Religii w szkołach stanowcze "nie"

Mój ulubiony bloger chce zbierać podpisy popierające renegocjację konkordatu, tak aby nie uczono religii w szkołach. No więc wrzucam to na wykop ;p

Powiązane linki:
Kolejna notka w temacie z tego samego bloga, tym razem dodał autor
Wygląda na to, że pomysłodawca nie jest sam
A Pardon.pl już prorokuje rebelię, chyba przesadza...
Autor:
pytion , 282 dni temu
strona w języku http://lewysierpowy.blox.pl/2009/05/Renegocujmy...
Tagi:
polityka religia kościół konkordat polska lewysierpowy
  • kunajk

    [pokaż komentarz] +43 + - 03-05-2009

    Dać bony oświatowe + zlikwidować MEN = Każdy będzie mieć "darmową" szkołę, bez religii, lub z religią, do wyboru, do koloru.

  • seba22

    [pokaż komentarz] -89 + - 03-05-2009

    Co to za katolicki graj, że na świadectwie ma pisać religia, co oni mają ku##a oceniać, czy ktoś jest j!#anym mocherem ?

    Nie mogę tego zrozumieć, ** Bóg jest tylko jeden, ten w sercu... którego nie widział nigdy nikt...**

    Pamiętaj, nie bądź d#!@#, nie płaszcz się przed przedmiotami, módl się przez serce do prawdziwego Boga.

    Over and out...
    Wypowiedz ATEISTY ! czyli mnie, który jednak nie ma nic przeciwko by ludzie mieli tego swojego Boga w sercu... a nie w obecnej w formie pedała ubranego na czarno...
    Wymyślił jakiś d#!@#, ksiądz zamiast kochać kobietę i dawać przykład, dupczy dziedzi... to mocherom jest w porzadku, jak się tam w dupe zapinają... jak ich wnuczki są gwałcone, to wtedy jest w porządku... zamiast dać im posiadać normalne rodziny... niech dają przykład jak żyć w miłości...

  • paziu

    [pokaż komentarz] +64 + - 03-05-2009

    "Wypowiedz ATEISTY ! czyli mnie"

    Sadzac po tonie wypowiedzi, raczej krzyczacego antyklerykala.

  • seba22

    [pokaż komentarz] -68 + - 03-05-2009

    To wasza rasa z pod k!#%$a, nas ściska...

    Ja cie nie namawiam do odrzucenia religii, wiec jakim prawem ty zmuszasz mnie i moich rodaków do obrania twojego punktu widzenia ?

  • fman

    [pokaż komentarz] +29 + - 03-05-2009

    seba22: przynosisz wstyd ateistom. Dorośnij nieco.

    @kunajk: Dać bony oświatowe + zlikwidować MEN = Każdy będzie mieć "darmową" szkołę, bez religii, lub z religią, do wyboru, do koloru.
    Dobry pomysł, ale nawet i bez tego by się obeszło. Moim zdaniem teraz nawet nie jest tak bardzo źle, tylko złym pomysłem jest wliczanie oceny z religii do średniej.

  • ufamci

    [pokaż komentarz] -30 + - 03-05-2009

    zakopałem - mam tłumaczyć dlaczego ?

    popieram kunajka - mam tłumaczyć dlaczego ?

  • mosdef

    [pokaż komentarz] -26 + - 03-05-2009

    Wyrżnąć wszystkie batmany w pień, to moje hasło!:D

  • erudytka

    [pokaż komentarz] +32 + - 03-05-2009

    Drażni mnie już krzyk niektórych pseudoateistów, którzy mówią "nie" wszystkiemu co jest związane z kościołem i to jeszcze na dodatek w sposób wulgarny. Jak ktoś tu dobrze stwierdził przynosi wstyd tym prawdziwym ateistom (po przez słowo "prawdziwy" mam na myśli osoby, które potrafią konkretnie argumentować swoje poglądy). Ostatnio zauważyłam, że ateizm stał się rodzajem mody, a nie światopoglądu. Jak chce się coś wyznawać i w coś wierzyć lub nie wierzyć to przynajmniej trzeba się trochę wgłębić w dany temat. Teraz spytam się tym co krzyczą najgłośniej. Znacie Biblie na tyle, by przytoczyć swoje argumenty wiary czy też niewiary? Co tak naprawdę wiecie o religii? Bo dużo osób kurczowo trzyma się swoich poglądów, a tak naprawdę niewiele na ten temat wie. Ja wiem na tyle, żeby stwierdzić, że jestem ateistką, ale nie na tyle żeby podważać czyjeś poglądy i się bez sensu wykłócać krzycząc ciągle jaki to jest kościół zły i że Boga nie ma.
    A co do religii w szkole to każdy ma prawo wyboru czy chce chodzić czy nie, ale rzeczywiście lepiej gdyby nie było religii tylko etyka albo religioznawstwo.

  • hawker

    [pokaż komentarz] -4 + - 04-05-2009

    @erudytka
    masz całkowitą racje... można by zaśpiewać: "gdzie się podziali, Ci ateiści, orły, sokoły... itd"
    Bardzo chciałbym żeby wybór ludzi na temat wiary, był świadomy, a nie upozorowany przez media...

    Tak po za tym,
    uważam swoje poglądy za prawicowo-konserwatywno-nacjonalistyczne z el. liberalizmu (viva la UPR !)
    Aczkolwiek tego nie zakopie, to że nie zgadzam się z tym poglądowo nie znaczy że muszę to zrobić.

  • memmory47

    [pokaż komentarz] +15 + - 04-05-2009

    @eurydytko: Zgadzam się z Tobą jeśli chodzi o "modę na ateizm". Zgadzam się, że często wygląda to jak antyklerykalizm. Można to usprawiedliwić po części "monopolem" krk w Polsce.
    Nie zgadzam się tylko z Znacie Biblie na tyle, by przytoczyć swoje argumenty wiary czy też niewiary? - po co ja, jako ateista, mam opierać swoją niewiarę na świętej księdze, którejś z religii. Dlaczego nie np. Koran?
    Osobiście przeczytałem Biblię, ale nie uważam by było mi to jako ateiście potrzebne do życia.

    Osobiście odnoszę wrażenie, że Biblię czytają głównie ateiści i Świadkowie Jehowy. Znam może 6-7 katolików, którzy przeczytali ją choć raz.

  • @memmory47 Zgadzam się z Tobą. Ale nie uważasz, że zapoznając się z fundamentami jakiejś religii (podałam akurat jako przykład Biblię, bo na tym opiera się religia katolicka) jesteśmy bardziej świadomi tego w co nie wierzymy i lepiej się czujemy wiedząc skąd się biorą nasze wątpliwości? Bez sensu odrzucać coś o czym nie mamy zielonego pojęcia. Swoją niewiarę też trzeba poprzeć jakimiś argumentami.

  • @eurydytko: Osobiście nie mam potrzeby popierać dowodami swojej niewiary. Wychodzę z założenia, że to ktoś musi mi udowodnić istnienie boga a nie ja komuś jego nieistnienie. W innym przypadku musiałbym wierzyć w każdą ubzduraną sobie przez kogokolwiek rzecz i kolejno udowadniać absurd każdej z tych rzeczy.

    zapoznając się z fundamentami jakiejś religii (...) jesteśmy bardziej świadomi tego w co nie wierzymy i lepiej się czujemy wiedząc skąd się biorą nasze wątpliwości?
    Idąc tym tokiem myślenia i biorąc religie na poważnie musiałbym zapoznać się z fundamentami wszystkich religii. Inaczej nie miałbym pewności, że nie ma religii w którą mógłbym zwątpić.

    Osobiście by poznać krk nie zaczynałbym od Biblii - ale to już osobny temat.

  • AdaBe

    [pokaż komentarz] +4 + - 04-05-2009

    @erudytka, etc.
    Powiedzcie mi, proszę, kto to jest "pseudoateista", bo ostatnio coś często słyszę to określenie, a nie bardzo wiem, jak to ugryźć. Czy to ktoś, kto udaje, że nie wierzy w bozię?

  • raq195

    [pokaż komentarz] -5 + - 04-05-2009

    Czy wszyscy pominęli ten fragment:

    Ja wiem na tyle, żeby stwierdzić, że jestem ateistką, ale nie na tyle żeby podważać czyjeś poglądy i się bez sensu wykłócać krzycząc ciągle jaki to jest kościół zły i że Boga nie ma.

    Jeśli chcesz Katolika pozbawić wiary, to chyba nie będziesz mu przytaczał cytatów z "Kopciuszka", nie?

