Powiązane (5)

  • Reklamy Google

  • desperos +74  

    Wiarę trzeba mieć w sercu a nie na sztandarach.

    pokaż komentarz
    desperos
  • OtCo +12  

    I to powinno zakończyć tą dyskusję nad PORONIONYM POMYSŁEM tzw. "środowisk katolickich".

    pokaż komentarz
    OtCo
  • vytah -1  

    ... albo na klamrze od pasa.

    pokaż komentarz
    vytah
  • Dagget +66  

    Skrzyżowania zlikwidować, same ronda zostawić.

    pokaż komentarz
    Dagget
  • Juchu20 0  

    Wiesz, już teraz ku temu zmierzają, mimo że ronda zmniejszają przepustowość...

    pokaż komentarz
    Juchu20
  • Vacant +3  

    A co się stanie z herbem gdańska? Tam już są krzyż tyle, że greckie... Aż strach pomyśleć co z tym zrobią.

    pokaż komentarz
    Vacant
  • Zenon_Zabawny +25  

    Fajnie będzie wyglądał nowy herb Łodzi - łódka z wystającym krzyżem, albo lepiej w Warszawie - Syrenka przybita do krzyża.

    pokaż komentarz
    Zenon_Zabawny
  • Seraf +31  

    Krzyż + łódka = Kłódka - nowy herb miasta Łodzi

    pokaż komentarz
    Seraf
  • Zenon_Zabawny 0  

    Nie wytrzymałem i postanowiłem sprawdzić, jak te herby będą wyglądały w wersji z krzyżem:): http://www.wykop.pl/link/261132/syrenka-na-krzyzu-i-inne-nowe-herby-polskich-miast/wykopali

    pokaż komentarz
    Zenon_Zabawny
  • selekcjoner +81  

    POSŁUCHAJCIE: nie mam nic przeciwko krzyżom, niech sobie go wsadzają gdzie chcą, ALE zauważcie jakie to będą KOSZTA! Ludzie! Tysiące pieczątek, flag, plansz z godłem czy innych dokumentów pójdzie do śmieci. Nie jestem za czy przeciw, jednakże potrzeba tu czystej kalkulacji w czasach kryzysu...

    pokaż komentarz
    selekcjoner
  • Kupansson +24  

    Jedyna mądra wypowiedz na ten temat z sensownymi argumentami.

    pokaż komentarz
    Kupansson
  • northrop +4  

    Można ewentualnie ustanowić okres przejściowy, np. 10 lat. Wszystkie nowe dokumenty, itp. miały by nowe godło ale stare też zachowałyby ważność.

    pokaż komentarz
    northrop
  • lablanka +56  

    A nie można podmienić Jezusa i Orła? Wtedy wszyscy będą zadowoleni.

    pokaż komentarz
    lablanka
  • borysses +80  

    Orzeł ma rozpostarte skrzydła i głowę w lewo skierowaną, Dżej ma rozpostarte ręce i głowę w lewo. Wystarczy mu trochę piór doczepić i już mamy nowe godło. Tylko, że to wtedy będzie Ikar.

    pokaż komentarz
    borysses
  • armata +13  

    A jakbyś takie godło zrobił w stanach to byłby Ikarus

    pokaż komentarz
    armata
  • maruch +2  

    Samo słowo "orzeł" coś dodamy, coś usuniemy, coś przestawimy i wychodzi "Jezus"!

    pokaż komentarz
    maruch
  • informatyk +13  

    Jak można stosować takie manipulacyjne uogólnienia jak wyborcza? Nie "Katolicy" tylko "członkowie Stowarzyszenie Unum Principium." Równie dobrze tytuł mógłby brzmieć "Polacy chcą umieścić krzyż w polskim godle".

    pokaż komentarz
    informatyk
  • sorek +3  

    Successful manipulation is successful :)

    pokaż komentarz
    sorek
  • Sam-kun +12  

    Pomysł jest poroniony, ale nie oceniajcie na jego podstawie wszystkich katolików.

    pokaż komentarz
    Sam-kun
  • shido +97  

    Świetny pomysł. Proponuję zrobić projekt ustawy dzięki której będzie można w polskim godle umieścić jeszcze Ciasteczkowego Potwora, Turbodymomana, pentagram i Pierzastego Węża. A tak na serio- zajęliby się ci gorliwi katolicy swoimi sprawami a nie tym żeby wciskać na siłę coś w godło.

    pokaż komentarz
    shido
  • borysses +51  

    Skoro Niewidzialny Różowy Jednorożec już w tej chwili jest w szkołach, urzędach, sejmie oraz godle to czemu w ramach równouprawnienia nie dodać krzyża?

    pokaż komentarz
    borysses
  • plit +42  

    http://img30.imageshack.us/img30/6541/nowaflagapolski.png

    Juz protesty, także jeszcze nowsze wersja
    http://img4.imageshack.us/img4/6541/nowaflagapolski.png

    pokaż komentarz
    plit
  • borysses +21  

    Pozwolisz, że wtrącę:
    - Za dużo krzyży a jednak brak krzyża prawosławnego.
    - Nie ma nic by zadowolić buddystów: http://mistycy.blox.pl/resource/mani.gif
    - Dlaczego nie ma chociaż skrawka z kolorami rasta?
    - Gdzie jest Matka Dżeja Królowa Polski?
    - Wisznu, Sziwa, Kali...
    - Skoro jesteśmy w Polsce to musimy pamiętać o Swaragu, Świętowidzie, Lelu i Polelu!

    pokaż komentarz
    borysses
  • plit +12  

    No chyba nie, pentagram ma 5 ramion a heksagram 6, ale nie jestem znawcą tych klimatów ;) chyba że o ten okrąg chodzi.

    pokaż komentarz
    plit
  • megiddo 0  

    To już niech ten krzyż w godle trzyma Różowa Pantera - bo ten kraj to przecież komedia.

    pokaż komentarz
    megiddo
  • Bartul +5  

    ja bym tu dodał jeszcze symbol odwróconego okręgu

    pokaż komentarz
    Bartul
  • neib1 +4  

    @borysses - mylisz się trochę co do tego rasta.We wszystkich szkołach, do których chodziłem, zawsze łatwo dało się znaleźć pewne atrybuty tej religii (co prawda odpłatnie), więc akurat oni nie powinni czuc się pokrzywdzeni.

    pokaż komentarz
    neib1
  • yuim 0  

    @shido
    Polska jest państwem demokratycznym, jeśli zbierzesz odpowiednią ilość podpisów, przekonasz posłów itd to jako hymn możemy mieć nawet [to](http://www.youtube.com/watch?v=KrW7nnp5d18 "") a jako godło podobiznę kaczora donalda, więc nie widzę powodu dla którego wszyscy się oburzacie

    pokaż komentarz
    yuim
  • jrs2 +28  

    Behemoth przestał koncertować, że już się chłopaki nie mają czym zająć?

    pokaż komentarz
    jrs2
  • xionacz +8  

    Ja mam nadzieje że referendum będzie jak coś >.>

    pokaż komentarz
    xionacz
  • mathix +36  

    Jako polak i katolik jestem przeciw takiemu poj%#anemu pomysłowi.

    pokaż komentarz
    mathix
  • jwitos 0  

    c!#j nie katolik

    pokaż komentarz
    jwitos
  • ahoq +45  

    niech sobie wytatuują krzyże na czołach, przynajmniej będzie wiadomo żeby omijać ich z daleka ...

    pokaż komentarz
    ahoq
  • ShooleR +16  

    Żeby omijać ich z daleka.

    pokaż komentarz
    ShooleR
  • 1ganjasmoker 0  

    Chameleon a po co ten krzyż w godle?

    pokaż komentarz
    1ganjasmoker
  • dyniamit +19  

    Jako Polak ateista jestem przeciwny temu pomysłowi, ale również przeciwny wyrzuceniu krzyży z instytucji państwowych.

