Powiązane (12)

  pokaż (7) 
  • Reklamy Google

  • Dwiks +44  

    Z tego co widzę, żałoba narodowa to dosyć nowy 'wymysł', gdyż większość z nich została ogłoszona w ostatnich 20 latach.

    pokaż komentarz
    Dwiks
  • Mete +5  

    bo mniej wiecej od tego momentu wszystko zaczelo sie pier... sypac

    pokaż komentarz
    Mete
  • Krissmon +13  

    A co to znaczy piersypać?
    Jak ktoś chce wyręczyć Wykop w cenzurowaniu. :)

    pokaż komentarz
    Krissmon
  • paszczur +7  

    Bo kiedys zaloba narodowa miala sens i byla idea, a raczej tym co zostawalo z idei, np. upadek powstania Warszawskiego.
    A teraz zaloba narodowa to hapening majacy na celu... eee... no wlasnie, co to ma k##!a na celu?
    Ciekawe kiedy prezydent dowie sie, ze jest taki zawod jak kierowca i dowie sie ilu z nich codziennie ginie na drogach. Bedzie trzeba uciac maszty do polowy bo flaga i tak wyzej nie bedzie wciagana.
    Chociaz wtedy "z metra ciety" nabierze nowego znaczenia.

    pokaż komentarz
    paszczur
  • bitelse -1  

    Trudno powiedzieć co ma na celu, ale zauważyłem taką prawidłowość, że prezydent lubi mocne słowa, nie koniecznie adekwatne do danego wydarzenia. Niedawno był spór o "ludobójstwo" w Katyniu, gdzie bodajże większość ekspertów uważała to słowo za wyolbrzymiałe, niestosowne. Coś mi się wydaje, że ma to jakiś związek z kompleksem niższości :)

    pokaż komentarz
    bitelse
  • tefalmistrz -1  

    Albo po prostu Wikipedia ma niepełne dane, wpisywane tylko na bieżąco

    pokaż komentarz
    tefalmistrz
  • wicikumoza +15  

    Kaczyński chyba się założył z prezydentem Bułgarii - tam też sporo żałób

    pokaż komentarz
    wicikumoza
  • Erdii +9  

    Więcej osób ginie dziennie w wyniku wypadków samochodowych. Ludzie przeżywają gorsze sytuacje i nikt się nimi nie zajmuje, nie daje wysokich odszkodowań, pomocy u psychologów.

    Wszystko to sztuczne, na pokaz byle zyskać poparcie. Kraj jak wszystkie inne, ale z chorymi jednostkami u władzy.

    pokaż komentarz
    Erdii
  • Maxim199 +7  

    jakoś mało żałób mieli w Chinach jak na tyle ludzi

    pokaż komentarz
    Maxim199
  • romanov2 +9  

    bo tam jak zginie pol miliona na skutek powodzi to calkiem niewiele..

    pokaż komentarz
    romanov2
  • HouseMPrawdziwy +6  

    Żałoba Narodowa to takie święto z okazji ,którego Telewizja Polska może puścić tańsze/starsze filmy niż początkowo planowała.

    pokaż komentarz
    HouseMPrawdziwy
  • m3rc +75  

    Polska to taki kraj EMO. Już od paru lat, co roku jest żałoba narodowa. Przez to ranga żałoby narodowej została mocno naruszona.

    pokaż komentarz
    m3rc
  • mmareckii +2  

    Nie jest jeszcze tak źle. Póki co wciąż trzeba kilkunastu ludzi, żeby była żałoba jaką mieli Piłsudzki czy Wyszyński. Czemu tylko wciąż ich trzeba coraz mniej?

    pokaż komentarz
    mmareckii
  • Wiatro -1  

    To przeprowadzcie sie do Chin. Tam chociaz na Tiananmen zginelo kilkaset ludzi walczac o wolnosc to nie ma żałoby narodowej w tym dniu w Chinach. I pewnie dlugo nie bedzie.

