Korea Polnocna z Ukrycia PL HD

Ila, Korea Północna zamknięta jest wewnątrz najbardziej zmilitaryzowanych granic na świecie. Kamery towarzyszą misji medycznej, która niesie pomoc osobom cierpiącym na kataraktę. Zarejestrowany z ukrycia materiał ukazuje surrealistyczny obraz kraju, w którym wszystko obraca się wokół kultu niepodzielnie panującego wodza. Reszta w powiązanych.

Dodany z youtube.com do Aktualności » Świat z tagami korea północna z ukrycia polityka ludzie

Wykopali 432, zakopali 7

Powiązane (17)

  pokaż (12) 
  • Reklamy Google

  • quwer +23  

    ciekawe kiedy tam ludzie zaczną się solidarnie buntować

    pokaż komentarz
    quwer
  • Bydlak +52  

    Nie zaczną. To socjalizm idealny.

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • Qster +33  

    @quwer
    Oglądnij to do końca, w 27 minucie ta niewidoma stara babcia mówi że chce odzyskać wzrok żeby zobaczyć Wielkiego Wodza dzięki któremu żyje w dostatku. Pomyśl że prawie co dwudziesta piąta osoba to wojsko. Istnieją obozy więzienne wielkości miast.
    Potem zobacz sobie jak wyglądał pogrzeb Kim Ir Sena.
    Im się ta izolacja podoba, zostali wychowani na nienawiści do obcych
    http://pl.wikipedia.org/wiki/D%C5%BCucze

    pokaż komentarz
    Qster
  • Swaveck +9  

    Qster - przeciez ta babcia wie ze jej wypowiedz zobaczy ej wodz. Ona to robi ze strachu!! Czy ty tego nie pojmujesz? Oni wszyscy wiedza ze jedno nie takie slowo i CALA RODZINA laduje w mamrze i tam zdycha. I to jest kluczem do kontroli kraju - odpowiedzialność zbiorowa - nikt nie naraża zycia swojej rodziny. Dlatego nie ma tam żadnych powstań. Wystarczy wywolac haos w tym kraju (atom na siedzibe tego cwela)i i byc moze panstwo znormalnieje. Wysocy ranga urzednicy tez maja dosc tego syfu ale boja sie wodza - nie ma wodza - nie ma strachu. Ale tak ryzykowne pocigniecie moglby wykonac tylko Regan albo Thatcher. Dzisiaj nikt nie ma do tego odpowiednich jaj.

    pokaż komentarz
    Swaveck
  • skrytywebmajster -7  

    Co racja to racja ale podejrzewam ze z Polakami nie bylo by mu tak latwo ;)

    pokaż komentarz
    skrytywebmajster
  • Bydlak +7  

    @skrytywebmajster: Zobacz ilu Polaków kocha swojego wielkiego emerytowanego wodza generała Wojciecha Jaruzelskiego. Dawniej w PRL też były parady 1go maja gdzie wielki wódz generał Wojciech Jaruzelski stał na trybunach a reszta mu machała kwiatami i czerwonymi flagami (identycznie jak w Korei) W końcu ich wielki wódz generał Wojciech Jaruzelski to zbawiciel narodu! :)
    Można się śmiać przez łzy z głupoty ludzkiej. Zwłaszcza że mamy demokrację i głos każdego pokomunistycznego kretyna jest tyle samo warty co normalnego człowieka.

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • Everthus +4  

    Ich cały "ład" społeczny opiera się na aparatach przymusu i kontroli. Nawet nie chodzi o to, że ktoś kontroluje rodziny, że przy kimś trzeba się pilnować. U nich jest coś gorszego od bata i kajdanów. Oni zostali zmuszeni do tego, aby samych siebie pilnować, sąsiedzi raz w tygodniu muszą się spotykać i wtedy mogą wyjść niechciane sprawy.
    Komunizm to jest śmierć. Śmierć umysłu, jak pisał Pratchett.
    A lewaki i tak tam z chęcią lecą, bo wielki mały wódz za pieniądze siła odebrane ludowi im jakieś imprezy organizuje. Nikt z wielkich przywódców nie ma jaj, aby pomóc temu krajowi, co mnie osobiście smuci. A najbardziej smucą mnie ludzie, którzy nadal wierzą w te brednie o komunizmie.

    pokaż komentarz
    Everthus
  • 5th +1  

    @skrytywebmajster: Przecież w latach 44-56 mieliśmy podobny system u nas i to w kraju gdzie była największa armia podziemna, najlepiej zorganizowana(werwolf był wzorowany na AK) i gdzie "wolność" nam przyniósł agresor z 39. Jak jest się silnym to niestety można wszystko;(. Od siebie dodam, że właśnie wtedy za powiedzenie dowcipu politycznego można było iść siedzieć na kilkanaście lat.

    pokaż komentarz
    5th
  • mblack +3  

    To jest szok! Pranie mózgu

    pokaż komentarz
    mblack
  • OrestesGaolin +1  

    chore, czy naprawdę nie wiadomo gdzie te atomówki są? wy.bać to w cholere i ratować tych ludzi póki jeszcze jakoś się da.

    pokaż komentarz
    OrestesGaolin
  • szaman136 0  

    Korea wątpię żeby miała atom ale ma silną artylerię kilka kilometrów od Seulu i tego boja się amerykanie, jak Koreance z północy zaczną walić to w 24h kupa ludzi w mieście zginie a poza tym ze 2 mil żołnierzy. to by była krwawa wojna

    pokaż komentarz
    szaman136
  • aom +2  

    Powinniśmy brać poważnie to, co mówi Kim Dzong Il do swoich poddanych: "Przygotujcie się do bycia ludzkimi bombami".
    To nie jest figura retoryczna.
    Oni są od dziecka urabiani na ludzkie bomby.
    Obejrzyjcie te dwie dobranocki z Korei Północnej, a zrozumiecie...

    http://www.wykop.pl/ramka/117955/dobranocki-z-korei-polnocnej

    pokaż komentarz
    aom
  • northrop -1  

    Wykonanie tej nowszej kreskówki jest na poziomie którego polska animacja nie jest w stanie dziś osiągnąć.

    Dowodzi to tego że jest tam przemysł animacyjny (chyba, że zostały wykonane w innym kraju, np. Chinach) i odbiorca, tzn. dzieci przed telewizorami. To oznacze że ten kraj ma coś więcej niż trawa.

    A czy polityczne przesłanie jest jawne czy alegoryczne? Z tego jak przeglądnąłem tą kreskówkę to zwierzątka posługują się fikcyjną flagą co sugerowałoby to drugie.

    pokaż komentarz
    northrop
  • msichal +2  

    kiedyś kawałek oglądałem, chyba na TVP1 albo 2 w godzinach "nocnych", ciekawe jest wlasnie to ze nie wiadomo tak naprawdę czy mają tak wyprane mózgi ze chwalą tego gościa, czy dalej robią to po prostu ze strachu

    pokaż komentarz
    msichal
  • 5th +2  

    Część robi to bo wierzy w swojego generała a część bo się boi. Gorzej będzie ocenić jaka część społeczeństwa jest po drugiej stronie. Kiedyś oglądałem wypowiedź byłego więźnia łagru, który kiedy się dowiedział o śmierci stalina pogrążył się w żałobie. On myślał, że stalin nic o łagrach nie wie. Część z ofiar wierzyła w swoją winę(opisał to Grudziński w "Innym Świecie"). Gdyby jednak nie było opozycji w KRLD(oczywiście opozycji dusz bo wątpię aby jakiekolwiek ugrupowanie poza partią mogło tam działać) to ludzie stamtąd by nie uciekali. Ostatnio nawet czytałem o obraźliwych napisach na murach i nielegalnych demonstracjach z powodu niekorzystnej denominacji ale wiadomo co takich ludzi mogło spotkać.

    pokaż komentarz
    5th
  • Bydlak +72  

    Wyślijcie tam wszystkich socjalistów na szkolenie reedukacyjne lub odświeżenie pamięci.

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • Swaveck +21  

    i lewicowych aktywistów na wakacje. Tylko niech jakieś konserwy wezmą ze sobą - bo tam taki dobrobyt ze może im się w dupach poprzewracać.

    pokaż komentarz
    Swaveck
  • Bydlak +42  

    No właśnie. Ja zastanawiam się też dlaczego wszystkie kraje prawdziwie socjalistyczne muszą zamykać i pilnie strzec swoich granic. Tak jest w w/w Korei czy Kubie i podobnie było np w PRL. Dlaczego te socjalistyczne raje nie otworzą granic? Może boją się że poza partią i ich notablami nikt tam nie zostanie? I dlaczego kraje w których jest kapitalizm mają odwrotny problem? Muszą bronić się przed imigrantami i wprowadzać wizy?
    Czy znajdzie się jakiś lewak który mi odpowie? :)

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • nie_bedzie_rewolucji -1  

    Nie wiem dlaczego wrzucacie każdego do tego samego wora. Czy jak ktoś ma poglądy lewicowe to od razu popiera reżim Castro? Analogicznie każdy kto ma poglądy prawicowe powinien więc popierać zbrodnie reżimu Pinocheta.

    Jeśli myślicie, że ludzie o poglądach lewicowych chcą w Polsce zrobić drugą Koreę płn. to jesteście idiotami. Nie pomyśleliście, że ideą lewicy jest budowa drugiej Szwecji?

    pokaż komentarz
    nie_bedzie_rewolucji
  • naraska +8  

    "Występowały różne odmiany totalitaryzmu zarówno wśród prawicy jak i lewicy. Przykładami państw totalitarnych były nazistowska III Rzesza, stalinowski Związek Radziecki, faszystowskie Włochy Benito Mussoliniego, niektórzy uważają że państwami totalitarnymi były także Hiszpania Gen.Franco, Chile Augusto Pinocheta lub Chiny Mao Zedonga czy Kambodża Pol Pota. Totalitarne elementy systemu rządów istnieją do chwili obecnej w Korei Północnej."