    EDIT: a już na pewno na polecenie jakiegoś trybunału z ch%# wie kąd...

    pokaż komentarz
    dyniamit
  • shido +5  

    http://www.comicheronews.com/wp-content/uploads/2009/09/paul-bettany-bloody-priest-03.jpg

    pokaż komentarz
    shido
  • Belzebub +7  

    to głupi pomysł ale jedyny plus jaki widzę to odstraszenie muzułmanów.

    pokaż komentarz
    Belzebub
  • gliwicki +5  

    myślisz, że muzułmanie boją się krzyża? Heh muzułmanie to nie antyklerykałowie, którzy na widok krzyża dostają ślinotoku ;)

    pokaż komentarz
    gliwicki
  • genesis2303 +7  

    1. Ta informacja jest równie realna jak "epidemia" świńskiej grypy
    2. Czysto teoretyzując jako agnostykowi z przekonania nie przeszkadza mi ta kosmetyczna zmiana o ile zostanie przeprowadzona za pieniądze z diet poselskich lub samych postulujących
    3. Śmieszą mnie wszyscy wojujący pseudo-ateiści powyżej którzy powinni mienić się bardziej antyklerykałami którzy podobnie jak feministki pokazując jak to agresywni są w walce o coś tam sami tną gałąź na której siedzą.
    4. Wspomnę też że nie wiele widziałem tu komentarzy które byłyby poparte jakąkolwiek argumentacją co wskazuje na niską średnią wieku piszących wypowiedzi w stylu je... katoli
    5. Państwo kościelne czy nie ale nie godło jest tu problemem a milion innych spraw jak choćby panosząca się biurwokracja brak dekomunizacji ZUS jako twór sam w sobie

    pokaż komentarz
    genesis2303
  • Kwaz 0  

    Dorzuciłbym do tych zjawisk jeszcze brak pewnych klawiszy w komputerach pewnych osób - masz, skopiuj sobie - ,
    A tak na serio - starajcie się pisać po ludzku, bo mam wrażenie, że poważny człowiek, o wysokiej "średniej wieku" , powinien wiedzieć, jak się wypowiadać w swoim ojczystym języku...

    pokaż komentarz
    Kwaz
  • filutek +2  

    Nie możesz zabronić ateiście być antyklerykałem.

    pokaż komentarz
    filutek
  • tenia554 +23  

    Mam nadzieje,że to jest tylko żart,bo w przeciwnym razie powróci inkwizycja.

    pokaż komentarz
    tenia554
  • Dakurels +36  

    Bo nikt nie spodziewał się Polskiej Inkwizycji!

    pokaż komentarz
    Dakurels
  • northrop +1  

    Tak, związek między detalem w herbie a działalnością Św. Inkwizycji jest niepodważalny.

    pokaż komentarz
    northrop
  • turek117 0  

    Zaprawde powiadam bluźnicie albowiem RADIO MARYjA TO JEDYNA PRAWDA.

    pokaż komentarz
    turek117
  • newvir +35  

    O kant dupy sobie mogą tą ustawę rozbić... najpierw muszą zmienić konstytucję a do tego na szczęście jest tych poj#$ów za mało...

    pokaż komentarz
    newvir
  • Seraf +4  

    coraz mniej ... and counting

    pokaż komentarz
    Seraf
  • northrop +25  

    Gwoli ścisłości:
    art. 28 w punkcie pierwszym głosi:
    "Godłem Rzeczypospolitej Polskiej jest wizerunek orła białego w koronie w czerwonym polu."
    a punkt 5.: "Szczegóły dotyczące godła, barw i hymnu określa ustawa."

    Dokładny wizerunek reguluje ustawa z dnia 31 stycznia 1980 r.o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej oraz o pieczęciach państwowych, a właściwie załącznik pierwszy do tej ustawy. Można ją znowelizować jak każdą inną.

    pokaż komentarz
    northrop
  • krapek +1  

    Jak nie wiesz jak ma ten krzyż wyglądać to nie komentuj. Im nie chodzi o to żeby dop$!%%!$ić taki krzyż większy od orła czy coś w tym rodzaju, ale zamienić koronę, na koronę z niewielkim krzyżykiem, którego widać dopiero wtedy, gdy się dokładnie przyjrzysz. Nawet wielka Brytania ma krzyż w herbie. Link w powiązanych

    pokaż komentarz
    krapek
  • vexeen +2  

    Mam gdzieś co ma Wielka Brytania w herbie. Katole są gorsi od terrorystów. Jestem ateistą i nie rozumiem dlaczego do cholery w godle mojego państwa ma się pojawić znak utożsamiany z jakąś religią. Państwo, a religia to dwie osobne rzeczy, jak ktoś chce sobie wierzyć w to, że jest jednym z Simsów made by God Inc. to OK - jego sprawa, ale niech to robi w określonej społeczności. Godło to symbol narodowy i tak powinno zostać. Wk#$%ia mnie już to mieszanie się kościoła we wszystko w tym państwie.

    pokaż komentarz
    vexeen
  • ShooleR +7  

    To 90% jest tak samo z dupy jak ten krzyż.

    pokaż komentarz
    ShooleR
  • o0o0o +4  

    @Krapek.
    wiadomo, że to ściema te sondaże są przeprowadzane przed kościołem albo na żywca zjechane z ksiąg parafialnych, gdzie chcąc nie chcąc 99% Polaków ma zapisaną notkę o akcie chrztu, bo.. tak chcieli rodzice, albo dziadkowie, dla których niedopomyślenia było by dziecię było nieochrzczone.
    Prawda jest taka, że gdyby akt apostazji można było przeprowadzić bez większych problemów (obecnie trzeba się najeździć po parafiach, zbierać świadków koniecznie z rodziny [wiadomo dlaczego, babuszki i dieduszki będą się potem wstydzić takich wnucząt] i nadal będą Cię przekonywać do zmiany decyzji.) to chrześcijan byłoby w Polsce powiedzmy 60% może trochę więcej.

    PS Krapek idąc Twoim tokiem rozumowania i patrząc na Twojego avatara, to skoro marihuana nie jest w Polsce legalna to.... wyjedź sobie do Holandii skoro zakaz trawkowania Ci się nie podoba.

    pokaż komentarz
    o0o0o
  • vexeen +3  

    Przeczytaj kolego sympatyczny Konstytucję RP, a potem rzucaj takie hasła. Po za tym, jest Was góra 70% z czego prawdziwych katolików będzie ok. 10%. Reszta to katolicy, bo w takich rodzinach się urodzili, bo babcia każe, bo to nie wypada nie być itd.. Jak dla mnie to nie katolicy, a hipokryci. I tak jak napisałem - kościół i państwo to dwie odrębne instytucje i dobrze by było, gdyby ta pierwsza wreszcie to zrozumiała.

    pokaż komentarz
    vexeen
  • krapek -3  

    @o0o0o
    Porównując różne sondaże, oraz obserwując życie codzienne, szacuje liczbę katolików w Polsce na ok 80-90%.
    z tego ok. 50-60% stanowią katolicy chodzący co niedziele, lub prawie co niedzielę do kościoła, jakieś 20% to ludzie chodzący raz na miesiąc, ok. 10-20% to tzw. wierzący-niepraktykujący lub chodzący dlatego "bo muszą". Ateistów jest może z 10%, ale niestety to się szybko zwiększy bo wśród młodzieży ateistów jest coraz więcej, z powodu zbytniej zachłanności kościoła ( nic co ludzkie, nie jest doskonałe), braku wielkiego autorytetu jak np. JPII. Co do tej Apostazji, to większość ateistów pewnie została by "oficjalnie" przy katolicyzmie żeby później jak np. chłopak-ateista pozna fajną dziewczynę, która została przy wierze przodków.

    A co do trawkowania, to chętnie pojechał bym na wakacje do Holandii, ale nie na dłużej... Polska to w końcu Polska... Poza tym za dużo tam pedałów, muzułmanów i poprawności politycznej. A marihuana powinna być pół-legalna, jak to jest w stanach (zioło w aptece), czy jak to było w Polsce do 1999 roku.

    pokaż komentarz
    krapek
  • geezuzwhyduck -1  

    A może ćwierćlegalna albo w trzynastu dwudziestych dziewiątych legalna?

    Hipokryzja ładnie pasuje do wyrażonych przez Ciebie poglądów.

    pokaż komentarz
    geezuzwhyduck
  • tamlinek +89  

    Zastanawia mnie, jakim tępakiem trzeba być żeby wyskoczyć z takim pomyslem.

    A, już wiem. Fanatycznym polako-katolikiem.

    http://mine.icanhascheezburger.com/completestore/2008/2/9/rofl128470858931406250.jpg

    pokaż komentarz
    tamlinek
  • Kamik-wawa +25  

    I co? Nie Katolandia ? Na pewno nie?

    Edit: Niezależnie od ilości minusów, fakty nadal pozostaną faktami. :)

    pokaż komentarz
    Kamik-wawa
  • 1plastyc +1  

    http://www.wykop.pl/ramka/260488/wlochy-teraz-jest-jeszcze-wiecej-krzyzy-w-szkolach

    pokaż komentarz
    1plastyc
  • obszczymurek +14  

    może się zdziwicie ale krzyż znajdował się na koronie orła białego do 1927r.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Coat_of_arms_of_Poland2_1919-1927.svg

    a proponowana zmiana sprawi że nasz herb będzie wyglądał np tak:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Herb_Rzeczypospolitej_Polskiej_(1956_-_1990).png

    pokaż komentarz
    obszczymurek
  • 1plastyc +1  

    Oczywiście mimo klinicznego antyklerykalizmu ślub weźmie przed Ołtarzem...

    pokaż komentarz
    1plastyc
  • Szp4Q 0  

    [komentarz usunięty]

    pokaż komentarz
    Szp4Q
  • piwko144 +31  

    Wszyscy popierający ten kretyński pomysł powinni zostać surowo ukarani za zdradę tożsamości Słowiańskiej!!!

    pokaż komentarz
    piwko144
  • krapek -8  

    A kto czepia się każdego przejawu katolicyzmu zapominając o własnej kulturze i historii
    Nie ateiści ale antyklerykałowie

    zauważcie, że nie jest to tak bardzo wyeksponowany krzyż, jest to mały krzyżyk na koronie, na koronie typowo POLSKIEJ, a już lewicowcy znaleźli sobie powód do ataków na kościół...