    pokaż komentarz
    Wiatro
  • m3rc -1  

    Heh, a masz Ty żałobę narodową co roku w rocznicę różnych strajków, które były w PRLu, a podczas których zginęli ludzie? Argument idiotyczny, przecież żałobę narodową ogłasza się zaraz po zdarzeniach i to tylko na kilka dni (na szczęście). Chiny np. w 2008 ogłosiły trzy dniową żałobę narodową po trzęsieniach ziemi.

    pokaż komentarz
    m3rc
  • glosnik -2  

    Piłsudski

    pokaż komentarz
    glosnik
  • Wolvi666 +31  

    Dowcip w jutrzejsze Familiadzie:

    -Ile dni urlopu dostaje górnik po śmierci...?
    -?
    -3 i potem z powrotem pod ziemie. Hahaha... (Czemu się nikt nie śmieje,nie rozumiem to jest dowcip joemostera, jak nie chcecie joemostera wracam do własnych dowcipów, odp%#$%!!cie sie)
    -Dzisiaj w naszym studiu grają rodziny ....

    Racja 11 listopada świętujemy zapomniałem, to czemu nie świętujemy wybuch pierwszej wojny światowej? czy to niekonsekwencja?

    pokaż komentarz
    Wolvi666
  • Nagash +60  

    k#!%a, jaki wstyd...

    pokaż komentarz
    Nagash
  • Makabrator +20  

    Nowa dyscyplina. Prowadzimy. Ciesz się.

    pokaż komentarz
    Makabrator
  • Woodz +2  

    W Chinach jest ciekawie jak zginęło 70 tys. ludzi to 3 dni żałoby a jak umarł jakiś tam polityk to cały tydzień ;/

    pokaż komentarz
    Woodz
  • Pati089 +2  

    Spójrz na to z innej strony. W zeszłym roku po raz pierwszy uczczono śmierć zwykłych ludzi.

    pokaż komentarz
    Pati089
  • darokrol +21  

    uu meksyk żałował Wojtyłę 7 dni a my tylko 6, ale wstyd

    pokaż komentarz
    darokrol
  • daro0 +1  

    Tym razem to też tak ni w p$$!e ni w oko. 3 dni, albo tydzień to by było coś! Albo 13 po jednym dla każdego to by było coś! A tak 2 dni? oj Lechu, nie popisałeś się

    pokaż komentarz
    daro0
  • maky +20  

    To jest już po prostu niesmaczne. Codziennie ktoś ginie 'w pracy' i ma tylko tego pecha, że w pojedynkę. Niech lepiej pomysłodawcy żałoby przypilnują aby śledztwo było prowadzone rzetelnie aby taki wypadek więcej się nie powtórzył.

    pokaż komentarz
    maky
  • Wolvi666 +17  

    W Polsce powinien być taki tydzień żałobny co cztery lata i w trakcie tego tygodnia wszyscy by opłakiwali ofiary hurtowo-promocyjnych niespodzianek losu powodujących koniec bytowania cielesnego szczęśliwców. Jakby w ciągu 4 lat nic by się nie uzbierało to się mówi trudno, lub będzie się opłakiwać odpowiednie wyselekcjonowanych wybrańców śmierci (np. kierowcy ciężarówek zabici przez rowerzystów, itp). Taki olimpijski Tydzień Zmarłych, a pierwszego listopada po satanistycznym święcie młodocianych barbarzyńców z zachodu, byłyby poprawiny jakby kogoś pominięto.