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Totalitaryzm

    pokaż komentarz
    naraska
  • smola2000 +12  

    @niebedzierewolucji
    Akurat Pinochet w Polsce by się przydał...

    pokaż komentarz
    smola2000
  • Bydlak +17  

    @Platyna
    A może tak odświeżę ci pamięć, że filozofia socjalizmu zakłada równość, braterstwo dzielenie się i pomaganie sobie na wzajem

    Jednak hitlerowskie obozy zagłady, gułagi czy w/w obozy stworzyli socjaliści to jest to braterstwo i pomaganie sobie nawzajem? Wszystkie systemy socjalistyczne mają źródło w Marksizmie zresztą jego portrety dumnie niosą zindoktrynowanie dzieci na paradach przed swoimi wodzami. Ideologia Marksa jest wzorem dla dzisiejszych socjalistycznych przywódców Europy jak np Gordon Brown, Jose Zapatero itd

    Socjalizm wbrew swoim wzniosłym hasłom jest ideologią podłą i zbrodniczą nie istnieje w innej formie wszędzie był wprowadzany rewolucją i przemocą.

    Wzór Szwecki niema tu zastosowania ponieważ po 1 socjal w Szwecji istnieje jedynie dzięki bogactwom naturalnym które są wyczerpywane i przejadane (zamiast to inwestować jak ZEA) a po 2 Szwecja nie jest całkowicie socjalistycznym krajem bo niema gospodarki całkowicie planowanej a to jest warunek.

    Socjalizm to blisko 200 000 000 zabitych ludzi w samym tylko XXw.
    I to dla mnie jest wyznacznik niesłuszności ideologicznej.

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • kolargol +9  

    @Platyna Zakładać to sobie moża cokolwiek. Problem w tym, że ludzie nie mieszczą się w te założenia i tych, którzy myślą inaczej trzeba trzymać w obozach, żeby nie psuli mitu socjalistycznego raju. Ludzie nie są równi, nie mają takich samych potrzeb i celów, więc ideologia komunizmu jest sprzeczna z ludzką naturą. Chcąc wprowadzić w życie ideały komunizmu trzeba stłamsić ludzką naturę.

    pokaż komentarz
    kolargol
  • Platyna -6  

    Ciekawe, gdzie jest napisane np. w Kapitale Marksa, że tych co się nie zgadzają trzeba trzymać w obozach lub wyżynać.

    Zaś Hitleryzm był pokłosiem rozwoju antropologii i genetyki, które to odkrycia nie były wtedy jeszcze do końca rozumiane (np. nie wiedziano, że to rasa czarna jest filogenetycznie najstarsza i od niej wywodzą się wszystkie inne rasy zaś jasnoocy blondyni to tylko mutacja, która nie wiadomo jak ale przetrwała). I co? Może też powinno się obwiniać genetykę i antropologie, że jakieś misie w berlinie nie potrafiły właściwie pojąć niektórych faktów, więc stworzyli potwora? Już nie mówiąc o biednym Nietzche, który przedstawił naturalną kolej rzeczy (kiedyś, w toku ewolucji urodzi się ktoś, kto będzie od nas lepszy i poprowadzi ludzkość ku lepszemu - czyl wszystkich, Żydów, Cyganów etc. ku lepszemu, czyli raczej nie do komór gazowych, i jeden nadczłowiek a nie całe Niemcy pełne wtedy niedouczonych popaprańców z kompleksami niższości).

    Już nie wspominając, że narodowy socjalizm był konkurencyjny dla komunizmu.

    W dziele Zasady komunizmu nakreślił wizję społeczeństwa po rewolucji dając wiele ogólnych, ale praktycznych wskazówek jak osiągnąć realizację idei komunistycznych. Wskazówek tych nigdy nie wykorzystano w żadnym państwie komunistycznym (przykładem może być postulat takiej organizacji systemu nauczania, aby robotnicy mogli się szybko przekwalifikowywać, co mogłoby zapobiegać bezrobociu i potrzebie tworzenia sztucznych miejsc pracy). "

    No to gdyby nasz rząd słuchał Engelsa, to nie mielbyśmy tej całej rzeczy darmozjadów, których praca stała się bezużyteczna i wyciągają tylko łapę po kasę z naszych podatków. ;-)

    pokaż komentarz
    Platyna
  • Bydlak +12  

    @Platyna
    To ile jeszcze ludzi musi zginąć byś uznała niesłuszność socjalizmu?
    Jedyny realny socjalizm jaki może istnieć to socjalizm rodzinny. U siebie w domu możesz i powinnaś kierować się zasadami socjalizmu wsparcia i bezinteresownej pomocy. Natomiast w normalnych relacjach międzyludzkich taki pomysł zwyczajnie się nie sprawdził i nie sprawdzi z jednego prostego powodu: socjalizm jest sprzeczny z ludzką naturą. I w idealnym socjalistycznym społeczeństwie wystarczy zaledwie jeden niezgodny z zasadami element by cały system upadł.
    Jedyną dziś słuszną jak się wydaje ideą jest wolność człowieka. Wolny człowiek w miarę potrzeb sam stworzy sobie grupy wsparcia i pomocy oparte na dobrej chęci a nie przymusie i zastraszeniu.

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • Czachaaa +2  

    Ten dokument to nic w porównaniu z tym:
    http://www.youtube.com/view_play_list?p=B7A0C0280AA882EE&annotation_id=annotation_925356&feature=iv

    Jest to dokument kręcony z ukrytej kamery przez jednego z obywateli Korei północnej.
    Ciekawe tylko dlaczego film jest niedostępny. Jeżeli komuś nie przeszkadza można go znaleźć po angielsku pod tytułem:
    Children of the Secret State

    pokaż komentarz
    Czachaaa
  • wojtecki20051 -5  

    tyko wielka bombka rozwiąże problem

    pokaż komentarz
    wojtecki20051
  • wojtecki20051 -1  

    gówno prawda że czerwoni pierwsi zaczepili flagę na rajsie LUDZIE NIE ZAPOMINAJCIE TO BYLI NASI CHŁOPCY KTÓRZY TĄ FLAGĘ ZAWIESILI NA NIEMIECKIM GMACHU propaganda nie spała

    pokaż komentarz
    wojtecki20051
  • Bydlak +4  

    Children of the Secret State
    http://video.google.com/videoplay?docid=1875007335054132657#

    Cały dokument 45min o zrealizowanym socjalistycznym śnie.

    Chciałem to dedykować Platynie i jej socjalistycznej filozofii braterstwa i pomocy ale chyba nie wypada już kopać leżącego :)

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • Platyna -5  

    Problem polega na tym, że przez socjalizm, per se, nie zginął nikt.

    Gdyby tak komuś chciało się przeczytać moje komentarze przed zaminusowaniem ich po trzech pierwszych słowach to zrozumiałby o co mi chodzi.

    Jak już wspomniałam, różne filozofie, które mają dobre i piękne założenia były bezczelnie adaptowane i przekształcane by służyć ludziom, którzy mieli za wielkie ego. To nie jest wina tych filozofii.

    Nożem kuchennym można pokroić warzywa na zupę, a można nim też zabić, czy ten nóż zatem jest zły sam w sobie?

    Już nie wspomnę o jednej takiej pięknej filozofii, która zakładała miłość do bliźniego, dobroć i wzajemną pomoc, a przez którą zginęło setki tysięcy ludzi, i która została wykorzystana by na tysiąc lat spowolnić rozwój ludzkości (gdyż nauka była zarezerwowana tylko dla duchownych, a jeśli się nią zajmował ktoś z poza kościoła to był heretykiem i palili go na stosie). Tak, tak, wiecie o czym mówię.

    pokaż komentarz
    Platyna
  • 5th +8  

    @Platyna: Hmmm wiele osób potrafi się wykłócać o to, że w Polsce był socjalizm a nie komunizm. Dlatego dla mnie socjalizm=komunizm. Natomiast socjal demokracja nie równa się socjalizmowi/komunizmowi. Oczywiście szczytnym ideałem jest wspieranie biednych przez bogatych i równość wszystkich ludzi ale zawsze się znajdzie ktoś kto będzie dążył a być ponad wszystkimi. W każdym państwie, które stało się komunistyczne zaczęto prześladować opozycję a elita partyjno-wojskowa stawała się arystokracją("Wszystkie zwierzęta są równe ale niektóre są równiejsze od inny"). W gospodarce kapitalistycznej ideały socjalistyczne(socjaldemokracja) zamiast wyrównywać szanse spowalniają rozwój i promują nie nieróbstwo(po ch... mam robić skoro i tak dostanę niezłą kasę od państwa). Co do kościoła możliwe, że zabił setki tysięcy ale jeżeli się wliczy do ofiar jego ofiary wypraw krzyżowych(pierwsza wyprawa była z powodu prześladowań chrześcijan na ziemi świętej-dopóki Arabowie tolerowali ich nikt nawet nie myślał o wyprawach). Ofiary samej świętej inkwizycji do od 10 tys do 20 tys ludzi w ciągu kilku wieków. Więcej zginęło podczas rewolucji francuskiej. Pamiętaj także że w początkach średniowiecza jedynym rozwojem nauki były klasztory. Oczywiście kościół miał wiele na sumieniu i ma dzisiaj(ukrywanie pedofili, przekręty z "odzyskiwaniem" ziemi itp) ale jestem zdania, że jak się kogoś przesadnie oczernia to trzeba stanąć w jego obronie. Tak samo jak będe bronił Pinocheta bo pomimo, że ten sku...syn zabił kilka tysięcy ludzi i uwięził 30 tysięcy ludzi torturując ich to uchronił Chile od upadku(właśnie z powodu komunisty Allende) i jego reformy doprowadziły Chile do pozycji najbogatszego państwa na kontynencie.

    pokaż komentarz
    5th
  • Bydlak +9  

    Problem polega na tym, że przez socjalizm, per se, nie zginął nikt

    To fakt. Dopiero próby zrealizowania tego szalonego pomysłu pochłonęły dziesiątki milionów istnień ludzkich.
    Socjalizm to dotychczas największa katastrofa jaka dotknęła ludzkość. Nic nie może się równać nawet inkwizycja.

    Z całym szacunkiem Platyna ale trzeba być chyba niespełna rozumu by pomimo widocznych dziś faktów ślepo tkwić w poparciu tego nonsensu jakim jest socjalizm.

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • Czachaaa +2  

    @giciorekk WYp!#%!%%AJ

    pokaż komentarz
    Czachaaa
  • kivol +3  

    @Bydlak

    Platyna tu przedstawia jasne argumenty w rzeczowy i przyjemny sposób, udowadniając wam, że mylicie pojęcia! Widzę, że już brak argumentów za to doskwiera tobie, bo zaczyna się pyskówka i wyzywanie...
    Jeśli nie zgadzamy się z czyimiś sądami to naprawdę nie trzeba zaczynać ludzi wyzywać od krzywych czerepów :P

    Filozofia to z natury myśl i rozważania nad danym tematem, zagadnieniem, tworzy jakiś światopogląd, to czy słuszny czy nie pozostawiałbym własnym osądom (np. stoicyzm do mnie nie przemawia), ale nie można kłamać, że w założeniach socjalizmu jest zniewolenie, ubóstwo i morderstwa.