    Ateiści, rozumiem że to, że czujecie się źle widząc zbyt dużo krzyży wyeksponowanych w różnych miejscach, ale bez przesady, krzyż to często także symbol narodowy, w tym przypadku jest zwieńczeniem korony. Nie jest to jakiś atak na wolność, na ateistów, po prostu ta organizacja chcę przywrócić dawną koronę.

    pokaż komentarz
    krapek
  • krzycholud +6  

    Tak subiektywnie oceniając to podoba mi się wersja godła podanego przez Obszczymurka
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Herb_Rzeczypospolitej_Polskiej_(1956_-_1990).png
    (jak ktoś nie zobaczył, to link trzeba skopiować, a nie klikać)
    A tak obiektywnie to lepiej nie pakować się w zmienianie godła, jest jakie jest i niech zostanie, tym bardziej, że teraz to będą niepotrzebne koszty (jak wspomniał niżej Selekcjoner). Poza tym teraz jest neutralnie i tak też niech zostanie... chyba, że ktoś jest antyptaszystą...

    pokaż komentarz
    krzycholud
  • qF3r -8  

    @jwitos
    No ba, zwłaszcza ostatni sondaż w którym po raz kolejny 97% społeczeństwa zdeklarowało się jako katolicy, pokazuje jaka to modna jest niewiara.

    pokaż komentarz
    qF3r
  • krzycholud +12  

    @qF3r
    Zależy jeszcze gdzie ten sondaż był przeprowadzony...

    pokaż komentarz
    krzycholud
  • KOJOrozrabiaka +18  

    jesli to ma odstraszac islamistów - to jestem za.

    pokaż komentarz
    KOJOrozrabiaka
  • qF3r 0  

    @krzycholud
    Rozumiem, że jest jakiś "lepszy" sondaż który mówi, że większość polaków to niewierzący, co wybitnie świadczy o modzie na niewiarę? :)

    pokaż komentarz
    qF3r
  • krzycholud +7  

    @qF3r
    Źle rozumiesz - każdy sondaż jest zły, bo próbuje każdego indywidualnego, kreatywnego i niepowtarzalnego człowieka zrównać z całością i wmówić mu, że należy do jednej wielkiej masy ludzi, że w gruncie rzeczy jednostka ludzka jest niczym. Nie lubię sondaży.

    A odnośnie samego sondażu o wiarę... założę się, że nawet w kościele, podczas niedzielnej sumy przeprowadzając taki anonimowy sondaż, nie uzyskałbyś aż 97% prawdziwie wierzących...

    pokaż komentarz
    krzycholud
  • pakkun +4  

    co się będziemy, odrazu konstytucje zamieńmy na biblie a zamiast prezydenta i premiera będzie jakiś biskup czy inne coś...

    pokaż komentarz
    pakkun
  • qF3r 0  

    @krzycholud
    A czy ja mówię, że jest dobry? Ja też do jego wyników podchodzę, delikatnie mówiąc, sceptycznie. Ale to jedyny sondaż jaki mamy i jest często przywoływany przez wierzących dla ukazania swojej wyższości. Co ciekawe, ci sami ludzie równie często gadają o jakiejś modzie na niewiarę , ale tym razem nie mając już nawet cienia statystyki która by o tej modzie świadczyła. Mają chyba tylko własne doświadczenia z for internetowych i rożnych serwisów, które to najwyraźniej w ich mniemaniu prezentują obiektywny przekrój postaw społecznych i są reprezentatywnym odbiciem rzeczywistości.
    Oczywiście cale gadanie o modzie ma to na celu trywializacje zjawiska, bo jak coś jest modne to i błahe, taki kaprys gówniarza który za chwile przejdzie, w odróżnieniu od ich poważnej i głębokiej wiary dorosłych i światłych ludzi.

    pokaż komentarz
    qF3r
  • kompi +4  

    Jeszcze trochę i zamiast korony nasz orzeł będzie miał mocher, a w lewej łapie będzie miał blankiet na przelew dla upadającego radyja.

    pokaż komentarz
    kompi
  • krzycholud -1  

    @qF3r
    Jak napisałeś "lepszy" w cudzysłowie to myślałem, że chciałeś ironicznie powiedzieć, iż przytoczony przez Ciebie sondaż jest dobry. Takie nieporozumienie.
    Odnośnie tego jak działa moda i jak wygląda obecnie ateizm się nie wypowiem, bo i tak nie mam nic ciekawego do powiedzenia.

    pokaż komentarz
    krzycholud
  • Chameleon -5  

    Moda na obrażanie katolików nie przemija - nawet po upadku Rzymu i zwycięstwie Sobieskiego. Może jeszcze zróbmy sklepy wyłącznie dla kobiet i wyłącznie dla mężczyzn, jak nie mogą na siebie patrzeć oraz autobusy dla dorosłych i nastolatków ...

    Co z was za Polacy, że nie umiecie uszanować, to że ktoś jest od was inny, tak się zachowywali inkwizytorzy, tępili inne religie niż własna - w Polsce było to mało znane :(

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • grooles -6  

    wyp%$$#$$ać katole, k#$#a.

    pokaż komentarz
    grooles
  • Platyna -2  

    Eh totalnie ludzi popieprzyło.

    pokaż komentarz
    Platyna
  • mav3n +3  

    jak ma to odstraszać wampiry - to jestem za

    pokaż komentarz
    mav3n
  • HORrorNY +10  

    Hehe, taki duży, a jeszcze wierzy w islamistów ;)

    pokaż komentarz
    HORrorNY
  • gliwicki +1  

    http://i.demotywatory.pl/uploads/1249849300_by_som4one_500.jpg

    pokaż komentarz
    gliwicki
  • 1plastyc 0  

    http://www.wykop.pl/ramka/252455/ach-ci-tolerancyjni-geje

    http://www.wykop.pl/link/181861/chca-tolerancji-a-sami-nie-toleruja

    Jak to było z Cejrowskim- kto do kogo przylazł i szukał zaczepki, a potem próbował kreować się na ofiarę: http://www.youtube.com/watch?v=H0ghQVPuXLs&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=4V89Ee_w714&feature=related

    pokaż komentarz
    1plastyc
  • czarnykapelusz +4  

    Jako katolik jestem przeciwny. Krzyż nie może być traktowany jako fetysz i umieszczany gdzie popadnie - Chrystusowy Krzyż jest godzien szacunku a nie reklamy. Jeżeli katolicy uważają, że Krzyż jest czymś szczególnym, niech będzie nadal. Polecam nosić Krzyż/TAU na szyi... to jest prawdziwe świadectwo a nie ten Krzyż wiszący na ścianie i powodujący spory.

    pokaż komentarz
    czarnykapelusz
  • czarnykapelusz -6  

    mogę wiedzieć za co dostałem - ?

    pokaż komentarz
    czarnykapelusz
  • Izotopus +2  

    Wie to tylko jedna osoba na świecie... czarny kapeluszniku :)

    pokaż komentarz
    Izotopus
  • klawiszs +3  

    Za ten ohydny kapelusz!

    pokaż komentarz
    klawiszs
  • panmuminek +8  

    TUSK!

    A czy to jest polskie nazwisko?

    pokaż komentarz
    panmuminek
  • filutek -3  

    To jakie ono jest mądralo?

    pokaż komentarz
    filutek
  • marw +17  

    Ciekawe ile komentujących zdaje sobie sprawę, że krzyż w koronie orła był obecny w godle Polski przez prawie całą jej historię? Czy tylko na dźwięk "krzyż", "kościół", "katolicy" włączyła się niektórym czerwona lampka?

    Zamiast herbu z czasów monarchii lepiej by przywrócić monarchię w Polsce...

    pokaż komentarz
    marw
  • Chameleon +3  

    Nie wszyscy się uczą historii Polski, to smutne nie rozumieć historii swojego kraju, który był jednym z większych imperiów szanowanych za tolerancję i nikomu nie przeszkadzało, że Polacy byli w większości katolikami i nie tylko katolikami, bo wyznawali wiele innych religii.

    Nie jest sztuką dzielić Polaków, ale ich łączyć, kto tego nie rozumie nie umie budować wartości istotnych dla swoje kraju i nie wiele przedstawia dla swojej społeczności jest po prostu egoistą ...

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • tarcamion -1  

    A na samolotach swastyki też mieliśmy... myślisz, że powinny wrócić?
    Równie dobrze można umieścić w godle logo innej firmy. Co powiesz o NIKE?

    pokaż komentarz
    tarcamion
  • krapek -1  

    @tarcamion
    Tępaku swastyka do XX wieku, do czasów poj$#anego hitlera była międzynarodowym znakiem powodzenia, dlatego swastyka była używana jako symbol wielu oddziałów W Polsce zwana była potocznie "krzyżykiem góralskim"... ech Napisałem "krzyżykiem", zaraz znowu zlecą się antyklerykałowie i zaczną p$$!##%ić o rozdziale kościoła od państwa...

