Witajcie
Chciałbym przedstawić wam swoją przygodę z paypal'em i ich owianym już legendą obciążeniem zwrotnym.
Przepraszam że w takim bałaganie napisane ale pisząc o tym strasznie mnie kurw*** strzela...
W styczniu 2012 roku będąc na feriach gdy sklep internetowy miał wywieszkę "nieczynne, wysyłki towaru będą realizowane po powrocie od dnia tego i tego" wleciało zamówienie.
Zamawiający Daniel Jahn, zamówienie suplementów diety na ponad 1 200 zł.
Klient mimo że nie posiadałem wybranych przez niego smaków/rodzajów nie chciał zwrotu pięniedzy na konto, nie chciał również wysyłki kurierem za moją namową i po kosztach.
Wzbudziło to moje podejrzenia do tego stopnia że zleciłem zweryfikowanie płatności do paypal pod względem wyłudzenia/oszustwa – którego nie stwierdzili (treści e-maili dalej), więc będąc spokojny, bo skoro mam zapewnione przez paypal że z transakcją jest wszystko ok, to mogę wysyłać bez żadnych konsekwencji dla mnie.
Po wysyłce towaru okazało się że "klient" zgłosił się o wycofanie autoryzacji dla transakcji. Dostałem maila iż pojawiło się na moim koncie paypal obciążenie zwrotne na kwotę ponad 1 200 zł, gdzie pieniędzy już nie było, ponieważ zleciłem wypłatę na własne konto bankowe.
Paypal wysyłał maile ponaglające abym uzupełnił saldo, po jakimś czasie ucichło.
Aż do stycznia 2014 roku gdy odezwała się firma arvato-windykacja.pl z żądaniami zapłaty jej mocodawcy (paypalowi) zaległej kasy (któryś z kolei e-mail do wglądu na koniec).
Posiadam potwierdzenia nadania przesyłki do klienta na paczkomat, jeżeli znacie paczkomaty wiecie że informacja o oczekującej paczce jest wysyłana na adres e-mail który klient podał przy zamówieniu, to ten sam z którego było opłacane zamówienie przez paypal ( w załączeniu)
Posiadam potwierdzenie e-mailowe od pracownika paypala iż transkacja jest zautoryzowana i nic nie wskazuje na to iż było by to wyłudzenie/oszustwo.
Czy mam szansę wygrać z nimi w sądze? Może ktoś ma jakieś pomysły?
Cała korespondencja z "klientem" oraz z firmą paypal
19 stycznia 2012 15:15
Witam serdecznie,na stronie glownej sklepu jest informacja iż wysylki beda wznowione z poniedzialkiem z tego wzgledu że jestem na urlopie. Jeżeli jest to problem mogę anulować zamowienie i cofnac pieniadze na karte.
Wyslano z bezprzewodowego terminala w ramach uslugi iPlus email dostepnej dzieki BlackBerry®. Wiecej informacji na www.iplus.pl.
-----Original Message-----
From: Daniel Jahn
Date: Thu, 19 Jan 2012 10:37:16
To:
Subject: Re: adres skelpu - Potwierdzenie otrzymania płatności do zamówienia 131
Witam serdecznie
czy przesyłka zostanie dzisiaj nadana?
zależy mi żeby już w weekend móc sie cieszyc odzywkami. prosze o odpowiedz
On 1/18/12, wrote:
>
Witaj Daniel.
>
Miło nam poinformować, że Twoja płatność na kwotę 1227.64zł dotycząca
zamówienia 131 dotarła do nas i została zaksięgowana.
>
>
Zarządzanie wpłatami znajduje się na stronie
lub po zalogowaniu się na stronie
i przejściu w szczegóły zamówienia 131.
>
>
Jeżeli kwota lub ID zamówienia się nie zgadzają z Twoimi wpłatami, prosimy o
niezwłoczny kontakt z obsługą naszego sklepu.
>
>
Życzymy miłego dnia.
Obsługa sklepu internetowego
>
Kontaktowy numer telefonu: 695
Kontaktowy e-mail: info@
>
Ta wiadomość została wygenerowana automatycznie. Prosimy nie odpowiadać na
tą wiadomość.