    Koniec z wygłupami, szkoda ludzi, ale czemu w Polsce zbija się polityczny kapitał, na obchodach wydarzeń przegranych. Świętujemy 1 września, 17 września, Katyń, 1 sierpnia itp klęski, a czemu nie świętujemy wygranej pod Monte Cassino, Berlinie, Trójmieście, zakończenia II wojny światowej, pierwszej wojny światowej itd. Dlaczego robi się z nas paranoików na świecie, gdzie tylko my mamy z pompą organizowane obchody klęsk. A wracając do górników od 2006 mówili że rząd zadba o los górników ,metan i te krecie problemy i tu się okazuje, że gówno się zmieniło, a górnica jak zwykle ryzykują życie dla marnych groszy. Szkoda gadać.

    pokaż komentarz
    Wolvi666
  • informatyk +6  

    "a czemu nie świętujemy wygranej pod Monte Cassino, Berlinie, Trójmieście, zakończenia II wojny światowej, pierwszej wojny światowej itd."
    Świętujemy. Zakończenie I WŚ to 11 listopada.

    pokaż komentarz
    informatyk
  • PieTer20 +59  

    Chociaż z czymś jesteśmy lepsi od innych :)

    pokaż komentarz
    PieTer20
  • wakacje +33  

    Zauważyłem pewna tendencje spadkową....coraz mniej ludzi musi umrzeć żeby prezydent ogłosił żałobę narodową (nie licząc Piłsudzkiego itp.).

    pokaż komentarz
    wakacje
  • kelso +50  

    Wszystko musi być zgodne z taryfikatorem ;)

    http://imgur.com/27UV3.jpg

    pokaż komentarz
    kelso
  • SuperCzytelnia -8  

    DaZ: http://i8.photobucket.com/albums/a24/peloos12/PS.jpg
    http://userserve-ak.last.fm/serve/252/56004.jpg

    pokaż komentarz
    SuperCzytelnia
  • next +9  

    każdego dnia umiera w Polsce 1100 osób, 1100 osobistych tragedii.

    pokaż komentarz
    next
  • Elaviart +1  

    Z jednej strony zgadzam się z wami, że takie żałoby to zakłamanie i niesprawiedliwość w stosunku do ginących na drogach.
    Ale z drugiej strony, jeśli przyczyny wypadku z kopalni są prawdziwe (przekłamania, manipulacja licznikami) to przez ten cały szum być może poziom bezpieczeństwa w kopalniach wzrośnie. Gdyby nie żałoba, sztuczny lament polityków pewnie wszystko by było po staremu, aż do kolejnej tragedii. Jak taka kolejna żałoba na pokaz ma skutecznie zapobiec późniejszym tragediom to jestem jak najbardziej za i mam w dupie USA i inne kraje. Jeśli nie to niech Kaczyński p%!%%%$nie się w łeb.

    pokaż komentarz
    Elaviart
  • cheewb -4  

    31 grudnia 2004 - 3 dni żałoby dla upamiętnienia ofiar pożaru klubu nocnego w Buenos Aires (194 zabitych)
    Wiedzą za co żałować. :D

    pokaż komentarz
    cheewb
  • MEZmaster 0  

    Usta zatkają im pieniędzmi i tyle tego będzie.

    pokaż komentarz
    MEZmaster
  • grs +1  

    Elaviart - nic sie nie zmieni. ilez juz bylo takich tragicznych wypadkow w kopalniach spowodowanych 'manipulacjami'. nic sie nie zmieni.

    pokaż komentarz
    grs
  • bectrux -1  

    A gdyby chociaż 1% pieniędzy, które są tracone przez odwoływanie różnego rodzaju imprez, przeznaczyć na rzecz poszkodowanych? No ale przecież lepiej się zareklamować: "Jacy my jesteśmy dobrzy!"

    pokaż komentarz
    bectrux
  • craff 0  

    Lepiej niech nikt nie przypomina Kaczyńskiemu, że w II WŚ zginęło 5600000 Polaków...

    pokaż komentarz
    craff
  • kilgoretrout 0  

    jednak nie jesteśmy tacy najlepsi, Bułgaria też wie jak mądrze wykorzystywać pojęcie żałoby narodowej. Z drugiej strony Ruscy też sporo tego mają w historii, współczuje tylko, że mieli tyle w miarę konstruktywnych powodów. Jedno wiem na pewno, ich samolotem nigdy nie polecę.

