Witajcie!
(tl;dr na końcu ( ͡° ͜ʖ ͡°) )
Chciałbym Wam przedstawić nadchodzącą grę Squad. Jej twórcami jest ekipa odpowiedzialna za jednego z najlepszych modów w historii - mowa tutaj o Project Reality do Battlefield'a 2.
Będzie to taktyczny, militarny FPS z elementami strategii, promujący swoją mechaniką gry współpracę oraz kooperację pomiędzy tytułowymi oddziałami. Skupiać się będzie wokół rozgrywek PvP i 100 graczami na mapie. Tworzony jest od roku na silniku Unreal Engine 4.
Gra skierowana będzie do dojrzałych graczy lubiących taktyczne gry nastawione na współpracę. Z jednej strony nie będzie to pokroju BF, COD i Insurgency czyli kill-and-run, z drugiej zaś nie będzie to ArmA chcąca za wszelką cenę być realistyczna zaniedbując przy okazji wygodę obsługi oraz gameplay.
Obecnie Squad jest w fazie pre-alpha zawierającej armię USA oraz Powstańców. W przyszłości mają być dodawane kolejne regularne jak i nieregularne frakcje. Gracz będzie miał okazję zagrać tylko faktycznym sprzętem oraz oprzyrządowaniem jakie używają dane armie świata, np. nie uświadczymy tutaj biegającego z AK-47 żołnierza USA.
Charakterystyczne dla tego tytułu będą duże tereny walk, wszelkiej maści pojazdy (od motocykli i pickup'ów po czołgi i myśliwce), zintegrowany system komunikacji głosowej 3D, możliwość budowania fortyfikacji, system logistyczny (tak, będą tutaj niebojowe role, np. dostarczanie zaopatrzenia lub żołnierzy na front śmigłowcami), ale przede wszystkim wyważony poziom realizmu względem wygody obsługi i mechaniki rozgrywki.
Squad będzie wspierał możliwość modyfikacji. Już teraz nieoficjalnie część społeczności gry tworzy addon w realiach wojny w Korei. Twórcy zapowiedzieli także, że jeśli tworzony przez community content okaże się dobrej jakości to będzie możliwość wykupienia go oraz dodania do głównego rdzenia gry.
Nie uświadczymy tutaj płatnych DLC oraz mikropłatności (jedynie za to co stworzy community trzeba będzie zapłacić). Kupując grę będziemy mieli od razu dostęp do wszystkich jego elementów.
Dlatego też deweloperzy zrezygnowali z levelowania postaci. Gracz będzie mógł wcielić się w komendanta, dowódcę oddziału, zwykłego strzelca, operatora LMG, pilota, medyka, kierowcy czołgu oraz innych. "Customizacja" broni także będzie ograniczona. Zmiana oprzyrządowania będzie kończyła się jedynie na podstawowych sprawach, np. wymianie lunety, rodzaju amunicji i będzie zależna od danej profesjii w jaką wcieli się gracz. Także nie będzie możliwości latania śmigłowcem z wyrzutnią rakiet w kieszeni. Same profesje będą ograniczone ilościowo, np. w oddziale będą mogli być maksymalnie trzej medycy, dwóch operatorów LMG itd. itd.
Oczywiście wszystko jest "work in progress". Od czasu ukazania filmu zmniejszyli latanie broni o ponad połowę oraz poprawili dźwięki broni.
Do obsługi gry warto zaopatrzyć się w mikrofon, gdyż komunikacja będzie bardzo ważnym aspektem Squad. W grze będzie hierarchia dowództwa. Będąc komendantem będziemy mogli porozumiewać się głosowo tylko z dowódcami oddziałów oraz w kanale lokalnym. Stając się członkiem oddziału będziemy mogli porozumiewać się jedynie w obrębie swojego oddziału i na kanale lokalnym itd.
5 kwietnia Squad wystartował w kampanii Steam Greenlight. Obecnie gra ma już ponad 36 000 głosów i jest numerem #1 na liście nadchodzących tytułów. Można na nią nadal głosować pod linkiem:
//steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=402654862
a tutaj trailer z okazji startu w tej kampanii (wszystko WIP):
Gra pojawić się ma na starcie na systemach Windows i Linux (czyżby rok Linuxa?). W przyszłości także OS X.
Strona internetowa twórców:
//joinsquad.com/
Oficjalne forum:
//forums.joinsquad.com/
Obserwujcie tag #
squadgame w którym zamieszczam najświeższe informacje o Squad
tl;dr
50vs50 graczy, ogromne mapy, nacisk na współpracę, perfekcyjny balans pomiędzy realizmem oraz gameplay'em, immersja
Wyobraźcie sobie Project Reality na silniku Unreal Engine 4. Tym ma być Squad.
Komentarze (11)
najlepsze
kolejna militarna strzelanka z otwartym światem która jest w fazie pre-alpha i wkrótce bedzie w early access na Steamie? Brakuje jeszcze zombie i craftingu do opisania połowy gier early access.
Twórcy Squad gdyby chcieli zarobić kasę to pewnie wybraliby inną tematykę niż tak niszowy model i tematykę gry.
Przytoczę tutaj poprzednie dzieło tychże twórców - Project Reality właśnie.
Mod ten został zapowiedziany jeszcze przed premierą Battlefield'a 2 http://www.realitymod.com/forum/f380-project-reality-news/14-welcome.html
Do dzisiaj Project Reality
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=402654862
Pod tym linkiem w dziale "dyskusje" możecie także przeczytać odpowiedzi twórców na najbardziej nurtujące pytania odnośnie Squad, np. tych odnośnie levelowania i customizacji: http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/discussion/402654862/611702631231887775/
Seria ArmA wymaga od gracza do zrobienia czegoś w zespole zależnie od misji lub mapy, na której się toczy rozgrywka.
Jednak w większości czasu możesz robić co Ci się podoba i nikt nawet się tym nie przejmuje. Chyba, że jest się w zespole