Aby się z nami skontaktować lub odszukać dane naszej firmy, prosimy o udanie
się na stronę //
>
>
Daniel Jahn <@gmail.com>
19 stycznia 2012 15:38
Do: @
gmail.com
Witam
rzeczywiscie... przepraszam nie zauważyłem... oczywiscie poczekam do przyszlego tygodnia.
przepraszam i udanego wypoczynku zyczę
On 1/19/12, @gmail.com <@gmail.com> wrote:
Witam serdecznie,na stronie glownej sklepu jest informacja iż wysylki beda
wznowione z poniedzialkiem z tego wzgledu że jestem na urlopie. Jeżeli jest
to problem mogę anulować zamowienie i cofnac pieniadze na karte.
Wyslano z bezprzewodowego terminala w ramach uslugi iPlus email dostepnej
dzieki BlackBerry(R). Wiecej informacji na www.iplus.pl.
[Ukryto cytowany tekst]
Michał <@gmail.com>
23 stycznia 2012 11:53
Do: Daniel Jahn <@gmail.com>
Witam serdecznie,
wrócilem z urlopu i zabieram sie do pracy ;-)
W ciagu mojej nieobecności sklep stacjonarny funkcjonował, więc na dziś mam brak shakerów i nox pumpa oraz cm3 o tej wielkości,jednak jutro wpadają dostawy więc wszystko będzie ok.
Najwiekszy problem mam z FA Platinum Micelar Caseine ponieważ ostatnią puszka która się uchowała w rozmiarze 2300g jest juz po terminie (co zauwazylem przed wyjazdem ale zapomnialem ją zdjąc ze stanu) a tych mniejszych (1600g) nigdzie nie ma w hurtowniach.Więc prawdopodoobnie zrobie zwrot równowartości na paypal.
Chyba że uzgodnimy inaczej.
Proszę o informację jak wszystko będzie ok to jutro wysyłam przesyłkę.
Jeżeli nie ma Pan nic przeciwko to wolalbym ją wysłać kurierem z tego względu ze może ona przekorczyć dopuszczalne 14kg na paczkomat - chyba że koniecznie tak ma być to będe kombinował;-)
W dniu 19 stycznia 2012 15:38 użytkownik Daniel Jahn <@gmail.com> napisał:
[Ukryto cytowany tekst]
--
Pozdrawiam
Michał
Daniel Jahn <@gmail.com>
24 stycznia 2012 09:47
Do: Michał <@gmail.com>
Witam
Prosze wyslac na dwie paczki do tego paczkomatu. Bardzo prosze, bo nie
mam mozliwosci odbioru kurierem. Jestem zbyt zajęty i nie moge robić
takich rzeczy, a sąsiedztwo nie wchodzi w grę...
Nie pamietam jakie SMAKI wybierałem w tych białkach, ale prosze o
wszystkie oprócz czekoladowego...
Zamiast FA Platinum Micelar Caseine może być białko Olimpa smakowe,
albo TREC i do tego FIT Max, bo nie próbowałem... Nie chce zwrotu
pieniedzy tylko zamiennie inne białka.
Co do reszty tez prosze dac cos w zamian (np. 3 inne shakery) jesli
czegos mialoby nie być.
dziekuje za kontakt i oczekuje na paczkę
[Ukryto cytowany tekst]
Michał <@gmail.com>
25 stycznia 2012 14:31
Do: Daniel Jahn <@gmail.com>
Witam,
tak jak Pan prosił wysłałem zamiast Platinum Caseine białko Fitmaxa Whye 81+ wanilie , do róznicy kwotowej pozowlilem sobie dać wiekszy Trec Energgy oraz dodatkowo małe opakowanie cm3.
Mam nadzieje że będzie odpowiadało.
Pozdrawiam
Poszło na 2 przesyłki ponieważ waga jednej przesyłki przekroczyła 16kg.