    pokaż komentarz
    kilgoretrout
  • rostu +1  

    Wcale z Polską nie jest tak źle...
    Węgry miały dopiero jedną żałobę narodową, ale za to jaką:
    "9 grudnia 2006 - w dniu pogrzebu piłkarza i trenera Ferenca Puskasa"

    pokaż komentarz
    rostu
  • MrTzKi +1  

    Wy się nabijacie z prezydenta - a on po prostu jest wrażliwy stąd tyle razy żałoba za jego kadencji :(

    pokaż komentarz
    MrTzKi
  • japierdole -2  

    No! I żeby solidaryzować się ze smutkiem narodu na dożynki się wybrał w Spale i tańcował radośnie na scenie. Taki wrażliwy jest ten nasz kochany Pan prezydent!

    pokaż komentarz
    japierdole
  • MrBigB +50  

    Serio co da żałoba narodowa ?? i tak większość ma to gdzieś, ludzie żyją własnym życiem póki im coś się nie zawali.. ksiądz w niedzielnych intencjach coś wspomni i tyle.. rodziną które doświadczyły tej tragedii bo to jest ich tragedia, potrzebna jest rzeczywista pomoc, kasa, najlepsza opieka lekarska i takie tam a nie puste deklaracje i flaga do połowy...

    pokaż komentarz
    MrBigB
  • realista1 +28  

    Proponuję żałobę narodową dla uczczenia śmierci gramatyki języka polskiego. ŻałobĄ narodowym mówimy stanowcze NIE.

    pokaż komentarz
    realista1
  • w1n +2  

    Moim zdaniem to niepotrzebne wartościowanie śmierci, jak wiadomo teraz rząd będzie musiał zaoferować jakaś pomoc rodziną zmarłych, o czym poinformuje w telewizji, a wybory się zbliżają. Rocznie ile osób ginie na naszych drogach? 5000 ? To proponuje co roku robić jedną zbiorczą żałobę narodową, można by nawet z tej okazji zrobić dni wolne od pracy.
    Jak umierać to z pompą.

    pokaż komentarz
    w1n
  • paszczur +9  

    Gornicy nie trafili w odpowiedni moment... troche wczesniej i bylby powod do odwolania koncertu madonny...
    A tak na serio szkoda mi tych ludzi, ale to ich zawod i tyle.

    pokaż komentarz
    paszczur
  • chmurli +5  

    może ktoś wyjaśnić przyczyny żałoby narodowej po śmierci byłego prezydenta us and a? tylko poważne odpowiedzi

    btw. w tym roku możemy dorównać albo przebić rekordowy 2005 rok

    pokaż komentarz
    chmurli
  • tefalmistrz +2  

    W po I wojnie światowej był autorem 14 postulatów, dla nas ważny był 13., który gwarantował powstanie niepodległej Polski. Był bodajże jednym z pierwszych, którzy podnieśli ten temat. Dostał Nobla i Order Orła Białego. I to na tyle ;)

    pokaż komentarz
    tefalmistrz
  • mikessos 0  

    orędzie Wilsona, w którym sprawa polska była bardzo podkreślona, spowodowała, jako ważny głos w dyskusji miedzy narodami, szybsze odzyskanie niepodległości przez Polskę, i jej udział w sojuszu Francji, Anglii, itp.

    pokaż komentarz
    mikessos
  • Lamb3rt +2  

    Niech Lech I Żałobny kończy już swoją kadencję, bo niszczy powagę istnienia żałoby narodowej. Powinna ona być ogłaszana tylko w przypadku śmierci osoby bardzo zasłużonej dla kraju (Jan Paweł II, Piłsudzki itd.), oraz ew. w przypadku śmierci prezydenta lub premiera. Bo to jest żałoba dla całego narodu - naród traci przywódcę lub ważnego członka swojej społeczności. A czy śmierć 13 górników jest odczuwalna (naprawdę odczuwalna, nie bawmy się w hipokrytów) dla kogokolwiek poza ich rodzinami i znajomymi?