    Polaków dzielą przede wszystkim politycy... "elita" wywodząca się jeszcze z czasów komuny...

    pokaż komentarz
    krapek
  • o0o0o +2  

    @tercamion
    Kapek bardzo dobrze mówi swastyka nie jest niczym złym - zwykły starożytny symbol czy tam runa. Po prostu oznaczała zupełnie coś innego nim Rzesza sobie ją przywłaszczyła.
    Jest cała masa takich symboli, dlatego jestem przeciw zakazywaniu jakiejkolwiek symboliki, o ile w oczywisty sposób ni jest manifestowana wraz z obraźliwymi hasłami.
    Inna sprawa, że swastykę większość ludzi kojarzy z nazidupkami zamiast z symbolem szczęścia, a łaciński krzyż kojarzy się ze zbawieniem a nie z paleniem na stosach "czarownic" [mała dygresją: Harry Potter to czyste zło, czarownice i czarodzieje nie istnieją... ale kilka wieków temu istnieli i należało ich palić na stosach. Cóż za rażąca niekonsekwencja] czy mordowaniem tubylców pod pretekstem wytępienia indiańskich czy afrykańskich "pogańskich obyczajów".

    Co do godła to jedno mnie tylko zastanawia, sprawa korony.
    Jedne źródła dzielą koronę na:
    -Zamkniętą - królewską
    - Otwartą - Wasalną
    O ile mi wiadomo Polska nie jest niczyim wasalem... no chyba, że USA ale nie ma tego na piśmie:P albo podległe Watykanowi na to już jest papier...
    Wypadałoby więc zamknąć koronę, żeby potwierdzić niepodległość.
    Drugi podział z którym się zetknąłem:
    zamknięta - państwo jednolite
    otwarta - otwarte na mniejszości.
    Drugi podział wydaje mi się trochę naciągany ale jeśli jest prawdziwy,
    to dyskryminując wszelkie inne wyznania i światopoglądy w tym ateistów znieważacie godło polskie. Nieładnie oj nieładnie.

    pokaż komentarz
    o0o0o
  • S3Mi 0  

    @krapek
    Polaków i ludzi na całym świecie najbardziej fundamentalnie dzielą religie a nie rządy.
    To są "elity" które stworzyły największy podział wśród ludzi.
    Jesteś Polakiem, spotykasz Niemca, Urugwajczyka, Kazachstańczyka i jeśli nie masz problemów ze sobą to są to dla ciebie inni ludzie którzy poprostu się urodzili gdzie indziej.
    Ale jak jesteś katolikiem i spotykasz Muzułmanina, Buddystę to jest to dla ciebie człowiek który się myli, który ma błędne wyobrażenie o "świecie"(?!), który bluźni wyznając "fałszywego" boga, czyli albo jest głupi i nie rozumie "twojej" jedynej właściwej prawdy albo ją rozumie i się nie zgadza a wtedy jest zły!

    Uprzedzę odrazu płytkie nieprzemyślane riposty z którymi walczy sie później przez 5 stron:
    Tak na podst. narodowości tez można ludzi dyskryminować i ludzie to robią, ale jest to efekt problemów psychicznych złych wspomnień lub innych marginalnych zdarzeń, natomiast rasizm religijny jest efektem wychowania!

    Zauważcie że we wszystkich 3 wielkich "pokojowych" religiach tego samego pustynnego boga największym dobrem jakie możesz uczynić to wierzyć właśnie w tą religie, wszystko inne na bok poprostu musisz być uległy temu systemowi, a jak wszyscy na świecie będą ulegli to w ogóle mega fajnie i zła już nie będzie i snickersy za darmo będą.
    Najgorszym złem z drugiej strony jest wiara w inną religię, uległość innemu systemowi, wtedy ojj nadepnołes na stopę wszechmiłującemu bogu który za to bluźnierstwo(w końcu skrzywdziłeś/zraniłeś wszechmogący byt) zrobi z ciebie mokrą plamę a przy okazji zabije kilka niewinnych osób( bo taki ma plan a i śmierć proboszcza trzeba też jakoś wytłumaczyć)

    Jednym słowen zło zawsze pochodzi od osób z poza naszej grupy, znacie większy i silniejszy podział, który w dodatku od dziecka był by wam wpajany?

    Mało tego, podział ten jest furtką dla wszystkich innych podziałów i manipulacji, to taki trening do bycia posłusznym baranem w stadzie.
    To religie od dziecka wpajają ci skrzywiony obraz świata, postawę przyjmowania nieracjonalnych argumentów za wystarczające, wrogą postawę wobec innych ludzi, społeczną hierarchię(nie ma równych, są lepsi)i służalczość, patologiczną ideologię w której ponad życiem ludzkim stoją potrzeby wyimaginowanego bytu.

    Zastanawiacie się czemu co wybory ciągle jest ten sam syf? Te same gęby? Bo wychowano was by wierzyć takim "autorytetom" na słowo nie kwestionując tego i nie zastanawiając się nad tym, bo znakomita większość wyborców KOMPLETNIE NIE MYŚLI tylko WIERZY.

    "Wiara jest formą przejściową z niewiedzy do wiedzy, trwanie w wierze jest głupotą."

    pokaż komentarz
    S3Mi
  • marw +14  

    @Chameleon
    Nie jest sztuką dzielić Polaków, ale ich łączyć
    1. Dzielenie społeczeństwa to pierwszy krok do kontrolowania społeczeństwa (polecam filmik BBC "5 kroków do terroru").
    2. Ja uważam że wystarczy zostawić Polaków samemu sobie, tak robili królowie za czasów monarchii, a i pańszczyzna była niższa wtedy niż teraz.

    @S3Mi
    Polaków i ludzi na całym świecie najbardziej fundamentalnie dzielą religie
    Nie, tak jak pisze Chameleon w Polska była tolerancyjna i dla innych narodów i wyznań. Wtedy ich jakoś tak nie dzieliła.

    pokaż komentarz
    marw
  • Machabeusz +2  

    W wakacje była awantura o zamkniętą koronę w logo Wojska Polskiego(rozpętana przez niedouczonych baranów), teraz chcą taką koronę w godle Polski. Zdecydujcie się w końcu.
    Osobiście nie mam nic przeciwko - to kwestia historyczna i tradycji, a nie wiary współcześnie.

    pokaż komentarz
    Machabeusz
  • Machabeusz 0  

    Nie, dziękuję. Nie jestem dewiantem.

    pokaż komentarz
    Machabeusz
  • panmuminek +9  

    No zaraz jakaś pedalska mniejszość... co "ch. im w du..." to ma być "tolerancja", a Krzyż to już nie? Bo jakaś garstka fiutów tak mówi?

    Mam nadzieję, że za jakiś czas szlag trafi wszystkich pederastów i inne cioty.

    Co do samego Krzyża. Sprawa znowu jest bardzo prosta.

    1. Tworzymy szkoły prywatne - państwowe likwidujemy.
    tam gdzie rodzice będą chcieli Krzyż to on tam będzie... a tam gdzie jednak nie - no to nie. Dlaczego chcecie WSZYSTKIM coś narzucać?

    2. Do tego jednak potrzeba mądrego władcy a nie osła-tuska.

    pokaż komentarz
    panmuminek
  • o0o0o +1  

    Nie za bardzo rozumiem, dlaczego sprowadzasz sprawę krzyż na tak/nie do jakichś pederastów czy "pedalskich mniejszości".
    To, że ktoś ma inne zdanie nie znaczy, że musisz go obrzucać "pejoratywami".

    Wracając do sedna. Szkoły prywatne spoko... tylko czy każdego będzie stać, żeby płacić przykładowo 2000zł za semestr dla swojej pociechy od 6 roku życia do minimum 18, kiedy to dzieciak będzie w stanie samo na siebie zarabiać.
    Nie sądzę, więc albo przyjdzie okres nieuków, albo porobią darmowe szkoły katolickie, gdzie "wyspecjalizowany" ksiądz będzie molestował dzieci, a przybłupia zakonnica będzie lać każdego lagą na dzień dobry.

    pokaż komentarz
    o0o0o
  • gliwicki -1  

    aleś ty mundry, może zacznijmy od tego, że krzyż to tylko dwa patyki, boisz się tych patyków?

    pokaż komentarz
    gliwicki
  • panmuminek +12  

    o0o0o: no przecież teraz też płacisz. O co ci chodzi?
    Dowód?

    proste - weź paragon ze sklepu, jedna z pozycji to RAZEM VAT, i to jest jeden z podatków jakie płacisz na to. Kolejne podatki nazywają się: ZUS, Dochodowy, akcyza i.t.d.

    pokaż komentarz
    panmuminek
  • Constantine -6  

    Pal licho już ten argument, przecież to się DA zrobić teraz jak uczniowie i rodzice będą chcieli, nie widzie najmniejszego powodu, żeby zakładać prywatne szkoły (?!).
    Po drugie - koszta zmiany teraz wszystkich flag, pieczątek, godełek w salach, etc. etc. będą astronomiczne - co za tym idzie, na dzień dzisiejszy raczej nie możliwe do zrealizowania.
    Po trzecie, rzecz jasna zdaję sobie sprawę, że krzyż w godle to kawał naszej historii, lecz teraz musimy ustabilizować społeczeństwo, a nie dzielić je z powodu ważnego atrybutu państwa. Krzyż proponuję jako symbol kościelny póki co nosić w sercu lub wieszać u siebie w domu - obrazy katolickości w odmowie uczynienia tego się nie dopatruję.
    A z argumentem z homo wyskoczyłeś jak chory.

    pokaż komentarz
    Constantine
  • panmuminek +12  

    jak widać nie rozumiesz prostego pisanego tekstu.