W dniu 24 stycznia 2012 09:47 użytkownik Daniel Jahn <@gmail.com> napisał:
[Ukryto cytowany tekst]
--
Pozdrawiam
Michał
Daniel Jahn <@gmail.com>
26 stycznia 2012 10:11
Do: Michał <@gmail.com>
Bardzo fajnie. dziekuje za kontakt i pozdrawiam
prosze o informacje jak pan to wysłał
czy paczkomatami na adres @gmail.com ?
czy jakoś inaczej
nie dostałem zadnej informacji od inpostu-paczkomatow
[Ukryto cytowany tekst]
Daniel Jahn <@gmail.com>
26 stycznia 2012 10:19
Do: Michał<@gmail.com>
Ok juz wiem. nadal Pan i wsadzil do paczkomatu. dostane info jak
kurier odbierze paczke z paczkomatu. Dziekuje i pozdrawiam
[Ukryto cytowany tekst]
Michał <@gmail.com>
26 stycznia 2012 10:22
Do: Daniel Jahn <@gmail.com>
Witam, tak zostało nadane na ten adres e-mail, z tym wyjatkiem ze nadawalem w oddziale inpostu poniewaz bylo juz po 14 i z paczkomatu by zabrali na drugi dzien.Moge przesłac skany potwierdzen z pieczatkami inpostu.
W dniu 26 stycznia 2012 10:19 użytkownik Daniel Jahn <@gmail.com> napisał:
[Ukryto cytowany tekst]
--
Pozdrawiam
Michał
Gdy klient nie robił problemów z zamianą na inne smaki/ inne produkty, wręcz wzbraniał się przed cofnięciem pieniędzy na karte,wzbudziło to we mnie niepewność czy oby napewno wszystko jest ok.
Postanowiłem więc upewnić się czy napewno wszystko jest ok, wysyłając do paypala prośbę o weryfikację pod względem oszustwa/ wyłudzenia
Korespondencja z paypal w celu zweryfikowania
Re: Zgłośoszustwo/naruszeniazasaddopuszczalnegoużytkowania (ID: C985-L013-
T14070-S111-W000000) (KMM22635159V3088L0KM) :ppk4
2 wiadomości
webform@paypal.pl 24 stycznia 2012 12:05
Do: Michał
Szanowny Panie Michale ....,
Dziękujemy za skontaktowanie się z firmą PayPal w sprawie transakcji ID 0M077707WD351952W.
Panie Marcinie, status powyższej platności jest zakończona, pieniądza 1, 227.64 PLN wpłynęły na Pana saldo konta
PayPal, na chwilę obecną nie mamy żadnych informacji, aby to była nieautoryzowana płatność. Jesli ma Pan wątpliwości
co do klienta, może Pan dokonać zwrotu płatności w ciągu 60 dni.
Dziękuję i pozdrawiam.
Z poważaniem
Urszula Popiel
Dział obsługi klienta
PayPal
Copyright © 1999-2012 PayPal. Wszelkie prawa zastrzeżone.
PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A.,
Société en Commandite par Actions.
Oficjalna siedziba: 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg,
R.C.S. Luxembourg B 118 349.
Original Message Follows: ------------------------
Form Message
customer
subject: legacy
customer
message:
Topic: 'Zgłoś oszustwo/naruszenia zasad dopuszczalnego użytkowania'
Sub Topic: 'Zgłoszenie nieautoryzowanej transakcji'
trans_id: '0M077707WD351952W'
message: 'Witam,
chcialbym potwierdzenia autoryzacji transakcji.
Klient robi duże zakupy w sklepie, mimo braku towaru zamawianego przez niego nie chce zwrotu
różnicy tylko zamianę na inny towar.
Przesyłka ma być nadana na paczkomat, mimo mojej propozycji wysyłki kurierskiej
z powodu dużej wagi.
Dane billngowe klienta
Daniel Jahn
Ziegelh Weg
Hachenburg (Niemcy)
a paczka nadana do Gliwic.'
;
Michał 24 stycznia 2012 12:11
Do: webform@paypal.pl
Witam,
ok w takim razie będę realizował zamówienie.
Generalnie to nie ja powinienem weryfikować czy wszystko jest ok, jednak wolałem zasięgnąć opinii aby uniknąć
problemów.
