@kaskaderMike: Taka ciekawostka. Pierwsze quattro było na 3 dyferencjałach w tym 2 blokowane(tylny i centralny) - zupełnie jak w samochodach terenowych. Później w centralnym dyferencjale zastosowano dyferencjał torsena znany np. z hummera. Dyferencjał na torsenie (torsen to skrót od torque sensitive)a to bardzo szczwana bestia która jest w stanie przenieść sporą część momentu obrotowego na oś bardziej obciążoną, czyli zupełnie odwrotnie niż otwarty dyfer, i to za pomocą zębatek a nie
@bozonhiggsa: kolejna ciekawostka. W audi v8 zastotosowano 2 torseny w centralnym i tylnym dyfrze zeby ukryc podsterownisc(audi bylo znane z ciezkiego przodu)
@muchomorek81: I to nie trzeba być mistrzem teorii, wystarczy zaobserwować co się dzieje. Gościu nawet nie zauważył, że najczęściej ruszał dopiero jak trochę odpuścił gaz.
@muchomorek81: nie zawsze tak jest, duze opony AT o bardzo agresywnym biezniku, dzieki temu, ze maja wysokie obroty same sie oczyszczaja z blota (sila odsrodkowa) i umozliwiaja dosc sprawne poruszanie sie. Zerknij na normalny mud bogging, a nie na polskie usilowania.
Takie małe techniczne wyjaśnienie: Dlaczego to Audi tak dobrze sobie radzi pomimo całkowicie nieodpowiednich opon, niskiego zawieszenia, itd? I co jest w tym takiego wyjątkowego względem innych napędów na 4 koła? Otóż tutaj napęd idzie na wszystkie 4 koła jednocześnie w miarę równy sposób, a nie cała para w gwizdek w koło o najmniejszej przyczepności. Nie każdy napęd na 4 kola na to pozwala.
@Mibars: to właśnie torsen, dodam tylko że audi w swoich autach ma 2 rodzaje napędu awd torsen i haldex. Torsen jest w modelach gdzie silnik jest zamontowany wzdłuż. Torsen jest również stosowany w autach innych producentów np. Hummer, Chevrolet Trail Blazer TYLKO wersja SS.
@evelan: Jako rzecznik ambasady Rosjii na wykopie, pragnę poinformować, że na powyższym filmie pracownik naszej ambasady, odbywał jazdę testową samochodu który ma zasilić flotę naszej ambasady.
Komentarze (171)
najlepsze
2. Letnie opony ftw.
3. Napęd na 4 koła niekoniecznie jest przeznaczony na trudny teren.
Jedzie pięciu Niemców do Włoch i na granicy zatrzymuje ich celnik.
- Przepraszam, ja nie mogę Panów wpuścić
- Dlaczego?
- Bo jadą Panowie Audi Quattro, a jest Was pięciu
- Panie, to jakiś absurd, to tylko nazwa samochodu
- Nie, to niemożliwe, Panów jest pięciu, a tutaj jest wyraźnie napisane Quattro, nie mogę Panów wpuścić.
- Chcielibyśmy w takim razie rozmawiać z szefem
- Niemożliwe,
@Tapirro: dlatego lubię to auto - jest bezkompromisowe. Zupełna odwrotność modnych od jakiegoś czasu SUVów*.