  • Domyślam się że określenie pseudoateista określa ludzi którzy podążają za modą na ateizm. W skrócie ich niewiara nie jest podyktowana tym że przeczytali pismo św. i nie zgadzają się z tym co tam jest napisane, tylko tym że będąc niewierzącym jest cool a zapytani o swoje poglądy nie potrafią powiedzieć dlaczego je wyznają.
    Niestety takich ludzi jest pełno. Patrząc na drugą stronę medalu, jest też pełno "pseudokatolików". Ludzi którzy nie przeczytali biblii, a swoją wiarę czerpią jedynie z tradycji, wychowania i coniedzielnej wizyty w kościele.
    Nie mam zamiaru się wypowiadać na temat takiego zachowania. nie chce potępiać nikogo, a to w co wierzy/nie wierzy dany człowiek jest jego osobistą decyzją.
    na temat czego będę się jednak wypowiadał to instytucja która wykorzystuje wiarę ludzi jako grunt w realizowaniu własnych korzyści materialnych i politycznych. Możecie mówić że jestem antyklerykał, i będziecie mieli rację. Ale nie możecie powiedzieć że kościół nie jest organizacją która posługując się źródłem wiary katolickiej, jakim jest biblia, wyłącznie dla własnych korzyści.

  • fman

    [pokaż komentarz] +1 + - 04-05-2009

    @raq195: a czemu miałbym pozbawiać kogoś wiary?

  • j!%ać upr, kolejna kryptosocjalistyczna partyjka, pachołki ZSRR!

  • raj (www)

    [pokaż komentarz] 0 + - 04-05-2009

    @przecietny_Polak: "Domyślam się że określenie pseudoateista określa ludzi którzy podążają za modą na ateizm. W skrócie ich niewiara nie jest podyktowana tym że przeczytali pismo św. i nie zgadzają się z tym co tam jest napisane, tylko tym że będąc niewierzącym jest cool a zapytani o swoje poglądy nie potrafią powiedzieć dlaczego je wyznają."
    A dlaczego uważasz, że ateista powinien swoją niewiarę w Boga oprzeć na przeczytaniu pisma świętego? Pismo świete jest podstawą wiary dla chrześcijanina, więc chrześcijanin powinien na jego podstawie uzasadniac swoja wiarę, ale dlaczego ateista na podstawie tekstu będącego uzasadnieniem wiary chrześcijańskiej ma uzasadniac swoją niewiarę? Przecież to jest nielogiczne... To tak jakby liberał uzasadniał swoje poglądy w oparciu o pisma Lenina...

  • chrupus

    [pokaż komentarz] +3 + - 04-05-2009

    Osobiście odnoszę wrażenie, że Biblię czytają głównie ateiści i Świadkowie Jehowy. Znam może 6-7 katolików, którzy przeczytali ją choć raz.

    Mam podobnie. Czasami wchodząc w towarzystwo 'trve katolików' odnoszę wrażenie, że wszyscy razem wzięci znają Biblię mniej niż ja - chociaż mogłoby się wydawać odwrotnie - za przeproszeniem po jakiego ^^^^ mam czytać książki beletrystyczno-fantastyczno-przygodowe, i jeszcze pamiętać z nich cytaty? jeżeli w ogóle ten typ mi nie odpowiada? Wolę coś popularnonaukowego.

  • @AdaBe A wiesz czym się różni kibic od pseudokibica? Tym samym co ateista od pseudoateisty.
    Z wikipedii: Słowem pseudokibic lub inaczej chuligan stadionowy określa się zazwyczaj agresywnych widzów, osoby, których "doping" polega na rzucaniu obraźliwych słów zarówno na zawodników jak i sędziów, głoszeniu rasistowskich haseł przede wszystkim na meczach piłkarskich, hokejowych oraz na meczach koszykówki. Przywiązanie takich osób do barw klubowych lub reprezentacyjnych graniczy z fanatyzmem, skutkiem czego dochodzi do walk między grupami (z wypadkami śmiertelnymi), a także gróźb i czynów (także zabójstw) wobec sportowców, którzy zawiedli oczekiwania.
    Myślę, że ta definicja świetnie tłumaczy różnicę między ateistą, a pseudoateistą (oczywiście nie dosłownie) i bardzo pasuje do określenia niektórych "ateistów".

  • hawker

    [pokaż komentarz] +2 + - 04-05-2009

    @waffenSS - dzięki twojej podstawnej krytyce internet staje się lepszym miejscem. Dziękujemy !

  • @raj, dziękuję za zauważenie niejasności. Masz rację, źle się wyraziłem. Chcąc sprecyzować posłużę się Twoim przykładem. Otóż nie chodziło mi o to by, jak piszesz, liberał uzasadniał swoje poglądy w oparciu o pisma Lenina, tylko o stwierdzenie iż ten sam liberał nie może w konstruktywny sposób wypowiadać się o pismach Lenina nie przeczytawszy ich wcześniej, prawda?
    Wyobrażasz sobie rozmowę o wierze (chrześcijańskiej - weźmy polskie warunki) prowadzoną przez ateistę i wierzącego, z których to żaden nie przeczytał biblii? Ja jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić. Oczywiście ze strony ateisty nie będzie to rozmowa na temat "dlaczego w ogóle nie wierzy" tylko "dlaczego nie wierzy w wiarę chrześcijańską"

  • mackone

    [pokaż komentarz] +1 + - 05-05-2009

    Spokojnie - nie będzie kościoła katolickiego w polsce za około 25 lat gdy dotrze już do nas zalew wyżu demograficznego muzułmanów.
    Wtedy marzeniem będzie by ksenofobiczne, rasistowskie bojówki radia co ma ryja nadal istniały , ale niestety... do tego czasu te babcie i dziadkowie już wymrą.

  • pgr

    [pokaż komentarz] -17 + - 03-05-2009

    Mimo, że pomysł słuszny, to jednak zakop za "lewicowy punkt widzenia". Uważam, że wsród inteligentnych i uczciwych ludzi nie ma miejsca na lewicowe poglądy.

  • pytion

    [pokaż komentarz] -1 + - 03-05-2009

    Przynajmniej szczerze :) Ja wykopałem to mimo tego lewicowego punktu widzenia ;p W końcu to mój ulubiony bloger ;)

  • kafarski

    [pokaż komentarz] +28 + - 03-05-2009

    Przekładając na prostszy język:
    Zgadzam się, ale zakopuję bo wszystkie "lewaki" to durnie i oszuści.
    Tak, bardzo inteligentne to i uczciwe.

  • kunajk

    [pokaż komentarz] -5 + - 03-05-2009

    zwykle lewacy nie są JEDNOCZEŚNIE durniami i oszustami. Jak lewak jest uczciwy, to ma wielkie serce i mały rozumek.
    Jak lewak jest sprytny, to jest nieuczciwy.

  • pgr

    [pokaż komentarz] -2 + - 03-05-2009

    @Kunajk dokładnie o to mi chodziło. A rozdział Kościoła od Państwa uważam za rzecz potrzebną i słuszną, z tym, że niekoniecznie pod czerwonym sztandarem.

  • DannyIG (www)

    [pokaż komentarz] +5 + - 03-05-2009

    @pgr
    Ja natomaist uwazam, ze nie jestes w pozycji, by mowic wszystkim, jakich pogladow nie maja inteligentni i uczciwi ludzie.

  • pgr

    [pokaż komentarz] -9 + - 03-05-2009

    Nikomu nic nie narzucam. Pisząc "uważam, że" przedstawiam własną, subiektywną opinię. Ale jak widać trochę racji mam, bo inteligencją się nie wykazałeś.

  • a ja jestem prawicowy ale...jestem ateistą.

  • pgr

    [pokaż komentarz] -14 + - 04-05-2009

    Nie wierzę w to co widzę! Tyle lewactwa na wykopie to jeszcze nie było...

  • @pgr: A rozdział Kościoła od Państwa uważam za rzecz potrzebną i słuszną, z tym, że niekoniecznie pod czerwonym sztandarem.
    Przerażające. Widocznie mnie jakoś dziwnie wychowano. Zawsze myślałem, że to cele i ideały są ważne a nie strona.
    A tyle lat się dziwiłem po kiego PO blokuje ustawę, która wyszła od PiS by wystawić podobną od siebie (i vice versa). Teraz już wiem - bo kolor jest naważniejszy

  • omega3

    [pokaż komentarz] +7 + - 04-05-2009

    @kafarski

    Zgadzam się, ale zakopuję bo wszystkie "lewaki" to durnie i oszuści.

    @kunajk
    zwykle lewacy nie są JEDNOCZEŚNIE durniami i oszustami. Jak lewak jest uczciwy, to ma wielkie serce i mały rozumek.
    Jak lewak jest sprytny, to jest nieuczciwy.


    A koledzy sądząc z odważnej deklaracji ideowej, są prawiczkami? To potwierdza moje spostrzeżenia, że duża część internetowej młodej prawicy, ma niestety bardzo mocno ograniczone możliwości pojmowanie świata, za to formułkę gotową na każdą okazję, zwalniającą od myślenia.

  • paziu

    [pokaż komentarz] -1 + - 04-05-2009

    "To potwierdza moje spostrzeżenia, że duża część internetowej młodej prawicy, ma niestety bardzo mocno ograniczone możliwości pojmowanie świata, za to formułkę gotową na każdą okazję, zwalniającą od myślenia."

    Racja, daleko im do myslacej, postepowej lewicy...