    Moim zdaniem socjalizm to filozofia utopijna, nie możliwa do zrealizowania, dlatego jej nie popieram (choćby dlatego, że według mnie ludzie mogą być równi jedynie wobec prawa, a i to idea trudna do ziszczenia), tak samo jestem świadom do czego doprowadziła próba wprowadzania jej w życie i jaką karykaturą własnych założeń się stała (akurat jestem świeżo po lekturze "Roku 1984" - dobry punkt odniesienia).

    Nie można jednak stawiać znaku równości między socjalizmem, a komunizmem, tak jak nie powinno się usprawiedliwiać wypraw krzyżowych wiarą w Boga, to jest analogiczna sytuacja coś co z założenia powinno być uosobieniem szczęścia i dobra staje się przez wypaczenie chorych ludzkich umysłów wcieleniem zła i zniszczenia.

    Czy ludzkość kiedyś dojrzeje do socjalizmu? Nie wiem, chciałbym aby się tak stało, bo to piękna wizja, ale wątpię, żebym doczekał jej ziszczenia, ludzie funkcjonują jako jednostki i tak też myślą i analizują, nie ma w nich świadomości grupy jako jednego organu, należymy do poszczególnych społeczności, ale nasze potrzeby zawsze są nadrzędne.

    Myślę, że tylko liberalizm i kapitalizm są w stanie stworzyć stabilny ustrój dążący do harmonicznego, pokojowego rozwoju ;)

    pokaż komentarz
    kivol
  • Bydlak +5  

    @kivol:
    Ja wyrażam tu jedynie moje subiektywne zdanie. Dla mnie ludzie którzy wierzą w socjalizm pod jakąkolwiek postacią są co najmniej niespełna rozumu. Fakty jednoznacznie świadczą o tym czym kończą się próby urzeczywistnienia tej chorej wizji.
    Nie jest to w żadnym wypadku nic pięknego. Socjalizm to świat szary. Ludzi bez różnic, bez nadziei, wypranych z ambicji i chęci dążenia do zmian.

    Dziwię się też dlaczego pomimo tego że na każdym kroku mamy pełno socjalistów tak mało z nich decyduje się na życie w duchu socjalistycznym. Dlaczego tak mało tych osób decyduje się na pracę w wolontariacie, na misję do krajów Afryki czy Korei Północnej? Może dlatego że 90% socjalistów to nadal roszczeniowcy którym bardziej ta idea podoba się od strony czerpania jak dawania?

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • Platyna 0  

    Bydlak, kiedy ty zrozumiesz, że to nie były próby wdrożenia socjalizmu tylko przejęcia kontroli nad ludźmi bo jakiś mały ch%#ek chciał władzy? Filozofia, która została użyta do tego celu (a raczej to co z niej zostało po zaadoptowaniu jej do machiny terroru) nie jest temu winna.

    Argumenty typu "ilu jeszcze ludzi musi zginąć" są niemerytoryczne (takie argumenty mają nawet swje nazwy, ten to "argumentum ad auditorem i ad populum", bo nikt nigdy nie wdrożył socjalizmu w jego oryginalnej formie, ja przedstawiłam wiele merytorycznych argumentów, logicznych, na przykładach, udowodniłam ci, że socjalizm nigdy nie nawoływał do rzezi i do tego aby "szef" opływał w dobra "zachodnich imperialistów" a ludzie głodowali i umierali.

    Bóg powiedział:
    Kochajcie się, pomagajcie sobie, bądźcie skromni, nie bądźcie dumni, nie kłamcie, nie kradnijcie, NIE ZABIJAJCIE SIĘ...

    Ludzie: Użyli tego aby wymordować i zniewolić całą masę ludzi.

    Czyli idąc twoim tokiem rozumowania wychodzi na to, że chrześcijaństwo jest złe ponieważ pewna grupa ludzi użyła go do własnych celów (zdobycia władzy i wpływów oraz uciskania ludzi przez bite tysiąc lat)?

    Bydlak, nie dostrzegasz, że Twoje poglądy są radykalne? Radykalne poglądy prowadzą do radykalnych czynów, i stąd właśnie bierze się zło, na którego kolanach umierają piękne idee.

    pokaż komentarz
    Platyna
  • Bydlak +6  

    No dobra.
    Platyna powiedz mi czy w Twojej wizji idealnego socjalizmu istnieje coś takiego jak wolność człowieka?
    Jeśli tak to jest tam miejsce dla takich jak ja którzy nie będą brali w tym udziału. Więc taki socjalizm możesz stworzyć sobie w każdej chwili po prostu weź i zrób to! Sama czy z przyjaciółmi którzy myślą podobnie. Zapisz się do organizacji charytatywnej albo wspieraj ją finansowo.
    Ale jeśli niema tam miejsca na wolność to wracamy do punktu wyjścia zniewolenia grabieży i mordów czyli standard znany nam np z powyższego filmu czy obecnego kształtu Europy. W dzisiejszym socjalizmie europejskim ludzie też nie bardzo mają możliwość wyboru. Zabierane im są owoce ciężkiej pracy i rozdawane w imię równości czy solidarności społecznej. Jeśli nie zgadzasz się na to i chcesz samodzielnie decydować komu i czy pomagać w jego niedoli czy cwaniackim życiu automatycznie stajesz się przestępcą i trafiasz do więzienia. Tak obecnie wygląda socjalizm w którym żyjemy.

    Dla mnie socjalizm o jakim mówisz to np dzisiejsze chrześcijaństwo którym tak wyraźnie gardzisz. Chrześcijanie (w dzisiejszych już czasach) nie zmuszają nikogo by stał się jednym z nich i żył w ich socjalistycznym duchu pomocy bliźniemu czy równaniu się z biedakami.
    Tu masz socjalizm idealny. Bez przemocy przymusu i kontroli.
    Czy socjaliści potrafią sobie poradzić sami?
    Czy jednak socjalizm oparty jest na pasożytniczym żerowaniu?

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • yosemitesam 0  

    ""Ja zastanawiam się też dlaczego wszystkie kraje prawdziwie socjalistyczne muszą zamykać i pilnie strzec swoich granic. Tak jest w w/w Korei czy Kubie i podobnie było np w PRL.""

    A co wspólnego z socjalizmem miał PRL? Nazwę? PRL to był kraj totalitarny, a socjalizm to jest dziś w Szwecji.

    pokaż komentarz
    yosemitesam
  • Bydlak +2  

    Znowu ta Szwecja? To już było... Szwecja nie jest krajem socjalistycznym bo ma częściowo wolny rynek tylko krajem o bardzo rozwiniętej opiece socjalnej na co pozwalają im przejadane dobra naturalne. Zobaczymy co będzie z wspaniałym socjalizmem skandynawskim jak ropa się tam skończy lub wyjdzie z użytkowania.
    Polecam: http://workforall.net/Mit_modelu_skandynawskiego.html

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • Platyna +1  

    Bydlak, ty nawet nie przeczytałeś tego kawałka gdzie wyraźnie napisałam, ze nie jestem socjalistką. No więc dalsza dyskusja z tobą nie ma sensu.

    pokaż komentarz
    Platyna
  • Bydlak +3  

    Owszem przeczytałem. Jak inaczej mógłbym Ci odpowiedzieć?
    Takie deklaracje nie są tak naprawdę rzetelne. Znajdujesz się w środowisku które naturalnie minusuje wszystkie prosocjalistyczne wypowiedzi więc ulegasz Syndromowi Apostoła Piotra przyjmując postawę większości by wcisnąć gdzieś swoje racje. To bardzo powszechna ostatnio postawa na wszelkiego rodzaju forach dyskusyjnych. Zwróć uwagę jak wiele wątków zaczyna się od "Nie głosowałem na Tuska/Kaczora ale...", "Nie jestem katolikiem ale...", "Nie jestem socjalistą ale...". O Twoich zainteresowaniach socjalizmem dowiedzieć się można również czytając Twój blog który reklamujesz tutaj. Doszliśmy po prostu do momentu w którym albo brak Ci argumentów albo uznałaś mnie za okaz dla siebie beznadziejny w dalszych próbach przekonania kogokolwiek do tego że socjalizm nie jest taki zły :)
    Tak czy inaczej bardzo dziękuję za wymianę zdań i pozdrawiam :)

    PS. Całe szczęście że biblioteka nie miała na stanie "Mein Kampf" kto wie jakie słuszności byś z tego cholerstwa wyciągnęła. ;)

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • Swaveck +4  

    Platyna - nie ma na co czekac - zakladaj socjalizm juz dzis. Na dobry poczatek proponuje skoczyc do bankomatu i wyplacic cala miesieczna wyplate (1200 zl jak mniemam) i rozdac ją bezdomnym. Trzeba sie przeciez dzielic prawda?? Problem w tym Platyna ze ty NIE chcesz sie dzielic SWOIMI ale chcesz sie dochapać do pieniedzy tych ktorzy maja cos wiecej - oczywiscie pod przymusem (kraj o ustroju socjalistycznym zabiera Ci pieniadze siłą - jesli nie zaplacisz podatku idziesz siedziec!)
    Zaloz jakies kolko milosnikow socjalizmu - opodatkujcie sie nawzajem i zyjcie z tych podatkow - ja naprawde nie mam nic przeciwko ale od MOICH pieniedzy wara!! Jeśli uznam za celowe to SAM Z WLASNEJ WOLI wspomoge kogos kto potrzebuje - nie wspomoge natomiast pijaków-dzieciorobów bo uważam taki model jako niewłaściwy i nie będę go promował swoimi cięzko wypracowanymi pieniędzmi.