    Więc jeszcze raz.

    1. dlaczego prywatne?
    Ponieważ, obecnie nad wszystkimi szkołami jest tzw. ministerstwo i ustala co ma być uczone, co ma nie być. Wystrój klas i.t.d.

    Jedni uważają, że nie jest im potrzebna matematyka, inni, że nie potrzebna im religia a jeszcze inni wręcz uczyliby się w kościołach.

    Dlatego LIKWIDUJEMY całą państwową "oświatę" i robimy wszystko prywatnie. Kosztować to wszystko będzie dużo, dużo taniej.

    2. Co to niby stabilizacja społeczeństwa? Dostosowywanie większości do mniejszości?
    a) Pederastycznej
    b) bezbożnej
    c) głupiej

    Co do kosztów... to myślisz, że pieczątek nie trzeba co chwila wymieniać bo jakaś tam streżyńska sobie wymyśliła, żeby usunąć zero z numeru telefonu... albo, żeby zawsze kręcić pełny numer z kierunkowym i.t.d.? I jeszcze i tak to zero za jakiś czas wróci.

    Oni te zmiany robią bez żadnej sensownej myśli przewodniej.

    pokaż komentarz
    panmuminek
  • Ryu +2  

    Widzi pan, panie muminku, ale nie ma NIC złego w byciu bezbożnym pederastom. To do kogo sie modlisz, czy z kim chodzisz do łózka nie powinno mieć żadnego wpływu na sferę ekonomiczną, czy polityczną. To powinny być nasze prywatne sprawy i państwo nie powinno sie w ogóle do tego dotykać.

    pokaż komentarz
    Ryu
  • panmuminek +10  

    I brawo Ryu! O to chodzi!

    To po co pedałowie paradują? Po co bezbożnicy się rzucają?
    Jeszcze trochę i bedą mi kazali w domu moim Krzyż ze ściany demontować.

    pokaż komentarz
    panmuminek
  • Ryu +1  

    Geje paradują, bo się czują dyskryminowani. Jedna z piękniejszych rzeczy w naszym kraju to właśnie to, że każdy kto czuje się dyskryminowany ma prawo przeciw temu protestować. Inną sprawą jest już to, że forma w jakiej oni protestują jest według mnie nie dopuszczalna. Na prawdę nie powinno sie mnie zmuszac do oglądania półnagich ludzi latających po ulicach, obściskujacych sie i całujących (tzn. ja, jak ja, ale na przykład dzieci?).
    Niekatolicy natomiast wkurzają się po prostu na to, że to wy się z waszą religią pchacie w publiczne miejsca. Nikt nie ma nic przeciwko temu, że sobie w domu czcisz Boga, Allaha, Zeusa, czy Harrego Pottera.

    Pięknie potrafisz odwracać kota ogonem.

    pokaż komentarz
    Ryu
  • panmuminek +12  

    @ryu:

    tyle, że pederastów to jest mniej niż 1% w społeczeństwie... a katoli 80%.

    Proste?

    Może róbmy wszystko CZARNO-BIAŁE bo jest jakiś odsetek daltonistów w społeczeństwie... i będą czuli się dyskryminowani.

    Pederastów nikt nie dyskryminuje. Sprawa jest oczywista. Gość może po prostu nie nadawać się na stanowisko. Wyobrażasz sobie pederastę na stanowisku Agenta Tomasza? Bo ja nie... no chyba, że miałby rozgryzać niemieckich agentów :)

    Tak samo jak nie ma parady ludzi lubiących frytki, jedzących gruszki czy tych co zapijają rybę mlekiem... tak samo zbędne są parady pedałów.

    A kościół - to Nasza Wiara, wiara naszych przodków... co ci to przeszkadza?

    pokaż komentarz
    panmuminek
  • Ryu +2  

    1. Nasi przodkowie to też lubili palić ludzi na stosie, nabijać na pal, a wcześniej wierzyli w starosłowiańskie zabobony, które dopiero Mieszko zamienił na zachodniochrześcijańskie zabobony licząc na spokój ze strony Niemców. Równie dobrze mógłbyś mówić o wierze naszych przodków w kontekście prawosławia.
    2. Jeżeli zapijający gruszki mlekiem i masz ochotę wyjść z tym na ulice to prosze bardzo. Złóż wniosek o zarejestrowanie pochodu i gitara.
    3. Ja jestem daltonistom i wali mnie to, że nas jest tak mało. Jeżeli coś jest robione aby nas dyskryminować to mam prawo przeciw temu protestować.
    4. Demokracja to wola większości z poszanowaniem opinii mniejszości. Niech was będzie nawet 105% to i tak musicie się liczyć z tym, że są jeszcze inni. O czym niestety zapominacie na przykład zabraniając NAM handlu w niedzielę, albo w WASZE święta.

    pokaż komentarz
    Ryu
  • panmuminek +11  

    ryu: super... powiedz, że tęczowa flaga to dyskryminacja daltonistów - bo ty jej nie widzisz. Powinni zrobić ją w odcieniach szarości aby każdy widział ją tak samo :)

    pokaż komentarz
    panmuminek
  • salamandraplamista 0  

    ad.3 Nie tylko "daltonistom", ale i dyslektykiem;)

    pokaż komentarz
    salamandraplamista
  • Ryu -1  

    Aż wstyd czytać jak się takie byki strzeli pisząc w pośpiechu czasem.

    pokaż komentarz
    Ryu
  • feuerfest +8  

    "Możemy o tym dyskutować - mówi Stefan Niesiołowski z PO, wicemarszałek Sejmu. Jego zdaniem w tym temacie powinni wypowiedzieć się biskupi. "

    a co biskupi maja k!#%a do gadania? niech sie zajma swoimi sprawami, typu rozkradanie majatku i tuszowanie afer pedofilskich, czy czym tam sie ten kosciol innym zajmuje jeszcze

    pokaż komentarz
    feuerfest
  • FriQ 0  

    jak dla mnie to powinni wstawić na flagę krzyż! do tego w godle ukrzyżować orła! potem twierdzić, że umarł za nasze grzechy, ze jestesmy niegodni żyć w tak wspaniałym kraju i w ogole, ze za malo dajemy na tace!

    przegłosujmy to wszyscy a potem jedziemy do tajlandii bzykac nastolatki!

    pokaż komentarz
    FriQ
  • feuerfest +1  

    Mogą być i nastolatki, byleby młodo wyglądały.

    pokaż komentarz
    feuerfest
  • Chameleon -1  

    Jak pokażą biskupa pedofila w telewizji, to już wszyscy biskupi pedofile ...

    Jak pokażą w telewizji, że woda z zapachem to sok, to przeistacza się w sok ...

    Jak powiedzą w telewizji, że głupi jest mądry, to jest mądry ...

    Jak okłamią w telewizji, to jest to prawda ...

    Nie zawsze trzeba ulegać telewizji, można traktować ją tak poważnie, jak ona jest, czyli z wielkim dystansem i z humorem, co innego z tym co jest w rzeczywistości :)

    pokaż komentarz
    Chameleon
  • gliwicki +4  

    ciekawe ilu tu plujących na katolików stawała w obronie muzułmanów w wykopach o islamie? Gdzie wasza tolerancja?

    pokaż komentarz
    gliwicki
  • Crowley +8  

    Wszyscy wierzący są równo opluwani - czy to katolik, muzułmanin, czy inny buddysta. Tolerowani są identycznie - czyli wcale :) Mi osobiście zupełnie nie przeszkadza, że inni sobie wierzą w co chcą dopóki w spokoju zostawią mojego kota, nie wymuszą na mojej żonie noszenia szmaty na głowie i odp%$#%%%ą się od moich podatków, na które ciężko pracuję. O ile z pierwszymi dwoma problemami się nie spotkałem, o tyle trzeci dotyka mnie bardzo często. Wydaje mi się, że to główny powód niezadowolenia niezainteresowanych wiarą - chcecie się bawić to się bawcie ale zostawcie w spokoju nas i nasze pieniądze, za które chcemy mieć autostradę a nie opatrzność bożą.

    pokaż komentarz
    Crowley
  • Shac +3  

    W szkołach krzyży zabronili wieszać. Zrozumiałe, bo nie każdy musi być katolikiem i takie coś może godzić w jego poglądy religijne. W państwie polskim jest dokładnie tak samo.

