Powiązane (2)

  pokaż (1) 
  • Reklamy Google

  • Glounce +5  

    WiP SPAM ;]

    pokaż komentarz
    Glounce
  • WesolySlonecznik +75  

    motyla noga, znowu będziemy latac z bagnetami i walczyć o wolność? ileż można????? jak ja nawet bagnetu nie mam....

    pokaż komentarz
    WesolySlonecznik
  • feuerfest +23  

    Ja mam taki poniemiecki. Nada sie.

    pokaż komentarz
    feuerfest
  • Sam-kun +4  

    Mód dziadek ma :)

    pokaż komentarz
    Sam-kun
  • hawker +15  

    Mój dziadek się nada.

    pokaż komentarz
    hawker
  • baziorek +30  

    @WesolySlonecznik
    Chcesz kupić bagnet? Francuski, z II Wojny Światowej. Stan bardzo dobry, nieużywany, raz rzucony o ziemię.

    pokaż komentarz
    baziorek
  • matogo +1  

    Mój dziadek znalazł karabin z 2 wojny w stodole kiedy rozbierał. Nada sie. Sprawny.

    pokaż komentarz
    matogo
  • Bartholomew +11  

    Zanim się zbierzecie z tymi bagnetami, to wam wprowadzą na nie konieczność posiadania pozwolenia i się powstanie skończy napotkawszy miażdżący opór ze strony druku KU-nr0343218/3432/3121-EIIv4: "Podanie o zezwolenie na wniesienie opłaty skarbowej na potrzeby wniosku o pozwolenie na kontakt z zastępcą młodszego referenta przy Komisji Opiniującej Negatywnie Wnioski O Posiadanie Bagnetu z okresu II WŚ".

    pokaż komentarz
    Bartholomew
  • Dirty_Digger +38  

    Ten cały felieton ma 800 znaków? Czy jest jakiś dalszy ciąg, którego nie widzę?

    pokaż komentarz
    Dirty_Digger
  • Second +2  

    Pod tą krótką notką JKM 5 komentarzy na krzyż a tu proszę już 135 i główna, no, no...

    pokaż komentarz
    Second
  • kunajk +7  

    Opis i tytuł jest często ważniejszy od samego wykopu ;)

    pokaż komentarz
    kunajk
  • highlander +18  

    jako polacy tolerujemy:
    -sejm
    -senat
    -prezydenta
    -premiera
    -wysokie podatki
    -marne drogi
    -pedofilow rezyserow
    -pedofilow ksiezy
    -nierownosc spoleczna
    -dyskrminacje dyplomatyczna naszego panstwa
    -pzpn
    -afery (baksika, rywina, michnika, blidy, etc etc)
    -to ze lato jest niegorace
    -a kazika nie stac na chleb bo caly narod "piraci"
    -kryzys
    -swinska grype

    jestesmy odpornym narodem, unia europejska nam nie straszna

    pokaż komentarz
    highlander
  • PoshPaul +4  

    dodalbym tylko ze prezydent jest z pis a premier z po

    pokaż komentarz
    PoshPaul
  • theboo +52  

    Zawsze możemy wystąpić z UE!

    ...prawda?

    pokaż komentarz
    theboo
  • ssamiec +74  

    Znaczy się tak jak Mazowsze z Polski?

    pokaż komentarz
    ssamiec
  • Zbychoo +22  

    ja sie za bardzo nie znam, wiec: jezeli jest to mozliwe, to jak? da sie na przyklad zebrac iles podpisow, zeby przeprowadzic na ten temat referendum albo cos takiego?

    pokaż komentarz
    Zbychoo
  • kormikez +16  

    Nie wiem czy to nie była nadinterpretacja, ale ponoć któryś z zapisów Traktatu Lizbońskiego mówi, że możemy z Unii wystąpić... za zgodą Parlamentu Europejskiego.
    Jeśli ktoś może to potwierdzić lub zdementować to poproszę (ale póki co nie traktujcie tej informacji jako rzetelnej).

    pokaż komentarz
    kormikez
  • someone_smarter +90  

    Ze Związku Radzieckiego też można było wystąpić.

    pokaż komentarz
    someone_smarter
  • Kasiulaa +33  

    Artykuł 49a Traktatu o UE
    1. Każde Państwo Członkowskie może, zgodnie ze swoimi wymogami konstytucyjnymi, podjąć decyzję o wystąpieniu z Unii.
    2. Państwo Członkowskie, które podjęło decyzję o wystąpieniu, notyfikuje swój zamiar Radzie Europejskiej. W świetle wytycznych Rady Europejskiej Unia prowadzi negocjacje i zawiera z tym Państwem umowę określającą warunki jego wystąpienia, uwzględniając ramy jego przyszłych stosunków z Unią. Umowę tę negocjuje się zgodnie z artykułem 188n ustęp 3 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej. Jest ona zawierana w imieniu Unii przez Radę, stanowiącą większością kwalifikowaną po uzyskaniu zgody Parlamentu Europejskiego.
    3. Traktaty przestają mieć zastosowanie do tego Państwa od dnia wejścia w życie umowy o wystąpieniu lub, w przypadku jej braku, dwa lata po notyfikacji, o której mowa w ustępie 2, chyba że Rada Europejska w porozumieniu z danym Państwem Członkowskim podejmie jednomyślnie decyzję o przedłużeniu tego okresu.
    4. Do celów ustępów 2 i 3 członek Rady Europejskiej i Rady reprezentujący występujące Państwo Członkowskie nie bierze udziału w obradach ani w podejmowaniu decyzji Rady Europejskiej i Rady dotyczących tego Państwa.