  • @omega3
    "Koledzy" to również do mnie skierowane?
    Jeśli tak to tłumaczę, że tylko przełożyłem wypowiedź pana o nicku pgr.
    Sam nie jestem "prawiczkiem" ani w sensie przekonań politycznych, ani w sensie seksulano-inicjacyjnym. ;)

  • pgr

    [pokaż komentarz] -4 + - 05-05-2009

    Wiadomo, że nie. Koledzy spod tęczowego sztandaru dbają o bogate życie seksualne swoich druhów spod sztandaru czerwonego.

  • omega3

    [pokaż komentarz] +2 + - 05-05-2009

    Faktycznie. Przepraszam kafarski za pomyłkę. Prawiczkowanie oczywiście tyczy się kolegi o nicku pgr. Prawiczkowanie polityczne oczywiście. Chociaż patrząc na jego ostatnią wypowiedź, zastanawiam się czy i nie to drugie. :)

  • paziu

    [pokaż komentarz] +6 + - 03-05-2009

    Nie ma to jak harda lewicowa krucjata, jeszcze prof. Senyszyn tam brakuje.

  • ghostface

    [pokaż komentarz] +21 + - 03-05-2009

    Wiedziałem, że hofi zakopie jako treść nieodpowiednią ;).

  • pytion

    [pokaż komentarz] -1 + - 03-05-2009

    Bywa, nie można mieć wszystkiego. Zawsze ktoś zakopie ;)

  • luke21

    [pokaż komentarz] +14 + - 04-05-2009

    hofi to ksiądz przecie

  • gww15 (www)

    [pokaż komentarz] 0 + - 05-05-2009

    Wątpię. Podobno najbardziej antyklerykalni są księża właśnie . ;)
    Tylko mają za wiele do stracenia, żeby się publicznie przyznać.

  • Poncz (www)

    [pokaż komentarz] +3 + - 03-05-2009

    A według mnie religia powinna być w szkole. Jednak jej plan nauczania powinien zostać zmieniony, powinno się stawiać większy nacisk na uczenie o innych wyznaniach i przedstawiać fakty(?), które mogą zainteresować młodych ludzi.
    Wiele osób narzeka jak to im było ciężko na religii, zastanawia mnie to, szczególnie że nigdy nie miałem takich problemów. Księża z którymi miałem przyjemność się spotkać byli osobami otwartymi i nie bojącymi się trudnych pytań. Prosty przykład - nowy rok szkolny, pierwsza lekcja, każdy anonimowo mógł napisać o czym chciałby się dowiedzieć. Było wiele ciekawych zagadnień i lekcje były właśnie podporządkowane pytaniom uczniów, a nie ścisłym wytycznym jakiegoś podręcznika.

  • pytion

    [pokaż komentarz] +3 + - 03-05-2009

    Czyli religioznawstwo? Też jestem za.

  • U mnie, na początku roku szkolnego, również były anonimowe karteczki z pytaniami do księdza. Takich lekcji było może ze 3, później, pomimo próśb ze strony uczniów ks nie zrobił już podobnej lekcji.

    Też jestem za religioznawstwem, byleby uczyła tego osoba obiektywna, bo ksiądz to wiadomo...

  • Poncz (www)

    [pokaż komentarz] 0 + - 03-05-2009

    @Shinigami

    To zależy. Jeżeli na prawdę by coś takiego wprowadzono to oczywiście brakowałoby nauczycieli, zaczęła by się wtedy masowa produkcja i wyskakiwali by tacy 2 tygodniowi kursanci, którzy narobią jeszcze większego bałaganu.

  • Wiadomo. Już teraz osoby, których rodzice nie zgadzają się na uczęszczanie dziecka na lekcje religii, powinny uczyć się zamiast tego etyki. A jak jest? Szkołom albo się nie opłaca zatrudniać nauczyciela etyki dla tych 3 lub 4 osób, albo też nie mają skąd wziąć pedagoga z odpowiednimi kwalifikacjami.

    Ech, najlepiej won z religią ze szkoły i spokój.

  • waffenSS

    [pokaż komentarz] -42 + - 03-05-2009

    ja ostatnio na libacji spalilem pismo swiete ktore kolega dostal na I komunie

  • Poncz (www)

    [pokaż komentarz] +31 + - 03-05-2009

    Gratuluję! Sądząc po wieku Twoich kolegów dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z ogniem, a tu odrazu taki wyczyn! :)

  • @waffenSS
    ale fajny jesteś!

  • raq195

    [pokaż komentarz] -3 + - 04-05-2009

    E tam, to nie tak było!

    Tak na prawdę byłem tam z Nim. To nie było Pismo Święte, tylko Gazeta Wyborcza!

    I nie libacja, tylko zlot Wielbicieli Soku Porzeczkowego!

  • A każe ktoś uczęszczać na religię w szkole?
    Jeżeli się źle z tym czujecie, to przestańcie chodzić na ten przedmiot i po sprawie.

    Jedynie czym ryzykujecie, to potępieniem ze strony księdza za złe - w jego mniemaniu - postępowanie oraz obrażonymi rodzicami za Wasz wybór. Księdzem się nie przejmujcie, bo nie ma nad Wami żadnej władzy i ciężko mu się z tym pogodzić, a Wasi rodzice mogą być przez jakiś czas obrażeni, natomiast na pewno nie przestaną Was z tego powodu kochać.

  • To nie jest takie proste. W gimnazjum ciężko jest się wykręcić od religii. W szkole średniej też nie tak łatwo. Najgorsze jest to, że potrzebna jest zgoda rodziców, bo inaczej się nie da zrezygnować z religii. A w niektórych szkołach średnich, nawet będąc pełnoletnim trzeba mieć zgodę rodziców. Jak ktoś ma normalnych rodziców to nie ma problemu, ale gorzej jak się nie da dogadać z rodzicami. Ja się odważyłam dopiero w II klasie liceum zrezygnować z religii i na szczęście mama nie robiła problemów. Swoją drogą to chore, że nie można samemu decydować w kwestiach religijnych tylko z góry jest nam to narzucane i tylko teoretycznie mamy prawo wyboru.

  • kunajk

    [pokaż komentarz] +2 + - 04-05-2009

    Ja nie miałem żadnej zgody i nie chodziłem, żadnych problemów nie miałem.

    Być może religia powinna być traktowana jako koło zainteresowań, podobnie jak koło matematyczne, teatralne, plastyczne itp. Jak dziecko uczęszcza na dodatkowe zajęcia, to może mieć dodatkową ocenę na świadectwie - nagroda za aktywność.

    No i brak obowiązku poprawi atrakcyjność religii, bo za moich czasów, lekcje te to były kompletną porażką, chodź jak czytam komentarze, dużo zależy od osoby prowadzącej.

    W każdym razie, uważam, że tak niepoważny problem nie powinien być rozwiązywany przez władze poważnego państwa - oczywiście państwa, które nie jest centralnie sterowane...

  • @kunajk

    Jak myślisz, ilu uczniów byłoby chętnych specjalnie zostawać po lekcjach na takim religijnym kółku? :)

  • kunajk

    [pokaż komentarz] +1 + - 04-05-2009

    Napewno nie wszyscy, jednak obecnie także ten kto nie chce, nie chodzi. Religia nie jest tak ważna jak chemia, gdzie się uczysz wielu przydatnych w życiu rzeczy... no dobrze chemi mogło by nie być ;]

  • Widzę, że studentom seminarium się nudzi.

  • czikken88: A każe ktoś uczęszczać na religię w szkole?
    Nikt mi nie każe. Problemem są powstające okienka. To już nie jest wtedy miłe.
    Gdy ja chodziłem do LO to miałem religię najczęściej na końcu lub początku zajęć. Teraz gdy przeglądam plan brata to widzę, że religia jest pomiędzy innymi przedmiotami. Dla niego jest to stracony czas.

  • kunajk

    [pokaż komentarz] 0 + - 04-05-2009

    memmory47, jeśli pójdziesz na studia, to poczujesz prawdziwy smak okienek ;]

  • Niby nikt nie każe.Ale problemem jest właśnie to kiedy ta religia jest. Najczęściej między innymi lekcjami. Koleżanka nie zapisała swojej siedmioletniej córki na religię i dziecko samo musiało przez 45 minut siedzieć w szatni ,bo problem był ze świetlicą.Więc chcąc nie chcąc jej córka chodzi na religię,choć nie musi w niej uczestniczyć.Ale wiadomo ,że katechetka i tak próbuje na nią wpłynąć.

  • @kunajk: jestem na studiach i z okienkami da się żyć. Mam tylko jedno okienko w tym semestrze :D ale bywają krzywe okresy.

    Kolejnym problemem jest presja otoczenia. Klasa idzie na religię a Ty nie. Pojawia się śmieszny podział Ja - Oni. Gdyby były chociaż na początku czy końcu lekcji to przechodziłoby to łatwiej choć jestem za religią poza szkołą albo za tym by była to nauka o religii jak mówi nazwa przedmiotu a nie religia krk. Albo wszyscy albo wcale.

