Jak wygląda płatna pomoc techniczna w Orange
Ponieważ nie zamierzam płacić ani złotówki Orange za rozwiązywanie problemów istniejących po ich stronie postanowiłem skorzystać z ich nowej super usługi VideoCall. Oto moja tekstowa rozmowa z konsultantką Orange:
Doradca: Witaj w Orange! W czym mogę pomóc?
Ty: witam, poprzednia rozmowa została przerwana
Ty: Doradca: Witaj w Orange! W czym mogę pomóc?
Doradca: �
Tutaj wkleiłem poprzedni chat, który został przerwany:
Ty: Witam
Ty: mam problem z mobilnym internetem orange free na kartę
Ty: wygląda na to, że blokowana jest tam usługa Google Play
Doradca: popro
szę o nr telefonu i kod puk
Doradca:
Ty: nie znam puk
Doradca: rok aktywacji
Ty: 555 555 555
Doradca: ostatnia kwota doładowania i data doładowania ?
Ty: X zł
Doradca: a Pamięta Pan moż
e w którym roku była aktywacja?
Ty: dd-mm-rrrr
Ty: to jest
data doładowani a
Ty: w każdym razie nie sądze aby problem był związany akurat moim numerem telefonu
Doradca: a w jakim telefonie albo modemie korzysta Pan z internetu?
Ty: od kilku miesięcy nie mam dostępu do tego sklepu z poziomu aplikacji z Android a
Ty: sprawdzałem to na 3 telefonach oraz na karcie innego operator a
Ty: w każdym przypadku gdy nie był to internet orange free na kartę usługa działa bez problemu
Ty: testowałem na Google Nexus 4 oraz Samsung Galaxy S2
Tutaj dalsza rozmowa
Ty: halo?
Doradca: Czy może Pan połączyć się z internetem?
Ty: nie mam problemu ze stronami www i innymi aplikacjami
Ty: problem dotyczy wyłącznie aplikacji Google Play
Doradca: Kwestia tylko dostępności do e-sklepu?
Ty: problem nie występuje w przypadku innych operatorów
Ty: tak
Ty: problem istnieje od kilku m-cy
Ty: wczoraj jakimś cudem działało
Ty: dzisiaj nadal nie mogę niczego instalować
Doradca: Proszę sprawdzić: Ustawienia - konta i synchronizacja - dodaj konto.
Ty: z moimi ustawieniami jest wszystko ok
Doradca: W sytuacji, w której połączenie z internetem jest prawidłowe, a brak jest dostępu tylko do sklepu to kwestia jest tylko konta.
Ty: proszę już nei wertować instrukcji tylko przekazać problem "technikom" aby sprawdzili problem w sieci Orange, a szczególnie dla oferty Orange Free na kartę, która rządzi się swoimi prawami (np. kompresja obrazków)
Ty: jest to albo problem routingu albo celowego blokowania tej usługi!
Ty: ja ze swojej strony wszystko sprawdziłem
Doradca: W którym momencie dodał Pan konto do usługi Gmail w swoim telefonie?
Doradca: W momencie użytkowania telefonu, czy w momencie pierwszego uruchomienia?
Ty: mam je od początku korzystania z oferty
Ty: kiedyś sklep działał
Doradca: W takim razie proszę spróbować usunąć konto, a następnie dodać ponownie. Jeśli to nie pomoże - przywrócić ustawienia fabryczne telefonu, a następnie dodać konto.
Doradca: Jeśli ma Pan dostęp do Internetu - od strony usług wszystko działa poprawnie.
Ty: jakie to ma znaczenie? w domu na UPC mi wszystko działa! Problem istnieje tylko na tej karcie Orange!
Ty: Widocznie wszystko nie działa
Ty: Są też takie kwestie jak routing, Wasze proxy itp., które wpływają na działanie sieci
Doradca: Jest to związane z ustawieniami telefonu.
Doradca: Nie ma Pan problemów z działaniem sieci, tylko z dostępem do aplikacji w telefonie.
To dlaczego na karcie Plusa jest ok?
Ty: Dlaczego w UPC na wifi też jest ok?
Doradca: Jeśli wcześniej nie zauważył Pan problemów z dostępem do usługi - tak jak pisałam powyżej, proszę o przywrócenie ustawień fabrycznych w telefonie.
Ty: W międzyczasie zmieniłem telefon
Doradca: Dla pewności - może Pan sprawdzić kartę SIM w salonie Orange na specjalnym testerze.
Ty: i zarówno na poprzednim HTC Desire S
Ty: jak i od początku na tym nowym Nexus 4 usługa nie działa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ty: pisałem też, że na Galaxy S2 też nie działa
Doradca: Jeśli podejrzenia Pan problem z kartą SIM - tak jak napisałam, proszę o sprawdzenie karty w salonie Orange.
Ty: co ma karta SIM do usługi Google Play w przypadku gdy dostęp do internetu "działa"?
Ty: Czy mogę rozmawiać z kimś bardziej kompetentnym?
Doradca: Na daną chwilę udzieliłam Panu wszystkich informacji dotyczących możliwych rozwiązań.
Doradca: Po zastosowaniu się do powyższych kroków - na pewno nie będzie problemu z działaniem usługi,
Doradca: Czy mogę w czymś jeszcze pomóc?
Ty: W takim razie widzę, że możliwości Orange są żadne
Ty: W takim razie raczej nie
Podsumowując sprawa nie została rozwiązana. Po chatcie wypełniłem ankietę gdzie stwierdzono, że usługa VideoCall będzie wkrótce płatna! Za co mam płacić? Za to, że ktoś niekompetentny przechodzi ze mną kolejne punkty instrukcji? Takie praktyki powinny być zabronione! Niedługo (a może już?) dojdzie do sytuacji gdy operator będzie celowo coś psuł aby klient do niego dzwonił po "pomoc".
Komentarze (17)
najlepsze
HTH.
Jednak odniosę się do powyższego scenariusza bo
Oni mają przed nosem scenariusz rozmowy i muszą zaklikać w schemacie wykonanie pewnych czynności by zobaczyć co jest dalej.
Sam to kiedyś przeżyłem i odpowiadałem potem już tylko twierdząco na wszystkie pytania o reset, skasowanie i ponowne ustawienie oraz tym podobne. Dopiero jak przejdziesz te "zasieki"
Osobiście "uwielbiam" firmy na literę P: PKO, Plus, Poczta Polska, PZU, PKP
Plus przenosił mi numer z Heyah 5 miesięcy klik
Jak napisałem do UKE - zrobili to w 2 dni.
Tobie też radzę arogancję i niekompetencję raportować do UKE.