@Slith: nie "mniejsze opory powietrza", a efekt przyssania do asfaltu. dzięki takiej podłodze i dyfuzorowi z tyłu powstaje podciśnienie i przysysa podłogę do drogi.
@xqwzyts: Docisk samochodu wyścigowego ma dwa główne źródła: płaty dociskowe oraz efekt przypowierzchniowy (ground effect). Ten ostatni generowany jest przez odpowiednio ukształtowaną spodnią część pojazdu, która generuje podciśnienie i "przysysa" samochód do drogi.
Jest to rozwiązanie bardzo efektywne, ale i niebezpieczne - w przypadku uniesienia pojazdu (gwałtownego zwiększenia prześwitu) efekt przestaje działać, docisk drastycznie spada i podbicie może skończyć się oderwaniem od podłoża i lotem w powietrzu.
Komentarze (124)
najlepsze
jezeli to takie wredne miejsce, to pogratulowac rozmieszczenia publicznosci.
@IdzPrzodem: to głupiś. Pani w szkole nie mówiła, że język wroga trzeba znać?
Ten ostatni generowany jest przez odpowiednio ukształtowaną spodnią część pojazdu, która generuje podciśnienie i "przysysa" samochód do drogi.
Jest to rozwiązanie bardzo efektywne, ale i niebezpieczne - w przypadku uniesienia pojazdu (gwałtownego zwiększenia prześwitu) efekt przestaje działać, docisk drastycznie spada i podbicie może skończyć się oderwaniem od podłoża i lotem w powietrzu.