  • DasModel (www)

    [pokaż komentarz] +7 + - 03-05-2009

    Na wszelkich kosciolach, niezaleznie od wyznania, powinny byc napisy podobne do tych na papierosach.
    I religia powinna byc dozwolona od 18 lat.

  • Od 1991?

  • ThatMan

    [pokaż komentarz] +3 + - 03-05-2009

    Wykopuję mimo tego, że i tak pewnie przejdzie bez echa. Obym się mylił, ale pewnie połowa z was się ze mną zgodzi ;)

  • nie widze problemu aby szkoły za darmo udostępniały po lekcjach pomieszczenia do nauczania religii katolickiej, i oczywiście nauczyciele(księża,katecheci) powinni to robić za bóg zaplać oczywiście jeśli nie chcą proponuje aby kościół zrzucił się na pensje de facto i tak podatnicy płacą 1.04% podatku na kościół + wierni więc pieniądze są. Nie przypominam sobie żeby w biblii jezus kazał nauczać religii w szkołach(heh nauczanie i wpajanie, to sam przeczy istocie wiary ponoć), a o ubóstwie i głoszeniu słowa bożego chyba nie trzeba wspominać w kontekście płac

  • Jeżeli w szkołach to tylko religioznastwo, a nie "religia". Przypominam wszystkim, że Polska jest krajem świeckim i wyraźnie jest to napisane w Konstytucji! Religia tylko i wyłącznie w salkach katechetycznych.
    Poza tym udzielanie sakramentów nieletnim jest wbrew ich woli. Chrzty, komunie i bierzmowania. Żeby chociaż te dzieciaki były świadome tego co ..im każą rodzice. potem same biorą śluby kościelne i chrzczą dzieci bo...co by powiedziała rodzina.
    Sam chodziłem na religię przez 13 lat. Do 15 roku chciałem zostać księdzem, a po 17 roku życia zostałem ateistą. Nie przeszkadzają mi religie. Jak ktoś chce to niech sobie wierzy, jego sprawa. Jak mu będzie lepiej to ok, ale motyla noga nie może tak być, że religia jest w szkołach, kościół jest dotowany przez państwo a wszystkim rządzi Watykan, a każdy kto powie złe słowo o kościele jest "beee" i to powiedziane z przymrożeniem oka.

    Aha... rozumiem, gdyby dzieciaki na religii poznawały, robiły badania itp, a nie klepią wierszyki i za to stawia się im oceny. Jedno dziecko dostanie 6 a drugie 3 i w ten sposób oceniana jest jego wiara? Wiara to prywatna sprawa każdego z nas i nie powinna być oceniana!

    PS. ktoś napisał "Co tak naprawdę wiecie o religii?" No wiec pismo św, katechizm kościoła plus reszta książeczek znam na pamięć. I często sam używam słów pisma w stosunku do katolików. Ot to jest ciekawe, ateista cytuje pismo.

    I to nie jest moda. To tak jak z negacją związków partnerskich.... od razu człowiek jest homofobem. Zawsze jak mówię, że jestem ateistą, to najpierw są drwiny, potem, że jestem nienormalny i wierzyć w coś trzeba a na samym końcu stwierdzają, że dałem się ponieść modzie....phi.

  • Podzielam Twoje zdanie. I uważam, że żeby być ateistą trzeba choć trochę znać Pismo Święte żeby wiedzieć w co tak naprawdę się nie wierzy i co się neguje. Szczerze mówiąc zazwyczaj jak ktoś wgłębia się w Pismo Święte, w historię religii zauważa coraz więcej sprzeczności i naradzają się wątpliwości. Znam mnóstwo osób, którzy w taki właśnie sposób z głębokiej wiary przeszli na ateizm (sama do nich należę).
    A co do oceniania wiary to u mnie na religii nie trzeba było robić nic (przynajmniej dziewczęta), wystarczył słodki uśmiech, czasem dekolt i katecheta się rozpływał (co też mnie zniechęciło do lekcji religii).

  • luke21

    [pokaż komentarz] +5 + - 04-05-2009

    nie do końca mogę się zgodzić. Nie trzeba znać Pisma św. żeby negować istnienie istoty wyższej.
    Bo czy muszę przeczytać koran, żeby stwierdzić, że Allah jest wymysłem ludzi? I że reinkarnacja nie trochę niedorzeczna?

  • Allah, Chrystus czy 160 innych bogów i bożków. tak na dobrą sparwę w kogo wierzyć:P
    A swoją drogą ludzie za bardzo przywiązują się do religii, a przecież gdyby przez chwilę pomyśleli to czysty przypadek, że wierzą w to czy w tamto. Gdyby taki katolik urodził się w Indiach to wierzyłby w Wisznu. Tak więc moi drodzy już samo to przemawia za tym, żeby się porządnie zastanowić nad swoim życiem, a przede wszystkim and swoim ...życiem wiecznym:P

  • moj drogi prawo większości, ja mówię tylko i wyłącznie chceta religi to po szkole, skoro niby 90% ludności kraju to katolicy to im nawet niech sale udostepnią ale żadnej kasy od państwa.

    A co do biblii co tu dużo rozważać o pustynnych zapiskach,oprócz przeczytania biblii polecam poznanie jak to biblie stworzono

  • jurasz

    [pokaż komentarz] +5 + - 04-05-2009

    Religia w szkołach - JESTEM NA TAK - czemu nie - uczą takich innych bzdur że nauka o Bogu o wartościach - chwila refleksji i zastanowieniu dla młodego człowieka - to w sumie bardzo pożyteczna sprawa.
    Religia powinna być nie przymusowa i bez ocen.
    Ja wspominam religię jako bardzo ciekawą i pouczającą lekcję - warto było !!!

  • Ja zadawałem zawsze katechetom i księżom trudne pytania...oj bardzo trudne :)

  • luke21

    [pokaż komentarz] +4 + - 04-05-2009

    nie zgodzę się. Nauka o Bogu nie jest dla wszystkich dobra i pożyteczna. Bóg chrześcijański jest mściwy, pamiętliwy, morduje ludzi za przekonania. Jesteś przez religię traktowany jako mały, nic nie potrafiący, słaby, zniewolony człowieczek, który musi cały czas przepraszać wielkiego Boga i dziękować, że jeszcze jeden dzień przeżył.

    Co w tym dobrego?

  • Fakt przez pierwsze kilka rozdziałów starego testamentu zabił około 3 mln ludzi. Nieźle jak na miłosiernego stwórce:)

  • giaco (www)

    [pokaż komentarz] -1 + - 04-05-2009

    Ja popieram. Sam jestem z ateistycznej rodziny i wbrew woli i przekonaniom w podstawówce musiałem chodzić na religię, potem w gimnazjum i liceum już była etyka, ale to jeden i ten sam syf prowadzony przez księży pedofili.

    Każdy ma prawo wyboru, a wybór religii jest naszym podstawowym prawem.

    Zresztą, jestem za całkowitym odcięciem kościoła katolickiego od spraw państwowych i publicznych.

    Ave.

  • hofi

    [pokaż komentarz] -7 + - 04-05-2009

    Łżesz. Nie musiałeś. Religia nigdy nie była obowiązkowa.

  • potem w gimnazjum i liceum już była etyka, ale to jeden i ten sam syf prowadzony przez księży pedofili

    Ciekawe, czy masz jakiekolwiek dowody na to, ze ksieza ktorzy Cie uczyli religii i etyki byli pedofilami, czy jedynie myslisz ze pisanie glupich komentarzy sprawia ze jestes fajny :P

  • giaco (www)

    [pokaż komentarz] +4 + - 04-05-2009

    hofi , była. Tz. miałem wybór, religia lub etyka, ale etyka była w innej szkole i musiałbym specjalnie po lekcjach jechać.

    kingdomwithinyou - nie twierdze, że ci którzy mnie uczyli byli pedofilami (może trochę za bardzo uogólniłem, za co przepraszam urażonych), ale miałem szczęście poznać jednego księdza, bardzo miły i dobry człowiek, spędziłem z nim tygodnie na rozmowach na tematy teologiczne i kiedyś, niechętnie, opowiedział mi o kilku przypadkach o których wie. Nie ciekawie.
    I nie obrażaj ludzi jeśli ich nie znasz. Wiem, że w necie jest to łatwe.

    Ty śmieciu.
    Ty ciulu.
    Ty głupku.

    Łatwo poszło....

  • hofi

    [pokaż komentarz] -3 + - 04-05-2009

    Niby kiedy? Jak nie ma etyki to nie musisz chodzić na religię, tak było od zawsze. Do szkoły chodziłem od kiedy komunizm się skończył i zawsze były jakieś dzieci które na religię nie chodziły i nie było z tym problemu.

  • Teraz wszystko się zmienia Hofi. Albo religia, albo zostawanie po godzinach na etykę kiedy wszyscy mają już wolne. Dobrze gdy etyka odbywa się w tym samym budynku, bo zdarza się i tak że trzeba dojechać gdzieś dalej (szkoły dzielą się obowiązkami bo tak jest łatwiej dla nich, ale nie dla uczniów).
    Znajomy usłyszał: "Religia, albo etyka w Nowym Sączu." (według targeo.pl: 20.4km)

    I to ma być dobre rozwiązanie proszę księdza?