    pokaż komentarz
    Shac
  • icoztego +3  

    Nie bulwersujcie się tak katolicy nie chcą przybić wam tego orla do krzyża tylko dadzą mu mały krzyż na szczycie korony, co nie jest wielka nowością w polskim godle. Moim zdaniem powinno sie zrezygnować z tego pomysłu ze względu na koszty. Za dużo pieniędzy musiało by pójść na tak drobną zmianę i nie warto.

    pokaż komentarz
    icoztego
  • northrop +1  

    Pomysł zamkniętej korony można rozpatrywać ewentualnie z powodów heraldycznych ale nie moralnych. Wszak w herbach państw zaborczych znajdowały się krzyże a były zesłania, Sybir, rugi pruskie...

    pokaż komentarz
    northrop
  • naraska +2  

    Krzyż na godle polskim jak symbol głupoty oraz zniewolenia nasz kraj przez mafię włoską - Watykan.

    pokaż komentarz
    naraska
  • Dawid +3  

    a dlaczego krzyż ma być w klasie przepraszam bardzo?
    czy też w innym miejscu? oprócz kościoła lub prywatnego domu/mieszkania?

    pokaż komentarz
    Dawid
  • Constantine -8  

    Bo większość uczniów i rodziców tego chce w większości szkół?

    pokaż komentarz
    Constantine
  • gliwicki -3  

    a dlaczego ma nie być?

    pokaż komentarz
    gliwicki
  • kinemator -8  

    Bo większość uczniów i rodziców tego chce w większości szkół?
    Skąd te wyniki? Ze statystyk Kościoła wynika, że większość Polaków jednak nie uczęszcza do kościoła

    a dlaczego ma nie być?
    Bo wynika to z konstytucji.

    pokaż komentarz
    kinemator
  • kinemator -9  

    @Constantine

    Domminicantes - 1982-2008 r.
    57 proc. (1982 r.)
    46,7 proc. (1989 r.)
    45,6 proc. (1994 r.)
    47,5 proc. (2000 r.)
    43,2 proc. (2004 r.)
    44,2 proc. (2007 r.)
    40,4 proc. (2008 r.)

    To dane z dzisiejszego wykopu i nie dotyczą wszystkich obywateli tylko tych których kościół uważa za katolików.

    A w konstytucji nie widziałam zapisu "nie wieszajcie krzyży nad drzwiami bo to zuo".
    Artykuł 25
    1. Kościoły i inne związki wyznaniowe są równouprawnione.
    2. Władze publiczne w Rzeczypospolitej Polskiej zachowują bezstronność w sprawach przekonań religijnych, światopoglądowych i filozoficznych, zapewniając swobodę ich wyrażania w życiu publicznym.
    3. Stosunki między państwem a kościołami i innymi związkami wyznaniowymi są kształtowane na zasadach poszanowania ich autonomii oraz wzajemnej niezależności każdego w swoim zakresie, jak również współdziałania dla dobra człowieka i dobra wspólnego.

    pokaż komentarz
    kinemator
  • kinemator -9  

    @Constantine
    A gdzie ja piszę o obrażaniu moich uczuć religijnych? Nie odwracaj teraz kota ogonem - w konstytucji masz wyraźnie pokazane dlaczego symbol jednej, wybranej religii nie powinien być umieszczany w urzędach państwowych(słowa kluczowe pogrubiłem: równouprawnienie, bezstronność, niezależność). Gdybym był katolikiem też był bym przeciw krzyżom w urzędach i szkołach(i nie byłbym sam).

    Skoro krzyż wiąże się z tradycją i historią to niech uczą tego na historii. W dzisiejszych czasach krzyż jest tylko symbolem religijnym, wiara coraz bardziej staje się sprawą prywatną.

    Mamy gorsze problemy na głowie od krzyży w salach, m.in. biurokrację, rząd i drogi.
    Pomysłodawcy umieszczenia krzyża w godle pewnie tego nie widzą. Ściągniecie krzyża w miejscach gdzie nie powinien być to 10 minut roboty.

    pokaż komentarz
    kinemator
  • Izotopus 0  

    @kinemator: Nie uczęszcza do kościoła więc niech kościół uczęszcza do nich :)

    pokaż komentarz
    Izotopus
  • qF3r +1  

    Społeczeństwo się zbiesiło. Do kościoła niechętnie chodzi, na tace dawać nie chce. Księży na taczkach wywozi, boczy się jak ta krowa co ją za mocno doją.

    Trzeba coś zaradzić, tupnąć nóżka, walnąć pięścią w stół, przypomnieć kto tu rządzi.
    A metody? Metody są sprawdzone i powodzeniem kiedyś stosowane przez organizacje quasi-religijne. Trzeba atrybuty part...ups organizacji wcisnąć gdzie się tylko da. Na każdej ścianie wąsata morda, w każdym holu gipsowe popiersie. Orłowi z godła coś zabrać albo dołożyć. Oflagować, oznakować tak żebyś ściany wolnej od symbolu nie uświadczył. Żebyś zaglądając do dowodu wiedział w jakim kraju żyjesz.

    pokaż komentarz
    qF3r
  • oruniak -1  

    Nie, bo nie popieram kultury żydowskiej.

    pokaż komentarz
    oruniak
  • barov07 -1  

    jestem katolikiem i jestem przeciwny, bo wiara to rzecz osobista ktos chce wierzyc to to robi poco komus cos na sile narzucac

    pokaż komentarz
    barov07
  • gliwicki +1  

    no własnie, dlaczego antyklerykałowie na siłę narzucają katolikom wyrzucenie krzyży z klas?

    pokaż komentarz
    gliwicki
  • Crowley +5  

    Jeżeli są to klasy w szkołach katolickich to proszę bardzo - mogą sobie nawet tapetę z krzyżami przylepić, ale w szkole publicznej uczą się również dzieci innych wyznań lub takie, które nie wyznają żadnej wiary. Chcesz popatrzeć na krzyż - możesz się wybrać do kościoła gdzie jest jego miejsce. Tam nikomu nie wadzi.

    pokaż komentarz
    Crowley
  • zakopaj +1  

    Nie przejdzie to!

    pokaż komentarz
    zakopaj
  • 1ganjasmoker +2  

    Mam taką nadzieję.

    pokaż komentarz
    1ganjasmoker
  • azotyp +2  

    Ojaj%!ie ale macie problem a mało to herbów na świecie z krzyżem jest. Rzeczywiście masakra. Uwaga uwaga a zgadnijcie co ma w godle mojego miasta narysowane rycerz na tarczy . Tak zgadliście krzyż (w prawdzie podwójny ale i tak krzyż)

    pokaż komentarz
    azotyp
  • lateralus -1  

    Lepszy krzyż niż tęczowa flaga czy sierp i młot.

    pokaż komentarz
    lateralus
  • Crowley 0  

    Tak? Ciekawe jakbyś się poczuł jakby ci powiesili w szkole do której uczęszczasz pentagram albo gwiazdę Dawida? Czy Wy nie potraficie zrozumieć, że dla niewierzących krzyż jest takim samym irytującym symbolem jak te wymienione wcześniej? On symbolizuje to wszystko od czego chcemy się odciąć bo nie jest to zgodne z naszymi poglądami. Nie chcę również świętować matki boskiej zielnej ani innego święta drużyny pierścienia ale bez pytania o zdanie narzuca mi to mój rząd. Niestety w tym kraju rozdzielność państwa od kościoła istnieje tylko na papierze, a sporo katolików wyznaje zasadę bądź taki jak my albo zdychaj. Nikt nie lubi jak mu się siła narzuca poglądy - też byście się irytowali gdyby szmatogłowi zaczęli się panoszyć i wymuszać na Was praktykowanie swoich zwyczajów. My czujemy się identycznie!

    pokaż komentarz
    Crowley
  • Ryu +3  

    A mnie tam ani krzyż, ani gwiazda Dawida, czy inny pentagram nie irytują. No bo co mnie ma irytować? Ktos chce sobie wierzyć to niech sobie wierzy. Jakby u mnie w mieście mieszkała ogromna wiekszość Żydów czy żydów to nie widziałbym nic złego w tym, że w szkole, w której ich wyznania jest statystycznie 9 na 10 uczniów będzie wisiała gwiazda Dawida.

    Pewnie za czasów gdy nasze dzieci będą chodzic do szkoły (a przynajmniej moje, bo przecież nie wiem ile masz lat) wśród Polaków będzie już na tyle duzo ateistów i innowierców, że do tej pory krzyże znikną z klas, ale niech to będzie powolny naturalny proces, a nie bawienie się w rewolucję przeciw 90% obywateli.

    pokaż komentarz
    Ryu
  • panmuminek +8  

    Na przestrzeni wieków ludzie odwracali się od kościoła by potem znowu wrócić.

    Co do ateistów więc nie ma to większego znaczenia, że jest odsetek ludzi (ateistów), których życie jest po prostu puste.

