowiedni stosunek.

    pokaż komentarz
    Helikon
  • falth -4  

    wybacz, ale z określeniami typu: "Tuszczochy", "p...lić", "przygłupów" nie wyglądasz mi na człowieka zdystansowanego, pewnego swojej wiedzy lub osobę która chciała pochwalić się swoją widzą, ale właśnie takiego p...

    pokaż komentarz
    falth
  • Helikon +5  

    A kto powiedział, że jestem zdystansowany.

    Jak mogę zachować spokój i dystans, gdy miliony palantów, od których niestety zależę, bo stanowią większość elektoratu, dają sie nabierać jak dzieci cwaniaczkom, którzy oprócz kasy i władzy mają wszystko gdzieś.

    pokaż komentarz
    Helikon
  • vaultboy -1  

    Gdzie konkretnie w konstytucji masz napisane że walutą jest złoty?
    Ustawa o NBP: http://www.nbp.pl/Home.aspx?f=aktyprawne/ustawa.html

    Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o Narodowym Banku Polskim
    (Dz.U. z 2005 r. Nr 1, poz. 2) - plik PDF; (206KB)
    Nowelizacje z roku 2005:

    * Dz.U. Nr 167, poz. 1398,

    Nowelizacje z roku 2006:

    * Dz.U. Nr 157, poz. 1119,

    Nowelizacje z roku 2007:

    * Dz.U. Nr 25, poz. 162,
    * Dz.U. Nr 61, poz. 410,

    Nowelizacje z roku 2008:

    * Dz.U. Nr 209, poz. 1315,
    * Dz.U. Nr 209, poz. 1317,

    Rozdział 5
    Emisja znaków pieniężnych
    Art. 31. Znakami pieniężnymi Rzeczypospolitej Polskiej są banknoty i monety
    opiewające na złote i grosze.

    Co prawda tu też nie jest konkretnie napisane że złoty jest walutą. Nie znam się na tym ale w artykule który wykopałem są przedstawione informacje od konstytucjonalistów (prawników) niech oni się tym zajmą. A teraz wy się przyznajcie jakie macie doświadczenie w tym zakresie, jakie wykształcenie. No, słucham?

    pokaż komentarz
    vaultboy
  • leziw +4  

    Ja w kwestii wystepowania czy nie zlotowki w konstytucji.
    Otoz problem zmiany konstytucji nie dotyczy zmiany zlotowka - euro, bo ustawa zasadnicza nie okresla waluty obowiazujacej w polsce, tylko banku centralnego jakim jest NBP.
    Euro musi byc "kontrolowane" przez europejski bank centralny co oznacza ze bez zmiany konstytucji sie NIE OBEJDZIE.
    Jestem tego pewien, bylo na wykladach z prawa finansowego i prawa konstytucyjnego oraz wtlaczano nam to glow na cwiczeniach z tychze :)
    Pozdrawiam

    pokaż komentarz
    leziw
  • vaultboy 0  

    Masz rację leziw ale NBP po ew. wejściu Polski do strefy euro nie przestanie istnieć:
    Według zapisu artykułu 245a Traktatu Lizbońskiego (co prawda jeszcze nie podpisany do końca): „Europejski Bank Centralny i krajowe banki centralne stanowią Europejski System Banków Centralnych (ESBC). Europejski Bank Centralny i krajowe banki centralne państw członkowskich, których walutą jest euro, tworzące Eurosystem, prowadzą politykę pieniężną Unii.

    pokaż komentarz
    vaultboy
  • feuerfest +1  

    Jestem za wprowadzeniem Euro, bo niestabilna złotówka mi miesza w domowym budżecie.

