Komentarze (16)

  • nicon +10  

    Do tego jeszcze zderzak Łągiewki i budujemy polski super-car.

    pokaż komentarz
    nicon
  • NoOne3 +7  

    @nicon: Musiałby mieć też "turbinkę Kowalskiego", tylko trzeba by ją przystosować do mieszania margaryny. No i obowiązkowy magnetyzer układający atomy wzdłuż.

    pokaż komentarz
    NoOne3
  • piastun 0  

    @NoOne3: + generator HHO i araby padają jak muchy

    pokaż komentarz
    piastun
  • dzikiknur 0  

    @NoOne3: Zaprzągłbym do tego jeszcze parę wynalazków ze świata audiofili- np złocone przewody kierunkowskazów- pozwalają im palić się lepiej i wydajniej.

    pokaż komentarz
    dzikiknur
  • Reklamy Google

  • uosiu via Android 0  

    @shneider: kilkanaście tysięcy obrotów...
    Jakby się kręcił tak jak silnik samochodowy to miałby 100-150 koni z litra i bardziej zbalansowane proporcje momentu do mocy.

    pokaż komentarz
    uosiu
  • solo_ta +4  

    Artykuł ma niestety wszystkie znamiona ściemy typu zderzak Łągiewki czy turbinka Kowalskiego. Brak konkretnych danych, wyimaginowane problemy i sprzeczne dane.
    Czemu nie da się badać tego modelu? Nie wiadomo nawet ile paliwa pali na 1h? Zegarka i menzurki z podziałką na Polibudzie nie mają?
    Czemu nie wiadomo jaką to ma moc? Po co budować hamownie skoro można podpiąć do jakiejś istniejącej? Albo można zbudować i od biedy podpiąć prądnicę z watomierzem. Prądem wzbudzenia można regulować moment hamujący. Byle mgr inż jest wstanie zbudować taki układ i podać jakieś sensowne dane, wykresy etc. To nie kosztuje "sporo pieniędzy". To niezły temat na prace magisterską "Stanowisko do badania mocy silnika spalinowego". Potrzeba: 2 studentów, stara prądnica, PC z kartą przetworników, amperomierz, woltomierz. Voila..

    Niespójności:

    Przy takich silnikach nie ma potrzeby stosowania skrzynki biegów. Wystarczy prosta przekładnia planetarna do redukcji prędkości obrotowej oraz dwa generatory, zapewniające płynny odbiór mocy.[...] Mały silnik i nieduża skrzynka biegów daje znacznie więcej miejsca
    To w końcu ta skrzynka nie jest potrzebna czy jest mała? Po co przekładnia planetarna do redukcji obrotów? Czemu aż 2 generatory? Jeden nie wystarczy?

    Cały ten artykuł jest na poziomie Faktu i nie trzyma się kupy.

    pokaż komentarz
    solo_ta
  • robo81 -1  

    @solo_ta: Tak tylko teraz Łągiewka ma problemy z Angolami bo mu pomysł ukradli

    pokaż komentarz
    robo81
  • bartekgej +1  

    @robo81: znaczy anglicy też sprzedają sciemie z zderzakiem Łagiewki ?

    pokaż komentarz
    bartekgej
  • E........n +2  

    Coś mi się wydaje że z mechaniki już wszystko raczej zostało odkryte, bo to relatywnie najprostsze rzeczy, w związku z czym takie giganty jak MB Porsche Ferrari GM czy inne firmy z kosmicznym zapleczem inżynieryjnym już przebadało wszelkie możliwe kombinacje.
    Co jednak nie znaczy że ten silnik jest gorszy, jest na ropę a to może się nie do końca podobać i opłacać pod względem bardzo szerokiego zastosowania zamiast klasycznej wachy która jest droższa.

    pokaż komentarz
    E........n
  • bolb +1  

    @EmmetBrown: To jest nauka. Wydaje się, że wszystko jest odkryte, żyjemy z tym przeświadczeniem. Może nawet wpadamy na pomysły rewolucyjne, ale po chwili dochodzimy do wniosku, że to już ktoś wymyślił - to nie może się sprawdzić - zapominamy. Wynalazki są na każdym kroku możliwe do zrealizowania.

    pokaż komentarz
    bolb
  • tezetzetlipoca +2  

    Na olej? Na margaryne? Nie przejdzie. Obnizy wplywy do syndykatu z akcyzy paliwowej. Nie da rady. Ponoc silnik na wodor tez istnieje.

    pokaż komentarz
    tezetzetlipoca
  • M4rcinS +1  

    Niedawno wpadł na pomysł zbudowania silnika, który łączyłby zalety silników dwusuwowych i czterosuwowych, unikając równocześnie wad obu konstrukcji.

    To może niech zrobi ślinik trójsuwowy. Model pośredni między dwusuwowymi i czterosuwowymi, pewnie nie będzie miał ich wad, ale połączy ich zalety.

    pokaż komentarz
    M4rcinS
  • degename 0  

    Silniki dwusuwowe o takiej konstrukcji miały dobrą sprawność, sporą moc, mogły być silnikami turbodoładowanymi ale nie zyskały na popularności przez swoje wymiary i skomplikowanie całego układu a to są cechy za które były cenione.

    Tutaj rozrządem jest tłok od silnika 4T który ma odebrać część energii ponieważ jest połączony z drugim tłokiem.

    Nie wygląda to rewolucyjnie, zobaczymy co pokaże czas.

    pokaż komentarz
    degename
  • fobi 0  

    @degename: To co jest dla Ciebie rewolucyjne? Zastąpienie całego rozrządu drugim układem pracującym w innym trybie pracy + zmienna pojemność silnika. Serio, zero rewolucji.

    pokaż komentarz
    fobi
  • degename 0  

    @fobi: Póki co drugi wał korbowy jest połączony na sztywno więc o zmiennej pojemności silnika nie można mówić. W artykule nie ma nic na temat napełniania cylindrów a to jest najbardziej interesująca mnie część. Na razie mają prototyp silnika który nie działa jak powinien - inaczej mogliby przeprowadzać na nim badania i eksperymenty.

    Silnik o przeciwbieżnych tłokach powstał dawno, wystarczyło by wtedy zmienić przełożenie obu wałów korbowych na 1:2 jednak z jakiegoś powodu tego nie zrobiono.

    pokaż komentarz
    degename
Otomoto.pl