  • hofi

    [pokaż komentarz] -4 + - 04-05-2009

    Imputowanie mi, że jestem księdzem jest poniżej poziomu na jakim rozmawiam z ludźmi. Takie zabiegi świadczą o czystym chamstwie, dlatego nie zamierzam z tobą rozmawiać i poczekam na odpowiedź osoby której pytanie zadałem.
    Pozdrawiam.

  • Byłem przekonany o tym że jesteś księdzem, nie wiem co mnie zmyliło. Nie miałem zamiaru przypisywania "wierzący -> ksiądz". Sorry :)

  • fman

    [pokaż komentarz] +1 + - 04-05-2009

    @hofi, księże, troszkę dystansu :P

  • giaco (www)

    [pokaż komentarz] +1 + - 04-05-2009

    hofi łżesz księże! kto wie lepiej, ja czy Ty? to ja musiałem chodzić na religię/etykę. Najpierw zaciągnij języka, potem się wypowiadaj.

    Szczęść Boże ;)

  • hofi

    [pokaż komentarz] -2 + - 04-05-2009

    Zadałem Ci pytanie. Nie odpowiedziałeś. Masz coś do ukrycia?

  • giaco (www)

    [pokaż komentarz] -1 + - 05-05-2009

    Miałeś widocznie szczęście, że chodziłeś do takiej szkoły. Być może takie decyzje należały już do dyrektorów placówek lub władz samorządowych. Ja tak miałem i tyle. Albo religia albo etyka.

  • hofi

    [pokaż komentarz] -1 + - 05-05-2009

    Heh dalej nie odpowiadasz bo...
    Kłamiesz w żywe oczy, nie musisz i nie musiałeś chodzić na religię bądź etykę. Dziś jak i kiedyś nie ma obowiązku chodzenia na religię lub etykę. To reguluje MEN.

    Okłamujesz ludzi i dostajesz plusy, ja za prawdę zostałem wyśmiany, zaminusowany i jest mi imputowane, że jestem księdzem. To jest właśnie Wasz poziom; poczytaj sobie powyższe komentarze i oceń go.

    Pozdrawiam.

    http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,6416241,Etyka_lub_religia_obowiazkowe_od_wrzesnia__Hall__Nie.html

  • fman

    [pokaż komentarz] +1 + - 05-05-2009

    hofi, mnie też porządnie zminusowano, jak napisałem, że lewica nie wywodzi się z komunizmu a odwrotnie. Potem to samo napisał ktoś inny i dostał dużo plusów. Ludzie to bydło.

    Jeśli chodzi o przymus chodzenia to może miał na myśli przymus społeczny, nie prawny. Są różne sytuacje, dobrze o tym wiemy: że ja czy Ty nie mielibyśmy z tym problemu nie znaczy, że on go nie miał.

  • giaco (www)

    [pokaż komentarz] +3 + - 05-05-2009

    hofi - nazywając mnie kłamcą jesteś chamem i idiotą. Nie znasz mnie, chyba, że o czymś nie wiem, nie chodziłeś ze mną do szkoły. Chodziłeś? Nie wypowiadaj się na temat innych. To tak jakbym ja napisał, że jesteś blondynem z krakowa i masz 2 siostry. To cie nie obraża, ale jest kłamstwem. Wychodzi więc, że to Ty jesteś kłamcą bo mówisz coś, co nie jest prawdą i nie jesteś w stanie tego sprawdzić - więc się lepiej nie wypowiadaj. Nie sądzę, żeby ta rozmowa miała jakiś sens skoro schodzi już do tak niskiego poziomu - wyzwisk.

    W skrócie - ja miałem wybór: religia lub etyka - czy Ci się to podoba czy nie. Nie widzę potrzeby okłamywania ludzi który w życiu na oczy nie widziałem i pewnie nie zobaczę, nie przynosi mi to żadnych korzyści, a to czy dostane minusa czy plusa mam na prawdę głęboko w dupie i przykro mi, że Ty się tak bardzo tym przejmujesz. Może znajdź sobie inne ciekawsze zajęcie.

    Pozdrawiam i ze swojej strony kończę dyskusję.

  • hofi

    [pokaż komentarz] 0 + - 05-05-2009

    Jeśli chodzi o przymus chodzenia to może miał na myśli przymus społeczny, nie prawny. Są różne sytuacje, dobrze o tym wiemy: że ja czy Ty nie mielibyśmy z tym problemu nie znaczy, że on go nie miał.
    Sorki, ale z tego co napisał wyżej wynika, że chodzi o przymus prawny. Pomijając fakt, że przymus społeczny to ściema.

    hofi - nazywając mnie kłamcą jesteś chamem i idiotą.
    Cham i idiota to określenia pejoratywne, świadczące o twoim (niskim) poziomie. Kłamca nie jest takim.

    Nie znasz mnie, chyba, że o czymś nie wiem, nie chodziłeś ze mną do szkoły. Chodziłeś?
    Nie musiałem, wystarczy, że wiem jaka jest sytuacja w Polsce. Może jeszcze napiszesz, że na księżycu byłeś? I ja mam się nie odzywać bo Cię nie znam i nie wiem czy byłeś czy nie?

    Nie wypowiadaj się na temat innych. Będę

    To tak jakbym ja napisał, że jesteś blondynem z krakowa i masz 2 siostry. To cie nie obraża, ale jest kłamstwem.
    Nie masz żadnych przesłanek, żeby tak twierdzić, ja wiem, że w Polsce nauka religii nigdy nie była obowiązkowa, dlatego mam prawo, żeby twierdzić, że kłamiesz. No chyba, że Ty z jakiegoś innego kraju jesteś.

    Wychodzi więc, że to Ty jesteś kłamcą bo mówisz coś, co nie jest prawdą i nie jesteś w stanie tego sprawdzić
    Ale ja sprawdziłem, NIGDY w tym kraju nauka religii nie była obowiązkowa.
    Nie sądzę, żeby ta rozmowa miała jakiś sens skoro schodzi już do tak niskiego poziomu - wyzwisk.
    To przestań wyzywać.

    W skrócie - ja miałem wybór: religia lub etyka - czy Ci się to podoba czy nie. Nie widzę potrzeby okłamywania ludzi który w życiu na oczy nie widziałem i pewnie nie zobaczę, nie przynosi mi to żadnych korzyści, a to czy dostane minusa czy plusa mam na prawdę głęboko w dupie i przykro mi, że Ty się tak bardzo tym przejmujesz. Może znajdź sobie inne ciekawsze zajęcie.

    Bzdura, nigdy w tym kraju nie było tak, że musiałeś chodzić na religię bądź etykę.

    Pozdrawiam i ze swojej strony kończę dyskusję.

    Nie odpowiadając na pytanie. Bo doskonale wiesz, że odpowiedź na nie Cię pogrąży.

  • Reexi

    [pokaż komentarz] -3 + - 04-05-2009

    E tam, w zasadzie mogliby skasować religie bo 95% ludzi i tak ma wy*ebane na to o czym się tam mówi. Też miałem, zwłaszcza za gnoja kiedy chodziłem do gimnazjum. Teraz dopiero żałuję bo to naprawdę zależy dużo od nauczyciela :).

    Moim zdaniem powinno się skasować obowiązek szkolnictwa, a każda szkoła niech się rządzi sama. bo gdyby skasować religię to dużo ludzi wysyłałoby swoje dziatwy do szkoł katolickich ( w której akurat jestem, a to że jest 1000x lepsza i przyjaźniejsza niż wszystkie publiczne w jakich byłem to inna sprawa).

    Szkoda że banda agnostyków i ateistów zapomina ile kraj zawdzięcza instytucji Kościoła, i zapomina jednak że zdecydowana większość Polaków to katolicy którzy chcą by ich dziecko było jednak troche choć uduchowione. Pozatym o co chodzi... nie chcesz chodzic - nie chodzisz :)

  • luke21

    [pokaż komentarz] +1 + - 04-05-2009

    jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze

  • "Szkoda że banda agnostyków i ateistów zapomina ile kraj zawdzięcza instytucji Kościoła"

    No właśnie co?

  • luke21

    [pokaż komentarz] +2 + - 04-05-2009

    banda to jest łysego. My nie jesteśmy w żaden sposób powiązani.

  • Riff

    [pokaż komentarz] +2 + - 04-05-2009

    Ale wiesz, że uduchowienie i ślepa wiara we wszystko co Ci wmówią to dwie różne rzeczy? Bo jeśli tych dwóch pojęć nie trawisz, to zamiast wypowiadać się publicznie powinieneś się dokształcić.