    (w głowie też pusto mają).

    pokaż komentarz
    panmuminek
  • Racjonalnie -2  

    Sam jesteś pusty trolu.
    Życie ateistów puste? No twoje za to jest wypełnione po brzegi, nie powiem czym.

    pokaż komentarz
    Racjonalnie
  • lilijka -1  

    wychodzi na to,że jak nie jesteś katolikiem to nie jesteś Polakiem?? absurdy polskie mnie zadziwiaja coraz bardziej

    pokaż komentarz
    lilijka
  • Ryu +1  

    No i co głupie antyklerykały? Teraz żeście tych katolików wkurzyli i będą wymyślac takie rzeczy. Dobrze wam tak i tyle.

    A co do krzyża na koronie to tak jak już inni napisali przez wiele lat taki krzyz był. Poza tym krzyżyk na koronie to NORMA, bo jeżeli ktoś nie zauważył to on się znajdował chyba na wszystkich koronach w historii władców Polski. To już tak jakoś śmiesznie niestety jest, że przez 1000 lat byliśmy krajem katolickim, a nasz herb razem z tą koroną nawiązują do tej historii.

    A tak jakby ktoś mnie pytał to nigdy bym się pod tym projektem nie podpisał, bo choć sama kwestia historyczno-tradycyjno-kulturowa mi się podoba (tak samo jak mundury przedwojenne, które kiedyś chcieli wprowadzić) to jednak wiązałoby sie to z niepotrzebnymi kosztami.

    pokaż komentarz
    Ryu
  • panmuminek +12  

    Co za ćwoki minusują Ryu? Macie argumenty ćwole?

    Ja się z Tobą zgadzam. Coś mi jednak mówi, że kretyni na górze chcą wszystko ujednolicać - tak jak w związku radzieckim.

    pokaż komentarz
    panmuminek
  • Ryu -1  

    Jezus Maria, mam takie samo zdanie jak panmuminek?! Aż strach się bać :P

    pokaż komentarz
    Ryu
  • panmuminek +12  

    Twój strach jest irracjonalny. Dałeś się ponieść głupocie tłumu. Tam nikt nie czytał co ja napisałem. Ludzie wypisywali ostre d$!##izmy i nawzajem się plusowali, tworząc tym samym towarzystwo wzajemnej adoracji i wzajemnego lizania fiu..ów.

    Wiedza wielu osób o konsolach zakończyła się na pegasusie... obecnie nawet te komentarze mógłbym pisać bez problemu z konsoli ;)

    pokaż komentarz
    panmuminek
  • gliwicki +1  

    oj ateiści przestańcie już, krzyż nie gryzie, zachowujcie się jak dzieci, przecież taki krzyż dla prawdziwego ateisty to tylko dwa patyki skrzyżowane. Obawiam się, że tą wypowiedzią skazałem się na śmierć przez zaminusowanie.

    pokaż komentarz
    gliwicki
  • klawiszs 0  

    Miłe rozczarowanie? ;)

    pokaż komentarz
    klawiszs
  • gliwicki -1  

    tak, jestem w szoku. :)

    pokaż komentarz
    gliwicki
  • piwko144 +1  

    @Gliwicki,tak krzyż nie gryzie jak krzesło elektryczne nie zabija,już Cię widzę na procesji z krzesłem lub gilotyną na kiju zamiast z krzyżem...

    pokaż komentarz
    piwko144
  • Seraf +2  

    uważaj bo to podstępny plan skazania na śmierć przez szok :)

    pokaż komentarz
    Seraf
  • gliwicki -4  

    piwko, weź najpierw wytrzeźwiej.

    pokaż komentarz
    gliwicki
  • plit 0  

    Krzyż (i inne symbole) w danym miejscu zyskuje autorytet tego miejsca (i odwrotnie, symbol wpływa na autorytet miejsca) - że się tak wyrażę.
    Historia religijna zostaje uwiarygodniona przez autorytet nauki i nauczycieli, jednocześnie poważanie dla szkoły spada jeżeli jest niskie dla religii.
    Urzędy, no cóż, wasza sympatia do biurokracji mimowolnie rośnie, a ja się cieszę że mam jeszcze jeden powód aby kombinować z podatkami ;)

    A wpływ autorytetu jest czy tego chcemy czy nie ;)
    Eksperyment: Badacz stawał w tłumie przechodniów na skrzyżowaniu, czekających na zielone światło. W pewnym momencie wchodził na jezdnię, mimo że świeciło się światło czerwone. Gdy był ubrany elegancko (trzyczęściowy garnitur, teczka, krawat) więcej osób szło w jego ślady niż gdy był ubrany "zwyczajnie".
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Autorytet

    pokaż komentarz
    plit
  • drstorm -2  

    jestem za, pod warunkiem ze będzie obrócony o 180 stopni...

    pokaż komentarz
    drstorm
  • bor3k +5  

    jestem za, pod warunkiem ze go nie bedzie widac :)

    pokaż komentarz
    bor3k
  • filip997 +30  

    idżmy na całość! ja byłbym za obróceniem go o 360 stopni!

    pokaż komentarz
    filip997
  • pluton -2  

    A ja chcę żeby obok znalazła się motyka i ak-47 z bagnetem jak we fladze Mozambiku!

    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Flag_of_Mozambique.svg

    pokaż komentarz
    pluton
  • sbk2009 0  

    Wszędzie się wp!$%$$!ają
    w DUPE niech wsadzą te krzyże i niech usiądą na kolanach księdza, może im przejdzie

    zacznie się od tego :
    http://img40.imageshack.us/img40/8651/300pxcoatofarmsofpoland.jpg

    a skończy się na tym :
    http://img5.imageshack.us/img5/8651/300pxcoatofarmsofpoland.jpg

    pokaż komentarz
    sbk2009
  • matka1902 0  

    ciemnogród...

    pokaż komentarz
    matka1902
  • Ryu 0  

    Muminek nie ma co napisać to sie bierze za obrażanie ludzi.
    Oczywiście, ludzie wracają do waszego boga, a jak ktoś w niego nie wierzy to ma pste życie... Kurde, prawdziwy drań z tego waszego Jahwe, wiesz? Tylu ludziom każe się rodzić gdzieś w Afryce, Azji, czy Ameryce południowej, w miejscach w których praktycznie nikt nawet nie słyszał o waszym bogu. Oni wszyscy pewnie też mają puste życie i pójdą do piekła tylko dlatego że Jahwe kazał im urodzić nie tam gdzie trzeba.

    I żeby nie było. Twoja wiara to Twoja sprawa i gdybyś to Ty nie zaczął pierwszy obrażac niekatolików to nigdy pierwszy bym tej wymiany nei zaczął.

    pokaż komentarz
    Ryu
  • Dawid 0  

    ciekawe czy byście tak ochoczo wieszali inne krzyże [ itd ] w klasach gdyby liczba wyznawców innych religii była równa katolikom. bo wydaje mi sie, że nie

    macie monopol na rynku i wszędzie wieszacie swoje reklamy , tak to ujme brzydko:)

    pokaż komentarz
    Dawid
  • Dawid -1  

    troche mi po prostu nie pasuje mieszanie tolerancji w sprawy wiary :)
    nie to, że przeszkadzają, ale to byłby znak, że Polska, Polacy zaczynają rozumieć, że można wybrać inną opcję

    pokaż komentarz
    Dawid
  • kompi 0  

    Znowu jakiś pop%##!!$ony pomysł jeszcze bardziej pop%##!!$onego katola w rządzie który chce podlizać się mocherom i liczyć na poparcie w najbliższych wyborach.

    Wszelkie kampanie wyborcze powinny być całkowicie zakazane i wybierać ludzi wg kompetencji a nie bajeczek jakimi nas faszerują. Kadencja trwa 2 lata, a oni przez połowę kadencji urządzają cyrk w postaci kampanii do kolejnycy wyborów wymyślając coraz to badziej d%!!!ne rzeczy i jeszcze za to kase biorą ćwoki.

    pokaż komentarz
    kompi
  • gliwicki -3  

    weź coś na uspokojenie.

    pokaż komentarz
    gliwicki
  • Omega 0  

    Po kiego ch##??

    pokaż komentarz
    Omega
  • mbak666 0  

    No żeby symbol wroga i zaborcy umieszczać w godle państwowym ... to jest dopiero zniewolenie umysłowe..... Krzyż od zawsze był synonimem kłamstwa, obłudy, podstępu i krwawych mordów....ŻENUJĄCE...i oni się mienią patriotami - chyba Watykanu, bo na pewno nie Polski

    pokaż komentarz
    mbak666
  • janexwwa +39  

    i muzułmanów, żydów, ateistów, pedałów, brudasów, górników, stoczniowców, kosmitów, cyklistów, ekologów, komuchów, liberałów i dzieci neo.

    o kimś zapomniałem?

    edit. lol pedał to przekleństwo? o_0
    edit 2 a jednak :D

    pokaż komentarz
    janexwwa
  • Dynamiczny_Edek +84  

    Ja nie chcę j!#ac pedałów :/

    pokaż komentarz
    Dynamiczny_Edek
  • janexwwa +53  

    w takim razie jesteś nietolerancyjny :P

    pokaż komentarz
    janexwwa
  • gliwicki -8  

    coś jeszcze potrafisz napisać?
    Gdzie jest ten obrońca muzulmanów, bierz się za niego!