    niby można

    pokaż komentarz
    Kasiulaa
  • lisu_ +4  

    @Kasiulaa: mam wrażenie, że jesteś jedną z bardzo niewielu osób, które rzeczowo podchodzą do tematu i zaglądają do traktatów. Czasem mi się wydaje, że nikt poza autorami tych zapisów nie czyta. A już w ogóle śmiesznie są teksty w stylu "ludzie obudźcie się" niepoparte niczym.

    pokaż komentarz
    lisu_
  • czarny_i_zly +8  

    @Kasiulaa i lisu_
    Czy przeczytaliście ustęp drugi wklejonego artykułu 49a? Bo chyba inaczej go rozumiemy. Unia negocjuje z krajem występującym warunki, Rada Europejska i Parlament Europejski głosuje czy dany kraj może wystąpić, czy też nie. Przedstawiciele danego kraju nie biorą udziału w głosowaniu (nie jestem pewien, czy tylko przedstawiciele w Radzie, czy też w Parlamencie). Artykuł 188n (negocjacja warunków) nie istnieje w oficjalnej wersji Traktatu o funkcjonowaniu UE. Poszukajcie sami:
    http://eur-lex.europa.eu/JOHtml.do?uri=OJ:C:2008:115:SOM:PL:HTML
    Jednym zdaniem: mamy gówno do powiedzenia, czy możemy z unii wystąpić, czy nie. To unia podejmuje decyzję, czy kraj wystąpić może, a jeżeli tak, to na jakich warunkach. Zawsze mogą powiedzieć nie.

    pokaż komentarz
    czarny_i_zly
  • matips +4  

    A dość popularna metoda występowania z jakiś organizacji? Wyobraźcie sobie 20 ludzi. Są w jednym pokoju i odnajmują sobie dozgonna przyjaźń. Aby móc z sobą współpracować i cieszyć się swoim towarzystwem postanawiają nigdy nie wychodzić z pokoju. na wypadek, gdyby któryś zmienił zdanie postanawiają, że aby wyjść trzeba poprosić o zgodę pozostałych.
    Czy jeśli którykolwiek się obrazi, to będzie się przejmował ustalonymi zakazami?

    Tak samo jest z ograniczeniem "wystąpienia" z Unii. Jeśli ktoś się na Unię obrazi to nie będzie się przejmował jej restrykcjami.

    pokaż komentarz
    matips
  • someone_smarter +4  

    Tylko, że restrykcje mogą powodować gorsze skutki niż pozostanie w pakcie.

    pokaż komentarz
    someone_smarter
  • matips 0  

    To oczywiste, że wystąpienie z paktu/sojuszu lub innego związku państw powoduje pogorszenie się relacji z tymi państwami. Oraz utratę korzyści ze współpracy.

    pokaż komentarz
    matips
  • lesio_knz +1  

    Raczej wątpliwe by UE kiedykolwiek stworzyła jedno wielkie państwo na cały kontynent. No chyba że siłą... :P

    pokaż komentarz
    lesio_knz
  • moz_aart +1  

    najbardziej beznadziejne w tym wszystkim jest to, że ludziom wciska się dyrdymały nie mając o nich zielonego pojęcia. Już samo przez się o czymś świadczy pomylenie TSWE z ETPCz

    pokaż komentarz
    moz_aart
  • kunajk +4  

    Słowa, słowa, słowa.

    pokaż komentarz
    kunajk
  • bkozal +9  

    Pomyślcie ile zdobędziemy medali na olimpiadzie jak wszystkie państwa europejskie będą startować razem jako reprezentacja UE

    pokaż komentarz
    bkozal
  • noway +3  

    To nawet ciekawe, czy w nadchodzących igrzyskach nie nakażą, aby obok narodowej, nieść unijną flagę, albo hymny oba grać... :)

    pokaż komentarz
    noway
  • Bartholomew +1  

    Prosta sprawa: w okresie przejściowym będziemy śpiewali Mazurka Dąbrowskiego na melodie Ody do Radości. Dla prawdziwego europejskiego patrioty nie ma rzeczy nie możliwych.

    pokaż komentarz
    Bartholomew
  • diabelmowi +67  

    20 lat i znowu bez suwerenności? obym się mylił

    pokaż komentarz
    diabelmowi
  • seba-zzdw +69  

    Waldek to przewidział...

    pokaż komentarz
    seba-zzdw
  • hawker +20  

    I wszyscy razem :
    Niezłomny jest związek państw Europejskich

    pokaż komentarz
    hawker
  • ponton +50  

    Ludzie, błagam, obudźcie się!

    pokaż komentarz
    ponton
  • hofi +54  

    Ponton nie siej paniki!

    LUDZIE! Wszystko jest w porządku!
    Nie przejmujcie się!
    Pracujcie i konsumujcie!
    Nie ma potrzeby zadawania pytań!
    Nie ma po co oczekiwać odpowiedzi!
    Wszystko co jest podawane przez mainstreamowe media jest 100% prawdą!

    pokaż komentarz
    hofi
  • camelot -3  

    "The mainstream media! Ask your doctor... or government about it!"

    http://www.youtube.com/watch?v=zV5UTHRx0a4

    pokaż komentarz
    camelot
  • Bartholomew +1  

    Clannad - I See Red

    Who wants a riot? People should be quiet
    Don't we give them good TV?
    You can learn to love your lifetime of distraction
    Nothing on the inside, nothing on the outside
    All the way from A to Z
    I can live without that kind of satisfaction

    pokaż komentarz
    Bartholomew
  • Feranodor +37  

    Ciekawe czy powstanie gdzieś w europie coś na wzór ira.
    W końcu nie wszyscy są ślepi na jarzmo nakładane przez socjalistów.