  • eque

    [pokaż komentarz] 0 + - 04-05-2009

    Jak czytam takie wypowiedzi to zawsze mi się nóż w kieszeni już otwiera. Polecam lekturę historii Polski bo widzę, że nie masz zielonego pojęcia dlaczego KK działa w Polsce.
    Proszę wymień co zawdzięczamy chrześcijaństwu? Bo ja tylko widzę otępianie społeczności.

  • wedi

    [pokaż komentarz] +5 + - 04-05-2009

    Chętnie zrobię to dla moich przyszłych dzieci i podpiszę się pod tym.

  • Myślę, że jeszcze ładnych parę lat religia ze szkół nie zniknie. Hierarchowie kościelni nie są głupi i dobrze wiedzą, że tylko indoktrynując dzieci od najmłodszych lat są w stanie utrzymać swoje wpływy.

  • Madras (www)

    [pokaż komentarz] +1 + - 04-05-2009

    Nie sądzę tak dlatego, że chcę w jakikolwiek sposób ograniczyć prawa Kościoła, ale dlatego, że nauczanie religii w szkołach stwarza ryzyko łamania praw obywatelskich, czego dowiodła nam sytuacja z Gdańska.

    Typowa wypowiedź lewicowca - coś stwarza ryzyko - należy to zlikwidować. Aż dziw, że nie zakazali jeżdżenia samochodem, toż to ryzyko utraty życia ogromne.

  • idzi posluchac pajaca w muszce

  • DasModel (www)

    [pokaż komentarz] -7 + - 04-05-2009

    Pytanie:

    Czy jesli objawi mi sie wielki ch%# na krzyzu, zrobie sobie z szopy kosciol i zaplace laskom, zeby kleczaly przy oltarzu i bede im po kolei tryskal do buzi plynem zycia. I znajde kolegow ktorzy tez to beda chcieli robic, i potem beda przychodzic ludzie, ktorzy beda chcieli to ogladac i beda placic na tace i potem kobiety juz same beda chcialy brac do buzi i potem tez ich mezczyzni, znajomi pozakladaja filie w innych miastach. Co zrobic zeby uczyc o tym w szkolach na religii ?

  • DasModel (www)

    [pokaż komentarz] -1 + - 04-05-2009

    Zapomnialem o ideologii...
    No to:
    1. rob dobrze
    2. nie wierz w innych bogow
    3, po smierci twoje dzieci dostana po mercedesie
    4. musisz sie obrzezac
    5. dawaj na tace ile mozesz
    6. nie pij alkoholu i nie pal, bedziesz mial wiecej zeby dac na tace

  • luke21

    [pokaż komentarz] 0 + - 04-05-2009

    Punkt 3. może wszystko popsuć. Obiecać trzeba coś czego i tak nie da się sprawdzić.

  • uranus (www)

    [pokaż komentarz] -1 + - 04-05-2009

    Nie cierpię takich wrzeszczących antyklerykałów. Pomimo że idea raczej jest słuszna, to jakieś schizofreniczne teksty: "kościół ma za dużą władzę" albo "musimy się oswobodzić"!

    Kurka wodna- jaką władzę Kościół ma nad tobą? Co? Dziwie się iż w XXI wieku jeszcze ktoś w Europie odczuwa ucisk religijny.

    Jeżeli jesteś niewierzący, to proponuje dokonać aktu apostazji i po kłopocie. Zostaniesz wykreślony z listy, nie będą mogli trzymać twoich danych. Kolejna sprawa, jakoś każdy może deklarować czy na religię chodzić MA, czy NIE! Więc jeżeli Ci to nie odpowiada, po prostu sobie to wykreśl!

  • budżet państwa, dostają majątki ziemskie...za nic. do tego otwarcie budynku, drogi pojawia się ksiądz i święci to. Przepraszam, ale moge podać go do sądu jeżeli ja na tej drodze będę miał wypadek, bo gdyby droga nie była poświęcona to bym wypadku nie miał ( to jest ogólne uproszczenie). Każdy liże tyłki episkopatowi, a na 12 dni wolnych w roku 9 z nich to święta kościelne..wtf?

  • Poncz (www)

    [pokaż komentarz] +1 + - 04-05-2009

    @UnhollySeth

    Z tą drogą to Ci wyszło! Uśmiałem się jak nigdy :)

    A co do tych dni wolnych, już widzę jak wszyscy ateiście, antyklerykaliści itp. chcą się pozbywać dni wolnych od pracy, a które są świętami kościelnymi.

  • kunajk

    [pokaż komentarz] 0 + - 04-05-2009

    Dostają utracone majątki zabrane przez komunistów.
    Tak samo jak dostają je żydzi.

  • Vizard

    [pokaż komentarz] +1 + - 04-05-2009

    Szkoda tylko, że i z apostazją są ponoć nieraz problemy ze strony księży.

  • jamto

    [pokaż komentarz] -8 + - 04-05-2009

    a ja wam powiem szczerze, ze moim zdaniem takie bredzenie o tym, ze religii nie powinno byc w szkole to najgorsza glupota pod sloncem, zwlaszcza w Polsce.

    pamieta, ze jak chodzilem na religie to wkuriwlo mnie to niemilosiernie, nieciierpialem tego, ale tylko z tego powodu, ze ktos mi narzucal JAK mam wierzyc w Boga. zato teraz bardzi doceniam trud z jakim katechetka uczyla nas religii, ktora od tysiaca lat wyznaja moi przodkowie. chocby dlatego, ze mam w zyciu jakies skrupuly i kawalek sumienia.

    poza tym p!%#!#!enie "nie" dla religii to narodowe samobojstwo. nie doslownie ale z perspektywy przyszlego pokolenia. niedawno na wykopie byl filmik "muzulmanski potop". jezeli po obejrzeniu tych statystyk ktos jeszcze pieprzy, ze nie jest to zaden problem to polecam pojechac sobie do niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, albo najlepiej Hiszpani, w której ludzie autentycznie prosza pielgrzymów z Polski o to zeby modlili sie do Jana Pawła II o chrzescijanska Hiszpanie, bo oni sie boja, zeby ich araby nie wyrzucily z ich wlasnego kraju. i nie jest to zadna przesada.

    zaraz mi kos powie, ze jestem rasista czy czym tam innym i ze generalizuje, ze wiekszosc muzulmanow to bardzo sympatyczni ludzie.. owszem zgadzam sie taki muzulmanim u nas czy w europie ooglnie to najchetniej dobra prace znajdzie i sie ucywilizuje, bedzie pil piwo i tancowal na dyskotekach. owszem tak jak najbardziej. ale dla niego i tak do konca zycia najwazniejsza bedzie wola Allaha i jego "proroka", ktorym w tym przypadku bedize pan "alki-bała-kała" czy inny maniak. i jezeli ten "prorok" oglosi, ze bezwglednie rozpoczynamy przejecie nowego kontynentu, bo jestesmy najwieksza "mniejszością" w Europie, a jak ktos bedzie protestowal to wysadzic go w powietrze, to ten nasz dobry kolega zrobi to co "prorok" nakazuje. dla kazdego muzulmanina jego kultura i jego religia bedzie zawsze nadzedna nad kultura, jezykiem, religia i swiatopogladem kraju do ktorego przyemigrowal.

    z obiektywnego punktu widzenia, obiektywnego powtarzam, jedynym co moze uratowac Europe, a co jak do tej pory skutecznie ratuje nasz kraj przed zalaniem go przez muzulmanow to religia. i to najlepiej katolicka. po pierwsze dlatego, ze religia od zawsze byla czynnikiem zespajającym spoleczenstwo o obliczu kryzysu, czy to wojny czy innego nieszczescia. po drugie religia jest nieodlacznym elementem dziedzictwa kulturowego kazdego narodu, bo gdyby nie religia to dzisiaj raczej nie bardzo moglibysmy podziwiac kaplice sykstynska czy chociazby nasz kosciol mariacki nie mowiac juz o katedrze paryskiego garbatego dzwonnika.. po trzecie religia odrzuca antykoncepcje, co w prostej linii przyczynia sie do zwiekszenia dzietnosci i przyrostu naturalnego.

    dlatego, jestem za obowiazkowym nauczniem religii czy tez religioznawstwa w szkolak od podstawowje do liceum wlacznie, ale bez oceniania bo to bzdura. a bredzenie "o bo ksiadz to merolem smiga albo rydzyk sobie helikopter kupil" to mozecie sobie schowac w buty. a co wam przeszkadza, ze kupil, albo ze ma? boli was to? zazdroscicie bo tez byscie chcieli? litosci, kler od poczatku powstania jakiejkolwiek formy kaplanstwa poczawszy do inków i innych egipcjan a na dzisiejszym ktorymkolwiek Kosciele skonczywszy byl najbogatsza warstwa spoleczna i jeszcze sie nie przyzwyczailiscie? a jak sie masza w kosciele nie podoba to idzie sobie na msze do misjonarzy albo braci zakonnych, ktorzy zazwyczaj groszem nie smierdza.