    Ale przepraszam, prawo unijne ponad konstytucją? To mamy jeszcze niepodległy kraj czy znowu coś sp$$#$!!iliśmy?

    pokaż komentarz
    feuerfest
  • mrpyo -1  

    Ty tracisz, ktoś zyskuje. A w sumie wychodzi na zero.

    pokaż komentarz
    mrpyo
  • Krzyzowiec +2  

    Na razie jesteśmy jeszcze niepodlegli ale nasz (nie)rząd już na tym pracuje.

    pokaż komentarz
    Krzyzowiec
  • Daozi +1  

    Przepraszam - nie "śmy" tylko "ście" - powinno być "sp!#%$$$iliście" - ja nie jestem politykiem.
    A swoją droga fajnie - ludzie (może z 70% społeczeństwa) nie chcą Euro - rząd (jakieś 0,01% społeczeństwa) chce. Efekt - mamy Euro. Politycy zarabiają tyle ile zarabiają - 99.9% społeczeństwa nie chce tego, 0.01% chce - politycy zarabiają ile chcą, itd. itp.
    Rozumiecie dlaczego Korwin Mikke używa słowa d***kracja na system panujący w Polsce? :)

    pokaż komentarz
    Daozi
  • smietnik +1  

    a skąd masz te procenty jeśli można zapytać?

    pokaż komentarz
    smietnik
  • vincent__vega +1  

    Nie jestem ślepym fanem euro, ale jedno trzeba przyznać - kraje, które weszły do strefy euro krótkoterminowo na tym zyskały. Tego prawie nikt z szanownych wykopowiczy nie wspomina...

    Chcemy czy nie chcemu euro - jak jeśli zostaniemy odizolowani od światowych inwestycji to tak dynamicznie też się rozwijać nie będziemy, o tym każdy chyba zapomina...

    pokaż komentarz
    vincent__vega
  • piecpieca -3  

    masz rację - szajcaria żywym dowodem

    pokaż komentarz
    piecpieca
  • Krzyzowiec +1  

    "Krótkoterminowo" jest tu słowem kluczem.

    pokaż komentarz
    Krzyzowiec
  • RomanX +4  

    Szwajcaria jest krajem neutralnym, Polska nie.

    pokaż komentarz
    RomanX
  • aqua +7  

    Chcesz powiedzieć, że wszystkie kraje na świecie, które euro nie mają, są od światowych inwestycji odcięte? Powiedziałbym, że jest odwrotnie - inwestycje uciekają z europy do Brazylii, Chin, Indii, Dubaju... Dla inwestora waluta ma drugorzędne znaczenie - ważne są podatki, koszty pracy itp, a te w eurokołchozie rosną zamiast maleć.

    pokaż komentarz
    aqua
  • passos 0  

    #aqua
    Tak się składa, że pracuje w firmie, która dużo eksportuje do Niemiec, Francji, Austrii itd. i jest z niemieckim kapitałem. Nie zdajesz sobie sprawy (i chyba nikt na wykopie) ile problemów sprawiają różnice kursowe, konieczności przeliczania walut, księgowanie transakcji EUR i PLN. Nie zdajesz sobie sprawy jak świetnie na tym zarabiają banki i wszelkiego rodzaju doradcy, specjaliści, rewidenci itd.
    Dla inwestora równie ważne co koszty pracy i potencjalny rynek zbytu jest stabilność kursowa. Przy wahaniach PLN/EUR takich jak ostatnio koszty pracy spadły znacząco ale wzrosły koszty zakupów materiałów w strefie EUR. Przy spodziewanym umocnieniu PLN - znow jazda w drugą strone.
    A byłoby tak łatwo mając euro.

    pokaż komentarz
    passos
  • coldfusion -2  

    http://www.dailymotion.pl/related/x8bb7m/video/x8njeo_dr-rath-kartel-farmaceutyczny_news

    pokaż komentarz
    coldfusion
  • westsiderr +32  

    Już w którejś z rzędu, Twojej wypowiedzi doszukuję się ironii, ale jest coraz mniej śmieszna.

    pokaż komentarz
    westsiderr
  • Krzyzowiec +2  

    Najprawdopodobniej dzieje się tak boi i rzeczywistość staje się coraz bardziej ponura.