    PLATYNA: Jasne ze nie jesteś socjalistką - Ty jesteś komunistką-marksistką.

    pokaż komentarz
    Swaveck
  • 5th +3  

    @Platyna: Jednak wszyscy, którzy zdobyli władzę i szli pod sztandarami socjalizmu zawsze doprowadzali do upadku gospodarki i do kontrolowania ludzi. Ideały socjalizmu nic nie mówią o przelewaniu krwi? Jak dobrze pamiętam do Engels i Marks mówili wyraźnie, że komunizm może nastać w zachodniej cywilizacji tylko i wyłącznie dzięki rewolucji. Jeżeli w XIX w były jakieś bezkrwawe rewolucje to ja jestem prezydentem USA i jednocześnie właścicielem Microsoftu. Zresztą co ja Ci będę pisał o to cytat z wiki "Marks potępiał wszystkie reformy socjalne, dążąc do zupełnego zniszczenia systemu kapitalistycznego w drodze rewolucji i do ugruntowania władzy proletariatu w drodze dyktatury".

    pokaż komentarz
    5th
  • Purple -1  

    Podczepiam się tylko dlatego żeby powiedzieć że ten kto dał minusa platynie jest kretynem ograniczonym przez własny mózg bez szerszej przestrzeni myślowej btw: ONA MA RACJE każdy system w podstawach jest idealny również socjalizm ale to jak ludzie go wykorzystują pokazuje, że żaden nigdy nie będzie w rzeczywistości dobry (chęć zysku, bycia lepszym od drugiego, podstawienia drugiemu nogi). To ludzie wykorzystujący system sprawiają, że jest on podły sam system w podstawach i założeniach jest w porządku gdyby nie ingerencja ludzi. To tak jak z interpretacją wiersza każdy powie, że to i tamto znaczy co innego a tka naprawdę np: kamień w wierszu ma oznaczać kamień a nie jak ktoś zinterpretuje zatwardziałe poglądy, zimne serce czy bóg wie co jeszcze innego na tej samej zasadzie podporządkowuje się zasady systemów pod władze.

    pokaż komentarz
    Purple
  • Bydlak +1  

    Widocznie socjalizm jest najbardziej podatny. To czyni go złym.
    W imię sprawiedliwości społecznej ludzie się zabijają i okradają. Idea pachnącego gówna po prostu jest bez sensu.

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • Platyna +3  

    Nie promuję żadnej filozofii, jak już wpomniałam, chciałam zwrócić uwagę, na to (co na szczęście kilka osób zauważyło), że nie można generalizować i obwiniać jakiejś idei, która ma szczytne założenia, że jest źle wykorzystywana.

    Z natury jestem naukowcem i zamiast krzyczeć, generalizować i stosować demagogię wolę analizować fakty by zrozumieć otaczający mnie świat i procesy jakie w nim zachodzą (czyli poznać tzw. prawdę).

    Nie zarabiam 1200 złotych, mogę nawet powiedzieć, że zarabiam całkiem dobrze (jak każdy tzw. informatyk z odrobiną oleju w głowie), nigdy nie pobierałam żadnych zasiłków, jestem niezależna oraz jestem za zamykaniem państwowych firm, które nie przynoszą dochodu (zresztą sam Engels był za tym aby ludzi przekwalifikowywać tak aby wykonywali tylko potrzebną pracę).

    Cenię wolność każdego człowieka do wyboru swojej filozofii i cenię prawo własności, jednakże również cenię sobie prawo do samodzielnego oceniania co jest dobre a co złe.

    Bydlak, oczywiście nadal używasz niemerytorycznych argumentów, napisałeś, że socjalizm widać jest najbardziej podatny na zło, mimo, że podałam ci przykład innej pięknej idei, która została wykorzystana w tragiczny sposób i doprowadziła do trwającego tysiąc lat ucisku, ciemnoty oraz śmierci setek tysięcy osób.

    pokaż komentarz
    Platyna
  • 5th 0  

    @Platyna: Chrześcijaństwo doprowadziło do śmierci setek tysięcy ludzi socjalizm do ponad 100 milionów. Dla mnie jeżeli idea pomimo wprowadzania jej na różne sposoby prowadzi do klęski jest złą idea niezależnie co zawiera. A komunizm próbowano wprowadzić na wiele sposobów poprzez lenina, allende, pol pota, kim ir sena czy mao zedonga i wszystkie sposoby skończyły się na tyrani lub co najmniej zapaści gospodarczej.

    pokaż komentarz
    5th
  • kivol -1  

    @5th

    IMO trochę zostawałeś błędną skalę, jeśli porównujemy ofiary religii do ofiar totalitaryzmu komunistycznego (używanie terminu socjalizm to błąd merytoryczny o czym zresztą jest kilka postów wyżej) to porównujmy ogół czyli wszystkie ofiary islamu, syjonizmu, chrześcijan i czego tylko jeszcze co w założeniach miało "dobrego Boga" i porównajmy wtedy myślę, że na przestrzeni wieków liczba ta jest zdecydowanie większa niż "drobne" 100 milionów

    pokaż komentarz
    kivol
  • Platyna 0  

    Wiesz, podczas średniowiecza było jednak ciut trudniej zabijać masowo ludzi, kontrolować większe obszary, i było też znacznie mniej ludzi. Wojny o religie dziesiątkowały niektóre gęsto zaludnione obszary, tak więc można założyć, że rozmiary zniszczeń były takie same, jeśli nie większe (procentowo).

    Poza tym ze względy na brak danych oraz długi okres trwania trudno jest określić ile dokładnie osób zginęło.

    Są jednak dane nt. klęsk głodu, w to 100 milionów ofiar komunizmu wliczone są też ofiary głodu, no więc jeśli w przypadku chrześcijaństwa wliczyć wszystkie ofiary głodu i chorób będące wynikiem nieudolności władz "z woli Boga" oraz brakiem rozwoju nauk przyrodniczych (chciałabym przypomnieć, że nauki przyrodnicze i medycyna stały na dużo niższym poziomie niż w starożytności - przyczyną tego była polityka kościoła i władz przezeń wspieranych), to uzbiera się liczba dużo większa niż 100 milionów.

    pokaż komentarz
    Platyna
  • Platyna +1  

    Wiesz, podczas średniowiecza było jednak ciut trudniej zabijać masowo ludzi, kontrolować większe obszary, i było też znacznie mniej ludzi. Wojny o religie dziesiątkowały niektóre gęsto zaludnione obszary, tak więc można założyć, że rozmiary zniszczeń były takie same, jeśli nie większe (procentowo).

    Poza tym ze względy na brak danych oraz długi okres trwania trudno jest określić ile dokładnie osób zginęło.

    Są jednak dane nt. klęsk głodu, w to 100 milionów ofiar komunizmu wliczone są też ofiary głodu, no więc jeśli w przypadku chrześcijaństwa wliczyć wszystkie ofiary głodu i chorób będące wynikiem nieudolności władz "z woli Boga" oraz brakiem rozwoju nauk przyrodniczych (chciałabym przypomnieć, że nauki przyrodnicze i medycyna stały na dużo niższym poziomie niż w starożytności - przyczyną tego była polityka kościoła i władz przezeń wspieranych), to przez tysiąc lat uzbiera się porównywalna liczba

    pokaż komentarz
    Platyna
  • Bydlak -2  

    Platyna
    Dyskusja polega na tym by dać sobie do myślenia i wyciągnąć odpowiednie wnioski. Nie jest moim celem jakakolwiek dyskredytacja Ciebie czy Twojego światopoglądu. Boli mnie natomiast to że ludzie z pozoru inteligentni nie potrafią samodzielnie myśleć. Przykro mi zwłaszcza gdy widzę informatyka nie potrafiącego analizować. Platyna. Weź się w garść zacznij surowo analizować fakty bez swoich żeńskich słabości. :) Sama mówisz o swojej naturze i woli analizowania otaczającego Ciebie świata.
    Mówisz o wolności ludzi jednak socjalizm wyklucza tą wolność! Socjalizm oparty o wolność może istnieć wszędzie i zawsze. Idee Marksizmu można wprowadzić jedynie przemocą i siłą wbrew wolności. Bo jak wyobrażasz sobie tego wyzyskiwacza kułaka który dobrowolnie oddaje ziemię dla dobra socjalizmu? :) Nie odda. Trzeba mu zabrać.
    Widzisz ja dokładnie wiem o czym piszesz i wspomniałem o chrześcijaństwie byłym i tym dzisiejszym. Chrześcijaństwo to prawie perfekcyjny socjalizm. Nie bardzo rozumiem dlaczego tak je negujesz będąc pod wrażeniem tych idei. Możesz mi wytłumaczyć?

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • krapek 0  

    @Platyna

    W średniowieczu wszyscy ludzie bali się rzeczy nieznanych, więc nierozwijanie nauk przyrodniczych wynika z ogólnego ludzkiego myślenia a nie religii. Kościół był wtedy bardzo zdemoralizowany, w porównaniu do dzisiaj, ale podawanie jego ofiar w setkach tys. to przesada. Inkwizycja w 99% przypadków polegała na "słownym przekonaniu", dyskutowaniu itp, a palenie na stosie to raczej reakcja ciemnego tłumu na coś, czego nie rozumieją.

    pokaż komentarz
    krapek
  • Bydlak -1  

    Wiesz, podczas średniowiecza było jednak ciut trudniej zabijać masowo ludzi, kontrolować większe obszary, i było też znacznie mniej ludzi

    (chciałabym przypomnieć, że nauki przyrodnicze i medycyna stały na dużo niższym poziomie niż w starożytności - przyczyną tego była polityka kościoła i władz przezeń wspieranych), to uzbiera się liczba dużo większa niż 100 milionów

    No to jak w końcu? Wiadomo czy nie wiadomo? Ile ofiar ma Inkwizycja? tysiąc? milion? miliard? sryliard? Skąd analogia? Co to za informatyk który analizuje domysły z faktami? Ile to 1+cośtam? Jak głód planowany tzw "Wielki głód na Ukrainie" możesz porównywać do klęsk żywiołowych czy epidemii trawiących ludzkość w średniowieczu? Czy Ty czytasz o tym wybiórczo? Czy nie wiesz że Rosja w czasie wielkiego głodu była największym "importerem" żywności? Tą żywność odsprzedawano później po zaniżonych cenach pakując kasę w zbrojenia. Dziewczyno jeszcze sporo nauki przed Tobą.
    Co do zacofania nauki w czasach rządów kościoła... Dlaczego Arabowie, Czarni, Żółci czy Indianie nie zdobyli całego świata nie odkryli kontynentów nie zaczęli nawracać na swoją wiarę a zrobili to biali katolicy?
    Mam wrażenie że indoktrynacja lewacka (nie literatura Marksa) odebrała Ci resztki rozumu.