    pokaż komentarz
    Feranodor
  • edi_smooth +27  

    @up: tak, a PO to partia liberalna...

    pokaż komentarz
    edi_smooth
  • Feranodor +4  

    Tu nawet o socjalistów jako takich nie chodzi, ale o biurokracje. Tak rozbudowany aparat musi znajdować sobie jakieś zajęcie, więc mimo wykonanego zadania, urzędasy szukają co by nam w życiu "ułatwić". Więc nie ważne kto wygrał, puki będą powstawały nowe urzędy ds. mało istotnych, socjalizm europejski będzie rósł. A euro-bydło już się postara aby im zajęć nie zabrakło, teraz mamy walkę z ociepleniem potem znajdzie się co innego.

    pokaż komentarz
    Feranodor
  • Feranodor +16  

    Paranoizm znacząco zwiększa szanse przeżycia.

    pokaż komentarz
    Feranodor
  • Feranodor +3  

    A napisałem że jestem paranoikiem? Nie czytaj miedzy słowami, skoro ci to nie wychodzi. Powiedz co wg. ciebie jest nie prawdą w tym co napisałem, a nie atakujesz moją osobę, zamiast używać faktów w rozmowie.

    pokaż komentarz
    Feranodor
  • smola2000 +4  

    Nie wiem co napisałeś, ale z przyzwyczajenia i za całokształt, łap minusa.

    pokaż komentarz
    smola2000
  • Feranodor +5  

    A wg. ciebie euro-parlament i inne instytucje UE, to nie hydra urzędnicza? wg. mnie to moloh który cały czas rośnie. A co może robić urzędnik? Oczywiście że wydawać decyzje. A komu one są narzucane? Nam. Oczywiście tak działa każdy rząd, ale my zapisywaliśmy się do wspólnoty (tak to nazywano), teraz okazuje się że będzie to państwo. Nie wiem jak ty ale ja już mam jedno państwo, które kocham mimo wad i nie mam zamiaru patrzeć bezczynnie jak Polska ginie.

    pokaż komentarz
    Feranodor
  • Feranodor +2  

    Pierwszym krokiem jest komentarz. Potem się zobaczy. A jakie niby decyzje? Wszystkie, ich decyzje mają wpływ na całą Europę dlatego nazywa to się euro-parlament, komisja europejska, UE.

    pokaż komentarz
    Feranodor
  • nie_bedzie_rewolucji -8  

    Pytam o konkrety, bo na razie rzucasz jedynie hasłami.
    Skoro ta zła Unia tak nas przygwoździła swoją biurokracją, to ja się po prostu zastanawiam, gdzie namacalnie się to objawia.

    pokaż komentarz
    nie_bedzie_rewolucji
  • Feranodor -1  

    proszę o to namacalne dowody skoro nie wierzysz, że unia wpływa na nasz kraj. Część dyrektyw wpływających na przemysł energetyczny:
    http://www.cire.pl/UE/odcinki.html?d_id=389&d_typ=5

    pokaż komentarz
    Feranodor
  • nie_bedzie_rewolucji -4  

    Nigdzie nie napisałem, że Unia nie wpływa na nasz kraj. Wymyślasz. Chciałem tylko, żebyś podał mi przykład z Twojego życia, gdzie Unia znacząco na coś wpłynęła na niekorzyść. W zamian dostałem dyrektywy unijne, tak jakbym nie wiedział, że takowe są. Ja Ci przedstawię dzienniki ustaw i będę psioczył, że sterują nami politykierzy. Bez sensu.

    pokaż komentarz
    nie_bedzie_rewolucji
  • Feranodor -1  

    Nie bez sensu, właśnie o to chodzi, sterują nami ale swoi, my ich wybraliśmy. Po drugie napisałeś "Skoro ta zła Unia tak nas przygwoździła swoją biurokracją, to ja się po prostu zastanawiam, gdzie namacalnie się to objawia.", i no to odpowiedziałem dyrektywami, NAS zrozumiałem jako naród trzeba było napisać CIEBIE skoro o moje osobiste przeżycia ci chodzi. A jeżeli już pytasz się co mnie osobiście dotyka, to limity wytwarzania CO2. Na tym wszyscy stracą. To taki najbardziej popularny przykład. Klasa polityczna zawsze ukrywa opłaty podstawowym przykładem jest vat. Więc chyba nie spodziewasz się że napisze ci że parlamentarzyści europejscy wparowali mi na chałupę i córę z żoną zgwałcili, a dobra rodowe wywieźli.

    pokaż komentarz
    Feranodor
  • nie_bedzie_rewolucji -4  

    Do europarlamentu też są wybory, i to też my wybieramy. To tak jakby psioczyć na wybory do polskiego parlamentu, bo ja tu np. mam w swoim mieście wybory na burmistrza i to on jest "swój" a nie Ci tam w Warszawie.

    pokaż komentarz
    nie_bedzie_rewolucji
  • Feranodor +5  

    Tyle że Warszawa to jeszcze Polska z tego co wiem.
    Chociaż nie zgadzam się z ich decyzjami. I to nazywa się suwerenność, o Polsce decydują polskie władze, a nie jakiś rząd będący za granicami kraju. I tego dotyczy dyskusja, wcale nie wnoszę o suwerenność pomorza czy podhala tylko Polski. A to że pozwolą mi zagłosować nic nie zmienia.

    pokaż komentarz
    Feranodor
  • mollari +51  

    od przyszłego wtorku żegnamy się z suwerennością... sporo ludzi się w grobach przewraca.

    pokaż komentarz
    mollari
  • hawker +57  

    Tak przy okazji - Nowa Zelandia - Piękny kraj... daleko... i w ogóle
    Albo
    1 skrzyknijmy wykop,
    2 przejmijmy władze w jakimś małym państewsku w Am. Południowej,
    3 zbierzmy więcej ludu
    4 zbierzmy woja
    5 zapakujmy żołnierzy w pudełka od bananów na statek i wyślijmy do Polski
    6 Robimy przewrót a'la Pinochet
    7 Dzięki liberalnej gospodarce i wystąpiwniu z unii rozwijamy Polske,
    8 przejmujemy inne państwa
    9 Zalewamy świat kisielem
    10 ??? Profit ???

