@who_cares2: Na tych filmikach widać właśnie, że to ich straaaaaaaszna prędkość, a nie nieustępowanie pierwszeństwa przez kierowców samochodów, powoduje wypadki. Dzięki za wnikliwą analizę.
@jeebzdzidy: Uważasz, że przepisy wiążą się tylko z prędkością? Policz ile razy wyprzedzali z prawej strony i ile razy to było zgodne z przepisami. To samo z wyprzedzaniem na skrzyżowaniach. Myślę, że błędów znajdzie się więcej.
W większości przypadków motocykliści myślą, że są nieśmiertelni:
- bardzo szybkie przejazdy przez skrzyżowania. Mając samochód (bardziej stabilny podczas hamowania), wolę wolniej przejechać, bo a nuż jakiś zagapiony przejedzie na czerwonym, albo jakiś przechodzień wyskoczy mi na pasach
- slalomy między samochodami (wtedy nie dziwię się, że ktoś zmieniając pas ruchu nie zauważy motocyklisty, bo był akurat bardziej na lewo od samochodu, a my zmieniamy pas na prawy i nie widać go
@Pan_zycia_i_smierci: Nie ma co moralizować, bo każdy kto jeździ trochę więcej jakimkolwiek pojazdem i ma trochę oleju w głowie to dostrzeże błędy po stronie zarówno motocyklistów(chociaż sporo skuterkowców w filmiku) jak i po stronie samochodów. Pozostaje każdemu życzyć tylko szczęścia na drodze i w razie ewentualnego zagrożenia to udanego położenia maszyny. Sam jak sobie przemyśle chociażby tegoroczny sezon to myślę, że kilka razy mogło się to gorzej skończyć i nie zawsze
@Yokozuna: sam jestem motocyklistą i przyznam, że to co robią niektórzy, to jest proszenie się o wypadek :) Nietrzymanie odpowiedniego dystansu, jazda w ogóle poza pasem ruchu - pobocza itd., i w ogóle bardzo często prędkość - jak motocykl jedzie 150 km/h to ktoś wyjeżdżając z podporządkowanej nie ma szansy go zauważyć. A motocyklista nie ma żadnej szansy wyhamować. Ja samemu mam już różne doświadczenia z jazdy po mieście - generalnie
@graf_zero: Może uczyć też fizyki: motocyklista po uderzeniu w nieruchomą przeszkodę przeleciał 40 metrów w powietrzu i przeszlifował 10m asfaltu. Oszacuj siłę tarcia i ile zap$@$?#@ał.
Jeden z wniosków, to taki żeby motocyklem nie jeździć nigdy przy prawej krawędzi jezdni, bo skręcający w boczne uliczki / stacje benzynowe /etc nigdy nie patrzą czy coś z prawej jedzie, skoro z tej strony jedynie krawężnika mogą się spodziewać.
Drugi to taki, że jednak latanie nawet 100 w mieście pojazdem, który w lusterku widać dopiero na 20 metrów od ciebie to jednak jest proszenie się o wypadek. To samo 100 na
Nie jeżdżę na motorze to nie będę moralizował, ale mam kilku znajomych którzy jeżdżą i każdy z nich już tarł dupą po asfalcie i jak sami przyznają tak nie do końca z czyjejś winy. Dlatego, że zawsze mają prędkość niedostosowaną do tego jaką powinni mieć. Pretensje niby ma jeden z drugim, że musiał motor położyć, bo mu babka gwałtownie zahamowała, ale to, że jej siedział na dupie i cisnął ile się da
@thisismaddnes: Jeżdżąc na motocyklu trzeba mieć 10 razy więcej wyobraźni niż samochodem. Niestety bardzo często tego brakuje. Na motocyklu wystarczy brak koncentracji przez kilka sekund i już masz problem. Widać tu na filmiku wiele przypadków kiedy motocyklista nie ponosi winy, ba nawet miał pełne prawo jechać (np miał zielone a ktoś na nim wymusza pierwszeństwo), ale w większości wypadków motocykliście powinna się zapalić lampa że tutaj coś nie gra i trzeba
@UmCykCyk: Zgadzam się. I jeszcze dodam co do tej euforii przy jeździe, że 2 znajomych (i to po za motocyklami poważni, odpowiedzialni goście na co dzień) mówią, że wiedzą, że zginą niebawem na tych motorach, ale no nie mogą się powstrzymać i muszą zap$?%@%%ać i ryzykować. I to nie jeżdżą na ścigach, czy coś w ten deseń tylko na cruiserach, chopperach i wydawało mi się zawsze, że tam to klimat największy
Mam wrażenie, że skutery chyba nie posiadają czegoś takiego jak hamulce. Na filmach widać, że ich kierowcy widzą zagrożenie, ale ich mopliki dalej poruszają się z taką samą prędkością...
@Volter: To są często jakieś chińskie badziewne skuterki z marketu. One naprawdę nie grzeszą hamulcami. Inna sprawa że na takich skuterach jedżą często ludzie kompletnie nieprzygotowani, bez wyrobionych odruchów, którzy w momencie zagrożenia głupieją i nie potrafią sensownie zareagować. Blokada psychiczna przed nagłym skrętem czy hamowaniem, brak refleksu i znikome umiejętności. Potem tak jest że gościu centralnie bez hamowania ładuje się np w bok tira. Po prostu wszystko co jest w
Inna sprawa że na takich skuterach jedżą często ludzie kompletnie nieprzygotowani, bez wyrobionych odruchów, którzy w momencie zagrożenia głupieją i nie potrafią sensownie zareagować.
@UmCykCyk: Lub jak miałem wrażenie oglądając niektórych w tym filmiku - po prostu naj??$ni ;)
Komentarze (135)
najlepsze
I prawa fizyki. Nie moge patrzec jak niektorzy zap$@#!@#aja bez wyobrazni :(
- bardzo szybkie przejazdy przez skrzyżowania. Mając samochód (bardziej stabilny podczas hamowania), wolę wolniej przejechać, bo a nuż jakiś zagapiony przejedzie na czerwonym, albo jakiś przechodzień wyskoczy mi na pasach
- slalomy między samochodami (wtedy nie dziwię się, że ktoś zmieniając pas ruchu nie zauważy motocyklisty, bo był akurat bardziej na lewo od samochodu, a my zmieniamy pas na prawy i nie widać go
Drugi to taki, że jednak latanie nawet 100 w mieście pojazdem, który w lusterku widać dopiero na 20 metrów od ciebie to jednak jest proszenie się o wypadek. To samo 100 na
@UmCykCyk: Lub jak miałem wrażenie oglądając niektórych w tym filmiku - po prostu naj??$ni ;)