Superkondensator 2000 Faradów wielkości karty kredytowej.
Robert Murray-Smith zaprezentował swój kolejny wynalazek. Ogromna pojemność jak na swoje rozmiary.
zielonek1000 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 138
Robert Murray-Smith zaprezentował swój kolejny wynalazek. Ogromna pojemność jak na swoje rozmiary.
zielonek1000 z
Komentarze (138)
najlepsze
Możesz powiedzieć z jakiej okazji Informacja nieprawdziwa?
http://www.prestigeelectriccar.com/news-1495-Sunvault_unveils_1000F_Graphene_Supercapacitor
http://www.prnewswire.com/news-releases/sunvault-energy-graphene-based-supercapacitor-will-compete-with-tesla-battery-plans-498906251.html
http://www.marketwatch.com/story/sunvault-energy-and-edison-power-company-create-massive-10000-farad-graphene-supercapacitor-2015-05-06
@thecar
Skoro masz taki super nick to czemu zakopujesz dyrektora technicznego największego konkurenta Tesli Motors w dziedzinie produkcji ogniw który zrobił najpojemniejszy na świecie grafenowy superkondensator którego ogniwa trafią do ich samochodów elektrycznych?
http://www.nasdaq.com/press-release/sunvault-energy-and-edison-power-company-to-build-electric-supercar-20150901-00545
tldr; Doktor Smith jest dyrektorem technicznym konkurenta Tesli czyli spółki nasdaq Sunvault Energy i głównym wynalazcą ich ogniw grafenowych, ma 4 fakultety i zrobił najpojemniejszy i
Ic=C * dUc/dt
Co oznacza że prąd na kondensatorze jest pochodną napięcia pomnożoną przez pojemność.
Tłumacząc to na ludzką mowę po prostu:
Ale rewolucja jest, i ładowanie będzie szybsze, tylko z ograniczeniami stawianymi przez fizykę i ekonomię- Nie pociągniesz ze
Z gniazda w domu nie. W chacie masz wszystko przystosowane do iluś tam kilowatów. Ale Tesla zbudowała sieć swoich stacji szybkiego ładowania -- "supercharger network". Tylko "szybkie" oznacza ok. pół godziny do połowy baku.
Z kondensatorami powinno być dużo szybciej. Zastanawiam się tylko jak to jest z efektywnością. Baterie w takiej Tesli mają ile, coś rzędu 100 kWh (niecałe)? Gdy chcemy naładować to w godzinę, musimy napieprzać prądem o mocy
Wątpie, skoro jest dyrektorem jego największej konkurencji. Wiem, nie wygląda. Zwłaszcza prowadząc kanał YT w takim klimacie i wszystko open source. Tym bardziej to znalezisko powinno płonąć ogniem.
wystarczaja na jakies 15sekund pracy klimy i uruchomienie auto spod swiatel
Inaczej taka prezentacja nie ma sensu, bo malutkim silniczkiem można obracać za pomocą byle jakiej bateryjki.
Gdyby tam w środku schować bateryjkę od zegarka (np popularną CR2032) to
A jeśli chodzi o poprzedni wykop to nie dziwie, że się przepadł. Zero konkretów tylko jakieś opowiadanie bajek.
Narazie jeszcze daleko do przemysłowych/konsumenckich parametrów...
Gość podłączył silniczek 6V silniczek komentując, że kondensator wytrzyma ok. 30 min, czyli nothing special obecnie...
No i drugi filmik o ładowaniu:
Gość tą "kartę" ładuje 10 x mikrosekundowymi tapnięciami 50V... Nie wiadomo czy do pełna ale zakładając, że do pełna to i tak nie ma jeszcze testów czy materiał wytrzyma tak długo jak jest on chwalony w pierwszym filmie...
I żeby nie było, że
@Verbatino: Prawda. Od pomysłu/prototypu do przemysłowej produkcji droga bardzo daleka. Jak bardzo ? Do tej pory nie było dedykowanego do samochodu "uniwersalnego akumulatora" typu LiIon, Np. Batterypack samochodu tesla roadster był zrobiony przez połączenie 6500 szt ogniw typu 18650
To się zmieni jak ruszy produkcja w nowej GigaFabryce w Newadzie
@Supaplex: A co on niby nie działa?
Super kondensatory bardziej przydają się w samochodach hybrydowych do odzyskiwania energii z hamowania.