    Kto się przyłączy ?

    pokaż komentarz
    hawker
  • nikczemny_lapserdak +21  

    wchodze w to w ciemno

    pokaż komentarz
    nikczemny_lapserdak
  • matogo +18  

    Jestem za. W końcu od wczoraj jestem bordowy. Zrobicie ze mnie generała? Chociaż oficera? :(

    pokaż komentarz
    matogo
  • Quavitor +1  

    Możecie na mnie liczyć!
    Precz z komuną!

    pokaż komentarz
    Quavitor
  • PoshPaul -3  

    A Lech Kaczynski pewnie teraz przewraca jezorem po mielonym kotlecie, co jakis czas mlaskajac.

    pokaż komentarz
    PoshPaul
  • MrGrandma +3  

    Robimy pTO w Peru?

    pokaż komentarz
    MrGrandma
  • corobic75 -2  

    ja też się dołączam:) na początek wysadźmy w powietrze bandę d%#%!i pt. sejm:)

    pokaż komentarz
    corobic75
  • Sigur +64  

    UE to skecz pt. "Ile sciemy da się jeszcze wcisnąć ludziom".

    pokaż komentarz
    Sigur
  • Rzyd +55  

    Pozwólcie, że ja odpowiem na ten zarzut:

    Czemu nie wyjadę do Korei Północnej? Bo mi się k#$!a nie chce. Czemu to koniecznie ja mam się dostosowywać do państwa, a nie państwo do mnie? (noo, ewentualnie innych obywateli)? W bądź co bądź bez-ironii przyjemnym ustroju jaki dziś panuje wszyscy mają prawo wypowiadać swoje życzenia na temat tego, jaki kraj ma być i marudzić że nie są spełniane.

    pokaż komentarz
    Rzyd
  • razielpol +65  

    Dodaj to jedno znalezisko i wyp%$##%!aj...

    pokaż komentarz
    razielpol
  • Rzyd +39  

    Pozwól, że odpowiem se jeszcze raz:

    Sp$$$%#$aj chamie. To że murzyni i chińczycy mają gorzej nie ma dla mnie specjalnego znaczenia. Jestem egoistą i mam także w dupie demokrację. Jeśli ktoś chce mieć zielone meble, lecz większość rodziny będzie chciała czerwone i on zmieni zdanie(nie zaakceptuje czerwone meble, tylko zmieni zdanie) to jest człowiekiem bez poglądów. Ergo! To, że większości się podoba nie znaczy, że podoba się mi. Czyje zdanie jest dla kogo ważniejsze jest chyba oczywiste.

    pokaż komentarz
    Rzyd
  • OlgierdStopa +37  

    W ZSRR standard życia też był bardzo wysoki i stale się podnosił.

    pokaż komentarz
    OlgierdStopa
  • Feranodor +3  

    Nikt nie stawia znaku równości między UE a ZSRR, wiadomo że geneza obu jest zupełnie inna, więc muszą się różnić, ale to nie znaczy, że UE nie zmierza w tym samym kierunku.
    Tak jak w matematyce może 4 nie jest równe 2 ale obie liczby należą do zbioru liczb rzeczywistych.

    pokaż komentarz
    Feranodor
  • smola2000 +23  

    Gdy w Niemczech był nazizm, poziom życia też był wysoki.

    pokaż komentarz
    smola2000
  • Rzyd +13  

    Luz, dzięki.

    pokaż komentarz
    Rzyd
  • kulpina +3  

    @Rzyd,
    Nie interesuje mnie nic nie warte gadanie o polityce, ale chamem to ty byś był, jeśli cała rodzina nie mogła by kupić mebli tylko dlatego, że ty masz swoje widzimisię i albo kupimy takie jak ci się podobają albo żadne... Co innego jak mają być do twojego pokoju, wtedy ty masz decydujący głos, ale jak to mają być wspólne meble do salonu, to czy jesteś w tej rodzinie synem, czy ojcem nie jesteś tu jeden i najważniejszy. Zwróć uwagę, że ograniczasz wolność całej rodziny na rzecz twojej wolności. Chyba to dostrzegasz no nie? ^^
    Taki bzdurny przykład, a jaka moralna zagwozdka ^^

    pokaż komentarz
    kulpina
  • Rzyd +5  

    @kulpina nie, nie zrozumiałaś/eś. Mówię o tym, że bez poglądów byłbym, gdybym nagle w takiej sytuacji sam zmienił swój gust na takie meble, jakie chce większość. Bo takie, że takie zostałyby kupione to akurat prawda.

    pokaż komentarz
    Rzyd
  • Machabeusz +7  

    @dodamtylko1znalezisko
    Nie, nie, coś ci się chłopaczku pomyliło - to ty jesteś zwolennikiem internacjonalistycznej idei zjednoczonej Europy, więc równie dobrze możesz mieszkać w Niemczech, Hiszpanii czy Francji.Paszport dostać mógł każdy. Nie było potrzeby wciągania do tego towarzycha Polski, razem z wszystkimi ludźmi którzy chcą żyć w Polsce, a nie w jednym z euroregionów. Więc daruj sobie teksty z Koreą Pn., które wcisnąłeś bez związku z czymkolwiek. Natomiast referendum pokazało, że jedynie 13 z 30 milionów uprawnionych Polaków zadecydowało o dołączeniu do UE - trudno się dziwić, że aż tyle po tak ogromnej kampanii społecznej i medialnej finansowanej z naszych podatków. O praniu mózgów dzieci i młodzieży w szkołach w tamtym czasie też należy pamiętać z niesmakiem.