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • mkoval33 +2  

    Brakuje mi takich wykopów.

    pokaż komentarz
    mkoval33
  • Platyna +3  

    Póki co to ja przedstawiam racjonalne argumenty a ty populizm. Kiedy zaczyna się obrażanie mnie i sugerowanie, że jako kobieta nie jestem zdolna do logicznego myślenia oznacza to, że dalsza dyskusja jest bezcelowa. Twoje aluzje i sposób wypowiedzi (http://pl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_personam ) świadczą na twoją niekorzyść i pokazują, że chamstwem i demagogią wynagradzasz brak obiektywizmu i logiki.

    Generalnie udało ci się dziś wykorzystać w dyskusji wszelkie, znane typy niemerytorycznych argumentów.

    Biorąc pod uwagę, że Argumentum ad personam to:
    "pozamerytoryczny sposób argumentowania, w którym dyskutant porzuca właściwy spór i zaczyna opisywać faktyczne lub rzekome cechy swego przeciwnika, nie przebierając przy tym w słowach. W ten sposób unika stwierdzenia, że jego racjonalne argumenty zostały wyczerpane, a jednocześnie sugeruje audytorium, że nasze poglądy są fałszywe. Dodatkowo, obrażanie oponenta ma na celu wyprowadzenie go z równowagi, tak by utrudnić mu adekwatne reagowanie na przedstawiane postulaty.

    Artur Schopenhauer w swoim dziele Erystyka wskazuje, że jest to ostatni sposób nieuczciwej argumentacji, który stosuje się, gdy wszystkie inne sposoby zawodzą i nie ma szans na wygranie sporu."

    Z tego wniosek, że wygrałam tę dyskusję i racja leży po mojej stronie, co za tym idzie czas ową dyskusję zakończyć gdyż została rozstrzygnięta.

    krapek, to co, w pogańskiej starożytności ludzie mniej się bali nieznanego? To jest czysty nonsens. Tak czy inaczej EOT z mojej strony.

    Zabieram swoje minusy i idę do innej piaskownicy. ;-)

    pokaż komentarz
    Platyna
  • Bydlak -3  

    @Platyna: Nie obrażaj się jak dziecko :) Cała ta dyskusja dotyczy właśnie TWOJEGO światopoglądu (zdecydowanie ad person). Na pewno nie Ciebie samej. (Próżne nadzieje ;))
    Jakich argumentów oczekujesz jeśli rzeczowe do Ciebie nie docierają? Nie odwołujesz się ani razu do przedstawionych faktów a całość traktujesz jako nagonkę personalną. W dyskusji zadałem Ci wiele pytań na których odpowiedzi mi zależało. Nie odpowiedziałaś na żadne.
    Zabierz w takim razie własne uznanie zabawki i sio od wolnych ludzi ;)

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • Purple 0  

    @bydlak: ok socjalizm jest podatny i to czyni go złym ale czy nie taks amo podatna jest demokracja itd. ? A podobno to ta dobra strona mocy ? I zauważyłem po minusach, że jednak nadal nie możecie zrozumieć, że to nie postawy społeczne są złe tylko ludzie je modyfikujący. I w dodatku wiecie, że to prawda a jeśli nie to kiepskawo bo włąśnie na taki elektorat liczy PO i oglądaczy telewizja tvn ;)

    pokaż komentarz
    Purple
  • Bydlak -3  

    ok socjalizm jest podatny i to czyni go złym ale czy nie taks amo podatna jest demokracja itd. ? A podobno to ta dobra strona mocy

    A skąd ten wniosek bo nie rozumiem? Demokracja to nieodłączna siostra socjalizmu.
    Hitler został wybrany w wyborach demokratycznych a to jeden z wybitniejszych socjalistów zbrodniarzy.

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • loopack 0  

    Ale PRL tam jest... chyba nawet gorzej, niech zrobią pomarańczową rewolucje!

    pokaż komentarz
    loopack
  • kivol +1  

    Wczoraj skończyłem czytać Orwella "Rok 1984"

    !SPOILER!

    (przygnębiło mnie, że jednak autor nie pozwolił na zwycięstwo nad tyranią, nie pozostawiając złudzeń, że bunt nad Partią jest bezsensowny i prowadzi tylko do porażki (liczyłem na otwarte zakończenie, jakąś nadzieje, a nie brutalne, jednoznaczne rozwiązanie)

    !SPOILER!

    jednak po lekturze byłem mimo wszystko jakoś optymistyczne nastawiony - nie ziściło się, komunizm nie zwyciężył, jesteśmy mniej lub bardziej wolnymi ludźmi. Ludzkość nie upadła, a pętla terroru i inwigilacji nie zdusiła naszego gardła. Orwell się mylił!

    Jak teraz przykro patrzeć, że jednak, gdzieś na Ziemi, jednak ktoś wciela raj "1984" w życie...

    pokaż komentarz
    kivol
  • Bydlak +4  

    To teraz polecam Ci "Nowy, wspaniały świat" Aldous Huxley.
    Bardziej dotyczy naszego życia. Choć elementy 1984 też mają zastosowanie w nowej Europie.

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • kivol 0  

    "Nowy wspaniały świat" przeczytałem wcześniej, właśnie z ciekawości, aby porównać te dwie wizje świata - antyutopii.

    i bardzo się ciesze, że akurat taką wybrałem kolejność, nie wiem czy to wina tłumaczenia, ale "Nowy wspaniały świat" jest językowo bardzo toporny i brakuje w nim polotu, a książka Orwella prezentuje lepszy poziom, zresztą co tu ukrywać, świat Oceanii jest dużo bardziej mroczny, smutny i jakby historycznie "bliższy".

    Szczerze wolałbym mieszkać w rzeczywistości Huxleya, to chyba naturalne, choć jestem świadom, że oba te systemy prowadzą do takiego samego zniewolenia...

    pokaż komentarz
    kivol
  • kivol -1  

    Czytam e-booki ;P

    Ogólnie podobały mi się obie, jednak "Rok 1984" zdecydowanie bardziej ;)

    pokaż komentarz
    kivol
  • AvK +1  

    "każdy uleczony pacjent dziękuje ukochanemu wodzu"- a niech się tylko jakiś "cham" wyłamie...

    pokaż komentarz
    AvK
  • RoyalOak +1  

    Dokument zrealizowany przez Nat Geo. National Geographic należy do News Corporation, którego właścicielem jest Rupert Murdoch - mistrz w manipulowaniu społeczeństwem, zarówno jeśli chodzi o politykę, jak i inne dziedziny. Dodatkowo jest zwolennikiem polityki Busha. W USA 70% ludzi nadal myśli, że w Iraku znaleziono broń atomową.

    pokaż komentarz
    RoyalOak
  • ShKieLet +21  

    Na swój sposób wy wszyscy tez macie sprane głowy.Wasz świat jest zbudowany na TV i info z mediow jakie przyjmujecie.W tym spreparowanym swiecie wojny toczy sie o to zeby ktos nie wystrzelil rakiety, lub zeby ulzyc ucisnionym.Jednyny wielki wodz "Unia Europejska" ma zawsze racje. Wie ze trzeba kupic takie a nie inne zarowki,takie a nie inne torby na zakupy a muzyka w odtwarzczu mp3 mam miec taka wlasnie glosnosc itd itd...Zamiast portretu wodza macie Televizory.Jest jedno zrodlo informacji przez ktore wycieka za duzo i obraża wodza..ale wlasnie robia z nim porzadek.

    pokaż komentarz
    ShKieLet
  • fman -2  

    Tam Orwell, tu Huxley.

    pokaż komentarz
    fman
  • sh4rx +3  

    co do Orwella to podam ciekawostkę, którą pewnie mało z Was zna:

    "Poglądy: Bliski socjalistycznej lewicy (swoje poglądy określał mianem "demokratycznego socjalizmu", a w czasie wojny hiszpańskiej anarchizmowi; krytyk i demaskator mechanizmów zniewolenia człowieka w totalitarnych systemach komunistycznym i nazistowskim,"

    pokaż komentarz
    sh4rx
  • nargil +6  

    No i widzicie ?! Jednak się da stworzyć "utopijny" socjalistyczny raj. Państwo dba, by wszyscy mieli równo i wszyscy są szczęśliwi. Tylko ci wredni liberałowie i kapitaliści u nas wszystko psują, bo chcą wykorzystywać ludzi !

    pokaż komentarz
    nargil
  • nargil +11  

    Zakłamany film! Przekupieni Koreańczycy mówią, że tam nie ma wolności. Przecież jaka może być większa wolność niż socjalna, gdzie państwo sprawiedliwie przydziela ludziom racje i opiekę medyczną i żaden wredny bogacz nie ma więcej, podczas gdy inni cierpią biedę.

    Głosujcie ludzie na SLD, PPP, PiS i PO-PSL, a wkrótce będzie i u nas dobrze, równo i socjalistycznie !

    pokaż komentarz
    nargil
  • nargil +11  

    Zauważyliście jakie wspaniałe tam jest powietrze ? Nie ma samochodów, ani elektrowni zanieczyszczających atmosferę CO2, które w dodatku ociepla klimat !!! Wszyscy jeżdżą komunikacją miejską i wyłączają w nocy światła.

    Czyste powietrze i brak elektromagnetycznego promieniowania komórek, które sieją śmierć !

    Budujmy socjalizm, viva la european union, viva la syn boży-wódz Herman Van Rompuy

    pokaż komentarz
    nargil
  • Swaveck +9  

    nargil: 10/10 :))

    pokaż komentarz
    Swaveck
  • Swaveck +22  

    Je...ne komuchy. Socjalizm powinien byc zabroniony konstytucyjnie. Oto do czego prowadzi. Wspolczesna europa zmierza wlasnie w tym kierunku. Calkowita kontrola, lebejski socjal (hamburger, wóda i tv) i za kilka dekad bedziemy mieli tak samo zindoktrynowane spoleczenstwo niezdolne walczyc z zalewajaca nas socjalistyczna zarazą.

    pokaż komentarz
    Swaveck
  • Bydlak +7  

    @mickek: oj widać że przespałeś chyba ostatnie 15 lat. Potęga Chin zaczęła się dopiero po przyłączeniu Hong-Kongu od którego Chiny zaczęły czerpać wzorce. Chiny swój wzrost gospodarczy zawdzięczają właśnie porzuceniu socjalistycznej gospodarki planowanej i wprowadzeniu częściowego liberalizmu gospodarczego. Dlatego dziś Chiny to 60% produkcji świata z PKB utrzymującym się stale na +8-10%. Europa i USA zmierzają dziś dokładnie w kierunku który opuszczają Chiny i Rosja.