Dziekuje za informacje
W dniu 24 stycznia 2012 12:05 użytkownik napisał:
[Ukryto cytowany tekst]
Pozdrawiam
Michał
www.
www.facebook.pl/ - Polub Nas na Facebook'u
Koniec korespondencji z paypal w celu weryfikacji.
Otrzymano sprawę obcišżenia zwrotnego: Identyfikator sprawyPP-001-668-098-
464 - OHV001
1 wiadomość
service@paypal.pl 17 lutego 2012 12:38
Do: info@
Szanowny Użytkowniku! (Adresatem tej wiadomości jest Michał ).
Niedawno otrzymaliśmy informację, że jeden z Twoich kupujących złożył
wniosek o obciążenie zwrotne, prosząc wystawcę karty kredytowej o wycofanie
płatności dokonanej na Twoją rzecz w dniu 19 sty 2012.
Kupujący twierdzi, że ten zakup został wykonany bez autoryzacji użycia
karty kredytowej. Wystawca karty kredytowej potrzebuje od Ciebie
dodatkowych informacji na temat tej transakcji.
Szczegóły transakcji
Imię i nazwisko kupującego:Daniel Jähn
Adres e-mail kupującego:@gmail.com
Numer identyfikacyjny transakcji kupującego: 48D89878R1919771V
Data transakcji:19 sty 2012
Kwota transakcji:-1 227,64 PLN
Numer sprawy:PP-001-668-098-464
Numer identyfikacyjny Twojej transakcji: 0M077707WD351952W
Co dalej
Odpowiedź należy przesłać w ciągu 10 dni, aby umożliwić nam udzielenie
pomocy w sprawie obciążenia zwrotnego. Aby przesłać odpowiedź, zaloguj się
do konta PayPal, kliknij znajdujące się na pasku menu łącze Centrum
rozstrzygania i podaj wymagane informacje dotyczące tej transakcji.
Wystawca karty kredytowej rozstrzygnie, czy roszczenie kupującego jest
uzasadnione. Po otrzymaniu informacji wystawca karty kredytowej podejmie
ostateczną decyzję w ciągu 75 dni.
Ponieważ wystawca karty kredytowej wycofał obciążenie z tytułu tej
transakcji, środki związane z tą transakcją zostały objęte tymczasową
blokadą do czasu rozstrzygnięcia sprawy. Zasady nakładania blokad na środki
zostały wyjaśnione w Umowie z użytkownikiem
(
https://www.paypal.com/pl/cgi-bin/webscr?cmd=p/gen/ua/ua-outside).
Więcej informacji na temat obciążeń zwrotnych znajduje się w samouczkach, w
Centrum rozstrzygania.
Z poważaniem
PayPal
CB:PP-001-668-098-464:PLN1227.64:17-02-2012:0M077707WD351952W
Copyright © 1999-2012 PayPal. Wszelkie prawa zastrzeżone.
PayPal (Europe) S. r.l. & Cie, S.C.A.
Société en Commandite par Actions
Oficjalna siedziba: 22-24 Boulevard Royal, 5 me étage, L-2449 Luxembourg
RCS Luxembourg B 118 349
PPID PP767
Re: Spory (ID: C985-L013-T13024-S111-WC00000) (KMM24914237V86438L0KM)
:ppk4
1 wiadomość
webform@paypal.pl 9 marca 2012 10:47
Do: Michał
Szanowny Panie Michale ,
Dziękujemy za skontaktowanie się z firmą PayPal w sprawie PP-001-668-098-464.
Panie Michale, postaram się przybliżyć Panu procedurę i wytłumaczę, co się wydarzyło.
Kupujący skontaktował się ze swoim wystawcą karty kredytowej i zainicjował za ich pośrednictwem obciążenie zwrotne
na podstawie rzekomo nieautoryzowanego użycia karty kredytowej. W rezultacie, transakcja została cofnięta. W związku
z powyższym, PayPal jako strona reprezentująca Pana w tym sporze (w sprawach o obciążenie zwrotne Firma broni
interesów sprzedającego) została pośrednikiem w wymianie informacji między stronami zaangażowanymi w spór.