    Argumenty o niesamowitym rozwoju Polski po wstąpieniu do UE również można wsadzić między bajki - Polska rozwijała się w niesamowitym tempie wówczas już od 15 lat i zapewne rozwijałaby się dalej bez względu na przynależność do UE bądź nie.

    pokaż komentarz
    Machabeusz
  • kulpina +1  

    Aha ;) No powiedzmy, to teraz rozumiem, ale na pierwszy rzut zły przykład, bo to dla mnie był jakiś straszny nieczuły despota, który dla swoich poglądów odmawiał ukochanym osobom podobających się im mebli wg swojego widzimisię ;) I skończmy już te stolarskie tematy, bo nie ma co się podpinać pod 1. komentarz ;)

    pokaż komentarz
    kulpina
  • dodamtylko1znalezisko -4  

    Machabeusz: Syneczku nie wkładaj mi w usta czegoś, czego nie powiedziałem. Mogę mieszkać gdzie mi się podoba a najbardziej podoba mi się w Polsce. Mój argument z Koreą był bardzo dobry (bo nie możesz powiedzieć, że jest to kraj niesuwerenny) ale chyba za trudny dla Ciebie do zrozumienia więc nie dziwie Ci się, że próbujesz go w tak żałosny sposób zdyskredytować. Co do tych 13 milionów to gratuluje znajomości matematyki na poziomie podstawówki. Szkoda, że nie nauczyli Ciebie tam zasady, że nieobecni nie mają prawa głosu. Co do prania mózgu to się zgodzę, tylko, że nie mamy z nim do czynienia w polskich szkołach ale w kręgach utopijnej, marginalnej (dzięki Bogu!) partyjki zwanej Unią Polityki Realnej (sic!).
    Co do sytuacji gospodarczej Polski to jak pewnie dobrze wiesz odpowiedzialny jest za nią duży popyt wewnętrzny i niezły eksport zagraniczny. Nie wszyscy natomiast wiedzą, że ogromną cześć naszego eksportu trafia do Niemiec. A teraz wyobraźmy sobie, że nie jesteśmy w UE i w związku z tym odpowiedz co spotyka nasze towary, które chcielibyśmy u naszego zachodniego sąsiada sprzedać? Umiesz wyciągać wnioski czy tylko klepać jak mantrę to co wyczytasz w "Najwyższym czasie!"?

    pokaż komentarz
    dodamtylko1znalezisko
  • Machabeusz +1  

    Chłopcze, akurat moja matematyka nie ma tu nic do rzeczy, ~13 mln to oficjalne dane, a w Polsce żyje 38 mln ludzi, więc mi tu jakiejś większości zwolenników UE nie wymyślaj - wiadomo że zwolennicy poszli do urn, przeciwnicy niekoniecznie - patrząc na zeszło i tegoroczne referendum w Irlandii wiadomo, że i tak wynik mógł być tylko jeden.
    Szwajcaria i Norwegia prawdopodobnie nie rozumieją, że będąc poza UE nie powinny handlować z Niemcami. Są nieświadome swoich czynów, hmm.
    Reszta twojego komentarza jest na poziomie gruntu i nie zamierzam się do niego ustosunkowywać. Granice są otwarte, no właśnie, wcześniej także były, trzeba było korzystać chłopcze i uciec do raju, bo w twoje przywiązanie do Polski trudno mi uwierzyć.

    pokaż komentarz
    Machabeusz
  • burgund -5  

    Ja chcę żyć w jednym z euroregionów. Tyle wiecie o UE ile Wam Korwin napisze ...

    pokaż komentarz
    burgund
  • nie_bedzie_rewolucji -1  

    Machabeusz oczywiście. Unijna propaganda zagoniła Polaków i Irlandczyków do urn, żeby głosowali na tak. Szczególnie tych drugich.

    pokaż komentarz
    nie_bedzie_rewolucji
  • MoustacheJoe +2  

    Czy Korea Płn. jest suwerennym państwem? Hmm, na pewno bardziej niż Polska, ale i tak o jej losie zdecydują Chiny.

    pokaż komentarz
    MoustacheJoe
  • MoustacheJoe +2  

    A tak napominając o referendum: gdybym mógł głosować tamtego dnia (posiadając obecną wiedzę), zagłosowałbym na tak, mimo, że wtedy inaczej się na to zapatrywałem, bardziej z pozycji kolegi nie_rewolucjonisty (ach, ech, och UE).

    Co nie znaczy, k$#%a, że automatycznie wyrugowałem się z prawa sprzeciwu do Lizbony, wątpliwości co do euro (chociaż to mogę przełknąć), rozbuchanej biurokracji, wp$#%!$#ającego się drzwiami i oknami państwa policyjnego itd, itp.

    Zamykanie ludziom ust z powodu tego, że głosowali na tak, a w kilkusetstronnicowym traktacie akcesyjnym było napisane tak, a nie inaczej to metoda, no... z piekła rodem he he. Keanu Reaves się z tym ścierał, ale ja nie chcę.

    pokaż komentarz
    MoustacheJoe
  • nie_bedzie_rewolucji -8  

    wp###%%$ającego się drzwiami i oknami państwa policyjnego czy Ty nie przesadzasz? Podaj choćby jeden przykład.

    pokaż komentarz
    nie_bedzie_rewolucji
  • galeon -1  

    ale jaka różnica kto cie bedzie bymał czy polski rzad czy unijny.