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • Swaveck +10  

    mickek: ze co prosze? :)))))) Czys Ty sie z penisem na głowę zamienił kolego? Przeciez pod wzgledem gospodarczym Chiny to jeden z najbardziej liberalnych krajow!! Zwiazki zawodowe? Prawa pracownicze? hahahaha.. ni smiech mnie ogarnia. Gdy Chiny zrozumialy ze gospodarka planowana nie dziala rozpoczal sie ich gwaltownych rozwoj. Powiedz mi jakie bogate byly chiny 20 lat temu gdy byli czystko socjalistyczni? Zupa z trawy na sniadanie obiad i kolacje!! Takiego dobrobytu dostarczyl im komunizm. Ich rozwoj zaczal sie jakies 15 lat temu, i dzieki przejeci wzorcow z honk-kongu Chiny za 10 lat przescigna USA i Europe razem wziete. A wtedy "dziady" z UE beda jezdzic na saksy do chin zbierac truskawki - za chlebem. Wspomnisz moje slowo synu.

    pokaż komentarz
    Swaveck
  • klfov +9  

    Nie przesadzajmy z tym Hong-Kongiem. Chiny marsz w stronę kapitalizmu zaczęły już od reform w 1978, kiedy ukształtowała się nowa władza po śmierci Mao.

    pokaż komentarz
    klfov
  • Swaveck +10  

    co nie zmienia faktu ze to nie komunizm wyniósł ich na szczyt ale właśnie kapitalizm.

    pokaż komentarz
    Swaveck
  • Bydlak +1  

    @klfov: szły tak tiptopkami chyba bo 20 lat im zajęło nim wydostały się z socjalistycznego bagna.

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • klfov +7  

    Nie wiem za co minusy, ale ok ;)

    Z socjalistycznego bagna oni do tej pory jeszcze nie wyszli. Dzięki decyzjom sprzed 30 lat do Chin sprowadziły się duże firmy z kapitałem. To ich rozruszało i dało odwagę ku dalszym decyzjom uwalniającym rynek. Nadal jednak socjalistycznego betonu jest tam mnóstwo. Mimo to, nadal tania, chińska siła robocza jest na tyle tania, że tamten beton nie przeszkadza inwestorom.
    Z każdą dekadą jednak, chińczyk jest jakieś 2,6-3 razy bogatszy i przestaje być tani, ponieważ z każdą dekadą obywatele zachodu, skąd wywodzi sie wiekszość tych firm po dekadzie są bogatsi jedynie jakieś 1.2-1.5 razy i chińskie towary są dla nich coraz droższe :)

    To może spowolnić Chiny, jeśli jednak wolnorynkowe reformy będą kontynuowane to Chiny będą trząść światem :)

    pokaż komentarz
    klfov
  • pluton +5  

    @Bydlak
    Potęga Chin zaczęła się dopiero po przyłączeniu Hong-Kongu
    No co za bzdura... Rok 1978, Deng Xiaoping - użyj google.

    Z resztą 'socjalizm' w Chinach i Korei Płn. to trochę inna para kaloszy. Chiny są otwarte na świat od przeszło 30u lat, a w Korei jest pełna izolacja.

    pokaż komentarz
    pluton
  • aom +3  

    http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80277,7396668,Ratujmy_szpital_w_Korei.html
    Brakuje też sprzętu. W niektórych salach są jeszcze urządzenia sprzed pół wieku z tabliczkami "Made in Poland". W większości z powodu braku części zamiennych i serwisu nie działają. Brakuje dosłownie wszystkiego: lamp bezcieniowych do przeprowadzania operacji, aparatów rtg., w szpitalu nie ma ani jednego USG. Chirurg dowiaduje się o stanie pacjenta dopiero, gdy go otworzy.

    Mimo tragicznych warunków - w szpitalu notorycznie wysiada prąd, nie ma bieżącej wody, którą trzeba nosić z podwórka - tamtejsi lekarze dokonują cudów. Samodzielnie robią lekarstwa, kroplówki podają ze szklanych butelek po napojach, bo nie ma innych naczyń. Ręcznie ostrzą igły do zastrzyków, bo jednorazówki to na razie luksus.

    pokaż komentarz
    aom
  • northrop +5  

    Zaraz, oni najpierw szmuglują kamery (ukrywają pod sprzętem medycznym) a potem opiekunowie są świadomi (np. nakaz by cały portret wodza był w kadrze) ich obecności? (więc nie jest to "w ukryciu")

    Ja, nie broniąc reżimu, zalecałbym zdrową dozę sceptycyzmu i ostrożności. Nie podoba mi się, że film jest zmontowany w stylu mającym wywołać emocje, zwróćcie uwagę na ścieżkę dźwiękową (jest słabo słyszalna z polskim lektorem), na przykład niepokojący ambient gdy pokazują zagłodzone dzieci i ten złowrogi dźwięk gdy najazd kamery ukazuje portret wodza nad ich głowami. To nie są działania mające zwiększające rzetelność materiału.

    Sugestia filmu, że jedynym kontaktem jest ten stary telefon i megafon w groteskowej scenie (jednej z ciekawszych w filmie) będącej pokazówką z jednej i drugiej strony, jest nieprawdziwa. Z praktyki wiemy, że państwa będące nawet w stanie wojny utrzymują możliwość kontaktu, np. za pomocą jakichś osób w państwach trzecich. Jeśli następuje sytuacja wymagająca kontaktu to nie krzyczą do siebie przez granicę.

    O kraju, który w wyniku decyzji swoich przywódców i sytuacji międzynarodowej jest ubogi i zacofany łatwo tworzyć propagandę ale pamiętam jaki obraz USA tworzono w bloku wschodnim (i vice versa), jakie historie opowiadano o Saddamie Husajnie (od broni masowego rażenia po mityczne maszynki do mielenia ludzi) i że media zachodnie świata w żadnym razie nie są wolne od straszenia swoich obywateli przeróżnymi zagrożeniami. Zwróćcie uwagę, że przez cały film podkreśla się nienawiść Koreańczyków do Amerykanów co doskonale wpisuje się w poczucie oblężenia Ameryki przez terrorystów i inne elementy osi zła (na której Bush umieścił także Koreę Płn.).

    pokaż komentarz
    northrop
  • 5th +1  

    Masz rację ale niestety obozy pracy czy głód w Korei nie są elementem zachodniej propagandy. Poza tym zachodnia propaganda jest o wiele lepsza niż koreańska. Przynajmniej spikerzy nie mówią jakby przeżywali orgazm;). Swoją drogą proponuje obejrzeć defiladę. Tam nawet nie ma komentarza tylko jest tłumaczenie lektora więc można powiedzieć, że to dokument bez promila propagandy :)

    pokaż komentarz
    5th
  • wojtwp +2  

    Pani z National Geografics, która towarzyszy w wyprawie jest łudząco podobna do pewnej postaci występującej w Kill Bill i chyba Aniołkach Charliego.

    pokaż komentarz
    wojtwp
  • QueenofCracow +1  

    koniec pierwszej cześci - pojawia sie fanzonun:
    http://www.youtube.com/watch?v=SuzWaSYXwEQ#t=09m45s

    pokaż komentarz
    QueenofCracow
  • rothen +4  

    ma rozmach:)

    pokaż komentarz
    rothen
  • 5th +1  

    A tak Koreanka mówi małej, że było ale ci wredni imperialiści amerykańscy zmienili tłumaczenie :)

    pokaż komentarz
    5th
  • daroo 0  

    W 5 części gdy zdejmują opatrunki a ludzie znów widzą zamiast dziękować lekarzom dziękują władcy niemalże modląc się przed obrazem i w podzięce składają obietnice ciężkiej pracy w kopalni soli aby jeszcze bardziej zadowolić pana który ma tylko jedną kurtkę.

    pokaż komentarz
    daroo
  • slava 0  

    Bez spojlerów :P

    pokaż komentarz
    slava
  • naraska -8  

    Te obrazki przywódców na ścianach w każdym domu, przypominają mi katolickie obrazki w niektórych domach...

    Przecz z totalitaryzmem.

    pokaż komentarz
    naraska
  • krapek -1  

    k%#$a, nie macie do czego porównywać? Katolicyzm to nie tylko Mohery.

    pokaż komentarz
    krapek
  • 5th +2  

    Podejrzewam, że Koreańczycy z północy(nie zależnie od wiary-o ile mogą w cokolwiek wieżyć poza dwoma przywódcami ich kraju) byliby szczęśliwi gdyby na ich ścianach zamiast kim ir sena i kim dzog ila wisiały te "katolickie" obrazki.
    P.S. Ciekawe, za co minisujecie Krapka. Pewnie ten ksiądz co rozdawał karpie biednym ze swojego stawu i trafił na główną też fanatyk myślący jak wyruchać państwo i najwięcej kasy zdobyć. Ja natomiast jako katolicki "fanatyk" gardzę szatańskimi wynalazkami takimi jak alkohol czy seks a w wolnych chwilach podpalam kioski/apteki z prezerwatywami albo ateistów i innych innowierców :D

    pokaż komentarz
    5th
  • naraska -1  

    Tak samo jak ci Koreańczycy dziękują do obrazka wodza za uleczenie, zamiast lekarzowi, tak często katolicy (lub inny wyznawcy religii) zamiast podziękować za operację lekarzowi to robią chwalebne modły do obrazka swego boga...