Aby PayPal mógł pokryć koszta tego dochodzenia, muszą być spełnione dwa warunki:
1. Transakcja musi być oznaczona jako kwalifikująca się do ochrony sprzedającego;
2. Sprzedający musi dostarczyć dowód wysyłki / dowód dostarczenia przedmiotu do kupującego.
Pańska transakcja jest oznaczona jako niestety niepodlegająca ochronie firmy PayPal, ale otrzymaliśmy od Pana
właściwy rachunek pocztowy i potwierdzenie wysyłki z ważnym adresem odbiorcy. W związku z pierwszym, nie
mogliśmy pokryć kosztów tej sprawy, włącznie z opłatami administracyjnymi pobieranymi za przeprowadzenie
dochdozenia przez wystawcę karty kredytowej.
Mimo to, zakwestionowaliśmy w Pańskim imieniu obciążenie zwrotne u wystawcy karty kredytowej, ponieważ mamy
dowód, że przesyłka została wysłana do właściwego odbiorcy. Wystawca karty kredytowej miał odpowiedzieć w ciągu 75
dni. Ostateczna decyzja w sprawie zostaje podjęta właśnie przez wystawcę karty kredytowej. Jeśli sprawa zostałaby
rozstrzygnięta na Pańską korzyść, wyślemy wiadomość e-mail aby powiadomić Pana o zniesieniu tymczasowej blokady
środków.
Bardzo mi przykro, bo wiem z doświadczenia, jak niesprawiedliwe i frustrujące potrafią potrafią być sprawy o obciążenie
zwrotne zwłaszcza, że właściwie wszystko tutaj zależy od wystawcy karty kredytowej. Jedyne co mogę Panu doradzić
na tym etapie to starać się dojśc do porozumienia bezpośrednio z kupującym a tymczasem czekamy na decyzję banku.
Dziękujemy za poświęcony nam czas.
Z poważaniem
Ewelina Burzyńska
Dział obsługi klienta
PayPal
Copyright © 1999-2012 PayPal. Wszelkie prawa zastrzeżone.
PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A.,
Société en Commandite par Actions.
Oficjalna siedziba: 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg,
R.C.S. Luxembourg B 118 349.
Original Message Follows: ------------------------
Form Message
customer
subject: legacy
customer
message:
Topic: 'Spory'
Sub Topic: 'Odpowiedź na / stan sporu lub roszczenia zg###;oszonego przez kupuj###;cego'
message: 'Witam, dostalem od Państwa informacje iż cofnięto do klienta pieniadze za
paczki ktore odemnie otrzymal.Czuje sie w tym momencie okradziony, posiadam korespondencje w ktorej
klient nie chce abym mu wyslal paczki kurierem, tylko na paczkomat (skrytke do ktorej jedzie odebrac
przesylki po otrzymaniu powiadomienia na swoj e-mail).Wyrzucilem już paypal ze swojego sklepu
ponieważ, kazdy z klientów może postapic w ten sam sposób.
Dotyczy platnosc 0M077707WD351952W.'
;
Ponaglenia od firmy arvato-windykacja.pl
To ostani list od nich.
Sygnatura sprawy:
Nr klienta:
Nr rachunku:
Szanowny Panie,
Realizując działania w oparciu o udzielone pełnomocnictwo* informujemy, że w przypadku braku uregulowania zadłużenia w przeciągu 3 dni zarekomendujemy naszemu Mocodawcy wszczęcie kroków prawnych mających na celu odzyskanie zadłużenia.
Proszę o kontakt telefoniczny lub za pośrednictwem poczty e-mail w sprawie zobowiązań wobec PayPal Sp. z o.o.
Wartość zadłużenia 1019,18 PLN, w tym:
Należność Główna: 819,92 PLN
Odsetki: 199,26 PLN
Zapłacono: 0,00 PLN
Do zapłaty: 1019,18 PLN
Dług wynika z ujemnego salda Państwa konta utworzonego w serwisie PayPal.