    pokaż komentarz
    Lamb3rt
  • r3m0 -2  

    Nie no, po śmierci Piłsudzkiego to myślę, że żałoba byłaby przesadą.

    pokaż komentarz
    r3m0
  • Lamb3rt +1  

    r3m0 - Piłsudzki był jedynym w swoim rodzaju autorytetem dla Polaków, aktualnie nikogo takiego nie ma i nie było od jego śmierci. Jedynie media kreują nieudolnie Wałęsę na taką osobę, ale każdy kto zna jego wypowiedzi tylko współczująco pokiwa głową...

    pokaż komentarz
    Lamb3rt
  • szczurzy 0  

    Piłsudski.

    pokaż komentarz
    szczurzy
  • r3m0 -1  

    Ludzie, nauczcie się czytać...

    pokaż komentarz
    r3m0
  • Joz +2  

    Wydaje mi sie że przy ostatniej żałobie narodowej ktoś to podawał, ale musiałbym sprawdzić.

    pokaż komentarz
    Joz
  • Maxioo +3  

    http://www.wykop.pl/link/42250/prezydent-oglosi-zalobe-narodowa-w-zwiazku-z-katastrofa-samolotu#comment-205331

    pokaż komentarz
    Maxioo
  • kodijak +2  

    Zgadza się, był jakiś wykres albo oś.

    pokaż komentarz
    kodijak
  • et0 +2  

    W Polsce połowa żałób służy głównie sporom i promocji politycznej i do tego są głównie wykorzystywane, zamiast ukazywania szacunku dla tragicznych wydarzeń (głównie właśnie te, bo tu można najwięcej brudów sobie wygarnąć i wyprać) czy szacunku dla wielkich osób, a trwają długo po to aby partie miały czas na opracowanie strategii ataku na przeciwnika pod przykrywką pomocy i udzielenia ochrony poszkodowanym. To tyle ode mnie do tego tematu.

    pokaż komentarz
    et0
  • Kupiec_12 +7  

    W sumie to już lepsza żałoba z powodu śmierci 13 polskich górników niż z powodu zamachów w Madrycie, Londynie, czy Nowym Jorku. Choć oczywiście najlepiej gdyby w żadnym z tych przypadków nie było żałoby

    pokaż komentarz
    Kupiec_12
  • glosnik +9  

    uważam, że żałoba po ataku na WTC była uzasadniona - było to wydarzenie, które zmieniło bieg historii, miało ogromne znaczenie. poprzez ten atak (odległy, bo oczywiście w USA) zmieniło się życie całej planety (zwiększenie kontroli na lotniskach, strach przed terroryzmem, mieszania się rządów w prywatne życie ludzi itd.).

    pokaż komentarz
    glosnik
  • darekry +10  

    po JP2 też ok. poł świata wprowadziło żałobę. powódź - ok, bo oprócz ofiar smiertelnych setki ludzi straciło majątek. wypadek autokaru, i inne katastrofy, w których ginie 15-50 osób...
    Nie da się wprowadzić czegoś takiego jak 'żałoba powiatowa'?

    pokaż komentarz
    darekry
  • mrw +1  

    darekry,

    Przecież takie coś istnieje. Całkiem niedawno w Radomiu zarządzono dwudniową żałobę z powodu śmierci dwóch pilotów.
    http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/polska/w-radomiu-zaloba-po-katastrofie-lotniczej,42968,1

    pokaż komentarz
    mrw
  • karma-zyn +6  

    Po każdym długim weekendzie na polskich drogach powinna być żłoba narodowa - kierowcy są gorsi niż kreciki? Pewnie nie ale kierowcy nie zostali określeni jako elektorat PiSu a kreciki tak - robić kampanie na tragedii ludzkiej to żenada Panie Kaczyński.