    Jak dla mnie to i masoni lub zydzi moja rzadzic, aby bylo sprawiedliwie i przynajmnije troche lepiej

    pokaż komentarz
    galeon
  • MoustacheJoe +2  

    Pakiet Telekomunikacyjny, chociażby. Od tego się zaczyna, zaczyna się od tego to

    pokaż komentarz
    MoustacheJoe
  • Vicarious +3  

    Za kilka lat będziemy drzeć mordy, że znów mamy pod górkę, a sami jesteśmy sobie winni.

    pokaż komentarz
    Vicarious
  • darthjaag +2  

    Po polsku było by: Korwin-Mikkego. Szkoda, że tak wam nie żal mowy ojczystej, skoro z was tacy patrioci...

    pokaż komentarz
    darthjaag
  • oooMaXooo +4  

    Teraz to wszyscy mądrzy... :] Jak mówiłem tak na początku to w szkole się ze mnie śmiali.

    pokaż komentarz
    oooMaXooo
  • haron +8  

    Ja patrzę na to w inny sposób. Nie rozumiem dlaczego wszyscy są tym faktem zaskoczeni... Przecież to było jasne już od samego początku. Kiedy wstąpiliśmy do Unii automatycznie pozbyliśmy się suwerenności. Uzyskaliśmy łatwiejszą drogę do Europy (Układ z Schengen), kasę, miejsca pracy za granicą, wyzbywając się jednak (bardzo powoli, ale to właśnie się dzieje) tożsamości narodowej. Ale czy ma to aż takie znaczenie? Ważne jest to jak żyje się w danym miejscu, a nie jak się ono nazywa, jakie ma barwy narodowe, po jakiemu mówią tam ludzie. Nawet jak nasi potomkowie za 100 lat będą rozmawiać po angielsku i podawać się za obywatela Unii Europejskiej to i tak w gruncie rzeczy będą polakami. Wydaje mi się, że nasze cechy kształtowane od stuleci nie są podatne na takie szczegóły (mieliśmy przecież 100 lat zaborów). Mamy polskość w genach :D Różnimy się od innych narodów nie tylko językiem i symbolami, ale zaradnością (polak potrafi!), wytrwałością i sprytem. Każdy naród ma swoje specyficzne cechy. To, że będziemy rozmawiać w jednym języku i mieszkać w jednym państwie ma swoje zalety (gdziekolwiek nie pojedziesz, będziesz mógł się zawsze dogadać)! Powinniśmy się jednoczyć. A odnośnie zwiększenia wpływów państw założycielskich, oraz przejęcia władzy przez szarlatanów, krętaczy i świń...A teraz kto nami rządzi?

    pokaż komentarz
    haron
  • nizar +5  

    Trzeba zapomnieć o pełnej suwerenności w rozumieniu zachowania pełni władzy i niezależności w ramach struktur samego kraju. Świat obecnie stawia zupełnie inne wyzwania. Narody jednoczą się. To jaką rolę każdy z narodów będzie pełnił w zjednoczonym świecie zależy od tego, jak aktywnymi będziemy uczestniczkami zachodzących zmian.
    Niemcy, Wlk. Brytania i Francja, które jeszcze niedawno można było uznać za potęgi powoli tracą swoją pozycję na rzecz takich krajów, jak Chiny, Indie, Brazylia, Meksyk. Rośnie im także wielu konkurentów, jak Pakistan, Nigeria, Indonezja, czy nawet Iran. Kraje III świata dynamicznie rozwijają się, a już mają przewagę pod względem demograficznym. Jednoczenie się Europy jest jedynym sposobem na zachowanie pozycji na świecie przez kraje europejskie, dlatego zamiast bać się o suwerenność, powinniśmy raczej skupiać się na budowaniu wspólnej potęgi gospodarczej. Więc do roboty! Uczcie się języków, poznawajcie nowe kultury, odkrywajcie świat, bo tylko w ten sposób budujecie potęgę i suwerenność Polski.

    pokaż komentarz
    nizar
  • Railman +7  

    to jakis przedruk ulotek polskiej partii robotniczej z 1945 roku, czy co?

    pokaż komentarz
    Railman
  • kunajk +7  

    Jakie wyzwania, po co? Ja chce tylko spokojnie żyć, nie chce globalizacji politycznej.

    pokaż komentarz
    kunajk
  • JarLig +5  

    " ...dlatego zamiast bać się o suwerenność, powinniśmy raczej skupiać się na budowaniu wspólnej potęgi gospodarczej."
    Tylko nie wiem czy zauważyłeś, że w Europie jest jeden z najniższych wzrostów gospodarczych na Świecie. A wszystko to przez socjalizm, biurokracje, etatyzm i upadek klasycznego modelu rodziny. Jak tak ma wyglądać przyszła zjednoczona Europa to ja dziękuje.

    pokaż komentarz
    JarLig
  • WesolySlonecznik +1  

    @baziorek
    a czyż przypadkiem rdza nie odjęła mu lekko wartości bojowych??

    pokaż komentarz
    WesolySlonecznik
  • kury +2  

    A ja mam to w nosie, nie przeszkadza mi zupełnie, że zamiast obiecanej Japonii próbują nam tu zbudować Stany Zjednoczone.

    pokaż komentarz
    kury
  • kunajk +6  

    Stany zjednoczone zostały zbudowane na braku biurokracji.