Konto do dokonania wpłaty:
25 1140 1124 4361 *********
Z poważaniem,
Bertelsmann Media sp. z o.o. oddział „arvato services Polska”
Godziny pracy:
Poniedziałek - Piątek 8.00 - 21.00
Sobota 8.00 - 16.00
Tel.: 61 655 06 00
Faks: 61 652 89 41
eMail: paypal
Komentarze (164)
najlepsze
Ja p#!!%%#ę, serio?
A to tylko z jednej wiadomości.
Musisz przejrzeć umowy, jakie zawierałeś z Paypalem, albo zlecić to prawnikowi (to jest pewnie pare godzin roboty). Żebyś wiedział w jakiej jesteś sytuacji i czy aby zobowiązanie jakie masz wobec PP nie jest oderwane od twojej transakcji z klientem. Bo przecież ty nie zawierałeś umowy z operatorem kart ale z PP (no chyba, że z umowy wynika co innego).
Od tej firmy windykacyjnej
Komentarz tylko do jednego zdania wykopowego eksperta :-)
1. Nie ma czegoś takiego jak "bankowy nakaz zapłaty", pewnie chodziło Ci o bankowy tytuł egzekucyjny...
2. PayPal nie jest bankiem, więc jak mógłby mieć BTE?
3. Usługi windykacji to zupełnie co innego niż postępowanie uproszczone.
P.S. Źle się orientujesz, operatorzy kart blokują środki pod wyjaśnienie spornej transakcji. I PayPal nie jest operatorem kart płatniczych.
Tylko pewnie nie jest bankiem w Polsce, a przez to nie moze korzystac z uprawnien bankow w Polsce
Mam znaleźć sklep który akceptuje pp
Wysyła nie na adres domowy kurier/poczta tylko do paczkomatów
Zamawiam, odbieram, zgłaszam w banku chargeback bo ktoś mi podejrzał dane karty, to nie ja płaciłem i tyle?
Możesz spokojnie olać to wezwanie. Nie mają podstaw do jakiegokolwiek wzywania Cię do zwracania płatności wg polskiego prawa. Jakikolwiek
Kroki, które powinieneś teraz podjąć to:
1. Zapłacić PayPalowi, ponieważ ich roszczenia wobec Ciebie są zasadne. Przykro mi, ale to nie PP Cię okradł, a klient.
2. Iść do
ad.1
Źle mu radzisz. Paypal nie odpisał na jego reklamację, napisał tylko, że ma jeszcze 75 dni na zajęcie stanowiska, stanowiska nie zajął, a więc zgodnie z naszym prawem reklamacja została uznana (czas na odpowiedź w zależność od rodzaju działalności wynosi od 14 do 30 dni).
Z tym bydłem to to była taka luźna dygresja o naszej polskiej mentalności (w końcu autor został naciągnięty przez Polaka) i zestawienie tego z założeniami PayPal. A czy te założenia są z gruntu dobre czy też z gruntu złe to nie mnie oceniać. Ja wiem, że dzięki
Mam mnostwo niepotrzebnych gadzetow na sprzedaz, ksiazki, plyty, czesci komputerowe, telefony, poprzednie laptopy, mnostwo mnostwo ciuchow w dobrym stanie i wiele innych rzeczy. Probowalem to sprzedac na eBay UK. Po ok 10 sprzedanych rzeczach i trzech sprawach z kupujacym (w stylu: "te spodnie sa na mnie za krotkie i nie obchodzi mnie ze kupilem zly rozmiar, to i tak twoja wina sprzedawco bo powinnes podac dlugosc w milimetrach") stwierdzilem jednak
Kiedyś miałem u nich konto z którego nie korzystałem wcale, nie licząc paru groszowych wpłat i jednego zakupu na ebay (swoją drogą towar kupiony na ebay nie dotarł, a kasy też paypal mi nie oddał, ale ja nie o tym).
Więc po wielu miesiącach nie logowania się do paypala i kompletnego nie używania go zauważyłem dziwne maile przychodzacę na mój email od paypal. Zignorowałem je bo przecież nic
Dlaczego ignorowałes mejle o transakcjach?