    Nie mówię, że to jest to samo, ale podobnych zależności jest jeszcze więcej...

    pokaż komentarz
    naraska
  • 5th +3  

    @naraska: Jeżeli nie robią tego pod przymusem to gówno powinno Ciebie obchodzić czy to robią i do kogo.

    pokaż komentarz
    5th
  • naraska +1  

    A co prawda boli? dzieci katolików modlą się z przymusu, a dorośli już nie potrzebują przymusu bo są wytresowani :)

    pokaż komentarz
    naraska
  • krapek -1  

    @naraska
    A co cię to obchodzi, pewnie jak by twoje dzieci chciały się modlić i powiesiły by krzyżyk na ścianie to zaczął byś się drzeć na nie, po co to robią, dlaczego dają się dymać facetom w czerni... Tak jak ty masz prawo wychowywać swoje własne dzieci w dowolnym światopoglądzie, od wiary w Światowida i Zeusa po kult towarzysza Stalina i Ateizm, tak takie prawo ma każdy człowiek.
    PS:Katolik to też człowiek, nie tylko kseno;homo-fobiczne, zacofane, tkwiące w zaścianku i ciemnogrodzie moherowo-antysemickie ścierwo, jak pewnie twierdzisz.

    pokaż komentarz
    krapek
  • naraska -1  

    Chociaż uważam to za głupotę, to przecież nie zabraniam nikomu wieszania w domu obrazków bożków, piszę tylko to, co o tym myślę. Naprawdę nie dostrzegasz zależności jak Pół. Koreańczycy traktują Kim Dzonga II, a jak katolicy traktują Benedykta 16?

    pokaż komentarz
    naraska
  • krapek 0  

    naraska
    Przesadzasz, ja jestem w rodzinie wierzącej, ale to nie oznacza że mam w każdym pokoju portret Benedykta XVI, Jan Paweł II zasługiwał na miano świętego (jestem pewny że "tam" nim jest) ale też nie mam obrazu JPII w każdym pokoju. Obrazów wodza na każdej ścianie nie można porównać chociażby do krzyży, bo nikt ci nie każe mieć 3 krzyży na ścianie w każdym pomieszczeniu. Jeśli ktoś ma parę świętych obrazków z np. Maryją to jego sprawa, Kościół nie wymaga tego, żebyś miał w domu na ścianach połowę litanii do wszystkich św. W KRLD zapewne ci przedstawiciele "szczęśliwej klasy robotniczej" dostali by pewnie z rok za "brak entuzjazmu i poparcia dla władzy"
    Natomiast porównywanie chrześcijaństwa do totalitaryzmu to antyklerykalizm, oczernianie kościoła za wszelką cenę nie zważając na fakty.

    pokaż komentarz
    krapek
  • mruffkuffna 0  

    Oficjalnie w Korei Północnej panuje ateizm. (jakby ktoś miał wątpliwości)

    pokaż komentarz
    mruffkuffna
  • naraska 0  

    Tam ci Koreańczycy mieli w domu jeden obrazek (dwaj wodzowie) więc nie wiem co mają te porównania do klika obrazków czy krzyży w jednym domu. Tak jak pisałem wcześniej to są zależności a nie to samo i nie traktuj moich wypowiedzi personalnie.

    Ateizm to może oni mają ale tylko na papierku, że ta władza to jedna wielka sekta to chyba każdy normalny widzi.

    pokaż komentarz
    naraska
  • sh4rx -7  

    nie mylcie socjalizmu z komunizmem; nie pakujcie do jednego worka tego co się działo w ZSRR, PRL, Kubie razem z prawdziwymi ideami socjalizmu...

    pokaż komentarz
    sh4rx
  • kolargol +10  

    Jakimi ideami? Wszyscy równi a jak komuś nie pasuje to do obozu? Jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności wszystkie kraje, w których usiłowano wprowadzić komunizm zmierzały w kierunku totalitaryzmu.

    pokaż komentarz
    kolargol
  • ghostface -7  

    Jakimi ideami? Wszyscy równi a jak komuś nie pasuje to do obozu? Jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności wszystkie kraje, w których usiłowano wprowadzić komunizm zmierzały w kierunku totalitaryzmu.

    ROTFL! Sh4rx napisał, by nie mylić komunizmu z socjalizmem, a ty właśnie to zrobiłeś.

    pokaż komentarz
    ghostface
  • Bydlak +11  

    prawdziwymi ideami socjalizmu

    Prawdziwe ida socjalizmu to:
    zabierz temu kto pracuje (jak nie bedzie chciał oddać dobrowolnie to daj mu w mordę i zabierz siłą) i oddaj tym którzy nie pracują za co zyskasz jego głos w wyborach demokratycznych.
    Jako że tych którzy wolą leżeć do góry wentylem i ciągnąć kasę jest zazwyczaj więcej socjalizm w demokracji jest skazany na sukces.

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • vodrok +3  

    tak, ale nie wiem czy widziałeś, był kiedyś wykop o sytuacji w Szwecji, jak pod całą tą fasadą wspaniałości kryje się zwyczajna pustka i beznadzieja pojedynczych jednostek.
    jak w japonii, gdzie ludzie masowo popełniają samobójstwa, bo w świecie bez starych wartości ich życie staje się puste i nic nie warte. sztuczne.
    Dom-praca-pieniądze-wydawanie-zarabianie. zapętl w jakiej chcesz kolejności.

    pokaż komentarz
    vodrok
  • 5th +1  

    @kawiusz: A jak oni doszli do tego dobrobytu? Na pewno nie nakładając wysokie podatki. Nawet na wiki piszę, że stopniowo podnosili podatki. Inaczej dzisiaj to nie my byśmy jeździli tam do pracy a oni do nas. Są bogaci dzięki kapitalizmowi i to liberalnemu, który stopniowo znosili i zmienili Szwecję w państwo toczone przez rak socjalu.

    pokaż komentarz
    5th
  • Swaveck -1  

    kawiusz: jak mantra ta skandynawia powraca - poczytaj sobie jak wygladala norwegia zanim znalezli tam rope - dowiesz sie tez jak bedzie wygladala norwegia gdy ropa sie tam skonczy poniewaz wsyzstkie pieniadze z ropy sa tam przejadane na wydatki socjalne -a za 20 lat zostana tam zgliszcza i druga albania. Proponuje myslec dlugoterminowo a nie jak rasowy lewak - "do następnych wyborów"

    pokaż komentarz
    Swaveck
  • klfov +42  

    "Komuniści strzelają od razu w łeb.
    Socjaliści męczą całe życie." :P

    pokaż komentarz
    klfov
  • igor_farmer +17  

    Zapomniałeś też że to nie takie proste, bo mają tam atomówki.

    pokaż komentarz
    igor_farmer
  • szaman136 +11  

    A w Afganistanie ropa może jest ???

    pokaż komentarz
    szaman136
  • drstorm +17  

    oczywiście, tylko najpierw wyślemy ciebie do Chin żebyś przekonał tamtejsze władze aby się nie mieszały...

    pokaż komentarz
    drstorm
  • Bydlak +9  

    @szaman136: w Afganistanie jest opium.

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • szaman136 -4  

    No i co że jest opium. Myślisz że amerykanie tym handlują. Po co walczą z kartelami narkotykowymi z ameryki południowej ?? Czy we wszystkim widzisz spisek ???

    pokaż komentarz
    szaman136
  • Bydlak +9  

    We wszystkim na czym da się zrobić kasę :)
    Wszelkiego rodzaju terroryści, alkaidy, globalne ocieplenia, dziury ozonowe, swinskie czy ptasie grypy to biznes który przynosi ogroooomne zyski. A biznes ten jest robiony na głupocie ludzkiej.

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • szaman136 -9  

    I myślisz że koszty wydane na tej wojnie , zostaną pokryte przez rzekomy handel opium??
    Zastanów się nad tym, może zmądrzejesz :D

    pokaż komentarz
    szaman136
  • Bydlak +9  

    @szaman136: opium to nie jedyny cel wojny w Afganistanie. Na pewno celem nie jest wprowadzenie tam demokracji ani walka z jakąś wyimaginowaną Al-Qaedą.

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • hans91 -4  

    No ta, wojna w jednym z najbiedniejszych krajów świata przynosi miliardy zysków, ropa to tam pada zamiast deszczu, a opium wcale nie da się poza Afganistanem wyhodować. 8letnia obecność wojsk jest po prostu niezbędna by czerpać te wszystkie niewątpliwe korzyści.

    pokaż komentarz
    hans91
  • klfov +7  

    USA to nie instytucja charytatywna by wyzwalać uciemiężone kraje, tylko mocarstwo, które jak każde mocarstwo zabezpiecza swoje interesy na globie.

    Narzekanie na to jest tak infantylne jak narzekanie na to, że deszcz pada.

    pokaż komentarz
    klfov
  • Munio +4  

    @szaman136
    Ale naiwny to ty jesteś.

    pokaż komentarz
    Munio
  • szaman136 -6  

    Naiwny?? po prostu nie wieże w teorie spiskowe które ktoś sobie zmyślił i propaguje a ludzie go słuchają bo sensacja.Powiedz mi po co stan zaatakowały Afganistan, nic tam nie ma oprócz kamieni, kóz i pasterzy. Po co???? Otóż po to by zlikwidować terrorystów którzy zabili im 2 tys ludzi

    pokaż komentarz
    szaman136
  • Munio +1  

    Myślisz, że amerykanie inwestowaliby w wojnę z której nic nie mieliby zarobić? Niby po co? Jakby nie mieli na co kasy wydawać.

    pokaż komentarz
    Munio
  • szaman136 -7  

    po to żeby talibowie nie czuli się bezkarni , i znów nie uderzyli a po za tym jakie zyski mogą być z Afganistanu

    pokaż komentarz
    szaman136
  • hans91 0  

    szaman136, jesteś moim idolem * tym razem dla pewności wykrztusza głośno IRONIA, zasłaniając się kaszlem *

    pokaż komentarz
    hans91
  • northrop +3  

    "Stany" tak jak każde państwo to nie jest jeden idealny byt ale zbiór różnych grup spośród których każda ma własne cele. Naiwnością jest podejrzewanie kliki rządzącej tym krajem o kierowaniem się dobrem obywateli, itp. w takich działaniach.

    Zyski czerpie przemysł militarny, który zawsze był silnym lobby, nie tylko w USA.

    pokaż komentarz
    northrop
  • Awganowicz +9  

    W Afganistanie są diamenty.
    @szaman136 nie trzeba wierzyć w teorie spiskowe, wystarczy śledzić co się dzieje. Irak, Afganistan, teraz może Iran. Al-Kaida, terroryzm, globalne ocieplenie itd to tylko wytworzone zagrożenia usprawiedliwiające wyciąganie kasy od podatników. Nie wydaje Ci się dziwne, że koszty takich operacji przerzuca się na rządy, czyli de facto podatników.

    Zauważcie, że za wojnę płacą podatnicy, a zarabiają firmy produkujące sprzęt, zaopatrzenie. Nie można tu porównywać kosztów wojny do zysków ze sprzedaży opium czy nawet diamentów, bo kto inny ponosi te koszty, a kto inny na tym zarabia. To nie jest tak, że USA wydaje kasę na wojnę i czerpie z tego korzyści. Kasę wydają podatnicy, a zarabiają firmy, którym rząd płaci. I to właśnie im najbardziej na tej wojnie zależy, to oni najmocniej za nią oponują. To oni wydają sporą kasę na swoich ludzi u boku decydentów, żeby ta a nie inna opcja przeszła, żeby zakupiono akurat te myśliwce a nie inne itd.

