Flaris odleciał konkurentom: polski samolot może podbić rynek
Jest niewiele cięższy od „malucha”, można go trzymać w zwykłym garażu, a podróż nim kosztuje złotówkę za kilometr. W maleńkim Podgórzynie powstał samolot, którego próby skonstruowania potentaci branży lotniczej podejmują od dwóch dekad
sportingkielce z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 74
Komentarze (74)
najstarsze
Źle przeprowadzony marketing, niska dostępność serwisu, zbyt wysoka cena, problemy prawne - wszystko to może mieć wpływ na sukces rynkowy lub jego brak.
Stery masz w ręku i
Dźwignia przepustnicy.
http://www.flaris.pl/centrum-prasowe/?lang=pl#toggle-id-1
No chyba, że zadowalają cię takie próby:
Ten współczynnik opadania czy jak o tam się zwie - 18km w poziomie na 1km w pionie - to dobrze? Jaki mają szybowce a jaki powiedzmy 737? Nawet nie wiem jak googlać taką rzecz :)
W każdym razie ten projekt dużo bardziej podoba
@Scharnvirk: Szukaj jako doskonałość ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Lift-to-drag_ratio
Rekord szybowca to 72
Małe samoloty mają od 10-15
Duże do 25
Im szybciej może samolot latać tym ma mniejsze powierzchnie nośne (by nie stawiały dodatkowego oporu).
Podobnie jak w takim np. Boeingu 737-800, więc to akurat żadna zaleta. Oczywiście pod warunkiem że liczymy tylko koszt paliwa...