    pokaż komentarz
    kunajk
  • stuzlotowka -1  

    żenua ten felieton, pan janusz znowu sie powtarza, zero kreatywności, jednym słowem fejk oszołomów

    pokaż komentarz
    stuzlotowka
  • kunajk +13  

    No od kilkunastu lat pisze ciągle to samo, a i tak mało kto rozumie o co mu chodzi ;)

    pokaż komentarz
    kunajk
  • Kupojadek -1  

    obawiam się, że rozumie to tylko on, a cała reszta, której sie wydaje, że rozumie, to po prostu wyznawcy.

    pokaż komentarz
    Kupojadek
  • Kupojadek -1  

    ej ale ja jestem za tym, żeby unia była federacją państw, nie mam nic przeciwko stanom zjednoczonym europy.

    pokaż komentarz
    Kupojadek
  • cp_ +2  

    Tylko że taka forma nie ma raczej prawa bytu w Europie, która w przeciwieństwie do USA ma historię.

    pokaż komentarz
    cp_
  • darokrol -5  

    na moim paszporcie jest:
    "unia europejska
    Rzeczpospolita Polska"
    więc tak całkiem unijny to on nie jest

    pokaż komentarz
    darokrol
  • czarny_i_zly +69  

    USA, Florida. To jest bardziej USA, czy bardziej Floryda?
    Niedługo przyjdzie nam czekać na odpowiednik FBI, NSA i innych agencji 'ogólnowspólnotowych'.

    pokaż komentarz
    czarny_i_zly
  • darokrol +32  

    myślisz że jestem z tego powodu zadowolony ? coraz bardziej jestem antyunijny i pewnie niedługo Rzeczpospolita Polska nie będzie wymieniona na żadnej ze stron...

    pokaż komentarz
    darokrol
  • kunajk +10  

    Interpol już od dawna istnieje, teraz są próby stworzenia sił zbrojnych Unii Europejskiej. Niedawno nawet chciano gdzieś wysłać gdzieś wojska pod unijnym szyldem, ale chyba nie wyszło...

    pokaż komentarz
    kunajk
  • nakon9 +1  

    bo zostałeś przydzielony do podkategorii

    pokaż komentarz
    nakon9
  • MoustacheJoe +2  

    Niedawno nawet chciano gdzieś wysłać gdzieś wojska pod unijnym szyldem, ale chyba nie wyszło...

    Masz na myśli Czad?

    pokaż komentarz
    MoustacheJoe
  • kunajk +3  

    Być może, w tej sprawie tylko coś mi dzwoni, ale nie wiem w którym kościele.

    pokaż komentarz
    kunajk
  • Russ3l +2  

    To się chyba nazywa EUFOR, uczestniczył w misjach pokojowych m.in. w Bośni, Czadzie, Kongo. Jest jeszcze tzw. eurokorpus, wojska szybkiego reagowania.

    pokaż komentarz
    Russ3l
  • AdamBartos 0  

    czarnyizly - tak, z pewnością, a jeszcze później wyjdzie CSI: kryminalne zagadki RP z Porucznikiem Borewiczem w roli głównej;d
    Swoją drogą wyobraźcie sobie Bronisława Cieślaka w tej scenie- http://www.youtube.com/watch?v=ZrTkmDLUm2w :D

    pokaż komentarz
    AdamBartos
  • Ryjuss -3  

    Swoją drogą były jakieś wybory prezydenta Unii. Wybierał ktoś z was kogoś? Byli jacyś kandydaci i przedstawili swój program? Były jakieś WYBORY w ogóle? Gdzie tu jest ta demokracja...

    pokaż komentarz
    Ryjuss
  • nie_bedzie_rewolucji -4  

    Człowieku ile Ty masz lat? Na Twoje życie prezydent UE nie będzie miał najmniejszego wpływu. Skąd więc pomysł, żebyś Ty miał go wybierać?
    O polityce wiesz coś chyba tylko z wykopu. Byleby popsioczyć, że nie ma demokracji i eurokołchoz nas wchłania itp itd. A tymczasem nasz kraj nigdy nie miał się lepiej. Dziwne co?

    pokaż komentarz
    nie_bedzie_rewolucji
  • kormikez 0  

    Chciałeś powiedzieć nigdy po roku '89. Bo wcześniej - owszem - bywało lepiej.

    pokaż komentarz
    kormikez
  • kormikez +3  

    Właśnie sobie uświadomiłem, że z mojej wypowiedzi wynika jakoby w PRL-u miało być lepiej niż teraz :>. Miałem oczywiście na myśli okresy dużo wcześniejsze.

    pokaż komentarz
    kormikez
  • nie_bedzie_rewolucji -2  

    Masz na myśli, że w II RP było lepiej niż jest teraz?

    pokaż komentarz
    nie_bedzie_rewolucji
  • Rzyd -2  

    Nie wiem nawet, czy to wykopywać, bo to już stare i wszyscy to wiedzą. A chociaż, nie wiedziałem o tym opóźnieniu. Niech będzie, wykop. Tylko właściwie to do czego im się śpieszy?

    pokaż komentarz
    Rzyd
  • smola2000 +8  

    Taki komentarz ma plusy?

    pokaż komentarz
    smola2000
  • rezus1985 -5  

    To ze tracimy suwerennosc na rzecz wspolnoty mozna zaliczyc jedynie na plus :D
    za 100 lat pewnie bedziemy juz jednym narodem , flage juz mamy , chymn sie robi ,
    owszem tozsamosc narodowa zostanie zatlumiona ale bedziemy MY europejczycy wreszcie po 2500 lat bedziemy zjednoczeni , a to mozna zaliczyc jednynie na plus
    Unia europejska w przyszlosci ma szanse stac sie poteznym mocarstwem zdolnym konkurowac ze Stanami , Rosja , Chinami.
    czy to nie jest piekna perspektywa ?
    My polacy mamy szanse stac sie czescia czegos wiekszego , przestaniemy byc wiecznie pokrzywdzonymi polakami a staniemy sie Mocarstwem
    a ze bedzie nami rzadzic rzad Unijny to wyjdzie nam tylko na zdrowie moze wreszcie bedzie u nas normalnie a naszym poslom tym chienom dostanie sie po kieszeniach i przestana nam ciagle bajki sprzedawac

    pokaż komentarz
    rezus1985
  • noway 0  

    "a ze bedzie nami rzadzic rzad Unijny to wyjdzie nam tylko na zdrowie moze wreszcie bedzie u nas normalnie"

    Nie wiem, czy dać Ci za to plusa dodatniego, czy ujemnego :-)

    pokaż komentarz
    noway
  • smola2000 +9  

    Czyli dołączyliśmy do EU, bo chcieliśmy być bardziej "zachodowi"? Bo większość chce wyleczyć kompleksy? ZSRR też było mocarstwem.

    PS: Polski język już zanika. Hymn do k%%#y nędzy!

    pokaż komentarz
    smola2000
  • JarLig +3  

    Zgadzam się integracja jest dobra. Tylko moje obawy budzą ideały które staną u podstawy tego państwa.

    pokaż komentarz
    JarLig
  • gimenez -4  

    Wreszcie Niemcy zrobią w Polsce porządek!

    pokaż komentarz
    gimenez
  • songomabongo +24  

    Korwin nie jest w UPR

    pokaż komentarz
    songomabongo
  • smola2000 +3  

    Jeżeli ktoś głosuje na PO/PiS/SLD to nawet ktoś taki jak Korwin, na ich tle będzie elitą.

    pokaż komentarz
    smola2000
  • Feranodor +11  

    On wystąpił z UPR

    pokaż komentarz
    Feranodor
  • Glounce +3  

    kulpina -> "Kisiel" to też czołowa postać, chociaż nie żyje :)

    pokaż komentarz
    Glounce
  • kulpina -2  

    Wystąpił nie wystąpił, głównym guru pozostał...

    pokaż komentarz
    kulpina
  • corobic75 -2  

    ciemnota i łatwowierny motłoch łapiący się na najtańszy populizm

    no właśnie... i ta ciemnota i motłoch jak mówisz złapała się właśnie na najtańszy populizm i piorącą mózgi europropagandę zwiastującą siódme niebo... i oto jesteśmy w ZSRE... po świetlanych wizjach lepszego świata mamy wielki kubeł zimnej wody na łeb, 17% ludzi żyjących poniżej poziomu egzystencji i kolejną bandę opasłych leni na utrzymaniu...

    pokaż komentarz
    corobic75
  • koszernyrozum -2  

    To dobrze. Może wreszcie skończy się to 20 letnie bagno. Niestety, polski rząd jest ciągle zbyt suwerenny, więc będzie gorzej.

    pokaż komentarz
    koszernyrozum
  • Bartholomew +5  

    Bagno trwa coś tak mniej więcej od listopada 1917 niestety. I ciągle pochłania coraz to nowe obszary.

    pokaż komentarz
    Bartholomew
  • ditchdoc -4  

    niech ta cala unia wyp$$#!#$a

    w unii sa 3 panstwa, uk, fr i ger. Reszta to depelnienie, do placenia i wykorzystywania w roznym stopniu w zeleznosci od glowy rządu. Nasz premier odda wsio za friko, proeuropejsko.

    pokaż komentarz
    ditchdoc
  • genesis2303 -1  

    @kawiusz
    Z tego co mistrzu wiem, to bardzo niedługo jeśli nie już dopłacamy do unii, więc tak czy inaczej kasy jest mniej.

    pokaż komentarz
    genesis2303
  • ditchdoc -2  

    w 2006 czy 2007 uk wogole nie wplacilo skladki

    Nawet jezeli placa to powiedz co z tego mamy bo ja nie widze, drogi i stadiony na 2012? Ile lat juz w unii jestesmy.

    pokaż komentarz
    ditchdoc
  • juzwa -3  

    i tak 90% społeczeństwa ma to gdzieś
    a reszta - większość pewnie uwierzy w bajki typu, że to jest nowy lepszy rodzaj suwerenności, gdyż nasze decyzje na same Niemcy i Francję wpływają

    pokaż komentarz
    juzwa
  • vesz -8  

    Korwin-Mikke, trza wykopać

    pokaż komentarz
    vesz
  • baziorek 0  

    Idź dodaj już to znalezisko...

    pokaż komentarz
    baziorek
  • edi_smooth +3  

    Wybacz, ale NATO działa na trochę innych zasadach niż UE. Może i po 25 kwietnia 1998 bardziej zaczęliśmy lizać dupę Amerykanom, ale nie było mowy o czymś takim co nam grozi ze strony UE.
    Welcome back to the USSR

    pokaż komentarz
    edi_smooth
  • schizoafekt 0  

    czyli jak już będzie państwo europejskie to Włosi, Francuzi, Szwedzi przyślą "swoich" muslimów, a w zamian nie będziemy mogli legalnie pracować choćby w Niemczech?
    Choć z drugiej strony wystarczy poczytać co pisze lewicowa prasa na zachodzie o wyznawcach proroka pedofila, a co pisze uncyclopedia (siostrzany projekt wikipedii) o Polsce i Polakach (wątpię, by nawet najbardziej rzetelny "The Sun" napisał, iż "every Muslim are assholes", jak to jest napisane o Nas:P)

    pokaż komentarz
    schizoafekt
pokaż 

Wykopali i zakopali (469 / 81)