    pokaż komentarz
    gliwicki
  • ropppson 0  

    nie zgadzam się.

    pokaż komentarz
    ropppson
  • dragon200 -2  

    Teraz krzyz w godle potem rydzyk na prezydenta , no napewno :D jestem katolikiem ale bez przesady ,

    pokaż komentarz
    dragon200
  • Izotopus 0  

    Jeśli to ma byś symbol wszystkich to wszyscy muszą się na to zgodzić :)

    pokaż komentarz
    Izotopus
  • kawiusz -6  

    Jak to? Syrenka z gołym biustem będzie mieć krzyż na głowie?

    pokaż komentarz
    kawiusz
  • Constantine -6  

    Chyba trochę uogólniłeś tym opisem wykopu sam artykuł.
    To jakieś oszołomowe środowisko "katolickie" wcześniej latające z czosnkiem na koncert Madonny, a większość komentarzy to bulwers, jakby to parę milionów katolików co najmniej poleciało do prezydenta i postawiło ultimatum.
    Dajcie spokój, kto by się takimi informacjami przejmował... Potem wychodzą kwiatki o zacofanych polskich katolach.

    pokaż komentarz
    Constantine
  • Gej +54  

    Ja też

    pokaż komentarz
    Gej
  • salamandraplamista -5  

    Jakaś marginalna i nikomu nieznana organizacja to wg Wybiórczej "środowiska katolickie" i "polscy katolicy". Kto wykopał, ten cymbał dający się nabrać na drętwą manipulację. Shame on you.

    Zakopuję jako "informacja nieprawdziwa".

    pokaż komentarz
    salamandraplamista
  • Dyfjatko -5  

    krzyze, krzyze wszedzie krzyze!!! rozwieszajmy je tu i tam swiat bedzie lepszy dzieki krzyzom!!!

    pokaż komentarz
    Dyfjatko
  • CoYoT -3  

    A potem jeszcze budżet, żeby wszystkie godła wymienić. W końcu jesteśmy bogaci!

    pokaż komentarz
    CoYoT
  • piwko144 -3  

    A może tak,skoro z jednej strony łba orła logo firmy Watykan to z drugiej sierp i młot

    pokaż komentarz
    piwko144
  • Kwaz -2  

    Mamy kolejny powód, żeby matma była jednak obowiązkowa na maturze.
    http://pokazywarka.pl/hlx03t/

    pokaż komentarz
    Kwaz
  • Izotopus +1  

    A wg mnie jest to powód by 'programiści' jednak skończyli jakieś studia...

    pokaż komentarz
    Izotopus
  • Ppetel -6  

    Typowy syndrom KATOCHOLIKA

    (Katocholik czytaj moher)

    pokaż komentarz
    Ppetel
  • jblck -9  

    http://img693.imageshack.us/img693/7088/projektgoda.jpg

    pokaż komentarz
    jblck
  • gliwicki +3  

    jesteś dumny z siebie?

    pokaż komentarz
    gliwicki
  • jblck -7  

    owszem

    pokaż komentarz
    jblck
  • klawiszs -2  

    Co za matoła kawał :|

    Do tego sprowadzasz dyskusję?

    pokaż komentarz
    klawiszs
  • 5th 0  

    Proponuje zamiast krzyża wstaw swoją mordę.

    pokaż komentarz
    5th
  • darokrol -3  

    mam lepszy plan, może by tak nowo narodzonym dzieciom w szpitalach tatuować na czole krzyże ? jeszcze ktoś je w przyszłości weźmie za ateistę...

    pokaż komentarz
    darokrol
  • Zioman -3  

    wow, "Przenajświętsza Rzeczpospolita" Jacka Komudy naprawdę może się spełnić ...

    pokaż komentarz
    Zioman
  • Yunneck +2  

    To ch$$owo.

    pokaż komentarz
    Yunneck
  • Dawid -9  

    ciekawe czy dożyjemy czasów kiedy w Polsce , o Polsce zacznie się myśleć jako o kraju nie tylko katolickim
    Teofaszyzm? - gdzieś kiedyś usłyszałem takie pojęcia, nie jestem znawcą tematyki, ale brzmi dość prawdziwie

    tak w ogóle, kiedy znikną krzyże ze szkół? :)

    dodam tylko, że uważam siebie za ateistę - nie wierzącego, ale toleruję, akceptuję obecność wszelkich wyznań. wszędzie znajdą się skrajni dewoci :)

    ale chodzi o to, żeby nie robić z Polski - tzn w sumie już jest - kraju katolickiego . w końcu konstytucja zakłada, że nie jesteśmy państwem wyznaniowym? czy jakoś tak - poprawcie mnie jeśli się mylę.

    pokaż komentarz
    Dawid
  • toxica -4  

    Chyba ich poj!#ało...
    Krzyże dla wszystkich Polaków! Wraz ze świadectwem urodzenia, państwowy krzyż do powieszenia nad łóżkiem.
    Na szczęście nikt tych oszołomów nie traktuje poważnie.

    pokaż komentarz
    toxica
  • przecietny_Polak +8  

    Tym razem to nie osły wyszły z takimi pomysłami. A za czasów SLD normalności nie uświadczyłem.

    pokaż komentarz
    przecietny_Polak
  • janexwwa +12  

    jeśli ma byc tak normalnie jak za millera, to ja dziękuję. za dużo betonu i różnego rodzaju gówna w tej partii, by się nią póki co poważnie interesować.

    pokaż komentarz
    janexwwa
  • Pol753 +8  

    Ja zawsze byłem za latającym potworem spaghetti :)

    pokaż komentarz
    Pol753
  • Leto +11  

    Głosujcie na Platformę Janusza Korwina Mikke, a nastanie monarchia.

    pokaż komentarz
    Leto
  • pawelJG +2  

    głosujcie na Kononowicza
    nie będzie niczego

    pokaż komentarz
    pawelJG
  • Dawid -6  

    choćby dlatego, że nie każdy jest katolikiem

    chyba, że przyjmujemy tutaj zasady demokracji - większość jest więc będzie krzyż, tak?
    słabo:)

    pokaż komentarz
    Dawid
  • gliwicki -1  

    a Polska to nie demokratyczny kraj?

    pokaż komentarz
    gliwicki
  • Constantine -5  

    odpowiedz...

    Ok, nie każdy jest katolikiem, ale tradycja istnieje (!), poparcie większości społeczności jest, a jak cię odstraszają w pomieszczeniu dwa kijki nad wejściem (w domyśle biorę cię za ateistę, skąd to porównanie) to chyba coś tu jest nie tak ;)

    pokaż komentarz
    Constantine
  • feuerfest +4  

    a zebys go widzial jak reaguje na wode swiecona

    pokaż komentarz
    feuerfest
  • Racjonalnie -7  

    Krzyż tu, krzyż tam... Co oni chcą tym uzyskać? Rozumiem gdyby ten krzyż miał chociaż jakieś właściwości magnetyczne, ale tak? Bez sensu.

    A gdyby nawet miał te właściwości magnetyczne to co? Po krzyżom właściwości magnetyczne?
    Bez sensu.

    pokaż komentarz
    Racjonalnie
  • nikczemny_lapserdak -8  

    http://qmack.republika.pl/jap%##!$%e.jpg

    pokaż komentarz
    nikczemny_lapserdak
  • pluton +26  

    'Papież' piszemy przez 'ż'. Jak 'łupież'.

    pokaż komentarz
    pluton
  • pawelJG +2  

    chyba że PAPIERZ ŚCIERNY

    pokaż komentarz
    pawelJG
  • ghostface -8  

    To się nazywa strzał w stopę.

    pokaż komentarz
    ghostface
  • steemm 0  

    czyli ich największym problemem nie jest już możliwość chodzenia na basen przed ślubem, tylko brak k##$a j!%anego znaczka nic nieznaczącego w godle ?

    pokaż komentarz
    steemm
  • vaganze1 0  

    [komentarz usunięty]

    pokaż komentarz
    vaganze1
  • Morthgar +35  

    Orłu w dupsko może być bo go nie będzie widać.

    pokaż komentarz
    Morthgar
  • HORrorNY +19  

    Dziesiąt lat temu ktoś powiedział "I niby gdzie tą koronę chcą wepchnąć? Orłu w dupę za przeproszeniem?"
    Poza tym - szczyt korony, chyba warto przeczytać artykuł zanim się napisze komentarz...

    pokaż komentarz
    HORrorNY
  • vaganze1 0  

    [komentarz usunięty]

    pokaż komentarz
    vaganze1
  • Pol753 -5  

    Nie przekręcajcie krzyża Panowie

    pokaż komentarz
    Pol753
  • HORrorNY +13  

    @vaganze1: widzisz do czego mnie doprowadziłeś?! Już w poniedziałek muszę na głupie komentarze odpowiadać, no żeby to była środa przynajmniej ;)

    pokaż komentarz
    HORrorNY
pokaż 

Wykopali i zakopali (369 / 19)