Czym jest hamowanie silnikiem
Hamowanie silnikiem to dobra metoda na poprawienie bezpieczeństwa jazdy i zmniejszenie zużycia paliwa.
SmartDriver_PL z- #
- 314
Hamowanie silnikiem to dobra metoda na poprawienie bezpieczeństwa jazdy i zmniejszenie zużycia paliwa.
SmartDriver_PL z
Komentarze (314)
najlepsze
Sprzęgło jeśli zmieniamy biegi odpowiednio zużywa się dokładnie tak samo jak przy zmianie biegów na wyższy i w ogóle nie trzeba wymieniać go
Największą szkodę wywołuje mocno wciskanie gazu przy bardzo niskiej prędkości obrotowej, ponieważ wtedy generowane są największe momenty gnące na wale, które musi przenieść koło zamachowe. Poza tym niestety trzeba do tego przywyknąć, że koła dwumasowe sę elementem eksploatacyjnym i też podlegają wymianie, tak jak inne elementy tłumiące
W chwili gdy puścimy gaz w automacie przepustnica ustawia się na jałowych (czyli tak jak w manualu po wciśnięciu sprzęgła). W praktyce w skrzyni automatycznej nie ruszając lewarka ZAWSZE hamujemy silnikiem. Siła z kół
@aldente: Ja miałem obszerną dyskusję z paroma magikami na temat wymiany ATF i mogę podsumować w ten sposób:
Wymieniać zawsze przekładnia + konwerter
Jak jest korek w konwerterze to nigdy w życiu nie robić dynamicznie,
Jak nie ma korka (ponoć są takie) to lepiej niż dynamika zrobić wymianę w przekładni i po jakiś
@aldente: Było kilka takich kwiatków w motoryzacji gdzie producent wymyślił dożywotni, ale w zdecydowanej większości ASB zalecana jest regularna wymiana ATF.
Auta z dożywotnim często nie miały bagnetu do sprawdzania poziomu ATF tylko zaślepkę, jak 5G Tronic w W210. W tym przypadku DB wycofał się z tej niewymienialności dosyć szybko po
Coś za coś.
@Cytryndor: miałem to samo napisać, ale widzę, że już mnie uprzedziłeś:) To samo mi w OSK mówili na zajęciach. A nawet powiem, że instruktor opieprzał mnie za dojazd na sprzęgle i stanie na biegu z wciśniętym sprzęgłem.
Komentarz usunięty przez moderatora
Podsumowując hamowanie silnikiem jest super sprawą szczególnie przed światłami, przejazdem kolejowym i przede wszystkim zjeżając ze wzniesienia, czy też dojeżdżając do samochodu który będziemy chcieli wyprzedzić, gdyż obroty same się zredukują do takiej wartości która umożliwi bezpieczny manewr.
Dodam jedno oprócz sprzęgła dostaje też mocno koło dwu-masowe w dieslach te elementy są drogie dlatego warto nauczyć się przy jakich prędkościach podczas redukcji biegu na niższy nie przekroczymy bezpiecznych 3300 obrotów.
Kolejnym
Z resztą i tak jest tu już tyle komentarzy że mojego i tak nikt już nie przeczyta. XD