    Inna sprawa, jeśli jakiś d!%%! sabotuje pracę czujnika metanu a jego współpracownicy mają to w czterech literach bo liczy kasa to my chyba też powiśmy mieć do tego adekwatny stosunek.

    pokaż komentarz
    karma-zyn
  • cinematic +1  

    Kampania wyborcza rusza. Po trupach do celu.

    pokaż komentarz
    cinematic
  • Zenon_Zabawny +1  

    No zobaczcie tylko jakiego pecha ma nasz kraj, że tyle nieszczęść na nas spada:)

    pokaż komentarz
    Zenon_Zabawny
  • Murdoc113 +1  

    Z jednej strony mam wrażenie, że ta i ostatnie żałoby ogłoszone po wypadkach gdzie zginęło kilkunastu Polaków są bez sensu. Nie znałem ludzi to i tak nie będę w 'żałobie'. Z drugiej strony, wiem, że to tylko i wyłącznie symboliczny gest.. i jeśli i tak nikomu to nie przeszkadza w codziennych sprawach to czemu nie? Być może prezydent traktuje żałobę narodową bardziej jako gest uczczenia pamięci i solidarności z rodzinami ofiar. Może tym samym chce zachęcić ludzi do zadumy nad losem obcych ludzi, którzy jak każdy z nas poszli do pracy i już z niej nie wrócili.
    Nie wierzę, że intencje Prezydenta są złe, dlatego nie zamierzam go za tę decyzję krytykować, mimo, że nie do końca może ją rozumiem.

    pokaż komentarz
    Murdoc113
  • Zizii +1  

    Ciekawe, czy McDonalds znowu opuści flagi śniadaniowe do połowy...

    pokaż komentarz
    Zizii
  • ziemniaczek -1  

    Żałoba narodowa dla upamiętnienia śmierci Jana Pawła II w 9 krajach ... to jest piękne.

    pokaż komentarz
    ziemniaczek
  • franzie +3  

    Z prawie dwustu krajów na świecie... no cudowne!

    pokaż komentarz
    franzie
  • rothen -1  

    co w tym pieknego. serio pytam.

    pokaż komentarz
    rothen
  • viNci_ -1  

    A co Wy się tak bardzo czepiacie tej żałoby narodowej, trzeba się pogodzić, że jest to element gry politycznej tzw. Polska poprawność polityczna lepiej ogłosić żałobę niż by miał ktoś potem wypomnieć. Tak wam żal tych kilku dni, kiedy wszystkie kanały będą miały znaczek w szarym kolorze, bo akurat mi żałoba narodowa z niczym innym się nie kojarzy, jakby na przykład zakazali sprzedażny alkoholu albo zamknęli wszystkie bary i restauracje w tym czasie no to wtedy można by było się oburzyć a tak nie włączając przez dwa dni telewizji i nie czytając gazet nawet nie poczujecie że jest żałoba.

    pokaż komentarz
    viNci_
  • unnami -2  

    Z jednej strony masz rację, ale z drugiej strony jest to narzucanie pewnego zachowania, przychodzę z pracy w poniedziałek, chcę się odpreżyć, obejrzeć jakąś komedię w telewizji, przeczytać coś ciekawego w gazecie a tam... same smuty i smęty.

    A tak propo - ktoś wie czy we wtorek na TVNie będzie Kuba Wójewódzki czy odwołają? Majewskiego jutro też pewnie nie będzie

    pokaż komentarz
    unnami
  • Murdoc113 0  

    @unnami
    Wow.. właśnie mi uświadomiłeś, że jest coś dobrego w tej żałobie.
    Nie będzie tych pajaców w TV.

    pokaż komentarz
    Murdoc113
  • wolfy16xyz 0  

    prawie kazdy kraj oglasza załobe z powodu smierci lub tragedii w swoim kraju( pomijajac smierc JP2)

    a my Polacy smucimy sie wszystkim... zamachem na USA, Anglie... itd... nawet smierc jakiegos biskupa czy prezydenta zagraniczego to dobry powod ;|

    zaloba w Naszm kraju jest przereklamowana!!

