Nowa Zakopianka – 38 mostów i wiaduktów oraz tunel o długości 2 km!
Będzie to jeden z najdłuższych tuneli w Polsce, a wg GDDKiA cała operacja to jedna z najbardziej skomplikowanych inwestycji w Polsce. Ponadto aż połowa 16 kilometrowej trasy będzie prowdzona na wiaduktach, estakadach oraz mostach. Koszt inwestycji to aż 3,5 mld zł.
j.....i z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 142
Komentarze (142)
najlepsze
#!$%@?, przecież całe Zakopane jest warte może 1/2 tego
Spodziewam się, że ze względu na tunel i te 38 mostów. Chyba nie było jeszcze takiej inwestycji w Polsce.
To jest także droga Kraków-Chyżne, E77.
@pwone: Haha, zdecydowanie taniej - 42 razy taniej:
średnica monety 5 zł to 24mm = 0,024m
szerokość trasy z prędkością projetową 120km/h o dwóch pasach ruchu i pasie awaryjnym to 3,75m + 3,75m + 3m = 10,5m, z tym że mamy dwie jezdnie, więc 21m
długość to 16km = 16000m
(21/0,024) = 825 - tyle monet zmieści się na szerokość drogi
Jakby miała być konkurencją dla ruchu kołowego, to chyba trzeba by ją od nowa zbudować.
Raz że drugi tor, dwa że za duże stromizny i wąskie łuki.
A połowa ludzi i tak wolałaby autem dojechać.
Konieczne jest zbudowanie nowej linii kolejowej Podłęże-Szczyrzyc, jest ona w kontrakcie terytorialnym woj. małopolskiego na najbliższe lata.