    ja bardzo kocham kraj w ktorym zyje i mieszkam. szanuje religie, ktora wyznaja moi rodzicie i dziadkowie. nie pluje ani na lecha k. ani na lecha w. bo jacy by oni nie byli zarowno jeden jak i drugi reprezentuje Polske na swiecie, a lecha w. spora czesc zagranicznej opinii publicznej szanuje bardziej niz donalda, z reszta slusznie.

    dlatego zastanowcie sie odrobine, zanim pieprzniecie w owczy ped pod tytulem "nie dla religii", "tak dla malzenstw homoseksualnych", "polityczna poprawnosc" i podobnych bzdur. ja osobiscie wole, zeby przyszle pokolenia polskich fatecow uprawialy sex ze swoimi żonami a nie jak to ostatio okreslil linda w programie kuby w. "ale tak lizać sie po jajkach?!". wole zeby przyszle pokolenia mialy troszke szacunku dla mnie jak juz bede stary i siwy i zeby jednak jakis gnojek ustapil mi to j#!ane miejsce w autobusie a nie przypieralam mi komentarzem "ze smierdze" i smial sie ze mnie. wole przekazac jeden procent podatku dla PAH niz gejom i lesbijkom zeby mogly adoptowac dzieci. a juz na pewno nie chce zyc w islamskiej republice, gdzie arab bedzie mi mowil, ze zgodnie z obowiazujaca religia, mam obrzezac syna i posylac go na modly do meczetu.
    tyle. moj pierwszy i mam nadzieje, ze ostatni komentarz na wykopie.

    jak ktos to przeczyta to szczerze podziwiam i gratuluje.

  • Gdybyś się urodził w Wietnamie to latałbyś w śmiesznym kapeluszu, więc proszę Cię nie wyskakuj tutaj z takimi rzeczami jak narodowość. Nagle jesteś takim wielkim Polakiem? jesteś polakiem z przypadku. I nie wierzysz w te ideały i religie sam z siebie, ale tylko i wyłącznie dlatego, że to przekazali Ci twoi rodzice a kochać ojczyznę nauczył Cię proces socjalizacji i indoktrynacji na lekcjach polskiego i historii.
    Nie dla religii i koniec, a dlaczego otóż mój drogi religia to źródło nienawiści. Tak samo krzyże powinny być zdjęte z każdego budynku publicznego! A to dlatego, że inne wyznania też są u nas. I to "prawdziwi Polacy" z krwi i kości wierzą w coś zupełnie innego niż TY. A co ateiści, żydzi, muzułmanie, buddyści i inni nie walczyli za Polskę? Na świecie jest około 160 opisanych bóstw. W Polsce jest 100 coś kościołów i związków wyznaniowych, więc dlaczego oni nie mogą swoich symboli religijnych wywieszać w budynkach publicznych. Albo wywieszamy wszystkie albo żadnego! Podobnie jest z religią. To w co się wierzy powinno być sprawą osobistą.
    Bredzisz mówiąc, że religia jest nieodłączną częścią narodu. Już jest kilka państw, gdzie rządzi religii. I nie mów mi, że jest ok. Fakt w Iranie zabijają za byle pierdołę, ale w USA wywołuje się wojny z hasłem "Bóg z nami".
    A u nas w Polsce...jeżdżą rozpasani merolami jak to sam napisałeś. Jeżdżą i sami sobie niszczą wizerunek. Misjonarze... człowieku, ale ich w kraju nie ma. Więc jaki sesn jest o nich pisać? Oni zmuszają mniej rowinięte cywilizacje do przyjęcia jezuska do serca! I ścigają się, żeby mormoni, albo zielonoświątkowcy nie dotarli do jakiegoś plemienia przed nimi.

    KK jest finansowany z budżetu państwa, religia jest w szkołach..ba nie wiem czy nadal ale wlicza się do średniej! Najwyższe władze kościele świadomie wprowadzają ludzi w błąd. Wiesz jeżeli prezerwatywy są złe, a przysięga małżeńska jest łamana przez antykoncepcję to ja się pytam Co jest? Jeśli papież sstwierdza, że prezerwatywy to czyste zło to pod sąd go, za głoszenie innych teorii wbrew naukowym dowodom!
    Mówisz o pedałach i innych takich. Otóż czy potrzebujemy religii, żeby nie tolerować takich zachowań? Czemu każdy ateista jest od razu "lewakiem"? Gdyby nie religia to wszyscy byśmy pchali się w odbyty? Człowieku co Ty za bzdury opowiadasz?

  • jamto: Niestety, to o czym piszesz to sie nazywa moralnosc Kalego: Jesli muzulmanie by probowali Ciebie zmuszac do ich praktyk religijnych, to zle. Ale jesli Ty chcesz regulowac zycie homoseksualistom, ktorzy tylko chca zyc sobie spokojnie w zwiazkach na takich samych zasadach jak heteroseksualisci, to nie widzisz w tym nic zlego.

  • Poncz (www)

    [pokaż komentarz] -10 + - 04-05-2009

    Popieram w 100% wypowiedź jamto. Walcząc z Kościołem podcinamy jeden z filarów naszego państwa i naszej kultury.

  • "w której ludzie autentycznie prosza pielgrzymów z Polski o to zeby modlili sie do Jana Pawła II o chrzescijanska Hiszpanie,"

    To łamią dekalog, bo modlic i czcic powinno się tylko i wyłącznie boga katolickiego, a nie do ludzi którzy zmarli...

  • PazuR

    [pokaż komentarz] -6 + - 04-05-2009

    Zobaczymy gdzie pobiegniecie jak przyjdzie na starość umierać. Co powiecie jak wasi rodzice umrą, gdzie pobiegniecie prosić o łaskę, nie mówiąc już co wyprawiacie za szopkę na święta. Najpierw drogie dzieciaczki to trzeba się określić. A wy się po prostu buntujecie jak każdy z nas kiedy był młody. Jakie to piękne. "Buuu, buuu, jakie to złe, cały system zły, kościół zły, rodzice źli, starsi ludzie się przepychają i przeszkadzają, my naprawimy świat buuuu :) Życzę miłego konkubinatu z konkubiną i wspaniałych bękartów LOL. Żyjcie więc według własnych przekonań.

  • WTK: katolicki bolidupa, jakoś religa tych problemów nie miał a jakoś nie był ani pedałem ani lewakiem

  • Ja pobiegnę do lekarza albo na pogotowie jak będę umierał. Jak moi rodzice umrą to wyprawię im pogrzeb ZGODNIE Z ICH wierzeniami. jakie to musi byc trudne aby pojąć. Poza tym... wiedziałem, wiedziałem, że ślub cywilny jest nic nie warty i psu o jajka go rozbić. A moje dzieci moga być bękartami, byle by ich tylko ogniem piekielnym nie straszyli i nie opowiadali o żydowskim zombie.

  • eque

    [pokaż komentarz] -1 + - 04-05-2009

    http://www.youtube.com/watch?v=1vIfzqGLxb4 - Polecam obejrzeć

    Jako, że było powyżej wiele zabawnych komentarzy a nie chce mi się pisać do każdego z osobna to podsumuje:

    Dlaczego kogoś kto nie jest chrześcijaninem uważany jest od razu za osobę, która nie potrafi się zachować, zjada innych ludzi, zabija bez skrupułów czy na przykład nie kocha swoich rodziców? Nie trzeba religia katolickiej by młodych ludzi takich podstaw życia w społeczeństwie nauczyć, a przynajmniej nie będą tak jak to @PazuR napisał UCIEKAĆ do swojego boga kiedy dzieje się coś źle i nie mogą sobie poradzić. To czy będą szanować swoich rodziców zależy od tego jacy Ci rodzicie będą w stosunku do nich a nie od religii, osobiście znam zagorzała katoliczkę, która nienawidzi swojego ojca.

    @jamto , widzisz przynajmniej muzułmanie robią to co im nakazuje religia, czego chrześcijanie nie są wstanie pojąć bo zapewne jakieś 5% z nich przeczytało pismo święte i jest świadomych tego co wyznają. W starym testamencie na przykład jest napisane, że za morderstwa powinno się karać ludzi śmiercią, tak samo za kradzieże i wszystkie inne grzechy "większe". Obecnie to nie jest praktykowane u nas, zamiast tego media trąbią o tego typu rzeczach jako o sensacjach i coraz więcej ludzi wpada na pomysł próby kradzieży czegoś lub morderstwa dla zysku. W krajach muzułmańskich za takie coś byś zginął i ludzie po prostu boją się to robić co jest moim zdaniem lepsze.

  • Ateiści są tacy źli bo jedyny kodeks moralny może pochodzić tylko i wyłącznie od Boga w formie 10 przykazań. Ateiści nie uznają tego prawa więc dlatego na świecie ciągle prowadzone są liczne wojny od zarania dziejów.
    A teraz serio. Skoro ten fanatyk, uważa że gdyby nie odpowiadał przed Bogiem za swoje grzechy to pozabijał by wszystkich. Faktycznie. On nie pochodzi od małpy. Małpy nie zabijają dla przyjemności. Miłego smażenia w piekle popaprańcu skoro zamiast naturalnych ludzkich odruchów jedyne co Ci stoi na przeszkodzie do masowych morderstw to bicz jaki ukręcili nad twoją głową przedstawiciele pana B.
    Boże, jak ja nie cierpię fanatyków.
    Tekst miesiąca: "Często debatuję z ewolucjonistami ponieważ wiem że są mało tolerancyjni i dogmatycznie akceptują ewolucję nie kwestionując jej" Pozostawiam bez komentarza....

  • Nie znam Cię eque, ale gdybyś chciał to mogę Cię adoptować... miałbym przynajmniej mądre dziecko.

  • jest tak dużo nienawiści na świecie.. czytając wypowiedzi włos mi się jeżył. Dlaczego? w każdym niemal komentarzu wyczuć się da taką straszną zapalczywość i złość skrzętnie skrywaną do drugiego człowieka. człowieka, który ośmiela się mieć inne poglądy na jakiś tam temat. LUDZIE błagam, ogarnijcie się! te dyskusje do niczego nie prowadzą. nigdy. to obrzucanie się kamieniami.

  • to jest fakt... z ludzi takie brudy wychodzą że się w pale nie mieści. wystarczy kawałek edita i względna anonimowość.

  • Jak dla mnie to niech sobie religia będzie w szkołach(pod warunkiem że zapłaci za to kościół), jestem jedynie przeciwny wliczaniu oceny z tego przedmiotu do średniej.

  • Dla mnie nauczanie religii w szkołach jest całkowicie bez sensu. Dlaczego państwo ma płacić katechetom za nauczanie jednej religii? Czy jeżeli muzułmanin chciałby zorganizować lekcję własnej religii, to państwo mu za to zapłaci? Odpowiedź jest oczywista, nauczanie religii w szkołach to zaprzeczenie zasady świeckości państwa i równości obywateli wobec prawa.

    Zapytam się jeszcze - dlaczego katolicy tak bardzo bronią religii w szkole? Przecież katechezę może organizować parafia w kościele - wtedy nikt nie miałby z tym problemu.

  • mekosx

    [pokaż komentarz] +3 + - 04-05-2009

    Podpisuję się pod tym tekstem rękoma i nogami :)

  • Reexi

    [pokaż komentarz] -9 + - 04-05-2009

    Skasujmy też biologie bo nie każdy uznaje ewolucje, Wos i Historie też bo są stronnicze, na Polskim też przekolorowane historie! Ludzie...nikogo nie interesują butnie wykrzykiwane przez Was hasła, jesteście mniejszością więc gównem. Polska krajem katolickim jest i będzie, nie podoba sie ? Won do Irlandii.

    Fajnie że 90% 'internetowców' jest z gatunku tych którzy mają w dupie religię wiec za każdy nacjolnaistyczny czy pro-kościelny tekst sypią sie minusy :D troche to żałosne

  • Ewolucja, historia to fakty.
    Religia nie.

    Widzisz różnicę?

  • Reexi, proszę spójrz z 5 komentarzy wyżej. eh...

  • Na początku wykopałem jak zobaczyłem, tytuł wykopu ale tytuł strony zmusił mnie do cofnięcia i zakopania. Precz z komuną.

  • UWAGA: TA KAMPANIA MOŻE BYĆ OSZUSTWEM. AUTOR BLOGA PODAŁ MI PRZEZ E-LIST LINK, PO KTÓREGO KLIKNIĘCIU ANTYWIRUS WYKRYŁ TROJANA.

    JEST SPOSÓB NA WERYFIKACJĘ TEGO CZŁOWIEKA.

    OTO TEN SPOSÓB OPISANY W MOJEJ KORESPONDENCJI Z TYM CZŁOWIEKIEM (wytłuszczony):



    Wiem, ze nie masz takiegfo zdjęcie - zrób nawet telefonem.
    W celu weryfikacji czy nie jesteś oszustem. Antywirus wykrył trojana na stronie do której dałeś link. Nie mogę uwierzyć Ci na słowo, muszę sytuację wyjaśnić i ewentualnie ostrzec pozostałych ludzi, którzy będą klikać na link, który podałeś. Z doświadczenia wiem, ze jest dużo oszustw tego typu, a ta sytuacja ma wiele cech oszustwa. Potrzebuję weryfikacji Ciebie.

    ----- Original Message -----

    From: Intel-e-gent
    To: *********************
    Sent: Monday, May 04, 2009 10:42 PM
    Subject: Re: Masz moją chęć pomocy i podpis w sprawie wycofania religii ze szkół.

    No takiego zdjęcia nie mam. Ale dlaczego antyvir zrobił Ci coś takiego...
    Nie mam pojęcia. Więc odpowiem jak korpo,
    Przepraszam za wszelkie niedogodności :)

    Pozdrawiam
    Andrzej

    ----- Original Message -----
    From: *********************
    To: Intel-e-gent
    Sent: Monday, May 04, 2009 10:40 PM
    Subject: Re: Masz moją chęć pomocy i podpis w sprawie wycofania religii ze szkół.

    Po kliknięciu linku, który podałeś ( http://lewysierpowy.blox.pl/2009/05/Religii-w-szkolach-stanowcze-nie.html) program anttywirusowy wykrył konia trojańskiego Trojan.JS.Agent.abf w obiekcie http://lewysierpowy.blox.pl/trackbackKey
    ...

    Podważa to moje zaufanie do Ciebie.

    Proszę podaj informacje o sobie łącznie z miejscowością.

    W celu weryfikacji Ciebie poproszę Cię o Twoje zdjęcie na którym będę widział Twoją twarz z wywieszonym językiem i zamkniętym prawym okiem, a ręką chcę żebyś pokazywał trzy ostatnie palce w górze. Może to brzmi dziwnie, ale to sprawdzony sposób weryfikacji czy czasem nie jesteś oszustem.

    ----- Original Message -----
    From: Intel-e-gent
    To: *********************
    Sent: Monday, May 04, 2009 10:24 PM
    Subject: Re: Masz moją chęć pomocy i podpis w sprawie wycofania religii ze szkół.


    Nowa notka już na blogu:
    http://lewysierpowy.blox.pl/2009/05/Religii-w-szkolach-stanowcze-nie.html

    Poinformuj znajomych, jeżeli chcesz - wykop ;)
    Razem damy radę.

    Pozdrawiam,
    Andrzej

    ----- Original Message -----
    From: *********************
    To: intel-e-gent@gazeta.pl
    Sent: Monday, May 04, 2009 12:41 AM
    Subject: Masz moją chęć pomocy i podpis w sprawie wycofania religii ze szkół.

    Masz mój podpis w kwestii wycofania religii ze szkół. Jestem z Warszawy. Czy to zbieranie podpisów ruszy? Gdzie i przez kogo będą zbierane? W Warszawie mogę się włączyć do zbierania tych podpisów... Ale przecież nie będę tego robił sam - jest jakas grupa?

    Dawid
    Warszawa


    UPDATE: CZŁOWIEK TEN ODMÓWIŁ PODDANIA SIĘ WERYFIKACJI, KTÓRĄ ZAPROPONOWAŁEM (A KTÓRA SPRAWDZIŁA SIĘ W PRZESZŁOŚCI W TESOWANIU OSZUSTW).

  • Szym-s

    [pokaż komentarz] +6 + - 04-05-2009

    hahahahaha "W celu weryfikacji Ciebie poproszę Cię o Twoje zdjęcie na którym będę widział Twoją twarz z wywieszonym językiem i zamkniętym prawym okiem, a ręką chcę żebyś pokazywał trzy ostatnie palce w górze. Może to brzmi dziwnie, ale to sprawdzony sposób weryfikacji czy czasem nie jesteś oszustem."

    Po takiej weryfikacji to by trafił na główną wykopu jako idiota...

    a nie lepiej zdjęcie z jakąś dzisiejszą gazetą w rękach?

  • siejesz panike

  • @Szym-s:

    Masz po części rację :) . W ten sposób testowany by się mniej przestraszył dziwnych polecen co ma zrobić na zdjęciu ;) ... Ale:
    - gazetę łatwiej jest dofotoszopować
    - nieoszust mógłby nie mieć akurat takiej gazety pod ręką
    - zdjęcie z faceta z dzisiejsza gazetą może być możliwe do znalezienia w Internecie

  • Macie fantazje :)

  • kunajk

    [pokaż komentarz] +2 + - 05-05-2009

    Ja nie potrafię zamknąć prawego oka, tylko lewe :P

  • Moją tożsamość bardzo łatwo jest sprawdzić. Wystarczą google i 30 sekund.

    Pozdrawiam

  • nikt89 (www)

    [pokaż komentarz] -2 + - 05-05-2009

    Wszyscy usmażycie się w piekle!!! Antychryści! Trzymam z wami :)

  • Ale....piekła nie ma. To tylko takie bajkowe miejsce, którym straszy się dzieci i głupich dorosłych.

  • Je.ać katoli,muslimów i innych buddopoje.ańców :)

  • Co to znaczy je.ac?

Dodaj komentarz

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.



copyright © 2010 Wykop