    pokaż komentarz
    wolfy16xyz
  • Ronaldinho -2  

    Bułgaria
    * 25 grudnia 1990 - dzień żałoby dla upamiętnienia ofiar katastrofy na rzece Wyrbica (10 zabitych)[9].
    * 15 sierpnia 1995 - dzień żałoby dla upamiętnienia ofiar katastrofy wojskowej ciężarówki na obwodnicy Sofii (14 zabitych)[9].
    * 2 września 1997 - dzień żałoby dla upamiętnienia ofiar katastrofy górniczej w kopalni Bobowy Dol (11 zabitych)[9].
    * 13 września 2001 - dzień żałoby dla upamiętnienia ofiar zamachu na WTC i Pentagon (2973 zabitych)[9].
    * 23 grudnia 2001 - dzień żałoby dla upamiętnienia dzieci zadeptanych na dyskotece w Sofii (7 zabitych)[9].
    * 30 grudnia 2003 – dzień żałoby po zamachu bombowym w Karbali w Iraku (19 zabitych w tym 5 bułgarskich żołnierzy)[10].
    * 8 kwietnia 2004 – dzień żałoby dla upamiętnienia ofiar katastrofy bułgarskiego autokaru w Serbii (12 zabitych)[9].
    * 10 grudnia 2006 – dzień żałoby dla upamiętnienia ofiar katastrofy autobusu w Białej (19 zabitych)[9].
    * 5 marca 2008 – dzień żałoby dla upamiętnienia ofiar pożaru pociągu osobowego pod Czerwonym Brzegiem (9 zabitych).
    * 29 maja 2009 – dzień żałoby dla upamiętnienia ofiar katastrofy autobusu w Jambole (17 zabitych[11])[12].
    * 7 września 2009 - dzień żałoby dla upamiętnienia ofiar katastrofy statku na jeziorze Ochrydzkim (15 zabitych).

    Finlandia

    * 8 listopada 2007 – 3 dni żałoby dla upamiętnienia ofiar strzelaniny w Tuusula (8 zabitych).
    * 24 września 2008 – dzień żałoby dla upamiętnienia ofiar strzelaniny w Kauhajoki (10 zabitych).

    Tak samo jak u nas, też kilkanaście osób w jednym miejscu zginęło i wprowadzana była żałoba, więc już nie krzyczcie, że tylko my umiemy uczcić pamięć zmarłych. Przywołujecie bezsensownie ludzi ginących na drogach, gdzie w większości przypadków to pijani kierowcy lub brawura i najwyżej 3-5 osób ginie w jednym miejscu i to się zdarza dość często, natomiast wypadki w kopalniach nie powinny mieć miejsca, gdyby tylko chciano.

    pokaż komentarz
    Ronaldinho
  • Lamb3rt +1  

    Na tej samej zasadzie na drogach nie powinni ginąć trzeźwi ludzie. Gdyby tylko chciano, oczywiście.

    pokaż komentarz
    Lamb3rt
  • PabloEscobar -4  

    Ja osobiście nie mam nic przeciwko tym żałobom bo Polska zawsze była krajem łączącym sie w cierpieniu. Czy to coś złego ? może troche odrobine więcej powagi nie zaszkodzi . Śmierć jest nieunikniona, często o tym zapominamy , Memeno mori

    pokaż komentarz
    PabloEscobar
  • darokrol -1  

    no i co z tego że nienikniona ? mam chodzić w żałobie po swojej przyszłej śmierci ?

    pokaż komentarz
    darokrol
  • Munio 0  

    Ładna, kulawa łacina.

    pokaż komentarz
    Munio
  • learc -6  

    Prezydent wprowadza żałobę, a premier kłania się w pas i grzecznie mu przytakuje, kontrasygnując wszystkie te żałoby.

    pokaż komentarz
    learc
  • kelso +5  

    A co ma zrobić ? Powiedzieć ze niepotrzebne te żałoby, to go będą kląć ze kawał ch$%a
    Tak źle, a tak niedobrze

    pokaż komentarz
    kelso
  • learc -5  

    No to pokazuje swoją prawdziwą, populistyczną, bojaźliwą, nijaką i nieudaczną twarz.

