Czy znawca technicznej historii Niemiec mógłby wyjaśnić zamiłowanie projektantów do budowania czołgów z płaskimi (tzn nie pochylonymi) pancerzami?
Z tego co czytałem, to niemieckie czołgi są bardziej ergonomiczne i mają większą przestrzeń użytkową wewnątrz - lub taką samą przy mniejszych rozmiarach zewnętrznych (co radzieckie odpowiedniki). Wiem też, że pancerze niemieckie były utwardzane walcowaniem i uzyskiwały dodatkową ,,grubość'' dzięki temu - były tak twarde, że odpryski od wewnętrznej strony kadłuba raniły załogę.
1) nitowane pancerze - np w przejętych od czechów Pz 35(t) i Pz 38(t), które pękały i siekały wnętrze.
2) brak molibdenu i wolframu, ale to od połowy 1944 roku dopiero.
Pojazdy pancerne III Rzeszy to były konstrukjce z lat 30tych, lub takie nad którymi prace rozpoczęta w latach 30tych - Panzer I, II, III, IV oraz VI. Pantera i Tygrys Królewski były pojazdami nowszymi.
@KtosKtoSamNieWiesz: Tygrys był projektowany zanim jeszcze pochyłe pancerze się upowszechniły (cały cykl rozwojowy zaczął się jeszcze przed wojną), poza tym - grubszy, ale płaski pancerz też ma pewne zalety - np. pancerze wczesnych Shermanów i wszystkich T-34 ustępowały działom w większych kalibrach DUŻO chętniej, niż wynikałoby to z obliczeń.
Pancerz 45mm pod kątem 60 stopni od pionu w T-34 POWINIEN oferować skuteczną ochronę w okolicach 2,3-2,5 swojej grubości, gdyż poza czysto
@XxSzajbaxX: To zdjęcie przedstawia transport nowych Panter, prawdopodobnie na stacji w Rucianem-Nidzie. Gdzieś, kiedyś spotkałem się z takim opisem. Ktoś potwierdzi?
Mam pytanko do znawców. Dlaczego nie zbudują teraz unowocześnionego klonu np. Pantery? Oczywiście pancerz miałby najnowsze stopy metali, w środku naszpikowane elektroniką. Dlaczego właściwie zewnętrzny wygląd czołgu się nie powtarza?
@XxSzajbaxX: Tak, brakowało im ropy, ale dopiero w późniejszych etapach wojny. Ta wojnę wygrała ilość, a nie jakość. Zbudowano tylko ponad 1000 tygrysow , a samych t34 ruscy mieli ok 60 000 to nawet jeśli za 1 tygrysa ruscy traciliby 20 T34 to i tak było ich zbyt mało.
Komentarze (58)
najlepsze
Z tego co czytałem, to niemieckie czołgi są bardziej ergonomiczne i mają większą przestrzeń użytkową wewnątrz - lub taką samą przy mniejszych rozmiarach zewnętrznych (co radzieckie odpowiedniki). Wiem też, że pancerze niemieckie były utwardzane walcowaniem i uzyskiwały dodatkową ,,grubość'' dzięki temu - były tak twarde, że odpryski od wewnętrznej strony kadłuba raniły załogę.
1) nitowane pancerze - np w przejętych od czechów Pz 35(t) i Pz 38(t), które pękały i siekały wnętrze.
2) brak molibdenu i wolframu, ale to od połowy 1944 roku dopiero.
Pojazdy pancerne III Rzeszy to były konstrukjce z lat 30tych, lub takie nad którymi prace rozpoczęta w latach 30tych - Panzer I, II, III, IV oraz VI. Pantera i Tygrys Królewski były pojazdami nowszymi.
Pancerz 45mm pod kątem 60 stopni od pionu w T-34 POWINIEN oferować skuteczną ochronę w okolicach 2,3-2,5 swojej grubości, gdyż poza czysto
Tu lepsza rozdziałka: http://i53.photobucket.com/albums/g64/PoorOldSpike/Photos%20Two/PanthdelivRus43b4.jpg
Komentarz usunięty przez moderatora
- amunicję trzyma się w wieży - wieża większa, kadłub mniejszy (niźszy)
- skrzynia biegów jest z tyłu, więc kadłub może być niższy, bo nie trzeba prowadzić wału przez całą długość
- inna specyfika pocisków przeciwpancernych determinuje konieczność innego kształtu kadłuba
- większe działa - potrzebna zupełnie inna wieża
- brak radiooperatora - więc kierowca moze siedzieć np. pośrodku, więc kadłub ma inny układ wewnętrzny i
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora