Jestem tzw. indykiem czyli niezależnym twórcą gier. W niniejszym artykule chciałbym opowiedzieć wam jak powstawała moja najnowsza produkcja (w szczególności w warstwie koncepcyjnej).
Historia ta rozpoczyna się około roku 1995 kiedy w moje ręce wpadła gra planszowa
Makler Giełdowy.
Gra ta przypominała Monopoly z tą jednak różnicą, że gracz mógł co okrążenie postarać się zejść ze ścieżki na giełdę i tam kupić lub sprzedać akcje kilku spółek za ceny przedstawione na losowo wybranej karcie.
Jakiś czas później brat odpalił na swoim 386 grę
DuckTales: The Quest for Gold.
Była to kilkuwątkowa gra platformowo-zręcznośiowa. (Pamiętam, że czasem dla ułatwienia warto było wyłączyć na komputerze tryb turbo, aby maszyna zwolniła z 40 na 16 MHz dzięki czemu łatwiej było wykonać precyzyjne ruchy w grze :). Mnie dużo bardziej niż aspekty zręcznościowe zainteresowała znowu opcja pomnażania zdobytego kapitału na giełdzie. Kursy generowane tym razem komputerowo ale dalej pełna losowość...
Pozycja numer 3, która nie wiem czy chronologicznie powinna być pozycją numer 2, (pamięć bywa zawodna), ale mniejsza z tym.
Jones in the fast line
Jones to symulator życia, uwzględniający takie elementy jak głód, praca, edukacja, szczęście. Zasada była prosta zaczynamy od zera - jemy i pracujemy w fastfoodzie, zdobywamy edukację, awansujemy, kupujemy lepsze ciuchy, wynajmujemy lepszy apartament, gromadzimy dobra, pomnażamy kapitał.
Ostatnim elementem układanki jest bardzo świeży trend wśród obecnych gier - IDLING (idle w jęz. ang. oznacza bezczynność). Gry tego typu opierają się na samoczynnym wzroście "kapitału", (czasem na początku trzeba też go trochę naklikać). Pierwsza grą tego typu z jaką się spotkałem (swoją drogą miało to miejsce na wykopie) był
Symulator Tuska
Początek końca tej historii to lipiec 2014 kiedy to zacząłem się zastanawiać jak zrobić fajny model generowania kursu akcji spółek na potrzeby gry. Chciałem, aby wszyscy gracze widzieli te same wartości więc rozwiązania były dwa: 1) wykresy generowane przez serwer; 2) wykresy bazujące na czasie. Zdecydowałem się na drugą opcję z zastosowaniem jednak czasu pobieranego z serwera, tak aby gracze nie mogli podglądać przyszłych kursów zmieniając czas w zegarze systemowym. Po kilkunastu dniach studiowania tematu powstał przyjemny model. Ze spora frajdą wciągałem się w obserwację kursów i pomnażanie wirtualnego kapitału... Kiedy mechanika giełdy była już gotowa pomyślałem, że fajnie byłoby dorzucić IDLE tak, żeby kasa leciała sama kiedy gracz jest afk lub offline. Ten element był dość prosty do zaprojektowania. Wymagał tylko opracowania wzoru ciągów kosztu kolejnych upgrejdów podwyższających bierne przychody. Kolejnym krokiem było dodanie edukacji / pracy jako możliwości uzbierania początkowego kapitału lub innymi słowy "rozbiegówki" do poważniejszych inwestycji i zarabiania niewspółmiernie większej kasy. Do szczęścia brakowało mi tylko jednej rzeczy - cyferki cyferkami, ale fajnie było by jakoś zwizualizować posiadany przez gracza majątek i dać mu gdzieś ujście. Tu z pomocą przyszedł Kamil (
//www.wykop.pl/ludzie/Dilek/), który opracował grafikę do gry w tym multum obiektów do kupienia przez gracza (ubiory dla avatar, jachty, auta, domy, rezydencje, samoloty itp). To w zasadzie wszytko... Do gry dodałem jeszcze parę warsztatowych zagrywek typu funkcje socialowe, backend, mikropłatności, cycki w logotypie. GOTOWE.
Tak oto powstało
The Money Makers :)
VIDEO TRIALER
Gra została wydana kilkanaście dni temu przez ArmorGames, obecnie jest na głównej na kongregate.com
Zapraszam do grania i liczę w szczególności na komentarze osób, którym nieobce są wymienione w artykule tytuły.
Graj na Facebooku
Graj na Kongu
Graj na Armorze
Komentarze (6)
najlepsze