    pokaż komentarz
    learc
  • rothen +3  

    learc- no tak. Powinni zorganizowac konferencje prasowe i klucic sie- to by zaj%!iscie wygladalo.

    pokaż komentarz
    rothen
  • learc -4  

    Powinien nie składać nieuzasadnionego podpisu, a nie organizować jakieś konferencje.

    pokaż komentarz
    learc
  • Shcopek -8  

    Rozumiem, że rodziny ofiar teraz przeżywają to wszystko, niespodziewana śmierć bliskiej osoby to na prawdę nie jest nic przyjemnego, ale wychodzę z założenia, że prezydent Kaczyński chyba te całe żałoby narodowe robi nieco pod publikę. Chce pokazać jak bardzo współczuje ofiarą, ogłasza żałobę i wydaje mu się, że może dzięki temu jego poparcie wzrośnie i zyska kolejne głosy poparcia na następnych wyborach. Nie tędy droga panie prezydencie.

    pokaż komentarz
    Shcopek
  • WujekZlaRada +14  

    A jak można współczuć ofiarą? To jest wtedy jak się coś ofiarowuje ze współczucia?

    pokaż komentarz
    WujekZlaRada
  • TheMan_ -6  

    Co da narzekanie drugi dzień z kolei na żałobę narodową?

    pokaż komentarz
    TheMan_
  • Sirchester +5  

    Jak może się im zrobić mniej smutno, jak żałoba chociażby ze względu na swoją nazwę sugeruje coś smutnego. To tak jakbyś chciał powiedzieć, że jak zapalisz światło to zrobi się ciemniej :|

    pokaż komentarz
    Sirchester
  • sbk2009 -1  

    A to wszystko pewnie przez nacisk kościoła

    pokaż komentarz
    sbk2009
  • belzebup -2  

    Zauważyłem pewna tendencje spadkową....coraz mniej ludzi musi umrzeć żeby prezydent ogłosił żałobę narodową (nie licząc Piłsudzkiego itp.).

    Nie do końca... Np. 2001 rok:

    Zamach na World Trade Center i Pentagon w Nowym Jorku i Waszyngtonie (2752 ofiary śmiertelne, w tym 5 Polaków)

    Tylko 5 rodaków zginęło, teraz potrzeba conajmniej kilkunastu ;] Poza tym, wtedy Kaczyński chyba nie był prezydentem, więc jego stereotyp największego żałobnika w Polsce chyba nie jest do końca słuszny... Po prostu jesteśmy smutnym narodem :(

    pokaż komentarz
    belzebup
  • Targanit -2  

    Czy ktoś może mi przypomnieć pasek komiksowy na temat pożaru w Kamieniu Pomorskim?
    Nie był on zbyt dopracowany, ale miał całkiem niezłą otoczkę fabularną, która sprawiała, że na wszystko patrzyło się z innej strony. (facet podpala hotel by jego rodzina mogła dostać dofinansowanie i żyć lepiej). Jestem pewien, że było na wykopie. Więc jeśli ktoś pamięta link to niech poda. Z góry dzięki.

    pokaż komentarz
    Targanit
  • franzie 0  

    http://www.wykop.pl/link/169504/krotki-komiks-o-zalobie-narodowej-i-przygodach-pewnego-pana chyba to?

    pokaż komentarz
    franzie
  • zenobiusz -4  

    Wiem, że prezydent ostatnio przesadza z tymi żałobami, ale jestem pewien, że sporo "żałób" zostało pominiętych. Oklahoma City na ten przykład. Albo w Czechach mam uwierzyć, że ogłosili żałobę z powodu śmierci Polaka, a tymczasem śmierć żadnego Czecha/ów nie była tak ważna?

    pokaż komentarz
    zenobiusz
pokaż 

Wykopali i zakopali (441 / 17)