    pokaż komentarz
    Krzyzowiec
  • aqua +27  

    Jakby banda głupców biegła w stronę przepaści, to też byś się martwił, że ich nie wyprzedziłeś? Po co się tak śpieszyć? Poczekajmy ze dwa lata, zobaczymy gdzie wtedy będzie Słowacja a gdzie Polska. Na razie to Polska ma jedną z najbardziej odpornych na kryzys gospodarek w EU a kraje, które wprowadziły euro cierpią na recesję. A jeśli to nie zasługa złotówki (bo może paść taki argument), to skąd jednoczesna wiara w cudowne właściwości euro?

    pokaż komentarz
    aqua
  • aqua +16  

    Węgry mają kryzys, bo od kilku lat rządzi tam komunista (obecnie "eurosocjalista") i skrajny d!%$! Gyurcsány i to on doprowadził kraj na skraj ruiny. Nie widzę powodu, żeby oddawać klice tylko nieco lepszej od niego władzę nad polską walutą.

    pokaż komentarz
    aqua
  • falth -9  

    @aqua, ale gdzie jest konsekwencja? musisz przyznać że Twoje porównanie jest bezsensowne, bo kryzys to sprawa globalna i nie dotyczy tylko strefy euro! więc przestań demonizować :)

    pokaż komentarz
    falth
  • mrpyo -1  

    Hah, komuchy po raz kolejny wprost mówią gdzie mają prawo...
    Ja tylko się dziwie jak większość może głosować na ludzi w twarz mówiących o swojej niemoralności? Większość jest niemoralna, czy po prostu głupia?

    pokaż komentarz
    mrpyo
  • garrett -5  

    choćby skorwnisynom żyłka pękła...wejście do strefy Euro mamy wpisane w traktacie, Wiec- chcemy czy nie chcemy, wejdziemy. Oczywiście, dzieci-neo po wyjściu z Tibii nagle znalazły nowe gooru w muszce... Ale,jak mawiał Szwejk, gdyby wszyscy na tym świecie byli mądrzy, tobyśmy ze szczętem zgłupieli

    pokaż komentarz
    garrett
  • rafik123 +3  

    na pewno jest obowiązek posiadania waluty euro przez wszystkie kraje członkowskie?
    Bo kilka nie skorzystało z tej opcji, a w UE są.

    pokaż komentarz
    rafik123
  • lateralus 0  

    Doświadczenie pokazuje, że kiedy Donek i jego ekipa bierze się za coś, raczej nic dobrego z tego nie wyniknie.

    pokaż komentarz
    lateralus
  • toxica 0  

    Chcieć wprowadzić to oni sobie mogą, PRowe pieprzenie.
    Dopóki nie spełnimy ścisłych 5 kryteriów konwergencji, rząd może sobie wprowadzać ale tylko PRowe wieści do gazet do usranej śmierci. A jak na razie mamy całkiem daleko do tych warunków.

    pokaż komentarz
    toxica
  • Machabeusz 0  

    MANE, TEKEL, FARES. Co jeszcze sprzedamy za "dotacje"?! Jak tu nie kochać UE skoro nad każdym odnowionym chodnikiem jest ogromna tablica, że te kilka kafelków zostało odnowionych z funduszy UE. Czemu Polacy są tacy ślepi?!

    pokaż komentarz
    Machabeusz
  • kolargol 0  

    Gdyby tak politycy tak dążący dzisiaj do wprowadzenia euro tak samo dążyli do uproszczenia podatków i zmniejszenia obciążeń fiskalnych to żylibyśmy w pięknym kraju.
    Chociaż jak tak się zastanowić to o naprawianiu państwa w tych dziedzinach trąbią od lat a nic się nie dzieje, może z euro też grają pod publikę?

    pokaż komentarz
    kolargol
pokaż 

Wykopali i zakopali (210 / 2)