    Globalny biznes. Zawsze chodzi o pieniądze, jeśli nie o pieniądze to o władzę. Mocniejszych narkotyków nie ma.

    pokaż komentarz
    Awganowicz
  • szaman136 -6  

    Awganowicz z tobą mogę się zgodzić, firmy i armia na tym zarabia, atak terrorystów dla wojska mógł się opłaci (ale nie było spisku jeśli chodzi o wtc że rząd USA to wszystko wymyślił żeby się wzbogaci) . I na pewno nie chodzi o ropę czy opium jak twierdzą ci od teorii spiskowych.

    pokaż komentarz
    szaman136
  • Wolvi666 +2  

    @szaman136

    Każda bomba która spadała na Afganistan/Irak kosztuje 25000-1000000 $, czyli z każdą bombą firmy zbrojeniowe zarabiają, bo bomb charytatywnie nie oddawały Marines. Dlaczego Amerykanie są w Afganistanie, bo tam jedynie wygrał wojnę Aleksander Wielki biorąc na ślubne kobierce córki wodzów, a później nikt tam nie wygrał, czyli wojna doskonała gdzie zawsze jest popyt na uzbrojenie i trzeba ją toczyć, bo tam jest gniazdo terroryzmu. Kiedyś był wykop gdzie była mowa o tym ,że Korporacje nie mają moralności, a przyjmując, że one rządzą USA, to każda teoria spiskowa, dyskwalifikowana twierdzeniami, "Jak można zabić 3000 własnych obywateli", jest teraz możliwa.

    Korporacje na ostatnich poczynaniach "rządu USA" bogacą się niszcząc obywateli USA, Iraku i Afganistanu.

    pokaż komentarz
    Wolvi666
  • Swaveck +3  

    a mi przypomina zapryszczonych szczyli którzy z wypiekami na twarzy chowają dowód osobisty dziadka. teraz po trzech latach gdy są już "dobrze opłacanymi specjalistami" (2000 zl miesięcznie minus podatek oczywiście :)) trochę im mina zrzedła ale dajej "popieraja wodza" co by na kompletnych d$#$!i nie wyjsc.

    pokaż komentarz
    Swaveck
  • fidelxxx -5  

    E, od października 2007 minęły trzy lata? Co ty k!##a palisz, że ci rok z kalendarza uciekł?

    pokaż komentarz
    fidelxxx
  • Swaveck +3  

    ok, jeszcze pare miesiecy poczekam - zaloze sie ze stanie sie cud i wszyscy dostaniecie podwyzke 300% Przeciez premier obiecał - a on mylic sie nie moze. Nasz Drogi Przywódca :P Wszystkie jego obietnice sa przeciez wypełniane - podatek liniowy juz jest, dzieci ucza dobrze opłacani nauczycele, a leczą nas doskonale opłacani lekarze, polacy masowo wracaja z emigracji i zakładają firmy w "przyjaznym panstwie" Obciazenia podatkowe zostaly zredukowane oraz powstala nowoczesna infrastruktura transportowa - drogi powstaja jak grzyby o deszczu (prawie tak szybko jak wzrasta ilosc fotoradarow - chyba zmienilo sie ich przeznaczenie bo jeszcze 4 lata temu byly krytykowane slowami "tylko osoba bez prawa jazdy nie rozumie potrzeb kierowców" Musi wiec Donald stracił prawko i nic nie mowi. Przypomnij mi jeszcze jakies spełnione obietnice... aha - nie wiem po ile jabłka .. orientował sie ktos? ;)

    pokaż komentarz
    Swaveck
  • Bydlak +3  

    @Swaveck: teraz to co mówisz to jakbyś chciał przekonać tych Koreańczyków do tego że ich wódz Kim jest tak naprawdę zły :)
    Niema szans :) Ludzie w PL kochają te same mordy które nieudolnie rządzą tym krajem od 89. Przecież Donek, Kaczorki, Millery to wszystko sie pojawia w tym samym czasie o różnych porach. Może oni grają w karty o to kto będzie rządził za 4 lata? :) Tak czy inaczej polskie społeczeństwo TV nie ma swojego rozumu jest zaprogramowane jakimiś migającymi falami Alpha z TV i niema szans by zrozumieli o co chodzi w tym wszystkim :) Następne wybory wygra kolejna ekipa z okrągłego stołu i tak aż do ich śmierci.

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • fidelxxx -4  

    Swaveck, widzę, że jesteś jednym z lokatorów trzech milionów mieszkań premiera, który obiecywał, że nim nie zostanie jeśli brat będzie prezydentem.
    Od 1989, ba, od 1945 żadna partia i żaden rząd nie wypełnili choćby jednej obietnicy wyborczej. Wiara w to, że tym razem miałoby być inaczej pozwala wywnioskować przez implikację, że jesteś idiotą wyborczym - typem byłego komucha z PZPR, który co cztery lata zmienia partię którą popiera i wygłasza peany na cześć tej, która w określonym czasie mniej cuchnie. Druga kwestia typowa dla idioty wyborczego to wiara w to, że partia traci władzę w wyniku przelicytowania jej w obietnicach, czyli modne ostatnio obiecanki, tfu, Tuska.

    pokaż komentarz
    fidelxxx
  • Swaveck -1  

    3 mln mieszkan to obiecywal Marcinkiewicz . Moze mi zatem powiesz z jaka partia jest teraz powiazany ten marcinkiewicz? :)) "idioto wyborczy"?

    Widze ze tekst byl trafiony bo polały sie inwektywy :) Zabiles mnie tym pzpr-em :)). Gdybys przeczytal chociaz jeden moj wpis (o ile twoje zdolnosci intelektualne pozwalaja Ci na czytanie ze zrozumieniem) to wiedzialbys ze z PZPRem mam tyle wspolnego ile ty z rozumem. Nic sie nie martw - w spoleczenstwie jest tez miejsce dla idiotow - mozesz wiec spac spokojnie. Pisz tutaj sobie. Tobie tez sie cos od zycia nalezy.

    Inna sprawa ze nie domysliles sie tez (coz za niespodzianka) z enie popieram ani kaczynskiego, ani PiS a ni tym bardziej Tuska. Ja swoje sympatie polityczne mam uksztaltowane juz od conajmniej 13 lat. No ale jak juz pisalem wyzej.. nie kazdy musi byc inteligentny wiec nie łam sie.. Pozdrawiam

    pokaż komentarz
    Swaveck
  • fidelxxx -4  

    3 mln mieszkan to obiecywal Marcinkiewicz .
    3 mln mieszkań były obiecane w programie PiS z 2005 roku. W programie autorstwa Jarosława Kaczyńskiego.

    Moze mi zatem powiesz z jaka partia jest teraz powiazany ten marcinkiewicz? :)) "idioto wyborczy"?
    Z żadną partią, mądralo. To, że sympatyzuje z PO o niczym nie świadczy. Kaczyńskie sympatyzowały swego czasu z Bolkiem i jakoś nikt im nie ma tego za złe.

    o ile twoje zdolnosci intelektualne pozwalaja Ci na czytanie ze zrozumieniem
    w spoleczenstwie jest tez miejsce dla idiotow - mozesz wiec spac spokojnie

    Widze ze tekst byl trafiony bo polały sie inwektywy :)
    To samo można powiedzieć o twoich wypocinach gimnazjalisty.

    Ja swoje sympatie polityczne mam uksztaltowane juz od conajmniej 13 lat.
    Zapewne od urodzenia, o czym może świadczyć twoja znajomość gramatyki. Papiery na wszelkie dys- łącznie z dysmózgowiem jak mniemam również.

    pokaż komentarz
    fidelxxx
  • Swaveck 0  

    nie mam zadnego "dys" - pisze niedbale bo na "dyskusje" z typem ktory rozmowe zaczyna od inwektyw szkoda mi cennego czasu. Wrzucilem tez troche inwektyw zebys poczul sie jak w domu. Pozdrawiam

    pokaż komentarz
    Swaveck
  • fidelxxx -4  

    a mi przypomina zapryszczonych szczyli którzy z wypiekami na twarzy chowają dowód osobisty dziadka. teraz po trzech latach gdy są już "dobrze opłacanymi specjalistami" (2000 zl miesięcznie minus podatek oczywiście :)) trochę im mina zrzedła ale dajej "popieraja wodza" co by na kompletnych d@%#$i nie wyjsc.

    Kto zaczął ten zaczął. Żegnam.

    pokaż komentarz
    fidelxxx
  • szaman136 -4  

    po to żeby talibowie nie czuli się bezkarni

    pokaż komentarz
    szaman136
  • Kisiol_Ent 0  

    King cos tam to zwykly zboczeniec.

    pokaż komentarz
    Kisiol_Ent
  • KierownikKaruzeli -1  

    a zastanawiałeś się nad tym kto jest sponsorem tego tyrana ?

    pokaż komentarz
    KierownikKaruzeli
  • Kisiol_Ent +1  

    W sumie nie, a oni sami tam nic nie produkuja ?

    pokaż komentarz
    Kisiol_Ent
  • krapek +1  

    No tak, policzone są jego dni... W końcu musi umrzeć ze starości, jak Stalin.

    pokaż komentarz
    krapek
  • syskozor -6  

    i tak jedyną potęgą tego świata był ZSRR !

    pokaż komentarz
    syskozor
  • Swaveck +7  

    ta.. i dostali wpier...l od wypasaczy owiec w Afganistanie.

    pokaż komentarz
    Swaveck
  • Azulana -2  

    to, co przedstawił reportaż, bardzo mną wstrząsnęło. chciałabym jakoś pomóc mieszkańcom tego państwa, ale wiem, że to nie możliwe. niestety, oni sami nic nie chcą/nie mogą zrobić. mam nadzieję, że kiedyś to się zmieni i korea stanie się normalnym, demokratycznym państwem, niczym jej południowa siostra.

    pokaż komentarz
    Azulana
  • Bydlak +5  

    o lol kretyn :D
    Mógłbym się dać nabrać gdybym nie żył kiedyś w PRLu.

    pokaż komentarz
    Bydlak
  • Swaveck +2  

    on tak tylko dla żartu - przeciez tacy idioci nie istnieja. Zeby pisac takie brednie musialby miec IQ ponizej 50 a to oznaczaloby ze nie umialby tego napisac. Wyglada wiec to na prowokacje.

    pokaż komentarz
    Swaveck
pokaż 

Wykopali i zakopali (432 / 7)